„Go Vilniaus“ vadovė davė atkirtį „Vilniaus – Europos G taško“ reklamos kritikams

Publikuota: 2018-08-06
„Go Vilnius“ nuotr.
„Go Vilnius“ nuotr.

Šią savaitę užsienyje startuoja diskusijų mūsų šalyje sukėlusi Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje miestas pristatomas kaip „Europos G taškas“. Inga Romanovskienė, reklaminę kampaniją užsakiusios VšĮ „Go Vilnius“ direktorė, savo „Facebook“ paskyroje pasidalijo argumentais, kodėl reklamos kritiką laiko nepagrįsta.

Kaip rašo p. Romanovskienė, tai, jog žmonės diskutuoja apie šią reklaminę kampaniją, reiškia poziciją, net piktinasi, yra gerai, – reiškia žmonėms rūpi. Jos nuomone, visos prasidėjusios diskusijos metu atsirado viską vienijanti ašis – „patogumas“, – esą skelbti pasauliui su seksu asociacijas keliančią žinią nepatogu. Tokį požiūrį „Go Vilnius“ vadovė linkusi sieti su sovietmečiui būdingu mąstymu.

„Kiek žinia, sekso Tarybų Sąjungoje nebuvo, kalbėti apie tai buvo labai blogo tono ženklas. Kelis dešimtmečius gyvename laisvoje Lietuvoje. Vaikai, po nedaug, bet vis tiek iš kažkur atsiranda. Bet ištarti žodį iš S raidės vis dar nepatogu. O apie orgazmą tai net pagalvoti nedera. Na tik kokie pasileidėliai ir pasileidėlės kartais apie jį pasvajoja, bet ištarti tai ne ne. Paskutiniu metu sutikau nemažai rimtų vyrų ir moterų, kurie nuleisdavo akis ištarus šią nešvankybę, išrausdavo ir apsižvalgydavo aplinkui, ar kas neišgirdo, ypatingai Popiežius. Labai, labai NEPATOGU!“, – ironizuoja p. Romanovskienė.

Įvaizdžio nesugadins, nes jo nėra?

nuotrauka::1left

Atsakydama tiems, kas nuogąstauja, kad „Vilniaus – Europos G taško“ reklama gali pakenkti Vilniaus įvaizdžiui užsienyje, nes galbūt gali asocijuotis su sekso turizmo propagavimu, p. Romanovskienė pateikia tyrimo apie Vilniaus žinomumą duomenis.

„Kažkaip nepatogu pasakyti, kad mažai kas žino, kas yra Vilnius ir kur jis yra. Nes jei pasakysime, tai atrodysime kompleksuoti provincialai, o juk esame didinga tauta, su įspūdinga istorija. Prieš kampaniją atlikome Vilniaus žinomumo tyrimą Vokietijoje ir Jungtinėje Karalystėje. Na žiauriai nepatogu bus juos pristatyti. Kokie 40-50 iš 1.000 britų ir vokiečių supranta, kas ir kur yra Vilnius. 4-5%!!!!! Tai, brangieji, mes net teoriškai neturime šansų sugadinti kažkokį įvaizdį, nes tiesiog neturime ką gadinti. Ir tai labai nepatogu! Nes daug rimtų skyrių, poskyrių ir poposkyrių sunkiai dirbo, važiavo į užsienio komandiruotes, kūrė dokumentus ir džiaugėsi didėjančiais turistų srautais. Buvo nepatogu lyginti tuos srautus su kitomis šalimis, nepatogu paskaičiuoti, koks yra galimas turistų potencialas, ir kiek gerai padirbėjus su žinomumu jų gali realiai atvykti“, – emocingai dėsto p. Romanovskienė.

Ji primena ir kitą turizmo sektoriaus verslininkų seniai minimą bėdą – menką užsienio turistams pritraukti skirtos Lietuvos ir Vilniaus turizmo rinkodaros finansavimą.

„Nepatogu skirti normalų finansavimą turizmo sričiai ir šalies bei miesto įvaizdžiui, nes gi yra mokytojai, gydytojai, pensininkai ir dar labai daug tinkamo dėmesio reikalaujančių socialinių grupių, prieš kurias bus nepatogu aiškintis, kodėl miesto ir šalies rinkodara turi kainuoti. Patogu naudotis ES parama, kad ir nelabai efektyvia, kad ir neleidžiančia paminėti jokio viešbučio ar restorano. Bet užtai kaip patogu prisiimti aukos vaidmenį ir sakyti – pinigų nėra, „soriux“, nieko negalime padaryti. Ir pensininkai su mokytojais patenkinti, ir įvaizdis ramiai miega – visi vienodi vargšai“, – savo paskyroje emocingai dėsto p. Romanovskienė.

„Kokį gerą ketvirtadalį savo darbo laiko turiu skirti atsakant į klausimus svarbiems vyrams ir moterims, kodėl „Go Vilniaus“ įstaigos biudžetas net 2,5 mln., kodėl dirba net 39 darbuotojai, kodėl biuras yra Vilniaus centre. Nes jei prezentacijas investuotojams rodytumėm iš palapinės miesto pakraštyje, jei atrodytumėm kaip ubagai ir darytumėm rinkodaros veiksmus keliose užsienio rinkose „for free“ – nemokamai, va čia tai būtų patogu. O pasakyti, kad iš tiesų reikia ne 2,5, o 25 mln., nes estai su latviais tai tiek suinvestavę ir mus lenkia, yra labai nepatogu ir net pavojinga. Tiesą pasakius, pažįstamiems rinkodaros ekspertams stengiuosi nesakyti, kokius biudžetus skiriame rinkodaros veiksmams, nes kažkaip nepatogu. Užtat rezultatai su žinomumu yra labai patogūs“, – liūdnai ironizuoja „Go Vilniaus“ vadovė.

G taškas – kaip metafora

Ponia Romanoskienė aiškina, kad naujoji kampanija reklamuos Vilnių – jo įžymias vietas, kultūrinius renginius, gamtą, restoranus, aktyvias pramogas.

„Kad visa tai galima būtų papasakoti Vilniumi nei kiek nesidominačiam užsieniečiui, reikėjo apvilkimo į metaforas ir žodžių žaismo. Ir tada pagrindinis kampanijos raktažodis tapo malonumas. Nes malonumas, patiriamas atvykus į Vilnių ir pažinus jo grožį, beveik prilygsta orgazmo metu patiriamam malonumui. Ir tai tik nedidelė hiperbolizacija – paklausykite užsieniečių epitetų apie Vilnių. That‘s all! Jokio sekso skatinimo, jokių nuogybių, jokių nepadorių pasiūlymų. Metafora!!! Sunku patikėti, kad žmonės nesupranta metaforų. Juk kai kalbame, kad Vilnius yra Europos perlas, niekas neklausia apie kriaukles ir karolius. Nekalba, kad skatiname juvelyrinių dirbinių pardavimus. Visiems viskas aišku“, – rašo p. Romanovskienė.

Apnuogino visuomenės problemas

Jos nuomone, galvodami, kaip šmaikščiai pristatyti miestą, reklamos idėjos autoriai netyčia „užkabino“ jautrią ir labai nepatogią socialinę problemą.

„Daug kas susirūpino, kad išreklamuosime Vilnių kaip pigių merginų miestą. Palaukite, tai jei kas nors iš Londono ar Berlyno išgirdęs „G taškas“ ir Vilnius viename sakinyje dėl žemo intelekto tiesiog nežinos, kas yra metafora, ir atvyks čia ieškoti pigių merginų, ar jis jas čia ras? Ir va čia yra nepatogumo viršūnė!!! Nes nepatogu pasakyti, kad ras! Ir nepatogus ne pats faktas, o kad apie tai kas nors sužinos. Sužinos, kad mes nė velnio nedarome, kad tos merginos neitų į gatvę. Kur specialios programos moterų pagalbai? Kur drąsūs žmonių teisių gynėjai? Kur aktyvi policijos veikla? Kada paskutinį kartą koks susirūpinęs politikas aktyviai kėlė šį klausimą? Nelabai kada. Nes nepatogu. Nes tada reikės pripažinti, kad problema yra ir ją spręsti. Patogiau yra pravažiuoti Sodų gatvę užsimerkus ir pilietiškai pareikalauti, kad jokių „G taškų“ nereklamuotumėm“, – rašo p. Romanovskienė.

Apie „Vilniaus – Europos G taško“ kampaniją

VŽ rašė, Vilniaus – Europos G taško“ reklaminė kampanija užsienyje startuoja šią savaitę.

Reklama anglų kalba skelbia: „Vilnius yra Europos G taškas. Niekas nežino, kur jis, bet kai kai jį randa – tai nuostabu“. Kampanija sukurta remiantis internete šiemet sausį, Vilniui švenčiant 695-ąjį gimtadienį, žaibiškai išplitusia buvusių sostinės reklamos mokyklos „The Atomic Garden“ studentų Jurgio Ramanausko ir Skaistės Kaurynaitės idėją. Plakate pavaizduota jauna mergina, sugniaužusi paklodꖾemėlapį ties ta vieta, kur turėtų būti Vilnius.

Pasak kampanijos sumanytojų, pagrindinė kampanijos įžvalga yra ta, kad mažai kas žino, kur Vilnius iš tikrųjų yra, bet kai atvažiuoja, visi būna labai patenkinti ir pamilsta Vilnių. Ši įžvalga esą kilo iš pokalbių su užsieniečiais.

Visa reklamos kampanija, vyksianti Londone, Jungtinėje Karalystėje ir Berlyne, Vokietijoje, trunks mėnesį ir kainuos 56.000 Eur. Šios lėšos – iš „Go Vilniaus“ biudžeto.

Į šią sumą įeina kūrybiniai darbai, interneto svetainės sukūrimas, reklama socialiniuose tinkluose ir „Google“ platformoje ir kituose reklamos kanaluose, komunikacija užsienio žiniasklaidoje.

Pasak „Go Vilnius“, reklama orientuota į 18-35 metų jaunuolius.

Kritikos strėlės

Ši reklama jau anksčiau sulaukė daug diskusijų viešojoje erdvėje, penktadienį socialiniuose tinkluose taip pat kilo abejonių, ar toks sostinės pristatymas užsieniečiams tinkamas ruošiantis rugsėjį vyksiančiam popiežiaus Pranciškaus vizitui.

Kunigas Ričardas Doveika penktadienį naujienų agentūrai BNS sakė, kad užsieniui skirta reklama, vaizduojančia Vilnių kaip „Europos G tašką“ bus sukurta dviprasmybė, versianti vilniečius nuolat aiškintis ir jaustis nejaukiai.

Vyriausybės kancleris Algirdas Stončaitis kreipėsi į merą Remigijų Šimašių, ar tikrai toks sostinės pristatymas užsieniečiams tinkamas ruošiantis rugsėjį vyksiančiam popiežiaus Pranciškaus vizitui.

Vyriausybės kancleris nepatenkintas, kad reklamos pristatymo diena sutampa su Tarptautine orgazmo diena.

„Tokia data ir sąsajos reklaminei kampanijai gali suteikti nepageidaujamą atspalvį“, – rašoma Vyriausybės kanceliarijos rašte. – Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad 2018 m. rugsėjo 22–23 d. Lietuvoje lankysis Jo Šventenybė Popiežius Pranciškus. Popiežiaus vizito metu Vilniaus miestas save pristatys kaip Gailestingumo miestą. Norėtume priminti, kad šiuo metu pasaulyje dominuoja socialinė reklama, kuri skatina žmones prisidėti prie geresnio pasaulio kūrimo“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Dalis „Facebook“ akcininkų sieks Zuckerbergo atstatydinimo 1

Dalis to paties pavadinimo socialinį tinklą valdančios „Facebook Inc.“ akcininkų trečiadienį pareiškė norą...

Technologijos
2018.10.18
LVAT: už alkoholio reklamą jachtoje bauda skirta teisėtai 2

Kauno alaus daryklai „Volfas Engelman“ nepavyko panaikinti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės...

Rinkodara
2018.10.14
Tarp savaitės naujienų: linksmi „Telia“ klipai ir prieštaringoji reklama

Tarp savaitės reklamų: trumpi ir nuotaikingi „Telia“ klipai (reklamos agentūra „McCann Vilnius“),...

Rinkodara
2018.10.09
Tarp savaitės reklamų: nuo „Iki“ iki „Eurovaistinės“

Tarp naujausių reklamų: tingiųjų norai su „Viena sąskaita“ („INK agency“), svajonių virtuvė su „Iki“ ir...

Rinkodara
2018.10.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau