2018-08-03 15:16

Užsienyje pradedama „Vilniaus – Europos G taško“ reklaminė kampanija

Kitą savaitę užsienyje startuos Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje Vilnius bus pristatomas kaip „Europos G taškas“.

„Go Vilnius“ Londone ir Berlyne ketvirtadienį startuosiančios internetinės reklamos pagrindinė mintis yra tai, jog Vilnius – neatrastas Europos lobis, kurį aptikti nuostabu, teigia savivaldybės verslo plėtros ir turizmo agentūra „Go Vilnius“.

Reklama anglų kalba skelbia: „Vilnius yra Europos G taškas. Niekas nežino, kur jis, bet kai kai jį randa – tai nuostabu“. „Go Vilnius“ atstovų teigimu, kampanijoje atsisakyta ankstesnės idėjos naudoti kelių jaunuolių nuotraukas ir palikta merginos su paklode nuotrauka. Pasak „Go Vilnius“, reklama orientuota į 18-35 metų jaunuolius.

Kampanija sukurta remiantis internete šiemet sausį, Vilniui švenčiant 695-ąjį gimtadienį, žaibiškai išplitusia buvusių sostinės reklamos mokyklos „The Atomic Garden“ studentų Jurgio Ramanausko ir Skaistės Kaurynaitės idėją. Plakate pavaizduota jauna mergina, sugniaužusi paklodę–žemėlapį ties ta vieta, kur turėtų būti Vilnius.

Ją aprašė ir užsienio žiniasklaida.

Kampanijos kaina – 56.000 Eur

Kaip VŽ informavo „Go Vilniaus“ atstovai, visa reklamos kampanija Londone, Jungtinėje Karalystėje ir Berlyne, Vokietijoje, trunkanti mėnesį, kainuos 56.000 Eur. Šios lėšos – iš „Go Vilniaus“ biudžeto.

Į šią sumą įeina kūrybiniai darbai, interneto svetainės sukūrimas, reklama socialiniuose tinkluose ir „Google“ platformoje ir kituose reklamos kanaluose, komunikacija užsienio žiniasklaidoje.

Kuriant reklamos kampaniją bendradarbiauta su idėjos autoriais Jurgiu Ramanausku, Skaiste Kaurynaitė bei Ugniumi Mikšta. Taip pat buvo pasitelkti skirtingų sričių specialistai, atsakingi už interneto tinklapio sukūrimą, už reklamą socialiniuose tinkluose, ryšius su visuomene užsienyje.

„Pagrindinė kampanijos įžvalga yra ta, kad mažai kas žino, kur Vilnius iš tikrųjų yra, bet kai atvažiuoja, visi būna labai patenkinti ir pamilsta Vilnių. Ši įžvalga kilo iš pokalbių su užsieniečiais. Kai formuluoji mintį, kad yra vieta, kurios niekas nežino, bet kai ją atranda, visi būna labai patenkinti, tai g-taškas pasisiūlo lyg savaime“, – pasakoja p. Ramanauskas.

Reklaminės kampanijos metu internetinės reklamjuostės ir vaizdo klipai ves į specialiai sukurtą interneto tinklalapį. Jame, siekiant išlaikyti lankytojų dėmesį ir paskatinti juos pažinti Vilnių, bus kviečiama žaisti specialų žaidimą: čia bus pateikiama keletas klausimų, tuomet lankytojui bus pasiūlytas asmeniškai jam pritaikytas Vilniaus lankytinų vietų žemėlapis.

Tvirtinama, kad skirtingai nuo tradicinių turistinių miesto žemėlapių, čia vartotojai ras ir parkus, ir dizainerių parduotuves, ir restoranus, ir aktyvias pramogas.

Vilniaus meras Remigijus Šimašius tikina, kad bendraujant su užsienio investuotojais, žurnalistais, oficialių delegacijų atstovais, dauguma jų teigia, kad pirmą kartą atvykus į Lietuvos sostinę jų įspūdžiai gerokai pranoksta lūkesčius, tad jie susižavi Vilniumi.

„Jie to nesitiki, todėl labai nustemba. Iš vienos pusės toks įvertinimas labai malonus, iš kitos pusės – jis byloja apie nepakankamą Vilniaus vardo žinomumą pasaulyje“, - teigia p. Šimašius.

Vilniaus turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“ direktorė Inga Romanovskienė tikisi, kad šmaikšti kampanijos žinutė išskirs Vilnių informacinio triukšmo fone ir paskatins potencialius keliautojus domėtis Vilniumi, o tai galiausiai padės atrasti ir sostinės kultūrinį paveldą, renginius, aktyvias pramogas ir miesto gamtą.

„Vilniui neužtenka tradicinių rinkodaros priemonių. Tam, kad pranoktumėme konkurentus, turime imtis drąsių, dėmesį patraukiančių veiksmų. Džiaugiamės, kad jauni kūrėjai pasiūlė idėją, verčiančią diskutuoti, aptarinėti, dalintis ir galų gale domėtis Vilniumi“, - sako p. Romanovskienė.

Popiežiaus vizitas

Ši reklama jau anksčiau sulaukė daug diskusijų viešojoje erdvėje, ketvirtadienį socialiniuose tinkluose taip pat kilo abejonių, ar toks sostinės pristatymas užsieniečiams tinkamas ruošiantis rugsėjį vyksiančiam popiežiaus Pranciškaus vizitui.

Kunigas Ričardas Doveika naujienų agentūrai BNS sako, kad užsieniui skirta reklama, vaizduojančia Vilnių kaip „Europos G tašką“ bus sukurta dviprasmybė, versianti vilniečius nuolat aiškintis ir jaustis nejaukiai.

„Bus sukurta dviprasmybė, kur reikės daug aiškintis, ar mes esame aukštos kultūros, mažo krašto, bet didingos valstybės teritorija, ar esame pagarbos vyro, moters orumui kraštas, ar mes iš tikrųjų esame atsakingi už savo jaunąją kartą ir galime sudominti save kaip valstybę, kaip miestą ir kitomis galimybėmis, ar jau viskas išsemta ir atkreipti dėmesiui belieka tik G taškas“, – teigia p. Doveika.

„Manau, kad reklama bus pirmoji turbūt pasaulyje reklama, reklamuojanti miestą ir sukurianti dviprasmybę, dėl kurios miestelėnams teks daug kartų aiškintis ir jaustis nepatogiai“, – pridūrė jis.

Vilniaus arkivyskupijos kurija kol kas nepateikė oficialios pozicijos dėl sostinės reklamos ir svarsto tai padaryti vėliau

Ponia Romanovskienė BNS tikino, kad sieti Popiežiaus vizitą ir „G-spot“ reklaminę Vilniaus kampaniją yra „mažų mažiausia keista“. Ji aiškino, kad kampanija bus vykdoma Vokietijos ir Didžiosios Britanijos didmiesčiuose, ja siekiama patraukti jaunimo dėmesį ir tuomet pristatyti sostinės vertybes – kultūrinį gyvenimą, gamtą, aktyvias pramogas.

„Tuo metu Popiežiaus vizitas taipogi yra gera proga skleisti žinią apie Vilnių, pristatant piligrimams aktualią informaciją. Rengiantis popiežiaus vizitui paruošėme specialų Vilniaus piligriminį maršrutą, kurį aktyviai viešinsime, taip skatindami piligriminį turizmą Vilniuje“, – pabrėžė ji.

Anot p. Romanovskienės, tiek tikslinės auditorijos, tiek viešinimo laikotarpiai ir kanalai gerokai skiriasi: „G-spot“ kampanija pasibaigs beveik mėnesiu anksčiau už Popiežiaus vizitą Lietuvoje ir nukreipta į „visai kitas tikslines auditorijas“.

„Go Vilnius“ pažymi, kad Lietuvos sostinė šiemet sulaukė nemažai užsienio žiniasklaidos dėmesio: aplankyti Vilnių rekomendavo „The New York Times”, pagrindiniai britų naujienų portalai „The Guardian“ ir „The Independent“, Prancūzijos, Vokietijos ir Suomijos žiniasklaida.

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

Anot sostinės reklamos agentūros, dažniausiai publikacijose ir reportažuose sostinė įvardijama kaip neatrasta. Pavyzdžiui, „Lonely Planet“ Vilnių pavadino neatrastu Europos deimantu bei šiemet Lietuvos sostinę paskelbė viena iš dešimties karščiausių Europos kelionių krypčių.

52795
130817
52791