Tarp TOP 20 įtakingiausiųjų – nauji vardai

Publikuota: 2022-03-31
VŽ koliažas.
svg svg
VŽ koliažas.

Šių metų potencialios įtakos indekso TOP 20 kone pusė pernai čia nebuvusių vardų. Tarp naujai patekusių yra Marius Dubnikovas, Vidmantas Janulevičius, Aleksandras Izgorodinas ir Evalda Šiškauskienė.

Lyderių viršūnės neužleidžia Nerijus Mačiulis, Žygimantas Mauricas ir Rūta Vainienė, rodo tyrimų bendrovės „Kantar“ sudarytas šių metų Verslo nuomonės lyderių įtakos indeksas.

TOP 20 yra septyni bankų arba finansų įstaigų atstovai, devyni verslo asociacijų arba NVO ir keturi mažmeninės prekybos atstovai.

Beveik per pusę šįkart pasidalijo moterų ir vyrų skaičius.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Kaip ir kasmet, vertindami įtakos indeksą, klausėme visuomenės apie dvidešimt aktyviausiai pastaruosius metus komunikavusių nuomonės lyderių: ar žino juos, ar matė, girdėjo pasisakymus, kurie ekspertai labiausiai įtikina. Taip pat vertinome palankumą ir priskyrimą organizacijai. Įtakos indekso viršūnėje šiemet kaip ir pernai liko Nerijus Mačiulis: jį žino trys ketvirtadaliai Lietuvos, nedaug mažesnė dalis – neseniai matė arba girdėjo jo pasisakymus ir įtikina du trečdalius apklaustųjų. Tai yra geriausias iš turimų rezultatų ir pagal įtikinamumą bei žinomumą. Tuo tarpu palankumo arba tapatinimo su organizacija lyderiai – kiti“, – išplatintame pranešime sako Alicija Miliauskienė, „Kantar“ rinkos tyrimų ir įžvalgų vadovė.

Pasak ekspertės, nuomonės lyderių dvidešimtuko kiekvienas iš ekspertų per metus pernai pasisakydavo po 500–1.000 sykių.

Tiesa, jų žinomumas tarpusavyje skiriasi net keliolika ar net keliasdešimt kartų. Pavyzdžiui, Inga Ruginienė, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos prezidentė, pernai komunikacijos apimtis turėjo panašias kaip Žygimantas Mauricas, „Luminor“ banko vyriausiasis ekonomistas, bet jų žinomumas skiriasi triskart.

[infogram id="ba1f1c2e-c06c-4e67-84f6-2879f2bbb963" prefix="bvt" format="interactive" title="Kantar_20"]

„Matome, kad tie nuomonės lyderiai, kurių žinomumas siekia penktadalį ir daugiau – t. y. juos žino kas penktas ir daugiau Lietuvos gyventojų – per metus žiniasklaidoje vidutiniškai pasisako per 800 kartų. Tai gana intensyvus komunikacijos laukas, kuriame tenka būti norint likti matomam ir girdimam. Pavyzdžiui, tokiu intensyvumu komunikuojančius Andrių Romanovskį, Lietuvos verslo konfederacijos prezidentą, Vidmantą Janulevičių, Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentą žino daugiau nei kas dešimtas gyventojas, o girdėjusių jų pasisakymus ir įtikintų dalys pakeliui dar nubyra, tad aktyvi komunikacija svarbi“, – pažymi A. Miliauskienė.

Tapatinimas su organizacija

Geriausiai tapatinama su atstovaujama organizacija yra E. Šiškauskienė, jau daugelį metų atstovaujanti restoranų ir viešbučių asociacijai (ją šiai organizacijai teisingai priskyrė 85% žinančiųjų).

Greta jos rikiuojasi I. Ruginienė (68%) ir Gediminas Šimkus (66%). Maždaug pusė žinančiųjų teisingai nurodė, kam atstovauja T. Povilauskas, V. Janulevičius, E. Dapkienė, E. Petrulis, N. Mačiulis ir R. Vainienė.

„Kai kurių stiprių ilgamečių verslo nuomonės lyderių asmeninis vardas jau dalį eterio gyvena savarankiškai nuo organizacijos ir gali kilti klausimų, ar verta toliau tiek investuoti į šių žmonių komunikaciją. Vis dėlto, matyti, kad stipresnes įtakos reitingo pozicijas turintys lyderiai, net jeigu ne visada tapatinami su organizacija, šiai atneša grąžos, nes jų žinutės būna ne tik labiau išgirstos, bet ir geriau įtikina žmones. Pagal šiuos kriterijus pirmauja N. Mačiulis, Ž. Mauricas ir R. Vainienė“,  – akcentavo A. Miliauskienė. 

Charizmai tenka ne paskutinis vaidmuo

Pastebima, kad vien aktyvi komunikacija savaime žinomumo ar įtakos negarantuoja: tope yra ekspertų, kurie žiniasklaidoje pasisako po 900 kartų, tačiau jų žinomumas siekia 6% ir rikiuojasi jie įtakos indekso apačioje. 

Mat be objektyvių dalykų – kaip komunikacijos aktyvumas, reguliarumas, sklaida, ekspertės teigimu, palankumą lemia ir tokie subjektyvūs faktoriai kaip paties kalbėtojo charizma, organizacijos įdirbis, reputacija bei interesai, kuriems atstovaujama.

„Stiprus nuomonės lyderis – ne tik moka sklandžiai perteikti žinią, bet dar turi savyje kažko savito, kas patraukia emociškai, sužadina simpatiją, sukuria su juo ryšį, be to, pats turi vidinį potencialą komunikacijai. Todėl pastebime, kad keičiantis organizacijose kalbėtojams, tos pačios pozicijos nebūtinai sukuria identišką komunikacijos sklaidą, o ši – nebūtinai lemia tuos pačius rezultatus, kalbant apie žinomumą ar visuomenės palankumą. Tad renkantis komunikuojančius ekspertus ne mažiau svarbu įvertinti ne tik jų profesinį srities išmanymą, bet ir charizmos faktorių”, – reziumuoja A. Miliauskienė.

„Verslo nuomonės lyderių reitingą“ tyrimų bendrovė „Kantar“ sudarinėja nuo 2010 m., stebėdama verslo sektorių, asocijuotų organizacijų ir akademinio sluoksnio atstovų reputaciją medijose bei visuomenėje.

Analizuojami bankininkystės, draudimo, telekomunikacijų, mažmeninės prekybos, prekybos ir pramogų centrų bei degalinių sektoriuose veikiančių kompanijų atstovai ir 43 ekspertai, atstovaujantys Lietuvos bankui, verslo organizacijoms ar akademiniam sluoksniui.

Atstovų citatos žymėtuose reklaminiuose straipsniuose į analizę netraukiamos.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
Skelbia TOP 20 pretendentų į „Verslo nuomonės lyderio“ titulą

„PR Impact Awards 2022“ organizatoriai skelbia TOP 20 pretendentų į konkurso nominacijos „Verslo nuomonės...

Rinkodara
2022.05.24
„PR Impact Awards 2022“ konkurse – daugiau nei 100 paraiškų

Daugiausia paraiškų šiemet buvo pateikta Socialinės atsakomybės ir tvarumo, Viešojo sektoriaus bei...

Rinkodara
2022.05.23
Geriausios reputacijos influenceriai „Facebook“ tinkle Premium 1

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Facebook“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.22
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
2022.05.18
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
Teisė ir komunikacija: kur riba tarp nuobodų ir klounų Premium

Nors sprendžiant komunikacijos klausimus, ypač krizinėse situacijose, teisininkams ir viešųjų ryšių...

Rinkodara
2022.05.15
„BPN Intense“ vadovų komandą papildė M. Marčenkovas Premium

Žiniasklaidos planavimo agentūros „BPN Intense“ vadovų komandą papildė klientų vystymo direktorius Marius...

Rinkodara
2022.05.11
Taiklus DFDS rinkodaros šūvis: kaip nišinėje kategorijoje parduoti svajonę Premium

„DFDS Seaways“ kampanija „Early Bird: Travel Guarantee“, laimėjusi ir didelio biudžeto pardavimų skatinimo...

Rinkodara
2022.05.11
Lietuvos banko komunikacijai vadovauja G. Mierkienė

Lietuvos banko (LB) komunikacijos skyriaus vadove nuo pirmadienio dirba Gintarė Mierkienė, iki kovo vidurio...

Rinkodara
2022.05.09
10 stipriausių rinkodaros vadovų – pretendentų į „Metų CMO“ titulą

Lietuvos marketingo asociacija LiMA aštuntąjį kartą renka Metų rinkodaros vadovą(-ę). Rinkodaros...

Rinkodara
2022.05.09
T. Ramanauskas: emocijos triuškina racionalumą, arba „Naujakalbė“ reklamoje Premium 1

Nėra vienos ir magiškos formulės, kuri lemtų rinkodaros kampanijos efektyvumą, nors nuolat užsiimame...

Rinkodara
2022.05.09
Geriausios reputacijos influenceriai „Instagram“ tinkle Premium

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Instagram“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.08
Kai tenka mokėti didžiausią reputacijos kainą 3

Nors vadovėlių apie krizių valdymą netrūksta, į aštrias situacijas įklimpusių verslų istorijų ir pamokų –...

Nuomonės
2022.05.05
„Password 2022“: taiklus DFDS šūvis, per žingsnį – įtraukianti „Barboros“ kampanija

Efektyviausia Metų rinkodaros kampanija „Password 2022“ išrinkta „DFDS Seaways“ kampanija „Early Bird: Travel...

Rinkodara
2022.05.04
Renkamas Metų komunikatorius: savo balsą atiduoti galės ir publika

Konkurso „PR Impact Awards 2022“ organizatoriai skelbia apie „Metų komunikatoriaus“ rinkimų pradžią ir...

Rinkodara
2022.05.03
„Password 2022“: efektyviausių rinkodaros kampanijų rinkimai

Šiandien ir rytoj vyksta „Verslo žinių“ organizuojama efektyvumo konferencija „Password“. Jos metu konkurso...

Rinkodara
2022.05.03
M. Katkus apie „Vičiūnus“: tai ne komunikacijos, o lyderystės krizė Premium 35

Tarp didžiausių verslo krizių Lietuvoje neabejotinai atsidūrė ir „Vičiūnų“ grupės elgesys Rusijos karo...

Rinkodara
2022.05.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku