2017-05-02 17:47

Suplanuota reklama virto socialine kampanija aštria tema

Giedrė Šileikytė, komunikacijos agentūros „Autoriai“ strategė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Giedrė Šileikytė, komunikacijos agentūros „Autoriai“ strategė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Lietuvoje tebėra gajūs stereotipai, tad iš suplanuotos klasikinės akinių gamintojos reklaminės kampanijos su išmintingomis mokslo, meno ar verslo pasiekimais garsėjančiomis moterimis pasirodė socialinė reklama, kviečianti diskutuoti apie nusistovėjusias nuostatas, jungiančias amžių, grožį ir protą.

Pasak Tado Luotės, optikos „Friends & Frames“ vadovo, idėja naujai vasaros kampanijai pakviesti pozuoti protingas, talentingas mokslo, meno, teisės, medicinos, verslo aktyviai veikiančias moteris kilo natūraliai.

Tadas Luotė, optikos „Friends & Frames“ vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

„Visada buvome šiek tiek nepatogūs ir judinome nusistovėjusias visuomenės nuostatas apie amžių, seksualinę orientaciją, lyčių vaidmenis. Veiklos pradžioje pasirinkta komunikacijos strategija palaikyti drąsius, ryškius žmones, kalbėti ne apie akinius, kuriais prekiaujame, o vertybes ir gyvenimo būdą, kelti nepatogias, vengtinas visuomenėje temas, veikia dar ir dabar. Šįkart norėjome pakeisti įsivaizdavimą apie moteris reklamoje. Apie tai, kokios moterys tinka pozuoti reklamai, o kokios neva – ne. Norėjome sugriauti įsitikinimą dėl etaloninio grožio, kuris moterims iki šiol taip akivaizdžiai brukamas arba jos ima pačios save pagal jį vertinti“, – kalba p. Luotė.

Giedrė Šileikytė, komunikacijos agentūros „Autoriai“ strategė, antrina, kad nuolat stebi, kas vyksta pasaulyje, kuo gyvena tikslinės auditorijos moterys ne tik Lietuvoje, dėl ko joms neramu, kas skaudina, erzina, kelia pasipiktinimą.

„Viena tokių temų – moters grožio ir proto atskirtis, tarsi tai negalėtų eiti išvien. Taip gimė mintis reklaminei kampanijai „Pozuoja intelektas“ pakviesti moteris, žinomas visų pirma savo darbais ir pasiekimais. Kvietėme jas fotografuotis, tačiau didžioji dalis ištarė griežtą „ne“. Galvojome, ką daryti toliau, tad su klientu buvo priimtas sprendimas iškelti aikštėn klausimą, kodėl tos mūsų intelektualios moterys jokiu būdu nemato savęs mados kontekstuose. Taip eterį pasiekė socialinė reklama, kuri, kaip matyti, savo tematika aktuali daugybei moterų Lietuvoje“, – sako p. Šileikytė, pridurdama, kad pradėję klasikinę išmintingų moterų fotosesiją, labai anksti suprato, kad reikia persiorientuoti ir imtis socialinio eksperimento filmavimo.

„Ar tikrai skambinate teisingu numeriu?“, „Kokia iš manęs pozuotoja – nejuokaukit“, „Aš, žinokit, nesu fotogeniška“. Tokių atsakymų sulaukė „Friends & Frames“, kai paskambino pasirinktoms moterims. 24 iš 30 jų atsisakė, sakydamos, jog mados pasaulis – ne joms.

videoklipas::1

„Netikėtai patekome į stereotipinę situaciją, – pasakoja p. Luotė. – Drabužių, kvepalų ar akinių reklamose ne tik nematome savo srityje daug pasiekusių intelektualių moterų, tačiau ir jos pačios neįsivaizduoja savęs „mados kontekste. Prisilietėme prie aktualios temos, kuri verta diskusijos ir apie kurią norime šiandien garsiai kalbėti“.

Tas šešias sutikusias filmuotis reklamoje moteris optikos komanda pakvietė pasikalbėti ir paprašė pasidalinti įspūdžiais, kaip jos reagavo į netikėtą pasiūlymą, kokių minčių jis sukėlė.

„Nesiruošiame šia įvaizdine kampanija pakeisti pasaulio, tiesiog stipriname ryšius su vartotojais, buriame bendruomenę šnekėdami apie dalykus, kurie mums patiems aktualūs ir kurie tinka prekės ženklo strategijai. Tuo pačiu ši kampanija yra puikus pavyzdys, kiek turime įdomios laisvos erdvės temoms, apie kurias prekių ženklai dar nemato vertės kalbėti. O jie turėtų ir galėtų jų imtis. Kodėl, turint eterį, nepasakyti kažko prasmingo? Užduoti klausimų, įkvėpti, padrąsinti? Taip juk ir kuriami ryšiai su vartotojais, taip gimsta lojalumas“ – pabrėžia p. Šileikytė.

Anksčiau „Friends & Frames“ taip buvo ryškiai matoma su reklamine kampanija „Jokių rėmų, tik rėmeliai“.

52795
130817
52791