Paradoksai – į Lietuvą vilioja ir Slovakijos vaizdais

Publikuota: 2017-02-10
Nuotrauka iš socialinių tinklų.
svg svg
Nuotrauka iš socialinių tinklų.

Naujojo Lietuvos kultūros ir gamtos paveldą reprezentuojančio šūkio „Lithuania. Real is beautiful“ komunikacija socialiniuose tinkluose apkarto – internautai kandžiai atsiliepia apie vietoj lietuviškų vaizdų pasitelktas nuotraukas iš kitų šalių. Konkurso sąlygos tarsi nepažeidžiamos, tačiau lieka atviras klausimas, ar dera Lietuvą reklamuoti vaizdais iš kitų šalių.

Pavyzdžiui, nuotrauką, kuri neva vilioja žiemišku vaizdu Neringoje, galima rasti fotobanke „Shutterstock“, o šis kadras yra padarytas Slovakijoje, o tokių nuotraukų yra ne viena.

Kaip aiškina Turizmo departamento atstovė spaudai Gerda Butkuvienė, 12 mėnesių truksiančio projekto apimtyje kaip atskira veikla yra numatytas 350 originalių nuotraukų sukūrimas, kurios su visomis autorinėmis teisėmis bus perduotos departamentui, tačiau bendra per metus panaudotinų vizualų apimtis viršys 700 vienetų (iš kurių originalios sudarys 50%).

„Todėl kaip užsakovas neprieštaraujame tiekėjo atrinktų nuotraukų, tiesiogiai iliustruojančių arba apibendrintai simbolizuojančių įrašų turinį, pirkimui iš foto bazių“, – teigia p. Butkuvienė.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Sėkmė su didžiausia kaina

Pernai metų gale departamento skelbtą komunikacijos socialiniuose tinkluose, reklamos interneto portaluose ir turinio rinkodaros paslaugų teikimo konkursą laimėjo dviejų įmonių konsorciumas – UAB „Open Agency“ ir UAB „Turinio rinkodara“ (prekės ženklas „The Chocolate“) – pasiūlęs didžiausią kainą, 139.682 Eur.

Pagal sutartį „Open Agency“ teikia žiniasklaidos planavimo paslaugas, o socialinių tinklų profilius „Lithuania. Real is Beautiful“ ir „Lietuva. O čia ar buvai?“ administruoja „The Chocolate“. Pastaroji bendrovė ir rūpinasi socialinių tinklų komunikacija bei pasitelkė ne vieną nuotrauką darytą ne Lietuvoje.

Komunikacijos anglų ir lietuvių kalbomis „Facebook“ socialinio tinklo paskyrose kaina, kaip teigia Valstybinis turizmo departamentas, siekia 5.700 Eur (su PVM), o 350 originalių fotografijų sukūrimas – 6.300 Eur (su PVM). Likę darbai – integruotų turinio rinkodaros kampanijų internete kūrimas, komunikacija „Instagram“, „Youtube“, reklaminių kampanijų kūrimas ir t.t.

Kaip priduria p. Butkuvienė, per mėnesį kiekvienoje „Facebook“ paskyroje tiekėjas įsipareigojo skelbti ne mažiau kaip po 20 įrašų ir pirkti reklamą įrašų pasiekiamumui didinti.

Konkurse dalyvavusios, bet antroje vietoje likusios bendrovės „Socialus marketingas“ vadovas Arijus Žakas, teigia, kad ne nuoskaudų ieško čia. „Tačiau situacija iš tiesų absurdiška, juolab, kad ne vienas iš pastarųjų kelių metų Valstybinio turizmo departamento konkursų tikrai kelia dviprasmiškų klausimų“, – kalba p. Žakas.

Konkurso sąlygos tarsi nepažeidžiamos, tačiau lieka atviras klausimas, ar dera Lietuvą reklamuoti vaizdais iš kitų šalių.

Pasak Tomo Nemūros, „The Chocolate“ vadovo, įsigytų iš fotobanko minimų vaizdų užduotis paprasta – vizualizuoti žinutes socialiniame tinkle žiemos pramogas.

„Tai ką, esame įsipareigoję – padaryti unikalias nuotraukas, – tai ir atliksime, tačiau procesas dar tik prasideda, neturime didelės foto bazės, tad esamai komunikacijai naudojame ir savo turimas, ir užsakovo nuotraukas, dalį jų įsigijome iš foto bankų, juolab, kad tokia galimybė yra numatyta ir mūsų bendradarbiavimo sutartyje“, – kalba p. Nemūra.

Kilus pasipiktinimo bangai internete, p. Nemūra žada šias nuotraukas išimti ir jas pakeisti originaliomis savo sąskaita.

„Siekdami maksimalaus aiškumo būsimame turinyje, publikuodami vizualus nurodysime nuotraukos kilmės šaltinį. Tais atvejais, kai nuotrauka bus sukurta specialiai užsakovui ar nupirkta perimant visas autorines teises – nurodysime pilną autorystę, tais atvejais kai nuotrauką naudosime iš foto banko, nurodysime ir foto banką. Geografinė nuotraukos sukūrimo nuoroda aprašyme taip pat pridės aiškumo“, – kalba p. Nemūra.

FOTOGALERIJA Internautų pasipiktinimo banga. (6 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

„Man ne dzin“ ženklo dilema: kaip išnarplioti viešosios tvarkos pinkles Premium

Po pakartotinės ekspertizės Valstybiniame patentų biure (VPB) buvo įregistruotas Lietuvos jaunimo...

Rinkodara
2022.06.27
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ – karšta lietuvių sėkmė

Didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“ vaizdo meno gamybos...

Rinkodara
2022.06.22
Agentūros „Influenceriai.lt“ apyvarta pernai augo beveik 50%

Specializuotos nuomonės formuotojų rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ pardavimo pajamos praėjusiais...

Rinkodara
2022.06.20
„JCDecaux Nurture“ – nauja programa startuoliams

Pasaulinė lauko reklamos bendrovė „JCDecaux“ ir Lietuvoje pristato specialią platformą startuoliams, kuri...

Rinkodara
2022.06.19
A. Petrošius: rekomendavome verslui nekalbėti Premium

Aidas Petrošius, žiniasklaidos stebėsenos ir komunikacijos tyrimų bendrovės „Mediaskopas“ verslo plėtros...

Rinkodara
2022.06.17
„JCDecaux Lietuva“ turi naują rinkodaros vadovę

Birželį „JCDecaux Lietuva“ rinkodaros vadovės pareigas pradėjo eiti Jūratė Mizarė. Ji pakeitė Vadimą...

Rinkodara
2022.06.16
Dar vienas G. Žiemelio šūvis: vėl ambicingas krepšinio komandos vardas Premium 3

Verslininko Gedimino Žiemelio bendrovė „Basketball Holding Company“ (BHC) neseniai oficialiai paskelbusi, kad...

Rinkodara
2022.06.15
„Disney+“ įžengė į Lietuvą 10

„Walt Disney Company“ priklausantis transliuotojas „Disney+“ pradeda transliacijas Lietuvoje. Standartinė...

Rinkodara
2022.06.14
Dizaino agentūra „Critical“: apie dar vieną susijungimą ir netikėtą augimo veiksnį Premium 2

Į vieną juridinį vienetą jungiasi dizaino paslaugų bendrovė „Critical“ ir save supratimo agentūra vadinanti...

Rinkodara
2022.06.10
Kokius mitus griauna drąsi STT kampanija: pokalbis su kūrėjomis apie užkulisius Premium

Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) savo įgyvendintą komunikacijos kampaniją „Korupcija – nykstanti rūšis“...

Rinkodara
2022.06.08
Lauko reklamos stendų konkursas kiršina agentūras: kritika ir laikui, ir konkurentams Premium

Vilniaus savivaldybė planuoja rengti konkursą daliai miesto lauko reklamos stendų. Mažosios lauko agentūros...

Rinkodara
2022.06.06
Komunikacijos rinka sprogo: agentūros fiksuoja rekordinius šuolius Premium

2021-ieji komunikacijoms agentūroms buvo ypač dosnūs: dviženkliais skaičiais augo bemaž visos didžiosios...

Rinkodara
2022.06.06
TOP 10 geriausią reputaciją turinčių įmonių visuomenės akyse

Geriausią reputaciją, visuomenės nuomone, turi vaistinių tinklas „Camelia“. Vaistinių sektoriui vieninteliam...

Rinkodara
2022.06.04
A. Baranauskas: startas – puikus, bet lygintis su kitomis agentūromis – anksti Premium

Reputacijos agentūra „Winning“ (UAB „Winning Media Group“), kurią prieš metus įkūrė Andrius Baranauskas,...

Rinkodara
2022.06.03
Išrinkti „PR Impact Awards 2022“ finalininkai

Konkurso „PR Impact Awards 2022“ komisija iš 111 šiemet besivaržiusių komunikacijos projektų 13-oje...

Rinkodara
2022.06.01
„Bitė Group“ generaliniu direktoriumi paskirtas P. Kuisys

„Bitė Group“ generaliniu direktoriumi paskyrė Praną Kuisį, „Bitė Lietuva“ generalinį direktorių. Nuo šiol jis...

Vadyba
2022.06.01
Reputacijos laurai: „Thermo Fisher Scientific“ ir „Camelia“, šuolis – SEB Premium

Geriausios reputacijos titulą šiemetiniame tyrime pelnė „Thermo Fisher Scientific“, visuomenės nuomone,...

Rinkodara
2022.05.31
Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmai turi naują komunikacijos vadovę

Prie Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų komandos prisijungė Marija Matuzevičienė, turinio rinkodaros...

Rinkodara
2022.05.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku