Paradoksai – į Lietuvą vilioja ir Slovakijos vaizdais

Naujojo Lietuvos kultūros ir gamtos paveldą reprezentuojančio šūkio Lithuania. Real is beautiful komunikacija socialiniuose tinkluose apkarto internautai kandžiai atsiliepia apie vietoj lietuviškų vaizdų pasitelktas nuotraukas iš kitų šalių. Konkurso sąlygos tarsi nepažeidžiamos, tačiau lieka atviras klausimas, ar dera Lietuvą reklamuoti vaizdais iš kitų šalių.
Pavyzdžiui, nuotrauką, kuri neva vilioja žiemišku vaizdu Neringoje, galima rasti fotobanke Shutterstock, o šis kadras yra padarytas Slovakijoje, o tokių nuotraukų yra ne viena.
Kaip aiškina Turizmo departamento atstovė spaudai Gerda Butkuvienė, 12 mėnesių truksiančio projekto apimtyje kaip atskira veikla yra numatytas 350 originalių nuotraukų sukūrimas, kurios su visomis autorinėmis teisėmis bus perduotos departamentui, tačiau bendra per metus panaudotinų vizualų apimtis viršys 700 vienetų (iš kurių originalios sudarys 50%).
Todėl kaip užsakovas neprieštaraujame tiekėjo atrinktų nuotraukų, tiesiogiai iliustruojančių arba apibendrintai simbolizuojančių įrašų turinį, pirkimui iš foto bazių, teigia p. Butkuvienė.
Sėkmė su didžiausia kaina
Pernai metų gale departamento skelbtą komunikacijos socialiniuose tinkluose, reklamos interneto portaluose ir turinio rinkodaros paslaugų teikimo konkursą laimėjo dviejų įmonių konsorciumas UAB Open Agency ir UAB Turinio rinkodara (prekės ženklas The Chocolate) pasiūlęs didžiausią kainą, 139.682 Eur.
Pagal sutartį Open Agency teikia žiniasklaidos planavimo paslaugas, o socialinių tinklų profilius Lithuania. Real is Beautiful ir Lietuva. O čia ar buvai? administruoja The Chocolate. Pastaroji bendrovė ir rūpinasi socialinių tinklų komunikacija bei pasitelkė ne vieną nuotrauką darytą ne Lietuvoje.
Komunikacijos anglų ir lietuvių kalbomis Facebook socialinio tinklo paskyrose kaina, kaip teigia Valstybinis turizmo departamentas, siekia 5.700 Eur (su PVM), o 350 originalių fotografijų sukūrimas 6.300 Eur (su PVM). Likę darbai integruotų turinio rinkodaros kampanijų internete kūrimas, komunikacija Instagram, Youtube, reklaminių kampanijų kūrimas ir t.t.
Kaip priduria p. Butkuvienė, per mėnesį kiekvienoje Facebook paskyroje tiekėjas įsipareigojo skelbti ne mažiau kaip po 20 įrašų ir pirkti reklamą įrašų pasiekiamumui didinti.
Konkurse dalyvavusios, bet antroje vietoje likusios bendrovės Socialus marketingas vadovas Arijus Žakas, teigia, kad ne nuoskaudų ieško čia. Tačiau situacija iš tiesų absurdiška, juolab, kad ne vienas iš pastarųjų kelių metų Valstybinio turizmo departamento konkursų tikrai kelia dviprasmiškų klausimų, kalba p. Žakas.
Konkurso sąlygos tarsi nepažeidžiamos, tačiau lieka atviras klausimas, ar dera Lietuvą reklamuoti vaizdais iš kitų šalių.
Pasak Tomo Nemūros, The Chocolate vadovo, įsigytų iš fotobanko minimų vaizdų užduotis paprasta vizualizuoti žinutes socialiniame tinkle žiemos pramogas.
Tai ką, esame įsipareigoję padaryti unikalias nuotraukas, tai ir atliksime, tačiau procesas dar tik prasideda, neturime didelės foto bazės, tad esamai komunikacijai naudojame ir savo turimas, ir užsakovo nuotraukas, dalį jų įsigijome iš foto bankų, juolab, kad tokia galimybė yra numatyta ir mūsų bendradarbiavimo sutartyje, kalba p. Nemūra.
Kilus pasipiktinimo bangai internete, p. Nemūra žada šias nuotraukas išimti ir jas pakeisti originaliomis savo sąskaita.
Siekdami maksimalaus aiškumo būsimame turinyje, publikuodami vizualus nurodysime nuotraukos kilmės šaltinį. Tais atvejais, kai nuotrauka bus sukurta specialiai užsakovui ar nupirkta perimant visas autorines teises nurodysime pilną autorystę, tais atvejais kai nuotrauką naudosime iš foto banko, nurodysime ir foto banką. Geografinė nuotraukos sukūrimo nuoroda aprašyme taip pat pridės aiškumo, kalba p. Nemūra.
FOTOGALERIJA Internautų pasipiktinimo banga. (6 nuotr.)
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti