2022-09-04 10:30

Prekės ženklų suirutė karo fone: ženklodara kvėpuoja tik laisvėje

Brunello Cucinelli, itališko prabangios mados prekės ženklo įkūrėjas, teigia, kad prekės ženklo užduotis – visame pasaulyje skleisti humanistinio kapitalizmo idealus. „Scanpix“ nuotr.
Brunello Cucinelli, itališko prabangios mados prekės ženklo įkūrėjas, teigia, kad prekės ženklo užduotis – visame pasaulyje skleisti humanistinio kapitalizmo idealus. „Scanpix“ nuotr.
Prekės ženklai tapo viena iš dažniau aptarinėjamų Rusijos invazijos į Ukrainą potemių. Stebėjome, kaip vakarietiški ženklai vienas po kito spruko iš toksiška tapusios rinkos, o jų vietą užimti mėgino keisti rusiški substitutai.

Akylesnė akis turėjo pastebėti, kad šie žaibiškai vykę procesai „rimuojasi“ ir su procesais, vykstančiais Kinijoje. Šalyje, kurios vartotojai dievina vakarietiškus prekės ženklus, tačiau vis dažniau yra skatinami rinktis kiniškas alternatyvas, pavyzdžiui, vietines „Hey Tea“ kavinukes vietoj „Starbucks“. 

Baigiantis nevaržomos globalizacijos amžiui ir pasauliui iš naujo poliarizuojantis, prasminga įvertinti, kokį vaidmenį jame galėtų vaidinti vakarietiški prekės ženklai. Lygtis – ne iš lengvųjų. Viena vertus, besivystančių rinkų vartotojai ir toliau trokšta vakarietiškų ženklų, leidžiančių įtvirtinti sėkmingo, pažangaus ir modernaus žmogaus tapatybę.

52795
130817
52791