Žingsniai link tvarumo: kaip nepasimauti ant „žaliojo smegenų plovimo“ kabliuko

Publikuota: 2022-02-06
Donatas Kuras, socialinės atsakomybės ir tvarios veiklos bei komunikacijos ekspertas, „Kuras ir partneriai“ vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Donatas Kuras, socialinės atsakomybės ir tvarios veiklos bei komunikacijos ekspertas, „Kuras ir partneriai“ vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Šiandien tvarumo kryptimi žengia arba bent apie tai kalba dauguma verslų. Savo ruožtu pirmieji žingsniai, net jei norai ir geri, nėra labai paprasti.

Praktikoje yra visa eilė skirtingų su tvarumu susijusios informacijos atskleidimo standartų ir metodikų, tad atsirinkti sau tinkamiausią ir sėkmingai tai integruoti į įmonės veiklą, kad tai netaptų dar vienu linksniuojamu greenwashing atveju, nėra itin paprasta.

Teodoras Steponavičius, advokatų kontoros „PwC Legal“ projektų vadovas, advokatas, pažymi, kad verslui, norinčiam žengti tvarumo keliu, sumaišties atneša faktas, kad nėra vieno standarto ar imperatyvaus reikalavimo taikyti konkrečias metodikas, rengiant tvarumo ataskaitas.

„Praktikoje yra visa eilė ESG angl. environmental, social, governance, liet. aplinkos, socialinių ir valdysenos) informacijos atskleidimo standartų bei metodikų, pripažįstamų ir taikomų tarptautiniu mastu. Standartai turi skirtingus informacijos pateikimo būdus, tikslines auditorijas, duomenų pjūvius bei tikslus. Tad kiekviena įmonė turi pasirinkti jai priimtiniausią ir tinkamiausią ESG duomenų atskleidimo metodiką pagal savo veiklos specifiką, ESG brandą įmonėje, turimus duomenis, informacijos atskleidimo tikslus ir pagrindinę tikslinę auditoriją“, – kalba T. Steponavičius.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasak jo, svarbu atkreipti dėmesį, kad tvarumo ataskaitos nėra vienkartinio pobūdžio – jos parodo įmonės kelią link išsikeltų strateginių tikslų ESG srityje. 

Donatas Kuras, socialinės atsakomybės ir tvarios veiklos bei komunikacijos ekspertas, „Kuras ir partneriai“ vadovas, antrina, kad tvarumas yra kelionė.

Tvarumo kelionėje 2022-ieji bus lūžio metai: pamokos ir klaidos

„Jau vien pats noras atvirai ir skaidriai identifikuoti bei vertinti savo poveikius, apie juos diskutuoti, nusimatyti konkrečius tvarumo tikslus, pradėti sekti rodiklius gali duoti didelę naudą įmonei, kalbant apie pasitikėjimą ja, reputaciją. Taip pat tvarūs veiksmai gali atnešti konkrečios finansinės naudos – nuo kaštų sutaupymo iki naujų verslo galimybių ar inovacijų atradimo“, – neabejoja D. Kuras.

Pašnekovas atkreipia dėmesį, kad labai svarbu įtraukti skirtingų padalinių žmones, vadovus, valdybas – tai leidžia sutarti dėl reikiamų pokyčių ir juos efektyviai įgyvendinti.

Gediminas Judzentas, „Auga group“ rinkodaros vadovas, VŽ teigia, kad tvarumo srityje visi pusės sparčiai tobulėja: atsirado ir nemažai konsultantų, galinčių įmonėms padėti, o įmonės, galima sakyti, konkuruoja tarpusavyje ir šioje srityje. 

 „Dabar iššūkis yra kelti kokybės kartelę, neprarandant turinio padaryti tvaraus verslo ataskaitą įdomią skaitytojui, sklandžiai integruoti ją į bendrą įmonės metinę finansinę atskaitomybę. Svarbiausia, nepasimauti ant „žaliojo smegenų plovimo“ kabliuko ir nepamiršti, kad esmė yra ne tvarumo ataskaita, o tikrą poveikį darančios tvarumo iniciatyvos ir faktiniai įmonės veiksmai tvarumo srityje“, – akcentuoja G. Judzentas.

Plačiau apie skirtingas tvarumo ataskaitas, įmonių („Klaipėdos naftos“, „Bitės Lietuvos“, „Rimi Baltic“ ir kitų prekybininkų) patirtį, skaitykite čia.  

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Rašyti komentarą 0
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

Nepakeičiamų vadovų nėra: požiūrio klausimas, korporatyvinio verslo abėcėlė ar šviežias kraujas Premium

Didžiųjų mažmeninės prekybos tinklų vadovų darbo stažo analizė rodo, kad penkiuose prekybos tinkluose nuo jų...

Prekyba
05:45
Prekių ženklai, kuriuos atpažįsta reklamose Premium

Spontaniškai, be priminimo didžioji dalis respondentų įsiminė šių prekių ženklų kalėdines reklamas: „Tele2“...

Rinkodara
2023.01.29
Tyrimas: taupūs ir tvarūs vartotojai – naujoji dauguma Premium 12

Sparčiai kylančios kainos, augančios pragyvenimo išlaidos ir neužtikrintumas dėl ateities skatina Rytų...

Prekyba
2023.01.29
Slėptuvėje gimę Ukrainos vaikų piešiniai – Lietuvos lauko reklamos stenduose

Didžiųjų Lietuvos miestų gatvėse pasklido dešimtys ypatingų piešinių. Kampanijos „Dienoraščiai iš slėptuvės“...

Rinkodara
2023.01.28
TOP prekės didžiuosiuose tinkluose: bananams iššūkį meta šilauogės Premium

Didžioji dalis populiariausių prekių vartotojo krepšelyje išlaiko pozicijas ne vienus metus. Tačiau, kaip...

Prekyba
2023.01.28
Atsargiai: jūsų įmonės „Facebook“ paskyra gali būti užblokuota

Kartais smulkiosios įmonės iš nežinojimo arba taupumo susikuria asmeninę paskyrą, o ne naudojasi specialiais...

Gazelė
2023.01.28
Ieškote darbuotojų feisbuke? Tik nesusipainiokite Premium

Feisbuko paskyra gali būti naudinga ne tik įmonės reklamai, įvaizdžiui, bet ir kaip darbuotojų pritraukimo...

Gazelė
2023.01.27
Du žaidėjai: 5 pozicijos Baltijos šalių e. komercijos TOP 10 Premium

2022-uosius e. komercijos bendrovės baigė optimistiškai – dauguma jų augino klientų srautus. Tai lėmė ir...

Prekyba
2023.01.27
„Norfos“ vadovas: kai kurias išpardavimų akcijas pirkėjai gali nuspėti patys Verslo tribūna 1

Kai apsipirkdami prekybos centruose tarp lentynų aplenkiame prekes, sudėtas gabenimo paletėse, turbūt...

Apie vieną stabiliausių verslų, arba Iš ko vaistinės mokės milijonines baudas Premium

Mažmeninė prekyba vaistais yra vienas stabiliausių verslų Lietuvoje – jo rizikingumas keletą kartų mažesnis...

Prekyba
2023.01.26
Tvaraus apsipirkimo indeksas: Lietuvoje dar mažoka sendaikčių krautuvių, perdirbimo ir rūšiavimo Premium 1

Trisdešimtyje Europos valstybių atliktas tyrimas parodė, kuriems vartotojams labiausiai rūpi tvarumas.

Prekyba
2023.01.25
TV3 perka M-1 grupę, laukia Konkurencijos tarybos verdikto 21

„TV3 Grupė“ trečiadienį pasirašė M-1 valdomų radijo stočių įsigijimo sutartį – pasitvirtino žiniasklaidos...

Žiniasklaida
2023.01.25
Prie „Swedbank“ komunikacijos komandos jungiasi V. Lopeta 4

„Swedbank“ komunikacijos ir tvarumo tarnybą papildė komunikacijos bei ryšių su visuomene ekspertas Valdas...

Rinkodara
2023.01.25
JAV padavė į teismą „Google“ dėl neteisėto skaitmeninės reklamos rinkos monopolizavimo 2

JAV Teisingumo departamentas ir dalis valstijų padavė technologijų bendrovę „Google“ į teismą dėl galimos...

Inovacijos
2023.01.25
Prekių ženklų klastočių daugėja, griežtėja ir atsakomybių ribos Premium

Europos Komisijos ir Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) naujausia ataskaita rodo, kad...

Prekyba
2023.01.25
Nuomos mokestis prekybos centre: be indeksavimo „lubų“, išlaidos šoktelėjo 20% Premium

2023 m. pradžioje prekybos centrų nuomininkai, kurių sutartyse nuomos mokestis susietas su vidutine...

Prekyba
2023.01.25
Geriausios agentūros Baltijos šalyse titulą „Not Perfect“ grąžina į Lietuvą

Geriausių Baltijos šalių reklamos agentūrų reitinge 2022 m. laurai atiteko Lietuvos agentūrai „Not Perfect...

Rinkodara
2023.01.24
Lyderis – „Tele2“, vyriškai auditorijai sugrojo „Telia“, moterų dėmesį patraukė „Bitė“ Premium 2

KOG rinkodaros institutas analizavo trylikos labiausiai matomų per kalėdinį periodą prekių ženklų reklamas,...

Rinkodara
2023.01.23
E. Muskas paskelbė apie brangesnę „Twitter“ prenumeratos paslaugą be reklamos

„Twitter“ vadovas Elonas Muskas šeštadienį tviteryje paskelbė, kad prenumeratos paslaugą įsigiję socialinio...

Inovacijos
2023.01.23
„Asda“ savininkai ruošiasi 13 mlrd. GBP vertės verslų sujungimui

Mažmeninės prekybos tinklo „Asda“ savininkai – Jungtinės Karalystės (JK) milijardieriai broliai Mohsinas ir...

Prekyba
2023.01.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku