Žingsniai link tvarumo: kaip nepasimauti ant „žaliojo smegenų plovimo“ kabliuko

Šiandien tvarumo kryptimi žengia arba bent apie tai kalba dauguma verslų. Savo ruožtu pirmieji žingsniai, net jei norai ir geri, nėra labai paprasti.
Praktikoje yra visa eilė skirtingų su tvarumu susijusios informacijos atskleidimo standartų ir metodikų, tad atsirinkti sau tinkamiausią ir sėkmingai tai integruoti į įmonės veiklą, kad tai netaptų dar vienu linksniuojamu greenwashing atveju, nėra itin paprasta.
Teodoras Steponavičius, advokatų kontoros PwC Legal projektų vadovas, advokatas, pažymi, kad verslui, norinčiam žengti tvarumo keliu, sumaišties atneša faktas, kad nėra vieno standarto ar imperatyvaus reikalavimo taikyti konkrečias metodikas, rengiant tvarumo ataskaitas.
Praktikoje yra visa eilė ESG angl. environmental, social, governance, liet. aplinkos, socialinių ir valdysenos) informacijos atskleidimo standartų bei metodikų, pripažįstamų ir taikomų tarptautiniu mastu. Standartai turi skirtingus informacijos pateikimo būdus, tikslines auditorijas, duomenų pjūvius bei tikslus. Tad kiekviena įmonė turi pasirinkti jai priimtiniausią ir tinkamiausią ESG duomenų atskleidimo metodiką pagal savo veiklos specifiką, ESG brandą įmonėje, turimus duomenis, informacijos atskleidimo tikslus ir pagrindinę tikslinę auditoriją, kalba T. Steponavičius.
Pasak jo, svarbu atkreipti dėmesį, kad tvarumo ataskaitos nėra vienkartinio pobūdžio jos parodo įmonės kelią link išsikeltų strateginių tikslų ESG srityje.
Donatas Kuras, socialinės atsakomybės ir tvarios veiklos bei komunikacijos ekspertas, Kuras ir partneriai vadovas, antrina, kad tvarumas yra kelionė.
Tvarumo kelionėje 2022-ieji bus lūžio metai: pamokos ir klaidos
Jau vien pats noras atvirai ir skaidriai identifikuoti bei vertinti savo poveikius, apie juos diskutuoti, nusimatyti konkrečius tvarumo tikslus, pradėti sekti rodiklius gali duoti didelę naudą įmonei, kalbant apie pasitikėjimą ja, reputaciją. Taip pat tvarūs veiksmai gali atnešti konkrečios finansinės naudos nuo kaštų sutaupymo iki naujų verslo galimybių ar inovacijų atradimo, neabejoja D. Kuras.
Pašnekovas atkreipia dėmesį, kad labai svarbu įtraukti skirtingų padalinių žmones, vadovus, valdybas tai leidžia sutarti dėl reikiamų pokyčių ir juos efektyviai įgyvendinti.
Gediminas Judzentas, Auga group rinkodaros vadovas, VŽ teigia, kad tvarumo srityje visi pusės sparčiai tobulėja: atsirado ir nemažai konsultantų, galinčių įmonėms padėti, o įmonės, galima sakyti, konkuruoja tarpusavyje ir šioje srityje.
Dabar iššūkis yra kelti kokybės kartelę, neprarandant turinio padaryti tvaraus verslo ataskaitą įdomią skaitytojui, sklandžiai integruoti ją į bendrą įmonės metinę finansinę atskaitomybę. Svarbiausia, nepasimauti ant žaliojo smegenų plovimo kabliuko ir nepamiršti, kad esmė yra ne tvarumo ataskaita, o tikrą poveikį darančios tvarumo iniciatyvos ir faktiniai įmonės veiksmai tvarumo srityje, akcentuoja G. Judzentas.
Plačiau apie skirtingas tvarumo ataskaitas, įmonių (Klaipėdos naftos, Bitės Lietuvos, Rimi Baltic ir kitų prekybininkų) patirtį, skaitykite čia.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Rinkodara
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti