2025-09-17 12:01

Teismas užlaikė 100 mln. Eur vertės „LTG infra“ sutarties pasirašymą

Stringa europinio geležinkelio ruožo tarp Kauno ir Lenkijos modernizacija. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Stringa europinio geležinkelio ruožo tarp Kauno ir Lenkijos modernizacija. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Teismas laikinai uždraudė valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės infrastruktūros bendrovei „LTG Infra“ pasirašyti sutartį su signalizacijos modernizavimo geležinkelio ruože tarp Kauno ir Lenkijos sienos konkurso laimėtojomis – įmonėmis „Fima“ bei Čekijos „AŽD Praha“.

Vilniaus apygardos teismas rugsėjo 4 dieną patenkino Latvijos įmonių „Alstom Baltics“ ir „Belam-Riga“ prašymą ir pritaikė laikinąsias apsaugos priemones.

Šių įmonių pasiūlymą konkurse „LTG Infra“ atmetė, todėl tokį liepos 30 d. pastarosios sprendimą jos siekia pripažinti neteisėtu bei jį panaikinti.

„Pirkimo procedūrų sustabdymas ir draudimas sudaryti bei vykdyti pirkimo sutartį šioje pirkimo stadijoje atitiktų šalių interesų pusiausvyrą, kadangi ieškovams būtų užtikrinta galimybė grįžti į pirkimo stadiją“, – BNS pranešė teismo atstovė Lina Nemeikaitė.

Domas Jurevičius, LTG atstovas, BNS teigė, kad būsimasis rangovas turės modernizuoti ruože jau įrengtą europinio standarto  liniją – įdiegti signalizacijos bei susijusias sistemas pagerinant jos saugumą ir galimybes.

„Šiuo metu ši geležinkelio linija yra vienintelė tarptautinė jungtis su Lenkija, todėl jos modernizavimas yra strateginės svarbos, norint užtikrinti augančius civilinio bei karinio mobilumo poreikius, kurie kritiškai svarbūs geopolitinių grėsmių kontekste“, – komentare BNS sakė D. Jurevičius.

Jo teigimu, šiuo metu jau paskelbtas konkurso laimėtojas – „Fimos“ bei „AŽD Praha“ konsorciumas, tačiau dėl teismo pritaikytų laikinųjų apsaugos priemonių sutartis su juo nepasirašyta.

Beveik 100 km ilgio europinės vėžės ruožas nuo Kauno (Jiesios) iki Lenkijos sienos buvo nutiestas 2015 m. Dabar jis bus modernizuojamas, kad atitiktų europinius standartus.

Antrąjį ruožą, kuris atitks „Rail Baltica“ reikalavimus, projektuos Vokietijos „Deutsche Bahn“ grupės įmonė „Deutsche Bahn Engineering & Consulting“ – ji ir bendra trijų Baltijos šalių įmonė „RB Rail“ ir „LTG Infra“ rugpjūtį pasirašė 38,3 mln. Eur (be PVM) vertės sutartį. 

Be to, pirmadienį Lietuvos, Latvijos ir Estijos geležinkelių įmonės su Ispanijos konsorciumu „Cobelec Rail Baltica“, kuriame yra bendrovės „Cobra Instalaciones y Servicios“ ir „Elecnor Servicios y Proyectos“, pasirašė 1,77 mlrd. Eur (be PVM) vertės „Rail Baltica“ elektrifikavimo sutartį.

52795
130817
52791