2020-12-02 09:50

Išrinkta rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lyderė

VŽ koliažas.
VŽ koliažas.
„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko pačias stipriausias Lietuvos reklamos ir ryšių su visuomene bendroves. Šiais metais lydere tapo lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“.

Projekte „Lietuvos sektorių lyderiai“ įmonės vertinamos ne tik pagal pajamų ir pelno eilutes, ne mažiau svarbūs ir kiti rodikliai – pelningumas, mokamų atlyginimų dydis, minimų rodiklių dinamika ir t.t.

Pagal visus vertinamus rodiklius tarp reklamos ir ryšių su visuomene įmonių stipriausiai pasirodė lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“, pernai padidinusi pajamas beveik 18%, iki 7,4 mln. Eur, o ikimokestinį pelną – 25%, iki 2 mln. Eur. Pagal pelningumą „JCDecaux Lietuva“ pirmoje pozicijoje rikiavosi ir 2019 m., ir 2018 m.

Beje, ankstesniųjų metų TOP 10 rinkodaros lyderių sąraše „JCDecaux“ buvo trečia.

Antroje pozicijoje ir šį kartą, ir ankstesniais metais – integruotos komunikacijos agentūra „Publicum“. Agentūros pajamos per metus išaugo beveik 25%, ikimokestinis pelnas – 63%.

Trečiojoje reitingo pozicijoje – žiniasklaidos planavimo agentūra „Inspired UM“ (UAB „Inspired Communications“).

Sėkmingi metai

Kaip rodo VŽ analitikų sudarytas reitingas, 2019 m. reklamos ir komunikacijos agentūroms Lietuvoje buvo išties geri – visos TOP 20 bendrovės skaičiuoja dviženklį pajamų augimą, dar sparčiau augo pelno rodikliai.

Iš viso tarp stipriausių įmonių pateko 39-ios reklamos ir ryšių su visuomene agentūros.

Arūnas Janeliūnas, „Verslo žinių“ Duomenų analizės skyriaus vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Arūnas Janeliūnas, „Verslo žinių“ Duomenų analizės skyriaus vadovas, komentuodamas reitingą, akcentuoja, kad, skirtingai nei kituose sektoriuose, atlyginimai tarp reklamos ir komunikacijos agentūrų nėra labai „išsibarstę“, visi lyderiai moka apytiksliai panašiai.

„Tad gauti daugiau taškų pagal atlyginimų kriterijų šiame sektoriuje nėra paprasta. Tad augimas ir dydis darosi svarbiausi kriterijai. Beje, pirmosiose pozicijose esančios bendrovės smarkiai išsiskiria ir pelningumu“, – komentuoja A. Janeliūnas.

[infogram id="faaa3744-14fd-45cd-ae39-47938f34b5ea" prefix="FNi" format="interactive" title="Sektorių lyderiai 2020: Reklama"]

Lyderiai pagal skirtingus parametrus

Didžiausią pajamų ir ikimokestinio pelno augimą pirmajame TOP 10 skaičiuoja žiniasklaidos planavimo agentūra „Lion Communications Vilnius“, lyderė pagal pelningumą – ir šiemet, ir ankstesniais metais – „JCDecaux“ (2019 m. – 27%).

Antroje vietoje pagal pelningumą – „Publicum“ (22%). Agentūra šioje pozicijoje buvo ir ankstesniais metais.

Šiemetiniame lyderių dešimtuke yra net trys „Havas“ grupei priklausančios agentūros: „Publicum“, skaitmeninės komunikacijos „SOMA agency“ ir žiniasklaidos planavimo „Arena Media“.

Dauguma TOP 10 esančių agentūrų yra lyderės ir VŽ per šiuos metus sudarytuose atskirų segmentų reitinguose: pagal pajamas tarp lauko reklamos agentūrų pirmauja „JCDecaux“, tarp žiniasklaidos planavimo bendrovių – „Inspired UM“, tarp komunikacijos agentūrų – „Publicum“, tarp kūrybinių – „Adell Taivas Ogilvy“, o tarp socialinių tinklų turinio kūrėjų – „SOMA agency“.

Plačiau rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lyderiai bus pristatyti „Verslo žiniose“ ketvirtadienį.

Statistinis modelis

Sudarant sektorių lyderių reitingą, tame pačiame sektoriuje veikiančios bendrovės lyginamos tarpusavyje: jos rikiuojamos pagal „Verslo žinių“ sudarytą metodiką, vertinant 9 skirtingus rodiklius ir jų statistinį pasiskirstymą. „Sektorių lyderiai 2020“ reitinguojami, remiantis 2019 m. finansiniais duomenimis.

„Sudarydami kiekvieno reitingavimo kriterijaus statistinius modelius, stengėmės, kad pagal tą rodiklį panašius rezultatus pasiekusios įmonės gautų ir kuo vienodesnius įvertinimus“, – detalizuoja A. Janeliūnas.

Tam buvo sumažinta kai kurių įmonių, ypač išsiskiriančių, rodiklių įtaka bendram vertinimui. Vertinant augimo duomenis, atsižvelgta į tai, kad didesnes pajamas ar pelną turinčioms bendrovėms didinti savo rodiklius yra daug sunkiau, todėl šie kriterijai pasverti pagal įmonės dydį.

„Sektorių lyderių reitingas“ yra viena sudedamųjų „Lietuvos verslo lyderių“ projekto dalių – spalio 27 d. konferencijoje „Verslas 2021“ buvo apdovanoti Metų CEO, „vz.lt“ skaitytojų metų CEO ir Jaunasis metų CEO.

VŽ primena, kad šiemet laurus nuskynė Tomas Okmanas, programavimo UAB „360 IT“ direktorius ir vienas iš „Tesonet“ įkūrėjų, jis pelnė Metų CEO ir Jaunojo CEO titulus.

[infogram id="b841a147-2461-449d-af0b-313bf2f7bf6b" prefix="S8n" format="interactive" title="Sektorių lyderių 2020 metodika"]

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

52795
130817
52791