Išrinkta rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lyderė

Verslo žinios pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko pačias stipriausias Lietuvos reklamos ir ryšių su visuomene bendroves. Šiais metais lydere tapo lauko reklamos bendrovė JCDecaux Lietuva.
Projekte Lietuvos sektorių lyderiai įmonės vertinamos ne tik pagal pajamų ir pelno eilutes, ne mažiau svarbūs ir kiti rodikliai pelningumas, mokamų atlyginimų dydis, minimų rodiklių dinamika ir t.t.
Pagal visus vertinamus rodiklius tarp reklamos ir ryšių su visuomene įmonių stipriausiai pasirodė lauko reklamos bendrovė JCDecaux Lietuva, pernai padidinusi pajamas beveik 18%, iki 7,4 mln. Eur, o ikimokestinį pelną 25%, iki 2 mln. Eur. Pagal pelningumą JCDecaux Lietuva pirmoje pozicijoje rikiavosi ir 2019 m., ir 2018 m.
Beje, ankstesniųjų metų TOP 10 rinkodaros lyderių sąraše JCDecaux buvo trečia.
Antroje pozicijoje ir šį kartą, ir ankstesniais metais integruotos komunikacijos agentūra Publicum. Agentūros pajamos per metus išaugo beveik 25%, ikimokestinis pelnas 63%.
Trečiojoje reitingo pozicijoje žiniasklaidos planavimo agentūra Inspired UM (UAB Inspired Communications).
Sėkmingi metai
Kaip rodo VŽ analitikų sudarytas reitingas, 2019 m. reklamos ir komunikacijos agentūroms Lietuvoje buvo išties geri visos TOP 20 bendrovės skaičiuoja dviženklį pajamų augimą, dar sparčiau augo pelno rodikliai.
Iš viso tarp stipriausių įmonių pateko 39-ios reklamos ir ryšių su visuomene agentūros.
nuotrauka::1left
Arūnas Janeliūnas, Verslo žinių Duomenų analizės skyriaus vadovas, komentuodamas reitingą, akcentuoja, kad, skirtingai nei kituose sektoriuose, atlyginimai tarp reklamos ir komunikacijos agentūrų nėra labai išsibarstę, visi lyderiai moka apytiksliai panašiai.
Tad gauti daugiau taškų pagal atlyginimų kriterijų šiame sektoriuje nėra paprasta. Tad augimas ir dydis darosi svarbiausi kriterijai. Beje, pirmosiose pozicijose esančios bendrovės smarkiai išsiskiria ir pelningumu, komentuoja A. Janeliūnas.
[infogram id="faaa3744-14fd-45cd-ae39-47938f34b5ea" prefix="FNi" format="interactive" title="Sektorių lyderiai 2020: Reklama"]
Lyderiai pagal skirtingus parametrus
Didžiausią pajamų ir ikimokestinio pelno augimą pirmajame TOP 10 skaičiuoja žiniasklaidos planavimo agentūra Lion Communications Vilnius, lyderė pagal pelningumą ir šiemet, ir ankstesniais metais JCDecaux (2019 m. 27%).
Antroje vietoje pagal pelningumą Publicum (22%). Agentūra šioje pozicijoje buvo ir ankstesniais metais.
Šiemetiniame lyderių dešimtuke yra net trys Havas grupei priklausančios agentūros: Publicum, skaitmeninės komunikacijos SOMA agency ir žiniasklaidos planavimo Arena Media.
Dauguma TOP 10 esančių agentūrų yra lyderės ir VŽ per šiuos metus sudarytuose atskirų segmentų reitinguose: pagal pajamas tarp lauko reklamos agentūrų pirmauja JCDecaux, tarp žiniasklaidos planavimo bendrovių Inspired UM, tarp komunikacijos agentūrų Publicum, tarp kūrybinių Adell Taivas Ogilvy, o tarp socialinių tinklų turinio kūrėjų SOMA agency.
Plačiau rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lyderiai bus pristatyti Verslo žiniose ketvirtadienį.
Statistinis modelis
Sudarant sektorių lyderių reitingą, tame pačiame sektoriuje veikiančios bendrovės lyginamos tarpusavyje: jos rikiuojamos pagal Verslo žinių sudarytą metodiką, vertinant 9 skirtingus rodiklius ir jų statistinį pasiskirstymą. Sektorių lyderiai 2020 reitinguojami, remiantis 2019 m. finansiniais duomenimis.
Sudarydami kiekvieno reitingavimo kriterijaus statistinius modelius, stengėmės, kad pagal tą rodiklį panašius rezultatus pasiekusios įmonės gautų ir kuo vienodesnius įvertinimus, detalizuoja A. Janeliūnas.
Tam buvo sumažinta kai kurių įmonių, ypač išsiskiriančių, rodiklių įtaka bendram vertinimui. Vertinant augimo duomenis, atsižvelgta į tai, kad didesnes pajamas ar pelną turinčioms bendrovėms didinti savo rodiklius yra daug sunkiau, todėl šie kriterijai pasverti pagal įmonės dydį.
Sektorių lyderių reitingas yra viena sudedamųjų Lietuvos verslo lyderių projekto dalių spalio 27 d. konferencijoje Verslas 2021 buvo apdovanoti Metų CEO, vz.lt skaitytojų metų CEO ir Jaunasis metų CEO.
VŽ primena, kad šiemet laurus nuskynė Tomas Okmanas, programavimo UAB 360 IT direktorius ir vienas iš Tesonet įkūrėjų, jis pelnė Metų CEO ir Jaunojo CEO titulus.
[infogram id="b841a147-2461-449d-af0b-313bf2f7bf6b" prefix="S8n" format="interactive" title="Sektorių lyderių 2020 metodika"]
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Rinkodara
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti