Išrinkta rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lyderė

Publikuota: 2020-12-02
VŽ koliažas.
svg svg
VŽ koliažas.

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko pačias stipriausias Lietuvos reklamos ir ryšių su visuomene bendroves. Šiais metais lydere tapo lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“.

Projekte „Lietuvos sektorių lyderiai“ įmonės vertinamos ne tik pagal pajamų ir pelno eilutes, ne mažiau svarbūs ir kiti rodikliai – pelningumas, mokamų atlyginimų dydis, minimų rodiklių dinamika ir t.t.

Pagal visus vertinamus rodiklius tarp reklamos ir ryšių su visuomene įmonių stipriausiai pasirodė lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“, pernai padidinusi pajamas beveik 18%, iki 7,4 mln. Eur, o ikimokestinį pelną – 25%, iki 2 mln. Eur. Pagal pelningumą „JCDecaux Lietuva“ pirmoje pozicijoje rikiavosi ir 2019 m., ir 2018 m.

Beje, ankstesniųjų metų TOP 10 rinkodaros lyderių sąraše „JCDecaux“ buvo trečia.

Antroje pozicijoje ir šį kartą, ir ankstesniais metais – integruotos komunikacijos agentūra „Publicum“. Agentūros pajamos per metus išaugo beveik 25%, ikimokestinis pelnas – 63%.

Trečiojoje reitingo pozicijoje – žiniasklaidos planavimo agentūra „Inspired UM“ (UAB „Inspired Communications“).

Sėkmingi metai

Kaip rodo VŽ analitikų sudarytas reitingas, 2019 m. reklamos ir komunikacijos agentūroms Lietuvoje buvo išties geri – visos TOP 20 bendrovės skaičiuoja dviženklį pajamų augimą, dar sparčiau augo pelno rodikliai.

Iš viso tarp stipriausių įmonių pateko 39-ios reklamos ir ryšių su visuomene agentūros.

nuotrauka::1left

Arūnas Janeliūnas, „Verslo žinių“ Duomenų analizės skyriaus vadovas, komentuodamas reitingą, akcentuoja, kad, skirtingai nei kituose sektoriuose, atlyginimai tarp reklamos ir komunikacijos agentūrų nėra labai „išsibarstę“, visi lyderiai moka apytiksliai panašiai.

„Tad gauti daugiau taškų pagal atlyginimų kriterijų šiame sektoriuje nėra paprasta. Tad augimas ir dydis darosi svarbiausi kriterijai. Beje, pirmosiose pozicijose esančios bendrovės smarkiai išsiskiria ir pelningumu“, – komentuoja A. Janeliūnas.

[infogram id="faaa3744-14fd-45cd-ae39-47938f34b5ea" prefix="FNi" format="interactive" title="Sektorių lyderiai 2020: Reklama"]

Lyderiai pagal skirtingus parametrus

Didžiausią pajamų ir ikimokestinio pelno augimą pirmajame TOP 10 skaičiuoja žiniasklaidos planavimo agentūra „Lion Communications Vilnius“, lyderė pagal pelningumą – ir šiemet, ir ankstesniais metais – „JCDecaux“ (2019 m. – 27%).

Antroje vietoje pagal pelningumą – „Publicum“ (22%). Agentūra šioje pozicijoje buvo ir ankstesniais metais.

Šiemetiniame lyderių dešimtuke yra net trys „Havas“ grupei priklausančios agentūros: „Publicum“, skaitmeninės komunikacijos „SOMA agency“ ir žiniasklaidos planavimo „Arena Media“.

Dauguma TOP 10 esančių agentūrų yra lyderės ir VŽ per šiuos metus sudarytuose atskirų segmentų reitinguose: pagal pajamas tarp lauko reklamos agentūrų pirmauja „JCDecaux“, tarp žiniasklaidos planavimo bendrovių – „Inspired UM“, tarp komunikacijos agentūrų – „Publicum“, tarp kūrybinių – „Adell Taivas Ogilvy“, o tarp socialinių tinklų turinio kūrėjų – „SOMA agency“.

Plačiau rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lyderiai bus pristatyti „Verslo žiniose“ ketvirtadienį.

Statistinis modelis

Sudarant sektorių lyderių reitingą, tame pačiame sektoriuje veikiančios bendrovės lyginamos tarpusavyje: jos rikiuojamos pagal „Verslo žinių“ sudarytą metodiką, vertinant 9 skirtingus rodiklius ir jų statistinį pasiskirstymą. „Sektorių lyderiai 2020“ reitinguojami, remiantis 2019 m. finansiniais duomenimis.

„Sudarydami kiekvieno reitingavimo kriterijaus statistinius modelius, stengėmės, kad pagal tą rodiklį panašius rezultatus pasiekusios įmonės gautų ir kuo vienodesnius įvertinimus“, – detalizuoja A. Janeliūnas.

Tam buvo sumažinta kai kurių įmonių, ypač išsiskiriančių, rodiklių įtaka bendram vertinimui. Vertinant augimo duomenis, atsižvelgta į tai, kad didesnes pajamas ar pelną turinčioms bendrovėms didinti savo rodiklius yra daug sunkiau, todėl šie kriterijai pasverti pagal įmonės dydį.

„Sektorių lyderių reitingas“ yra viena sudedamųjų „Lietuvos verslo lyderių“ projekto dalių – spalio 27 d. konferencijoje „Verslas 2021“ buvo apdovanoti Metų CEO, „vz.lt“ skaitytojų metų CEO ir Jaunasis metų CEO.

VŽ primena, kad šiemet laurus nuskynė Tomas Okmanas, programavimo UAB „360 IT“ direktorius ir vienas iš „Tesonet“ įkūrėjų, jis pelnė Metų CEO ir Jaunojo CEO titulus.

[infogram id="b841a147-2461-449d-af0b-313bf2f7bf6b" prefix="S8n" format="interactive" title="Sektorių lyderių 2020 metodika"]

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
LVPA apie paramos galimybes informuos ir podkastais

Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA) praneša, kad apie paramos galimybes informuos ir tinklalaidėmis...

Gazelė
2021.01.19
JAV „Amazon“ patraukta į teismą dėl padidintų e. knygų kainų 

JAV advokatų kontora „Hagens Berman“ pateikė grupinį ieškinį internetinės mažmeninės prekybos milžinei...

Prekyba
2021.01.18
Vyriausybė kol kas nesvarstys parduotuvių atidarymo, nors darbdaviai prašo  6

Lietuvos darbdavių konfederacija pirmadienį paragino Vyriausybę atšaukti dabartinius prekybos ribojimus ir...

Prekyba
2021.01.18
„Attention Insight“ pritraukė 285.000 Eur investiciją

Startuolis „Attention Insight“, vystantis dirbtinio intelekto algoritmais paremtą platformą, skirtą vartotojų...

Technologijos
2021.01.18
Labiausiai per metus pasistiebė „Senukai.lt“, ant kulnų mina „Varle.lt“ Premium 2

Pagal pritraukiamus klientų srautus pirmąsias tris pozicijas Baltijos šalyse 2020 m. užėmė šios e. svetainės:...

Prekyba
2021.01.18
„Telia“ pasitelkė „BMK Vision“: tikslūs duomenys leidžia gerinti paslaugų kokybę Verslo tribūna

Tiksliai stebėti salonų lankytojų srautus, juos analizuoti ir remiantis šiais duomenimis tobulinti vidinių...

Rinkodara
2021.01.18
Apklausa: kaip 2021 m. mato komunikacijos agentūrų vadovai

Komunikacijos industrijos asociacijos atlikta agentūrų vadovų apklausa parodė, kad pusė agentūrų pernai...

Rinkodara
2021.01.17
Žiūrimiausi „YouTube“ kanalai Lietuvoje 13

2020-aisiais žiūrimiausias „YouTube“ kanalas Lietuvoje — LRT, metų muzikinis kanalas – „Dynoro“, skaičiuoja...

Rinkodara
2021.01.17
Pasaulio verslo lyderiai: atsigauti po pandemijos padės trys strategijos Premium

69% pasaulio verslo lyderių planuoja 2020 m. baigti prasčiau: kone pusė teigia, kad rezultatai bus apie 20%...

Rinkodara
2021.01.17
„Eurovizija 2021“: suplanuoti keturi scenarijai

Nacionalinis transliuotojas šį šeštadienį pradeda „Eurovizijos“ nacionalinę atranka „Pabandom iš naujo!“. Dėl...

Rinkodara
2021.01.16
9 prekybos tendencijos, aktualios 2021 metais  Premium

Vertinant veiksnius, darančius įtaką prekybos sektoriui šiais metais, pirmiausia, kalbama apie pandemiją.

Prekyba
2021.01.15
Pirmąjį mėnesį dažniausiai cituotas A. Dulkys, mažiausiai – D. Kreivys

Pirmąjį mėnesį po naujosios Vyriausybės priesaikos daugiausia žiniasklaidos dėmesio sulaukė sveikatos...

Rinkodara
2021.01.15
PC valdytojai: nuomos pajamos kritusios, tikimasi valdžios paramos Premium 15

Konkreti Vyriausybės priemonė, skirta nuomos mokesčio kompensavimui, kaip buvo per pirmą karantiną, nėra...

Prekyba
2021.01.15
„Barbora“ žengia į Lenkijos rinką 3

Elektroninė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė „Barbora“ ruošiasi pradėti veiklą Lenkijoje.

Prekyba
2021.01.14
Skirtingos prekybininkų strategijos: investuoja, bet ne visi atvirauja Premium 1

Konkurencija mažmeninės prekybos rinkoje Lietuvoje išlieka itin aštri ir dabartinėmis pandemijos sąlygomis...

Prekyba
2021.01.14
Metai, kai sprogo e. prekybos supernova Premium 5

Koronaviruso pandemijos įkarštyje ypatingai išaugo e. prekybos vaidmuo – didėjo investicijos į e. komercijos...

Prekyba
2021.01.13
Statistika: metinė infliacija artima nuliui 5

2020 m. gruodį, palyginti su 2019 m. gruodžiu, metinė infliacija buvo neigiama ir sudarė –0,1%, pagal...

Prekyba
2021.01.12
Dėl „Sviesto sviestuoto“ žodį tarė teisininkai: trūksta argumentų Premium 20

Netikėtai įsiplieskęs skandalas dėl to, ar prekės ženklas „Sviestas sviestuotas“ klaidina vartotojus, sulaukė...

Gazelė
2021.01.12
Pandemijos akivaizdoje – vartojimo pokyčių evoliucija  Premium

Mažmeninės prekybos tinklai, kuriuose dominuoja maisto prekės, per pandemiją išlaikė parduotuves atviras,...

Prekyba
2021.01.11
„Maxima“ nurungė ir „Coca-Colą“, ir „Tele2“ Premium

Tarp labiausiai įsiminusių kalėdinių reklamų – investicijas gerokai per šį laikotarpį padidinusios „Tele2“...

Rinkodara
2021.01.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus