Išrinkta rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lyderė

Publikuota: 2020-12-02
VŽ koliažas.
svg svg
VŽ koliažas.

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko pačias stipriausias Lietuvos reklamos ir ryšių su visuomene bendroves. Šiais metais lydere tapo lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“.

Projekte „Lietuvos sektorių lyderiai“ įmonės vertinamos ne tik pagal pajamų ir pelno eilutes, ne mažiau svarbūs ir kiti rodikliai – pelningumas, mokamų atlyginimų dydis, minimų rodiklių dinamika ir t.t.

Pagal visus vertinamus rodiklius tarp reklamos ir ryšių su visuomene įmonių stipriausiai pasirodė lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“, pernai padidinusi pajamas beveik 18%, iki 7,4 mln. Eur, o ikimokestinį pelną – 25%, iki 2 mln. Eur. Pagal pelningumą „JCDecaux Lietuva“ pirmoje pozicijoje rikiavosi ir 2019 m., ir 2018 m.

Beje, ankstesniųjų metų TOP 10 rinkodaros lyderių sąraše „JCDecaux“ buvo trečia.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Antroje pozicijoje ir šį kartą, ir ankstesniais metais – integruotos komunikacijos agentūra „Publicum“. Agentūros pajamos per metus išaugo beveik 25%, ikimokestinis pelnas – 63%.

Trečiojoje reitingo pozicijoje – žiniasklaidos planavimo agentūra „Inspired UM“ (UAB „Inspired Communications“).

Sėkmingi metai

Kaip rodo VŽ analitikų sudarytas reitingas, 2019 m. reklamos ir komunikacijos agentūroms Lietuvoje buvo išties geri – visos TOP 20 bendrovės skaičiuoja dviženklį pajamų augimą, dar sparčiau augo pelno rodikliai.

Iš viso tarp stipriausių įmonių pateko 39-ios reklamos ir ryšių su visuomene agentūros.

nuotrauka::1left

Arūnas Janeliūnas, „Verslo žinių“ Duomenų analizės skyriaus vadovas, komentuodamas reitingą, akcentuoja, kad, skirtingai nei kituose sektoriuose, atlyginimai tarp reklamos ir komunikacijos agentūrų nėra labai „išsibarstę“, visi lyderiai moka apytiksliai panašiai.

„Tad gauti daugiau taškų pagal atlyginimų kriterijų šiame sektoriuje nėra paprasta. Tad augimas ir dydis darosi svarbiausi kriterijai. Beje, pirmosiose pozicijose esančios bendrovės smarkiai išsiskiria ir pelningumu“, – komentuoja A. Janeliūnas.

[infogram id="faaa3744-14fd-45cd-ae39-47938f34b5ea" prefix="FNi" format="interactive" title="Sektorių lyderiai 2020: Reklama"]

Lyderiai pagal skirtingus parametrus

Didžiausią pajamų ir ikimokestinio pelno augimą pirmajame TOP 10 skaičiuoja žiniasklaidos planavimo agentūra „Lion Communications Vilnius“, lyderė pagal pelningumą – ir šiemet, ir ankstesniais metais – „JCDecaux“ (2019 m. – 27%).

Antroje vietoje pagal pelningumą – „Publicum“ (22%). Agentūra šioje pozicijoje buvo ir ankstesniais metais.

Šiemetiniame lyderių dešimtuke yra net trys „Havas“ grupei priklausančios agentūros: „Publicum“, skaitmeninės komunikacijos „SOMA agency“ ir žiniasklaidos planavimo „Arena Media“.

Dauguma TOP 10 esančių agentūrų yra lyderės ir VŽ per šiuos metus sudarytuose atskirų segmentų reitinguose: pagal pajamas tarp lauko reklamos agentūrų pirmauja „JCDecaux“, tarp žiniasklaidos planavimo bendrovių – „Inspired UM“, tarp komunikacijos agentūrų – „Publicum“, tarp kūrybinių – „Adell Taivas Ogilvy“, o tarp socialinių tinklų turinio kūrėjų – „SOMA agency“.

Plačiau rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lyderiai bus pristatyti „Verslo žiniose“ ketvirtadienį.

Statistinis modelis

Sudarant sektorių lyderių reitingą, tame pačiame sektoriuje veikiančios bendrovės lyginamos tarpusavyje: jos rikiuojamos pagal „Verslo žinių“ sudarytą metodiką, vertinant 9 skirtingus rodiklius ir jų statistinį pasiskirstymą. „Sektorių lyderiai 2020“ reitinguojami, remiantis 2019 m. finansiniais duomenimis.

„Sudarydami kiekvieno reitingavimo kriterijaus statistinius modelius, stengėmės, kad pagal tą rodiklį panašius rezultatus pasiekusios įmonės gautų ir kuo vienodesnius įvertinimus“, – detalizuoja A. Janeliūnas.

Tam buvo sumažinta kai kurių įmonių, ypač išsiskiriančių, rodiklių įtaka bendram vertinimui. Vertinant augimo duomenis, atsižvelgta į tai, kad didesnes pajamas ar pelną turinčioms bendrovėms didinti savo rodiklius yra daug sunkiau, todėl šie kriterijai pasverti pagal įmonės dydį.

„Sektorių lyderių reitingas“ yra viena sudedamųjų „Lietuvos verslo lyderių“ projekto dalių – spalio 27 d. konferencijoje „Verslas 2021“ buvo apdovanoti Metų CEO, „vz.lt“ skaitytojų metų CEO ir Jaunasis metų CEO.

VŽ primena, kad šiemet laurus nuskynė Tomas Okmanas, programavimo UAB „360 IT“ direktorius ir vienas iš „Tesonet“ įkūrėjų, jis pelnė Metų CEO ir Jaunojo CEO titulus.

[infogram id="b841a147-2461-449d-af0b-313bf2f7bf6b" prefix="S8n" format="interactive" title="Sektorių lyderių 2020 metodika"]

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Maxima grupės“ įsigijimas Lenkijoje: „Stokrotka“ perka dar keturiolika parduotuvių

Mažmeninės maisto prekybos tinklas „Stokrotka“ sudarė sutartį, pagal kurią rengiamasi perimti 14-a maisto...

Prekyba
2022.06.30
„ACME grupės“ grynasis pelnas – 19,3 mln. Eur, per metus šoktelėjo dukart

Vienos didžiausių Baltijos šalyse didmeninės prekybos e. įrenginiais, filmais ir kitomis verslo sritimis...

Prekyba
2022.06.30
„Snapchat“ pristato mokamą prenumeratos paslaugą

Socialinio tinklo „Snapchat“ valdytoja „Snap“ trečiadienį pranešė, kad išleidžia mokamą paslaugų planą...

Inovacijos
2022.06.30
Derlingi „Camelia“ metai: nauji akcininkai, trys įsigijimai ir ūgtelėjęs pelnas Premium

UAB „Nemuno vaistinė“, valdanti „Camelia“ prekės ženklo vaistines Lietuvoje, 2021 m. pagal pardavimo pajamas,...

Prekyba
2022.06.29
„Simitri“ patirtis ir milijoninė apyvarta pirmaisiais metais: kaip sukurti pelningą e. parduotuvę Premium 5

2020-aisiais įkurta e. parduotuvė „Simitri“ „nulūžo“ per 10 min. po to, kai jos įkūrėjai – influenceriai...

Gazelė
2022.06.29
„Eavalyne.lt“ savininkė suplanavo keleriopą augimą Premium 5

Lenkijos kapitalo CCC įmonių grupė, prekiaujanti avalyne ir drabužiais, per artimiausius penkerius metus...

Prekyba
2022.06.28
„Man ne dzin“ ženklo dilema: kaip išnarplioti viešosios tvarkos pinkles Premium

Po pakartotinės ekspertizės Valstybiniame patentų biure (VPB) buvo įregistruotas Lietuvos jaunimo...

Rinkodara
2022.06.27
VMI patikrinimai parodė, kad kaip atsargos apskaitytos prekės iš tiesų jau parduotos 1

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), patikrinusi įmonę, ne vienerius metus buhalteriškai kaupusią maisto...

Prekyba
2022.06.27
Kaip įvertinti, ar jūsų pasiūlymas yra konkurencingas Premium

Neringa Petrauskaitė, UAB „We Are Marketing“ strategė, partnerė, sako, kad kai kalbame apie pardavimus,...

Rinkodara
2022.06.26
Lietuvos kūrėjai pelnė sidabrą Europos dizaino apdovanojimuose

Europos dizaino apdovanojimuose (angl. European Design Awards) šiemet Lietuvai atiteko du sidabro...

Rinkodara
2022.06.24
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Prie „Audimo“ rinkodaros vairo – nauja vadovė Premium

Tatjana Rudienė tapo UAB „Audimas Brand“ rinkodaros vadove. Prieš tai ji buvo ilgametė mineralinio vandens...

Rinkodara
2022.06.23
Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22
„Vinted“ pristato siuntimo paslaugų verslą, M. Mikuckas atsitraukia nuo kasdienės veiklos įmonėje 12

„Vinted“ grupė, valdanti didžiausią Europoje internetinę naudotų mados prekių tarpusavio prekybos platformą...

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ – karšta lietuvių sėkmė

Didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“ vaizdo meno gamybos...

Rinkodara
2022.06.22
„Nordcurrent“ rinkodaros vadovas S. Stūrys: žaidimų industrija jau varžosi su pramonės gigantais Premium

Didžiausia Lietuvoje žaidimų kūrimo ir leidybos įmonė „Nordcurrent“ šiemet planuoja 110 mln. eurų apyvartą.

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ varžosi 15 reklamos darbų iš Lietuvos

Birželio 20–24 d. vykstančiame didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“...

Rinkodara
2022.06.20
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Agentūros „Influenceriai.lt“ apyvarta pernai augo beveik 50%

Specializuotos nuomonės formuotojų rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ pardavimo pajamos praėjusiais...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku