Išrinkta rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lyderė

Publikuota: 2020-12-02
VŽ koliažas.
svg svg
VŽ koliažas.

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko pačias stipriausias Lietuvos reklamos ir ryšių su visuomene bendroves. Šiais metais lydere tapo lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“.

Projekte „Lietuvos sektorių lyderiai“ įmonės vertinamos ne tik pagal pajamų ir pelno eilutes, ne mažiau svarbūs ir kiti rodikliai – pelningumas, mokamų atlyginimų dydis, minimų rodiklių dinamika ir t.t.

Pagal visus vertinamus rodiklius tarp reklamos ir ryšių su visuomene įmonių stipriausiai pasirodė lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“, pernai padidinusi pajamas beveik 18%, iki 7,4 mln. Eur, o ikimokestinį pelną – 25%, iki 2 mln. Eur. Pagal pelningumą „JCDecaux Lietuva“ pirmoje pozicijoje rikiavosi ir 2019 m., ir 2018 m.

Beje, ankstesniųjų metų TOP 10 rinkodaros lyderių sąraše „JCDecaux“ buvo trečia.

Antroje pozicijoje ir šį kartą, ir ankstesniais metais – integruotos komunikacijos agentūra „Publicum“. Agentūros pajamos per metus išaugo beveik 25%, ikimokestinis pelnas – 63%.

Trečiojoje reitingo pozicijoje – žiniasklaidos planavimo agentūra „Inspired UM“ (UAB „Inspired Communications“).

Sėkmingi metai

Kaip rodo VŽ analitikų sudarytas reitingas, 2019 m. reklamos ir komunikacijos agentūroms Lietuvoje buvo išties geri – visos TOP 20 bendrovės skaičiuoja dviženklį pajamų augimą, dar sparčiau augo pelno rodikliai.

Iš viso tarp stipriausių įmonių pateko 39-ios reklamos ir ryšių su visuomene agentūros.

nuotrauka::1left

Arūnas Janeliūnas, „Verslo žinių“ Duomenų analizės skyriaus vadovas, komentuodamas reitingą, akcentuoja, kad, skirtingai nei kituose sektoriuose, atlyginimai tarp reklamos ir komunikacijos agentūrų nėra labai „išsibarstę“, visi lyderiai moka apytiksliai panašiai.

„Tad gauti daugiau taškų pagal atlyginimų kriterijų šiame sektoriuje nėra paprasta. Tad augimas ir dydis darosi svarbiausi kriterijai. Beje, pirmosiose pozicijose esančios bendrovės smarkiai išsiskiria ir pelningumu“, – komentuoja A. Janeliūnas.

[infogram id="faaa3744-14fd-45cd-ae39-47938f34b5ea" prefix="FNi" format="interactive" title="Sektorių lyderiai 2020: Reklama"]

Lyderiai pagal skirtingus parametrus

Didžiausią pajamų ir ikimokestinio pelno augimą pirmajame TOP 10 skaičiuoja žiniasklaidos planavimo agentūra „Lion Communications Vilnius“, lyderė pagal pelningumą – ir šiemet, ir ankstesniais metais – „JCDecaux“ (2019 m. – 27%).

Antroje vietoje pagal pelningumą – „Publicum“ (22%). Agentūra šioje pozicijoje buvo ir ankstesniais metais.

Šiemetiniame lyderių dešimtuke yra net trys „Havas“ grupei priklausančios agentūros: „Publicum“, skaitmeninės komunikacijos „SOMA agency“ ir žiniasklaidos planavimo „Arena Media“.

Dauguma TOP 10 esančių agentūrų yra lyderės ir VŽ per šiuos metus sudarytuose atskirų segmentų reitinguose: pagal pajamas tarp lauko reklamos agentūrų pirmauja „JCDecaux“, tarp žiniasklaidos planavimo bendrovių – „Inspired UM“, tarp komunikacijos agentūrų – „Publicum“, tarp kūrybinių – „Adell Taivas Ogilvy“, o tarp socialinių tinklų turinio kūrėjų – „SOMA agency“.

Plačiau rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lyderiai bus pristatyti „Verslo žiniose“ ketvirtadienį.

Statistinis modelis

Sudarant sektorių lyderių reitingą, tame pačiame sektoriuje veikiančios bendrovės lyginamos tarpusavyje: jos rikiuojamos pagal „Verslo žinių“ sudarytą metodiką, vertinant 9 skirtingus rodiklius ir jų statistinį pasiskirstymą. „Sektorių lyderiai 2020“ reitinguojami, remiantis 2019 m. finansiniais duomenimis.

„Sudarydami kiekvieno reitingavimo kriterijaus statistinius modelius, stengėmės, kad pagal tą rodiklį panašius rezultatus pasiekusios įmonės gautų ir kuo vienodesnius įvertinimus“, – detalizuoja A. Janeliūnas.

Tam buvo sumažinta kai kurių įmonių, ypač išsiskiriančių, rodiklių įtaka bendram vertinimui. Vertinant augimo duomenis, atsižvelgta į tai, kad didesnes pajamas ar pelną turinčioms bendrovėms didinti savo rodiklius yra daug sunkiau, todėl šie kriterijai pasverti pagal įmonės dydį.

„Sektorių lyderių reitingas“ yra viena sudedamųjų „Lietuvos verslo lyderių“ projekto dalių – spalio 27 d. konferencijoje „Verslas 2021“ buvo apdovanoti Metų CEO, „vz.lt“ skaitytojų metų CEO ir Jaunasis metų CEO.

VŽ primena, kad šiemet laurus nuskynė Tomas Okmanas, programavimo UAB „360 IT“ direktorius ir vienas iš „Tesonet“ įkūrėjų, jis pelnė Metų CEO ir Jaunojo CEO titulus.

[infogram id="b841a147-2461-449d-af0b-313bf2f7bf6b" prefix="S8n" format="interactive" title="Sektorių lyderių 2020 metodika"]

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Akropolis Group“ refinansavo dukterinių įmonių paskolas bankuose

Prekybos ir pramogų centrų vystymo ir valdymo įmonė „Akropolis Group“ dalimi euroobligacijų emisijos metu...

Prekyba
11:16
Buvęs „Camelia“ akcininkas imasi NT

Bendrovės „Nemuno vaistinės“, valdančios „Camelia“ vaistines, akcininkais tapo įmonės „Medigate Management“,...

Prekyba
10:12
Tarp prasmingiausių prekių ženklų – ir vaistinės, ir siuntų bendrovės

Pasaulinė pandemija ir pasikeitę prioritetai paveikė šalies vartotojų požiūrį į prasmingus prekių ženklus bei...

Rinkodara
07:38
Į Lietuvą ateinantis „Aldi Nord“ per pandemiją sustiprino pozicijas privačios etiketės segmente  Premium

Vienas didžiausių pasaulyje žemų kainų tinklas „Aldi Nord“ savo strategiją grindžia kokybiškų privačios...

Prekyba
05:45
LGBT palaikymas: svarbu nuoseklumas, o ne vienadienė „šlovė“ Premium 2

Visame pasaulyje birželį reiškiant palaikymą LGBT judėjimui, vaivorykštės spalvomis nusidažė ne vienas prekės...

Rinkodara
2021.06.15
Teismas atmetė F. Kirkorovo skundą 1

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė Rusijos ir Bulgarijos piliečio Filipo Kirkorovo skundą...

Rinkodara
2021.06.14
„Metų CMO“ titulą pelniusi T. Sabaliauskienė: nieko nedarėme ir nedarome, ko negalime pamatuoti Premium 2

Toma Sabaliauskienė, „Nord Security“ rinkodaros vadovė, šiemet pelnė „Metų CMO“, stipriausios metų rinkodaros...

Rinkodara
2021.06.14
Baudos tiekėjams: „Maxima“ jų atsisako, Seime – naujų ribojimų svarstymas  Premium

Konkurencijos tarybos (KT) nuomone, didžiosioms prekybos įmonėms turėtų būti draudžiama iš tiekėjų reikalauti...

Prekyba
2021.06.14
„Publicum“ išsaugojo lyderystę, „Bosanova“ labiausiai augo Premium

Pandemijos metai komunikacijos agentūroms nebuvo blogi: pavasario krytį žemyn pavyko amortizuoti. Tiesa,...

Rinkodara
2021.06.14
Lauko reklama: sunkūs pandemijos metai ir pavasario optimizmas

Dauguma lauko reklamos agentūrų per praėjusius metus skaičiuoja kritimą, bet daugiau nei dešimtadaliu auginti...

Rinkodara
2021.06.13
„Kilo Health“: naudą iš influencerių skaičiuojame kitaip nei daugelis  Premium

Sveikatingumo startuolis „Kilo Health“ influencerių kampanijų efektyvumą matuoja ne pagal jų auditorijos...

Prekyba
2021.06.13
Apdovanoti geriausi komunikacijos projektai, Metų agentūra – „Bosanova“

Metinio komunikacijos profesionalų renginio „PR Impact Awards 2021“ metu paskelbti ir apdovanoti geriausi per...

Rinkodara
2021.06.10
Naujas „Bennet Distributors“ pavadinimas – „Amber Distribution“

Alkoholinių gėrimų platinimo bendrovė „Bennet Distributors“ perima savo akcininkės „Amber Beverage Group“...

Prekyba
2021.06.10
Lietuvių ženklodaros darbas pripažintas geriausiu pasaulyje

Jubiliejiniuose, 100-ąjį kartą rengtuose, prestižiniuose ADC (Art Directors Club) kūrybinių disciplinų...

Rinkodara
2021.06.10
Maisto atliekos tirpdo pelną ir skatina naujų sprendimų paiešką Premium

Maisto likučiai parduotuvių lentynose ir sandėliuose yra ne tik prekybininkams nuostolius kurianti problema,...

Prekyba
2021.06.10
„Facebook“ atstovai – „Httpool“ – Lietuvoje auga kaip ant mielių Premium 2

Socialinių tinklų partnerei „Httpool“ priklausančios „Httpool Lithuania“ agentūros pajamos per 2020-uosius...

Rinkodara
2021.06.10
„Pigu“ grupės komunikacija pradėjo rūpintis N. Mikalajūnas

Prekybos centras internete „Pigu“ pradėjo bendradarbiauti su komunikacijos agentūra „Intuit Communications“,...

Rinkodara
2021.06.09
„Peek&Cloppenburg“: metų pradžia buvo sunki, bet augsime  Premium

Vokietijos drabužių ir aksesuarų prekybos bendrovė „Peek&Cloppenburg“, pernai Lietuvoje pardavusi prekių už...

Prekyba
2021.06.09
Ž. Fomova: nuo balandžio matome spyruoklės efektą Premium

Didžiausios lauko reklamos agentūros „JCDecaux Lietuva“ pardavimai pandemijos metais sumenko bemaž 25%,...

Rinkodara
2021.06.09
„Epso-G“ komunikacijai vadovauja A. Bubnelis 4

Valstybės valdomo energetikos holdingo „Epso-G“ komunikacijai nuo pirmadienio vadovauja Antanas Bubnelis, iki...

Vadyba
2021.06.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku