VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2020-10-12 09:00

Globalus „Adform“ įrankis prisitaikys prie individualių verslo reklamos poreikių

Šį rudenį danų kapitalo programinės įrangos kūrėja „Adform“ reklamos rinką papildė nauja globalia skaitmeninės reklamos valdymo platforma „Adform FLOW“, kurios didžioji dalis kurta Lietuvoje. Unikali pastarosios technologija įgalina išskirtinę vartotojo patirtį bei turi atvirą architektūrą, galimą pritaikyti pagal individualius verslo poreikius. Pasak produkto vystytojų, pagrindinis platformos tikslas – efektyvinti bei palengvinti reklaminių kampanijų valdymą bei siekti maksimalių skaitmeninės reklamos rezultatų.

Į Lietuvą atvedė jos talentai

2002 m. įkurta skandinavų įmonė „Adform“ veikia daugiau nei 25 pasaulio šalyse, viršija 600 darbuotojų skaičių, turi 8 duomenų centrus ir daugiau nei 30 tūkst. klientų, tarp kurių – tokie žinomi vardai kaip BMW, „Vodafone“ ir Vokietijos geležinkelių įmonė „Deutsche Bahn AG“. Lietuvoje „Adform Lithuania“ vardu bendrovė veiklą pradėjo dar 2006 m. Šiuo metu čia, Vilniuje ir Kaune, buriasi didžiausia, daugiausiai darbuotojų turinti centrinė tarptautinės „Adform“ dalis – „Adform Lithuania“ biuruose dirba 365 darbuotojai, kurių didžioji dalis – IT ir organizacinių įmonės veiklos procesų komandos.

Paulius Grežėnas, „Adform“ komercijos direktorius Baltijos šalims.

Paulius Grežėnas, „Adform“ komercijos direktorius Baltijos šalims, sako, kad Lietuva centrine bendrovės būstine pasirinkta neatsitiktinai – „Adform“ visuomet teikė didelį dėmesį darbuotojams, tad pagrindinis kriterijus biuro įsteigimui buvo vietinis talentas, kurio čia – išties nemažai. Kolegos mintį toliau aiškina Irmantas Venckus, „Adform“ vyresnysis viceprezidentas projektams ir architektūrai, sakydamas, kad bendrovės įkūrėjai Lietuvą atrado būtent per čia užaugusius programuotojus, o pastariesiems, siekiantiems įgauti daugiau darbo praktikos ir patirčių tarptautinėje, konkurencingoje darbo aplinkoje, „Adform“ įsikūrimas Lietuvoje tapo galimybe tai gauti.

„Įmonės įkūrėjai susipažino su lietuvių programuotojais, kurie tuo metu mokėsi Danijoje. Jiems įspūdį padarė jų talentas, komunikabilumas, gebėjimas dirbti komandoje bei pats požiūris į darbą. Jie taip atrado Lietuvą ir nusprendė čia įkurti savo biurą. Dabar Lietuvoje jų jau 2 – Vilniuje ir Kaune, – pasakoja pašnekovas. – Čia vystome globalius produktus, kurie yra sudėtingi technologiškai – tenka aptarnauti milijonus užklausų per sekundę, apdoroti milžiniškus duomenų kiekius. IT specialistai kaip tik ir ieško tokių iššūkių, taigi „Adform“ yra viena iš kelių įmonių Lietuvoje, teikianti tokias globalias patirtis nuolat technologiškai atsinaujinančioje reklamos rinkoje.“

Viskas po vienu stogu

Pasak P. Grežėno, būtent dėl nuolatinių technologinių pokyčių reklamos rinkoje ir komplikuoto visų skaitmeninių reklamos kampanijų valdymo, pagrindine bendrovės „Adform“ užduotimi tapo spartinti, tobulinti ir supaprastinti skaitmeninę rinkodarą internete.

„Nors tokie gigantai kaip „Google“ ir „Facebook“ visuomet atsiras verslo reklamos strategijų krepšelyje, negalima pamiršti laisvojo interneto ir partnerių, kurie teikia tokias paslaugas kaip tiesioginių ir programinių internetinių kampanijų kūrimas bei sekimas, duomenų valdymas, reklaminių skydelių kūrimas. Kiekvienam reklamos sprendimui šiandien pasiūlomas vis kitas partneris. „Adform“ siekia supaprastinti šį sudėtingą procesą ir suteikti galimybę konsoliduoti visą laisvojo interneto veiklą vienoje platformoje“, – detalizuoja jis.

P. Grežėno teigimu, „Adform“ kasmet itin daug resursų skiria inovacijoms ir bendram platformos tobulinimui, o to pavyzdys – naujas bendrovės produktas „Adform FLOW“. Tai globaliai taikoma kur kas funkcionalesnė ir technologiškai labiau pažengusi integruotos rinkodaros platforma, kurioje po vienu stogu sudėti visi skaitmenizuotos reklamos įrankiai ir galimybės. Produktas sukurtas taip, kad rinkodaros specialistams būtų daug lengviau planuoti, pirkti ir aktyvuoti reklamines kampanijas, bei turi viską, ko reikia, siekiant apimti visus skaitmeninės kampanijos gyvavimo ciklo aspektus, vienoje platformoje: DSP, DMP, SSP, DCO ir reklamos transliavimo sistemą. Pasinaudodamas išskirtiniu naudotojo patyrimu ir patobulintu žmogaus ir kompiuterio bendradarbiavimu „Adform FLOW“ siūlo papildytąjį intelektą verslo rezultatams stiprinti.

„Vienas iš didžiausių platformos privalumų – galimybė savo paslaugą ar produktą reklamuoti ne tik šalies, bet viso pasaulio populiariausiuose tinklapiuose. Kitas – algoritmai, padedantys sukurti strategijas pagal nustatytus reikalavimus – ar tai būtų pardavimai, ar prekinio ženklo matomumas, ar optimalios kainos taikymas“, – vardina P. Grežėnas.

Pašnekovas atkreipia dėmesį, kad platforma taip pat turi galimybę sekti tiek „Facebook“, tiek „Google Ads“ kampanijų paspaudimus bei valdyti reklamos persidengimą – nerodyti vartotojui tos, kurią jis jau matė, arba tęsti sukurtą reklaminę istoriją skirtinguose reklamos kanaluose. Į „Adform FLOW“ integruoti ir tokių partnerių kaip „DoubleVerify“, „Integral Ads Science“ ir kt. sprendimai, kategorizuojantys tinklalapius ir leidžiantys rodyti reklamą aktualiai auditorijai arba priešingai – nerodyti reklamos šalia jautresnio turinio.

Prisitaiko prie poreikių

Pats globalios platformos sukūrimas, pokalbį tęsia I. Venckus, prasidėjo nuo vizijos ir daugybės susitikimų su klientais, siekiant išsiaiškinti jų darbo pobūdį ir lūkesčius. Taigi produkto atsiradimą paskatino abi integruotos rinkodaros platformos naudotojų fronto pusės – ir reklamos pirkėjai, ir jos pardavėjai. Pasak I. Venckaus, žvelgiant iš technologinės pusės, pagrindinis produktui keltas tikslas – sukurti platformą, kurią būtų lengva palaikyti ir transformuoti pagal kliento poreikius.

„Siekėme, kad sistemos komponentai taptų „Lego“ kaladėlėmis, kurias dėliojant galime greitai sukurti vis kitokius sistemos panaudojimo būdus. Naujai sistemai pasirinkome ir naujausias technologijas, tokias kaip „Apache Kafka“, „Apollo GraphQL“, „ReactJS“ ir „Typescript“. Galvojant apie ateitį ir besikeičiančius globalius interneto vartotojų privatumo reikalavimus, produktas tobulinamas toliau jį vystant kaip pirmosios šalies duomenimis (angl. first-party IDs) paremtą skaitmeninės reklamos platformą, – pažymi jis. – Konkurencija su reklamos gigantais mus nuolat skatina kurti naujus inovatyvius produktus ir būti konkurencingais skaitmeninės reklamos rinkoje.“

Irmantas Venckus, „Adform“ vyresnysis viceprezidentas projektams ir architektūrai.

Produktą vystė nuotoliniu būdu

Prie produkto kūrimo, anot I. Venckaus, prisidėjo praktiškai visa įmonė, vienu metu dirbo daugiau nei 15 programuotojų komandų 5 biuruose skirtingose pasaulio šalyse – projektas truko daugiau nei 3 metus nuotoliniu būdu bendradarbiaujant su kolegomis iš Varšuvos (Lenkija) ir Kvala Lumpūro (Malaizija). Nors kolegas skiria laiko juostos ir nemažas atstumas, „Adform“ atstovas užtikrina, kad taikant patikrintus darbo metodus ir turint pakankamai praktikos, sklandžiai vykdyti kompleksinius projektus galima ir per nuotolį.

„Visos komandos taikė gerąsias „Agile“ projektų valdymo praktikas, planavo darbą iteracijomis, turėjo savaitinius „Scrum of Scrums“ susitikimus. Planuodavome darbus iš anksto, kad komandos visada žinotų, ką daryti toliau, ir, žinoma, nevengėme keisti planų, kai to reikėdavo, – kalba jis. – Nuotolinis darbas nebėra neįprasta praktika, o ypač IT srityje. Daugelis mūsų šiandien dirbame tokiu būdu ir dėl COVID-19 situacijos.“

Įmonėje „Adform“ I. Venckus sakosi dirbantis jau daugiau nei 13 metų ir dar niekada neplanavęs jos palikti, kadangi darbas globalioje kompanijoje visada atneša naujų patirčių. Tarptautinė rinka ir konkurencija, bendradarbiavimas su kolegomis iš skirtingų pasaulio šalių bei globalių produktų kūrimas, pasak jo, suteikia itin vertingos praktikos ir žinių, o tai ir verčia judėti į priekį.

52795
130817
52791