Pandemijos akivaizdoje panikos ir nevilties banga Lietuvoje slūgsta

Publikuota: 2020-04-17
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Žmogaus studijų centro“ Lietuvos emocinio klimato antroji tyrimo banga, atlikta per Covid-19 karantiną, rodo, kad Lietuvos žmonių emocinė būsena, iš pradžių dramatiškai pablogėjusi, per 10 d. pastebimai pagerėjo.

Pirmoji reprezentatyvi apklausa, atlikta kovo 25-30 d., parodė dramatiškus rezultatus: patiriančių nerimą padaugėjo beveik pustrečio karto (nuo 26,1% iki 64,3%), liūdesį – daugiau nei du kartus (nuo 21,9% iki 46,8%), pyktį – beveik dvigubai (nuo19,8% iki 35,6%).

Antroji apklausa, atlikta balandžio 5-8 dienomis, atskleidė pozityvią emocijų dinamiką.

Didžiausias pokytis – patiriančių nerimą skaičiuje: nerimaujančių Lietuvos gyventojų nuo 64,3% sumažėjo iki 49%.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Patiriančių liūdesį žmonių sumažėjo nuo 46,8% iki 40%, jaučiančių pyktį – nuo 35,6% iki 29,3%, streso sumažėjo nuo 45,8% iki 33,8%.

Gintaras Chomentauskas, „Žmogaus studijų centro“ vadovas, neigiamų emocijų mažėjimą sieja su keliais veiksniais.

„Žmonės pradėjo matyti, kad vaizduotėje susikurtas katastrofos vaizdas neatitinka realybės ir ėmė labiau vadovautis šaltu protu, realia statistika, o ne fantazijomis. Antra, įsijungė natūrali psichikos apsauga, kuri padeda žmogui išvengti ilgalaikio neigiamų emocijų poveikio jas slopindama ar keisdama. Trečia, Lietuvoje neįvyko naujų, ryškių dramatiškų įvykių, kurie būtų galėję sukelti naują emocijų pliūpsnį. Ketvirta, emocijų karščiui kiek atslūgus žmonės apsiprato su naujomis sąlygomis bei pradėjo atrasti naujų nusiraminimo priemonių karantino sąlygomis – ramybę patiriančių padaugėjo nuo 52,9% iki 65,1%. Šiuo faktu ypač džiaugiuosi, nes bent kai kuriems iš dalies apmokamos atostogos buvo malonios“, – išplatintame pranešime cituojamas G. Chomentauskas

Rasa Ališauskienė, apklausą atlikusios bendrovės „Baltijos tyrimai“ vadovė, teigia, kad gyvenimo ribojimai, iš pradžių sukėlę emocinį šoką, dabar jau nebėra naujiena – visuomenė su jais apsiprato.

„Karantino pradžioje matėme, kad kartu su nerimu dėl artimųjų bei savo sveikatos, gyventojai nerimavo ir dėl to, kad praras darbą ir pajamas. Besibaigiant pirmam karantino mėnesiui, šis lūkestis, deja, virsta realybe. Taip atsitikus, gali vėl padaugėti neigiamų emocijų, tokių kaip stresas, pyktis ir nerimas“, – tvirtina R. Ališauskienė.

Yra kuo rūpintis

Marius Jundulas, „Gjensidige“ generalinis direktorius, sako, kad verslo įmonėms pereinant prie naujos darbo tvarkos, buvo gana daug nežinomybės, darbuotojai buvo sutrikę. Tačiau per porą savaičių dauguma priprato prie naujos realybės, prisitaikė prie kitokio bendravimo ir darbo būdo, todėl situacija verslo įmonėse stabilizavosi.

„Pagrindinė darbdavių pareiga šiandien yra suburti savo žmones, įkvėpti jiems pasitikėjimo ir ramybės. Tyrimai rodo, kad šiuo metu žmonės labiausiai pasitiki informacija, gaunama iš savo darbdavio. Tai – didelė atsakomybė ir galimybė patikrinti įmonės vertybių gyvybingumą“ – sako M. Jundulas.

Vis dėl to G. Chomentauskas pabrėžia, kad neigiamų emocijų lygis išlieka labai aukštas. Turint galvoje, kad tai tęsiasi jau ilgą laiko tarpą, neigiamos emocijos gali turėti stiprią neigiamą įtaką individui ir visuomenei. Todėl būtinos bendros bei tikslingos pastangos ne tik kovoti su COVID-19, bet ir gerinti žmonių emocinę savijautą bei bendruomeniškumą, pabrėžia jis.

Tyrimas remiasi UAB „Baltijos tyrimai“ atlikta reprezentatyvia 18-74 m. Lietuvos 507 gyventojų apklausa. Tyrimo partneris – draudimo bendrovė „Gjensidige“.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

Didžiausi atlyginimai žiniasklaidos segmente: TV lyderystė Premium

Didžiausius atlyginimus iš žiniasklaidos bendrovių moka komercinės televizijos – dosniausiu vidutiniu atlygiu...

Įtakingiausi verslo lyderiai ir nauji veidai

Nuomonės lyderių įtakos reitinge šiemet staigmena – šalia garsių ekonomistų Nerijaus Mačiulio, Žygimanto...

Rinkodara
2023.03.23
„Iki“ pristato naujo formato parduotuves: pirmojo etapo investicija – 5 mln. Eur Premium 8

Vienai stambiausių Vokietijos mažmeninės prekybos įmonių grupių „Rewe“ priklausantis antras pagal dydį...

Prekyba
2023.03.23
Dukart kino teatro atidarymą atidėjęs „Vilnius Outlet“: suderinome sąlygas su „Apollo“ iš naujo Premium

Vilniuje šalia Vakarinio aplinkkelio prieš metus atidarytas daugiau nei 73.000 kv. m ploto „Vilnius Outlet“...

Prekyba
2023.03.23
„LastMile“ šuolis: neria į tarptautinius vandenis, apyvartą Lietuvoje beveik patrigubino Premium 3

Technologijų bendrovė „Greituolis“, plėtojanti e. platformą „LastMile“, preliminariais duomenimis, pernai...

Prekyba
2023.03.22
Nuo „Piguoliai“ iki „Genijaus Eugenijaus“: kaip neprašauti pro šalį su kainų komunikacija Premium

Svyruojant vartotojų nuotaikoms, kai pasaulį tebekrečia rekordinė infliacija, šoktelėjusios palūkanos, netyla...

Rinkodara
2023.03.22
„Password 2023“: pratęsiamas terminas paraiškų pateikimui

Dvidešimtą kartą „Verslo žinios“ kviečia varžytis dėl efektyviausios Metų rinkodaros kampanijos titulo.

Rinkodara
2023.03.21
„Maxima“ be komunikacijos komandos užleido pozicijas „Iki“ ir „Rimi“ Premium

Kol prekybos tinklas „Maxima“ tebeformuoja naują komunikacijos ir rinkodaros komandą, konkurentai šių metų...

Rinkodara
2023.03.20
V. Sinkevičius: naujos pakuočių taisyklės gyventojui kasmet padės sutaupyti iki 100 Eur 3

Virginijaus Sinkevičiaus, už aplinką atsakingo Europos Komisijos nario, teigimu, direktyva dėl pakuočių ir...

Pramonė
2023.03.20
„Maistas – ne ginklai“, arba Kaip „Vičiūnai“ prekiauja ir Kryme, ir Donbase 5

Lietuvos maisto produktų gamybos „Vičiūnų grupė“ jau devynerius metus tiekia savo produkciją į Rusijos...

Pramonė
2023.03.20
Kino pavasaris: filmų maratono nepraleidžia ir didieji prekių ženklai Premium

Kovo 16 d. šalies kino teatruose startavo dešimt dienų karaliausiantis „Kino pavasaris“, kuris kasmet...

Rinkodara
2023.03.19
Gydytojai-influenceriai – alternatyva draudžiamam paciento įvaizdžiui 1

Aktyvesnė gydytojų komunikacija socialiniuose tinkluose kartu tampa ir teisėta alternatyva draudžiamam...

Rinkodara
2023.03.18
„Amazon“ – ne karalius, „AliExpress“ – vis aršesnė konkurentė Lietuvos e. prekybininkams Premium

Lankomiausių e. komercijos prekybininkų reitingas Lietuvoje, įtraukus ir globalias platformas, – kitoks.

Rinkodara
2023.03.17
Gydytojai influenceriai – megažvaigždės konservatyviame medicinos pasaulyje Premium

Gydytojai nuomonės formuotojai – vis dažniau pastebima rinkodaros tendencija ir Lietuvoje, ir užsienyje.

Rinkodara
2023.03.16
Tyrimas: siekiant parduoti per socialinius tinklus, akys krypsta į „TikTok“

Pardavimas transliuojant gyvai socialiniuose tinkluose tapo reikšmingu kanalu per pandemiją. Nemažai...

Prekyba
2023.03.15
Griauna NT skelbimų monopolį: naujas žaidėjas nusitaikė į antrą vietą Premium 38

Į Lietuvos nekilnojamojo turto (NT) skelbimų rinką žengia naujas vardas – „Realu.lt“. Naujojo portalo...

Rinkodara
2023.03.15
Dakaro ralio žvaigždės: skirtingos „Redbull“, „Teltonikos“ ir Šiaulių banko istorijos Premium

Sporto renginių rėmimo projektai atneša ne tik matomumą ir žinomumą prekių ženklams: skirtingos sporto šakos...

Rinkodara
2023.03.14
„LastMile“ įkūrėjas – apie projektus su „Rewe“ Vokietijoje ir Rumunijoje, naujus sumanymus ir išskirtinę rinkodarą Premium 2

„Verslo žinių“ podkastų studijoje – Tadas Norušaitis, technologijų bendrovės „LastMile“ vienas įkūrėjų,...

Prekyba
2023.03.14
Iš Rygos komunikacijos agentūros grįžta su apdovanijomais 1

Rygoje vykusiuose Baltijos šalių komunikacijos kampanijų apdovanojimuose „Mi:t&links. Baltic Communication...

Rinkodara
2023.03.13
Aukojimo metai: kaip tai paveikė įmonių biudžeto eilutes Premium 1

Jau daugiau kaip metus Ukrainą niokoja Rusijos pradėtas karas, prie paramos projektų intensyviai prisideda ir...

Rinkodara
2023.03.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku