Daugiau nei pusė lietuvių vaizdo reklamos darbų – užsienio užsakovams

Lietuvos reklamos prodiuserių asociacijos inicijuotas tyrimas atskleidžia, kad net 51% vaizdo reklamos projektų įvykdoma užsienio įmonių užsakymu.
Pasak Daivos Jurkonytės, Lietuvos reklamos prodiuserių asociacijos (LAPA) direktorės, jei ši tendencija augs, daugiau lietuvių pagamintų reklamos video klipų pamatysime užsienyje nei namuose.
Tyrimas buvo vykdytas rugsėjį-spalį, jame dalyvavo LAPA, vienijančios daugiau nei 65% rinkoje veikiančių vaizdo reklamos gamybos agentūrų, nariai. Bendra šių agentūrų apyvarta 2017 m. 11 mln. Eur.
Apklausos rezultatai atskleidžia, kad 15% visų skelbtų konkursų dėl reklamos gamybos darbų skelbė galutinis klientas, t. y. reklamos užsakovas, o ne kūrybinė agentūra.
Rinkos dalyviai teigia, kad tai viena opiausių rinkos problemų, net 83 respondentai mano, kad būtų galima pasiekti geresnių rezultatų planuojant ir įgyvendinant projektus, jei galutinis klientas ir prodiuserinė įmonė bendrautų tiesiogiai, taip pat jei organizuojami konkursai būtų trišaliai: klientas agentūra gamybos įmonė.
Anot p. Jurkonytės, rinkoje yra nusistovėjusi įprasta praktika, kai konkursą vaizdo gamybos paslaugoms organizuojantis klientas renkasi reklamos agentūrą, kuri vėliau samdo gamybos įmonę.
nuotrauka::1left
Šiuo metu vyraujanti praktika neskatina efektyvių sprendimų: kuo ilgesnė grandinė tarp galutinio užsakovo ir paslaugos teikėjo, tuo didesnė nesusikalbėjimų tikimybė. Būtent dėl šių priežasčių ilgėja projekto vykdymo trukmė, gali nukentėti galutinis rezultatas, nuomone dalijasi p. Jurkonytė.
Pasak jos, gerosios praktikos toli ieškoti nereikia: Lenkija gali būti puikus pavyzdys, nes ten gamybos įmonės neretai dalyvauja trišaliuose konkursuose kartu su reklamos kūrybinėmis agentūromis, kuriuos organizuoja klientai. Taip išvengiama sugedusio telefono, taip pat rečiau susiduriama su problemomis, susijusiomis su apmokėjimais: gamybos biudžetas efektyviau išpildo režisieriaus viziją, o mokestis už paslaugas sumokamas be papildomo uždelsimo, kuris yra dažnas dėl atsiskaitymo už paslaugą per tarpininką, kūrybinę agentūrą.
Lietuvių klipai užsienio rinkoms
LAPA vykdyto tyrimo rezultatai atskleidžia, kad daugiau nei pusė generuojamų video reklamos pajamų gaunama iš lietuvių pagaminamų užsienio užsakovams darbų.
Galime pasiūlyti aukštos kvalifikacijos specialistų. Segmentas auga dėl gero Lietuvoje teikiamų paslaugų kainos ir kokybės santykio, be to, turime nuostabią gamtą ir patogių lokacijų, esame prieinamas pasirinkimas finansine prasme, todėl natūralu, kad kasmet užsienio užsakovų apimtis vis didėja, kalba p. Jurkonytė.
Iš viso per metus LAPA nariai dalyvavo 604 užsienio bendrovių konkursuose, 93 jų buvo įvykdyti, filmuota buvo 228 dienas.
Palyginkime lietuviška statistika: iš 220 konkursų 115 projektų buvo įvykdyti, jie filmuoti 152 dienas. Lietuvos rinkos žaidėjai sulaukia vis daugiau užsienio pasiūlymų, tampame vis dažnesniu pasirinkimu, pabrėžia p. Jurkonytė.
Asociacijos vadovė teigia, kad neretai vaizdo gamybos bendrovėms darbas su užsienio klientais yra kur kas patrauklesnis. Apklausos rezultatai atskleidžia, kad atsiskaitymo terminai tokiais atvejais yra net 3 kartus trumpesni.
Rinkos tyrimo apklausoje dalyvavo 12 įmonių, t. y. 9 LAPA narės ir 3 organizacijai nepriklausančios stambios agentūros.
LAPA nariai dirba su tokiais užsakovais kaip Mazda, Tuborg, Lego, Mercedes, BMW, Nike, Coca-cola, Milka, Rygos miesto savivaldybė, IKEA ir kt.
Tarp didžiausių apklaustų bendrovių UAB Nordic Productions, UAB Dansu, UAB Magic, UAB Grandma Productions ir kt.
Marius Maniušis, reklamos gamybos įmonės The Magic vadovas, šiek tiek anksčiau komentuodamas metinius rezultatus pabrėžė, kad mažoje Lietuvos rinkoje konkurencija tapo itin aštri.
Tad dėmesį sutelkėme į užsienio rinkas ir sėkmingai savo pozicijas pernai sustiprinome Skandinavijos šalyse, Prancūzijoje, Vokietijoje. Šie metai taip pat stabilūs, skaičiuosime nedidelį augimą, kalbėjo p. Maniušis. Agentūros pardavimai per 2017 m. išaugo daugiau nei 30%.
[infogram id="524af78c-fa7a-41a2-8f71-ff3b1017ae32" prefix="xvF" format="interactive" title="Rinkodara: Kūrybinės reklamos agentūros"]
[infogram id="13144193-7613-48c9-a7d9-323b6af49657" prefix="VUL" format="interactive" title="Rinkodara: Kūrybinės reklamos agentūros 2017 m."]
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti