Daugiau nei pusė lietuvių vaizdo reklamos darbų – užsienio užsakovams

Publikuota: 2018-12-27
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Lietuvos reklamos prodiuserių asociacijos inicijuotas tyrimas atskleidžia, kad net 51% vaizdo reklamos projektų įvykdoma užsienio įmonių užsakymu.

Pasak Daivos Jurkonytės, Lietuvos reklamos prodiuserių asociacijos (LAPA) direktorės, jei ši tendencija augs, daugiau lietuvių pagamintų reklamos video klipų pamatysime užsienyje nei namuose.

Tyrimas buvo vykdytas rugsėjį-spalį, jame dalyvavo LAPA, vienijančios daugiau nei 65% rinkoje veikiančių vaizdo reklamos gamybos agentūrų, nariai. Bendra šių agentūrų apyvarta 2017 m. – 11 mln. Eur.

Apklausos rezultatai atskleidžia, kad 15% visų skelbtų konkursų dėl reklamos gamybos darbų skelbė galutinis klientas, t. y. reklamos užsakovas, o ne kūrybinė agentūra.

Rinkos dalyviai teigia, kad tai – viena opiausių rinkos problemų, net 83 respondentai mano, kad būtų galima pasiekti geresnių rezultatų planuojant ir įgyvendinant projektus, jei galutinis klientas ir prodiuserinė įmonė bendrautų tiesiogiai, taip pat jei organizuojami konkursai būtų trišaliai: klientas – agentūra – gamybos įmonė.

Anot p. Jurkonytės, rinkoje yra nusistovėjusi įprasta praktika, kai konkursą vaizdo gamybos paslaugoms organizuojantis klientas renkasi reklamos agentūrą, kuri vėliau samdo gamybos įmonę.

nuotrauka::1left

„Šiuo metu vyraujanti praktika neskatina efektyvių sprendimų: kuo ilgesnė grandinė tarp galutinio užsakovo ir paslaugos teikėjo, tuo didesnė nesusikalbėjimų tikimybė. Būtent dėl šių priežasčių ilgėja projekto vykdymo trukmė, gali nukentėti galutinis rezultatas“, – nuomone dalijasi p. Jurkonytė.

Pasak jos, gerosios praktikos toli ieškoti nereikia: Lenkija gali būti puikus pavyzdys, nes ten gamybos įmonės neretai dalyvauja trišaliuose konkursuose kartu su reklamos kūrybinėmis agentūromis, kuriuos organizuoja klientai. Taip išvengiama „sugedusio telefono“, taip pat rečiau susiduriama su problemomis, susijusiomis su apmokėjimais: gamybos biudžetas efektyviau išpildo režisieriaus viziją, o mokestis už paslaugas sumokamas be papildomo uždelsimo, kuris yra dažnas dėl atsiskaitymo už paslaugą per tarpininką, kūrybinę agentūrą.

Lietuvių klipai – užsienio rinkoms

LAPA vykdyto tyrimo rezultatai atskleidžia, kad daugiau nei pusė generuojamų video reklamos pajamų gaunama iš lietuvių pagaminamų užsienio užsakovams darbų.

„Galime pasiūlyti aukštos kvalifikacijos specialistų. Segmentas auga dėl gero Lietuvoje teikiamų paslaugų kainos ir kokybės santykio, be to, turime nuostabią gamtą ir patogių lokacijų, esame prieinamas pasirinkimas finansine prasme, todėl natūralu, kad kasmet užsienio užsakovų apimtis vis didėja“, – kalba p. Jurkonytė.

Iš viso per metus LAPA nariai dalyvavo 604 užsienio bendrovių konkursuose, 93 jų buvo įvykdyti, filmuota buvo 228 dienas.

„Palyginkime – lietuviška statistika: iš 220 konkursų 115 projektų buvo įvykdyti, jie filmuoti 152 dienas. Lietuvos rinkos žaidėjai sulaukia vis daugiau užsienio pasiūlymų, tampame vis dažnesniu pasirinkimu“, – pabrėžia p. Jurkonytė.

Asociacijos vadovė teigia, kad neretai vaizdo gamybos bendrovėms darbas su užsienio klientais yra kur kas patrauklesnis. Apklausos rezultatai atskleidžia, kad atsiskaitymo terminai tokiais atvejais yra net 3 kartus trumpesni.

Rinkos tyrimo apklausoje dalyvavo 12 įmonių, t. y. 9 LAPA narės ir 3 organizacijai nepriklausančios stambios agentūros.

LAPA nariai dirba su tokiais užsakovais kaip „Mazda“, „Tuborg“, „Lego“, „Mercedes“, BMW, „Nike“, „Coca-cola“, „Milka“, Rygos miesto savivaldybė, IKEA ir kt.

Tarp didžiausių apklaustų bendrovių – UAB „Nordic Productions“, UAB „Dansu“, UAB „Magic“, UAB „Grandma Productions“ ir kt.

Marius Maniušis, reklamos gamybos įmonės „The Magic“ vadovas, šiek tiek anksčiau komentuodamas metinius rezultatus pabrėžė, kad mažoje Lietuvos rinkoje konkurencija tapo itin aštri.

„Tad dėmesį sutelkėme į užsienio rinkas ir sėkmingai savo pozicijas pernai sustiprinome Skandinavijos šalyse, Prancūzijoje, Vokietijoje. Šie metai taip pat stabilūs, skaičiuosime nedidelį augimą“, – kalbėjo p. Maniušis. Agentūros pardavimai per 2017 m. išaugo daugiau nei 30%.

[infogram id="524af78c-fa7a-41a2-8f71-ff3b1017ae32" prefix="xvF" format="interactive" title="Rinkodara: Kūrybinės reklamos agentūros"]

[infogram id="13144193-7613-48c9-a7d9-323b6af49657" prefix="VUL" format="interactive" title="Rinkodara: Kūrybinės reklamos agentūros 2017 m."]

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Rinkodara“

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:














Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Sandoris kino rinkoje neįvyko: Konkurencijos taryba, nesulaukusi informacijos, nutraukė nagrinėjimą  

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją, kurios metu Estijos bendrovė „MM Grupp“ planavo...

Rinkodara
15:39
80 mln. Eur investicija sostinėje – atidaromas naujasis „Vilnius Outlet“  Premium

Šią savaitę Vilniuje šalia Vakarinio miesto aplinkkelio atidaromas daugiau nei 73.000 kv. m ploto „Vilnius...

Prekyba
15:33
A.Razmus: su „Vilnius Outlet“ rinkoje verčiame naują puslapį  Premium

Vilniuje šalia Vakarinio miesto aplinkkelio atidaryto daugiau nei 73.000 kv. m ploto „Vilnius Outlet“ vadovas...

Prekyba
15:17
„Auksinių kopų“ rebusas: „Nuovos“ ir „Dao family“ kova Premium

Vilniaus apygardos teismas nagrinėjo ginčą dėl teisių į prekės ženklą „Auksinės kopos“ tarp dviejų...

Rinkodara
05:45
Greitoji komercija: naujas burtažodis e. prekyboje ar ateitis Premium

Nieko jau nestebina per pandemiją į aukštumą šovusios e. prekybos apimtys ir miestuose nuolat zujantys maistą...

Prekyba
2021.10.17
Verslo veidas: apie ką kalba įmonių vizijos ir misijos

Tyrimas rodo, kad maždaug pusė didžiųjų įmonių Lietuvoje yra linkusios apie organizacijai reikšmingus dalykus...

Rinkodara
2021.10.16
„Akropolis group“ svarsto apie plėtrą Lenkijoje 

Prekybos ir pramogų centrus „Akropolis“ Vilniuje, Klaipėdoje, Šiauliuose bei „Akropole“ Rygoje valdanti įmonė...

Prekyba
2021.10.15
„Skubos“ vadovas: geriau mažiau darbuotojų, bet su didesnėmis algomis Premium

VŽ sudaryto didmeninės prekybos įmonių reitingo viršūnėje šįsyk atsidūrė bendrovė „Skuba“ – oficiali „Iveco“...

Prekyba
2021.10.15
„Asda“ eksperimentuoja parduodama nesupakuotas prekes, Lietuvoje tendencijos kitokios Premium 8

Mažmeninės prekybos tinklas „Asda“ Škotijoje pristatė naujos koncepcijos parduotuvę, kurioje klientai...

Prekyba
2021.10.15
Pandemiją ryžtingai atlaikę didmenininkai rengiasi naujam šuoliui Premium

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį šeštą kartą skelbia didmeninės...

Prekyba
2021.10.14
Išrinkta didmeninės prekybos sektoriaus lyderė 1

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį šeštą kartą skelbia didmeninės...

Prekyba
2021.10.14
„Tesco“ apskaitos skandalas: taikos sutartis atsiėjo 193 mln. GBP Premium

Didžiosios Britanijos prekybos milžinė „Tesco“ šių metų kovą–rugpjūtį, atskaičius mokesčius, gavo 781...

Prekyba
2021.10.13
Startuolis „Billo“ pritraukė 2 mln. Eur investiciją – per metus JAV augo 10 kartų Premium

Bendruomenės rinkodaros platforma „Billo“, siūlanti JAV e. komercijos verslams pigiau ir paprasčiau sukurti...

Gazelė
2021.10.13
Dar vienas G. Žiemelio bandymas – šį kartą istorinis krepšinio ženklas Premium 6

Verslininkui Gediminui Žiemeliui priklausanti sostinės „Avia Solution Group Arena“ (UAB „Universali arena“)...

Rinkodara
2021.10.13
„Lidl Lietuva“ Pirkimų tarnybos vadovą W. Grohną keičia I. Čiužienė 

Prekybos tinklas „Lidl Lietuva“ skelbia apie pokyčius įmonės valdyboje. Šešerius metus įmonėje dirbęs Pirkimų...

Prekyba
2021.10.12
Verslo DNR – misija, vizija ir vertybės: formalumas ar apčiuopiama nauda  Premium

Maždaug pusė didžiųjų Lietuvos įmonių viešai skelbia savo deklaruojamas vizijas, misijas ir vertybes. Savo...

Rinkodara
2021.10.12
Didžiųjų prekybos tinklų rinkos dalys: išsiskiria „Lidl“, traukiasi mažųjų dalis Premium

Didieji prekybos tinklai „Maxima“, „Rimi“, „Iki“, „Norfa“ ir „Lidl“ bendroje mažmeninės prekybos būtinaisiais...

Prekyba
2021.10.12
Vadovų komunikacija: atitrūkusi J. Bivainytės ir D. Dundulio konkurencija  Premium

Verslo nuomonės lyderių reitinge tarp vadovų pirmąjį šių metų pusmetį aktyviausiai komunikavo Jolanta...

Rinkodara
2021.10.11
Naują „Cgates“ reklamą užblokavo „Google“ ir „Facebook“ 15

Pirmadienį startavusi naujos kartos televiziją pristatanti „Cgates“ reklaminė kampanija „Laisvi žiūrėti“,...

Rinkodara
2021.10.11
LVAT pirmininkas G. Kryževičius: teismo sprendimas dėl „Atviros Klaipėdos“ bus peržiūrimas

Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo (LVAT) pirmininkas Gintaras Kryževičius pateikė siūlymą...

Rinkodara
2021.10.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku