Daugiau nei pusė lietuvių vaizdo reklamos darbų – užsienio užsakovams

Publikuota: 2018-12-27
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Lietuvos reklamos prodiuserių asociacijos inicijuotas tyrimas atskleidžia, kad net 51% vaizdo reklamos projektų įvykdoma užsienio įmonių užsakymu.

Pasak Daivos Jurkonytės, Lietuvos reklamos prodiuserių asociacijos (LAPA) direktorės, jei ši tendencija augs, daugiau lietuvių pagamintų reklamos video klipų pamatysime užsienyje nei namuose.

Tyrimas buvo vykdytas rugsėjį-spalį, jame dalyvavo LAPA, vienijančios daugiau nei 65% rinkoje veikiančių vaizdo reklamos gamybos agentūrų, nariai. Bendra šių agentūrų apyvarta 2017 m. – 11 mln. Eur.

Apklausos rezultatai atskleidžia, kad 15% visų skelbtų konkursų dėl reklamos gamybos darbų skelbė galutinis klientas, t. y. reklamos užsakovas, o ne kūrybinė agentūra.

Rinkos dalyviai teigia, kad tai – viena opiausių rinkos problemų, net 83 respondentai mano, kad būtų galima pasiekti geresnių rezultatų planuojant ir įgyvendinant projektus, jei galutinis klientas ir prodiuserinė įmonė bendrautų tiesiogiai, taip pat jei organizuojami konkursai būtų trišaliai: klientas – agentūra – gamybos įmonė.

Anot p. Jurkonytės, rinkoje yra nusistovėjusi įprasta praktika, kai konkursą vaizdo gamybos paslaugoms organizuojantis klientas renkasi reklamos agentūrą, kuri vėliau samdo gamybos įmonę.

nuotrauka::1left

„Šiuo metu vyraujanti praktika neskatina efektyvių sprendimų: kuo ilgesnė grandinė tarp galutinio užsakovo ir paslaugos teikėjo, tuo didesnė nesusikalbėjimų tikimybė. Būtent dėl šių priežasčių ilgėja projekto vykdymo trukmė, gali nukentėti galutinis rezultatas“, – nuomone dalijasi p. Jurkonytė.

Pasak jos, gerosios praktikos toli ieškoti nereikia: Lenkija gali būti puikus pavyzdys, nes ten gamybos įmonės neretai dalyvauja trišaliuose konkursuose kartu su reklamos kūrybinėmis agentūromis, kuriuos organizuoja klientai. Taip išvengiama „sugedusio telefono“, taip pat rečiau susiduriama su problemomis, susijusiomis su apmokėjimais: gamybos biudžetas efektyviau išpildo režisieriaus viziją, o mokestis už paslaugas sumokamas be papildomo uždelsimo, kuris yra dažnas dėl atsiskaitymo už paslaugą per tarpininką, kūrybinę agentūrą.

Lietuvių klipai – užsienio rinkoms

LAPA vykdyto tyrimo rezultatai atskleidžia, kad daugiau nei pusė generuojamų video reklamos pajamų gaunama iš lietuvių pagaminamų užsienio užsakovams darbų.

„Galime pasiūlyti aukštos kvalifikacijos specialistų. Segmentas auga dėl gero Lietuvoje teikiamų paslaugų kainos ir kokybės santykio, be to, turime nuostabią gamtą ir patogių lokacijų, esame prieinamas pasirinkimas finansine prasme, todėl natūralu, kad kasmet užsienio užsakovų apimtis vis didėja“, – kalba p. Jurkonytė.

Iš viso per metus LAPA nariai dalyvavo 604 užsienio bendrovių konkursuose, 93 jų buvo įvykdyti, filmuota buvo 228 dienas.

„Palyginkime – lietuviška statistika: iš 220 konkursų 115 projektų buvo įvykdyti, jie filmuoti 152 dienas. Lietuvos rinkos žaidėjai sulaukia vis daugiau užsienio pasiūlymų, tampame vis dažnesniu pasirinkimu“, – pabrėžia p. Jurkonytė.

Asociacijos vadovė teigia, kad neretai vaizdo gamybos bendrovėms darbas su užsienio klientais yra kur kas patrauklesnis. Apklausos rezultatai atskleidžia, kad atsiskaitymo terminai tokiais atvejais yra net 3 kartus trumpesni.

Rinkos tyrimo apklausoje dalyvavo 12 įmonių, t. y. 9 LAPA narės ir 3 organizacijai nepriklausančios stambios agentūros.

LAPA nariai dirba su tokiais užsakovais kaip „Mazda“, „Tuborg“, „Lego“, „Mercedes“, BMW, „Nike“, „Coca-cola“, „Milka“, Rygos miesto savivaldybė, IKEA ir kt.

Tarp didžiausių apklaustų bendrovių – UAB „Nordic Productions“, UAB „Dansu“, UAB „Magic“, UAB „Grandma Productions“ ir kt.

Marius Maniušis, reklamos gamybos įmonės „The Magic“ vadovas, šiek tiek anksčiau komentuodamas metinius rezultatus pabrėžė, kad mažoje Lietuvos rinkoje konkurencija tapo itin aštri.

„Tad dėmesį sutelkėme į užsienio rinkas ir sėkmingai savo pozicijas pernai sustiprinome Skandinavijos šalyse, Prancūzijoje, Vokietijoje. Šie metai taip pat stabilūs, skaičiuosime nedidelį augimą“, – kalbėjo p. Maniušis. Agentūros pardavimai per 2017 m. išaugo daugiau nei 30%.

[infogram id="524af78c-fa7a-41a2-8f71-ff3b1017ae32" prefix="xvF" format="interactive" title="Rinkodara: Kūrybinės reklamos agentūros"]

[infogram id="13144193-7613-48c9-a7d9-323b6af49657" prefix="VUL" format="interactive" title="Rinkodara: Kūrybinės reklamos agentūros 2017 m."]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„TNS LT“ pajamos užpernai pasiekė 2,9 mln. Eur

Didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „TNS LT“ pajamos 2017 m. siekė 2,9 mln. Eur –...

Rinkodara
2019.01.21
Baltijos šalių gyventojai noriau moka už turinį

Praėjusiais metais Baltijos šalių žiūrovai atsikratė mokamų vaizdo transliacijų internetu baimės ir lyginant...

Rinkodara
2019.01.20
Smulkiųjų klaidos internete

Investicija į verslo įvaizdį virtualioje erdvėje gali būti vienas išmintingiausių šiuolaikinių sprendimų.

Rinkodara
2019.01.20
Didžiausia bauda – už netikrus atsiliepimus internete Premium 8

Už Reklamos įstatymo pažeidimus Konkurencijos taryba 2018 m. įmonėms skyrė baudų už 16.800 Eur. Didžiausia...

Rinkodara
2019.01.19
„Eurovaistinė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius

„Eurovaistinių“ tinklas pasirinko naujus reklamos partnerius – pradeda dirbti su kūrybine agentūra „Adell...

Rinkodara
2019.01.18
„McDonald’s“ Europoje prarado išimtines teises į „Big Mac“ ženklą 17

Greitojo maisto restoranų tinklas „McDonald’s“ Europos Sąjungos (ES) šalyse prarado teises į „Big Mac“ prekės...

Rinkodara
2019.01.18
Politikų pasirinktos vietos prezidentinėms ambicijoms paskelbti – įvaizdžio dalis 1

„Tai yra viena iš dalių, kuri paskui pasikartos kituose komunikaciniuose veiksmuose. Simboliai politikoje...

Rinkodara
2019.01.17
Ekspertai: „Gillette“ reklama – vaikščiojimas skustuvo ašmenimis Premium 3

Rinkodaros metus tarptautiniai prekės ženklai pradeda aktyviai – „Gillette“ savo naująja kampanija išjudino...

Rinkodara
2019.01.17
„Facebook“ ištrynė šimtus Rytų Europoje „Sputnik“ administruotų paskyrų 7

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse ištrynė...

Technologijos
2019.01.17
Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės „Deeper“ - galimybė augti ar eksperimentas Premium 1

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 9

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 18

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 8

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14
Nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur

Lietuvių ir užsieniečių nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur. Daugiau nei metus...

Paslaugos
2019.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau