Daugiau nei pusė lietuvių vaizdo reklamos darbų – užsienio užsakovams

Publikuota: 2018-12-27
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Lietuvos reklamos prodiuserių asociacijos inicijuotas tyrimas atskleidžia, kad net 51% vaizdo reklamos projektų įvykdoma užsienio įmonių užsakymu.

Pasak Daivos Jurkonytės, Lietuvos reklamos prodiuserių asociacijos (LAPA) direktorės, jei ši tendencija augs, daugiau lietuvių pagamintų reklamos video klipų pamatysime užsienyje nei namuose.

Tyrimas buvo vykdytas rugsėjį-spalį, jame dalyvavo LAPA, vienijančios daugiau nei 65% rinkoje veikiančių vaizdo reklamos gamybos agentūrų, nariai. Bendra šių agentūrų apyvarta 2017 m. – 11 mln. Eur.

Apklausos rezultatai atskleidžia, kad 15% visų skelbtų konkursų dėl reklamos gamybos darbų skelbė galutinis klientas, t. y. reklamos užsakovas, o ne kūrybinė agentūra.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Rinkos dalyviai teigia, kad tai – viena opiausių rinkos problemų, net 83 respondentai mano, kad būtų galima pasiekti geresnių rezultatų planuojant ir įgyvendinant projektus, jei galutinis klientas ir prodiuserinė įmonė bendrautų tiesiogiai, taip pat jei organizuojami konkursai būtų trišaliai: klientas – agentūra – gamybos įmonė.

Anot p. Jurkonytės, rinkoje yra nusistovėjusi įprasta praktika, kai konkursą vaizdo gamybos paslaugoms organizuojantis klientas renkasi reklamos agentūrą, kuri vėliau samdo gamybos įmonę.

nuotrauka::1left

„Šiuo metu vyraujanti praktika neskatina efektyvių sprendimų: kuo ilgesnė grandinė tarp galutinio užsakovo ir paslaugos teikėjo, tuo didesnė nesusikalbėjimų tikimybė. Būtent dėl šių priežasčių ilgėja projekto vykdymo trukmė, gali nukentėti galutinis rezultatas“, – nuomone dalijasi p. Jurkonytė.

Pasak jos, gerosios praktikos toli ieškoti nereikia: Lenkija gali būti puikus pavyzdys, nes ten gamybos įmonės neretai dalyvauja trišaliuose konkursuose kartu su reklamos kūrybinėmis agentūromis, kuriuos organizuoja klientai. Taip išvengiama „sugedusio telefono“, taip pat rečiau susiduriama su problemomis, susijusiomis su apmokėjimais: gamybos biudžetas efektyviau išpildo režisieriaus viziją, o mokestis už paslaugas sumokamas be papildomo uždelsimo, kuris yra dažnas dėl atsiskaitymo už paslaugą per tarpininką, kūrybinę agentūrą.

Lietuvių klipai – užsienio rinkoms

LAPA vykdyto tyrimo rezultatai atskleidžia, kad daugiau nei pusė generuojamų video reklamos pajamų gaunama iš lietuvių pagaminamų užsienio užsakovams darbų.

„Galime pasiūlyti aukštos kvalifikacijos specialistų. Segmentas auga dėl gero Lietuvoje teikiamų paslaugų kainos ir kokybės santykio, be to, turime nuostabią gamtą ir patogių lokacijų, esame prieinamas pasirinkimas finansine prasme, todėl natūralu, kad kasmet užsienio užsakovų apimtis vis didėja“, – kalba p. Jurkonytė.

Iš viso per metus LAPA nariai dalyvavo 604 užsienio bendrovių konkursuose, 93 jų buvo įvykdyti, filmuota buvo 228 dienas.

„Palyginkime – lietuviška statistika: iš 220 konkursų 115 projektų buvo įvykdyti, jie filmuoti 152 dienas. Lietuvos rinkos žaidėjai sulaukia vis daugiau užsienio pasiūlymų, tampame vis dažnesniu pasirinkimu“, – pabrėžia p. Jurkonytė.

Asociacijos vadovė teigia, kad neretai vaizdo gamybos bendrovėms darbas su užsienio klientais yra kur kas patrauklesnis. Apklausos rezultatai atskleidžia, kad atsiskaitymo terminai tokiais atvejais yra net 3 kartus trumpesni.

Rinkos tyrimo apklausoje dalyvavo 12 įmonių, t. y. 9 LAPA narės ir 3 organizacijai nepriklausančios stambios agentūros.

LAPA nariai dirba su tokiais užsakovais kaip „Mazda“, „Tuborg“, „Lego“, „Mercedes“, BMW, „Nike“, „Coca-cola“, „Milka“, Rygos miesto savivaldybė, IKEA ir kt.

Tarp didžiausių apklaustų bendrovių – UAB „Nordic Productions“, UAB „Dansu“, UAB „Magic“, UAB „Grandma Productions“ ir kt.

Marius Maniušis, reklamos gamybos įmonės „The Magic“ vadovas, šiek tiek anksčiau komentuodamas metinius rezultatus pabrėžė, kad mažoje Lietuvos rinkoje konkurencija tapo itin aštri.

„Tad dėmesį sutelkėme į užsienio rinkas ir sėkmingai savo pozicijas pernai sustiprinome Skandinavijos šalyse, Prancūzijoje, Vokietijoje. Šie metai taip pat stabilūs, skaičiuosime nedidelį augimą“, – kalbėjo p. Maniušis. Agentūros pardavimai per 2017 m. išaugo daugiau nei 30%.

[infogram id="524af78c-fa7a-41a2-8f71-ff3b1017ae32" prefix="xvF" format="interactive" title="Rinkodara: Kūrybinės reklamos agentūros"]

[infogram id="13144193-7613-48c9-a7d9-323b6af49657" prefix="VUL" format="interactive" title="Rinkodara: Kūrybinės reklamos agentūros 2017 m."]

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Siekdama valdžios dėmesio „Norfa“ valandai išjungs šviesas 7

Trečiadienį 18.00 val. visose šalies „Norfose“ valandai bus stipriai sumažintas apšvietimas, prekybos salėse...

Prekyba
09:28
Į eterį grįžta žurnalistas Edmundas Jakilaitis 14

Didžiausia TV3 sezono naujiena – laida „Dėmesio centre su Edmundu Jakilaičiu“, į žurnalistiką po dviejų metų...

Rinkodara
2022.08.16
„Baltika“ rado investuotoją prekės ženklui „Ivo Nikkolo“ 2

Drabužių prekybos bendrovė „Baltika Lietuva“, kurios pardavimo pajamos 2021 m. sudarė 2,303 mln. Eur ir,...

Prekyba
2022.08.16
Pakeisti nepopuliarią technologiją: interneto slapukų galas Premium 1

Slapukai (angl. cookies) yra nedidelis teksto blokas, kurią svetainė siunčia į lankytojo naršyklę ir išsaugo...

Inovacijos
2022.08.15
Efektyvi komunikacija socialiniuose tinkluose: kartais verta laužyti taisykles Premium

Vis daugiau įmonių socialiniuose tinkluose bando papasakoti apie savo paslaugą ar prekę, pasidalinti kūryba,...

Rinkodara
2022.08.13
„Stiprūs kartu“ kviečia padėti sunkumų Lietuvoje patiriančioms ukrainiečių šeimoms 1

Iniciatyva „Stiprūs kartu“ kviečia gyventojus remti sunkumų Lietuvoje patiriančias nuo karo pabėgusias...

Verslo aplinka
2022.08.12
Agentūra „New!“ laimėjo „Lidl“ kūrybos partnerio konkursą

Vasarą vykęs trečio didžiausio Lietuvoje prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ kūrybos ir komunikacijos partnerių...

Rinkodara
2022.08.12
Didmenininkė „Norameda“ viršijo augimo prognozę, bet pelnas sumažėjo Premium

Didžia dalimi lietuviško kapitalo farmacijos įmonė „Norameda“, daugiausia užsiimanti didmenine vaistų...

Prekyba
2022.08.12
„About You“ ir „Zalando“ apyvartos Lietuvoje auga, bet „Aprangos“ neaplenkė Premium

Tarptautinių elektroninės prekybos įmonių „About You“, „Zalando“, „eavalyne.lt“ valdančios „Modivo“, drąsiai...

Prekyba
2022.08.11
Verslui remiant kuriamas lietuviškas serialas apie karą Ukrainoje

Siekdamas padėti kolegoms ukrainiečiams, žinomas aktorius Andrius Paulavičius ryžosi prodiusuoti pirmąjį...

Rinkodara
2022.08.10
K. Gečas. Artėjant krizės audrai. Žmonių psichologija ir verslo komunikacija

Viešojoje erdvėje vis daugiau kalbama apie artėjančią krizę, nors kol kas tai pavadinama ne tokiu ryškiu...

Nuomonės
2022.08.10
„Moki veži“: pirmą pusmetį pardavimai žymiai išaugo

Statybos, remonto, apdailos, šildymo ir sodo prekių parduotuvių tinklą „Moki veži“ valdanti bendrovė...

Prekyba
2022.08.09
Pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis liepą brango

Palyginti su birželiu, pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis birželį brango 0,4%, o palyginti su...

Prekyba
2022.08.09
Grūdų supirkimo kainos liepos pabaigoje mažėjo

Lietuvos grūdų supirkimo įmonėse liepos 25–31 dienomis kviečiai buvo superkami vidutiniškai po 316,8 Eur už...

Prekyba
2022.08.08
A. Dulkio atstovu spaudai tapo T. Bagdonas

Sveikatos apsaugos ministro Arūno Dulkio atstovo žiniasklaidai pareigas nuo pirmadienio pradeda eiti...

Vadyba
2022.08.08
TOP 50 didžiausių mokesčių mokėtojų prekyboje: vartojimas pradeda šlubuoti Premium 1

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos mažmeninės prekybos įmonės į Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) sąskaitą...

Prekyba
2022.08.08
„Revolut“ klientai birželį ir liepą Lenkijoje išleido 7 mln. Eur 6

„Revolut“ klientų duomenys rodo, kad šiemet per birželio ir liepos mėnesius lietuvių išlaidos buvo rekordinės...

Prekyba
2022.08.07
TOP mokesčių mokėtojai 2022 m. I pusmetį didmeninės prekybos sektoriuje Premium

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos didmeninės prekybos įmonės į VMI sąskaitą sumokėjo 656,5 mln. Eur mokesčių,...

Prekyba
2022.08.06
A. Urbonavičius. Nereiktų tikėtis, kad „Lidl“ ar kitas žemų kainų tinklas užkariaus visą šalies prekybos rinką 1

Nors Vokietijos žemų kainų tinklo „Lidl Lietuva“ turimų parduotuvių skaičius tiesiogiai koreliuoja su jo...

Nuomonės
2022.08.06
Kariuomenės Strateginės komunikacijos departamentui pradeda vadovauti G. Valintėlis

Nuo rugpjūčio 5 d. Lietuvos kariuomenės Strateginės komunikacijos departamentui vadovo pareigas perima...

Vadyba
2022.08.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku