Daugiau nei pusė lietuvių vaizdo reklamos darbų – užsienio užsakovams

Publikuota: 2018-12-27
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Lietuvos reklamos prodiuserių asociacijos inicijuotas tyrimas atskleidžia, kad net 51% vaizdo reklamos projektų įvykdoma užsienio įmonių užsakymu.

Pasak Daivos Jurkonytės, Lietuvos reklamos prodiuserių asociacijos (LAPA) direktorės, jei ši tendencija augs, daugiau lietuvių pagamintų reklamos video klipų pamatysime užsienyje nei namuose.

Tyrimas buvo vykdytas rugsėjį-spalį, jame dalyvavo LAPA, vienijančios daugiau nei 65% rinkoje veikiančių vaizdo reklamos gamybos agentūrų, nariai. Bendra šių agentūrų apyvarta 2017 m. – 11 mln. Eur.

Apklausos rezultatai atskleidžia, kad 15% visų skelbtų konkursų dėl reklamos gamybos darbų skelbė galutinis klientas, t. y. reklamos užsakovas, o ne kūrybinė agentūra.

Rinkos dalyviai teigia, kad tai – viena opiausių rinkos problemų, net 83 respondentai mano, kad būtų galima pasiekti geresnių rezultatų planuojant ir įgyvendinant projektus, jei galutinis klientas ir prodiuserinė įmonė bendrautų tiesiogiai, taip pat jei organizuojami konkursai būtų trišaliai: klientas – agentūra – gamybos įmonė.

Anot p. Jurkonytės, rinkoje yra nusistovėjusi įprasta praktika, kai konkursą vaizdo gamybos paslaugoms organizuojantis klientas renkasi reklamos agentūrą, kuri vėliau samdo gamybos įmonę.

nuotrauka::1left

„Šiuo metu vyraujanti praktika neskatina efektyvių sprendimų: kuo ilgesnė grandinė tarp galutinio užsakovo ir paslaugos teikėjo, tuo didesnė nesusikalbėjimų tikimybė. Būtent dėl šių priežasčių ilgėja projekto vykdymo trukmė, gali nukentėti galutinis rezultatas“, – nuomone dalijasi p. Jurkonytė.

Pasak jos, gerosios praktikos toli ieškoti nereikia: Lenkija gali būti puikus pavyzdys, nes ten gamybos įmonės neretai dalyvauja trišaliuose konkursuose kartu su reklamos kūrybinėmis agentūromis, kuriuos organizuoja klientai. Taip išvengiama „sugedusio telefono“, taip pat rečiau susiduriama su problemomis, susijusiomis su apmokėjimais: gamybos biudžetas efektyviau išpildo režisieriaus viziją, o mokestis už paslaugas sumokamas be papildomo uždelsimo, kuris yra dažnas dėl atsiskaitymo už paslaugą per tarpininką, kūrybinę agentūrą.

Lietuvių klipai – užsienio rinkoms

LAPA vykdyto tyrimo rezultatai atskleidžia, kad daugiau nei pusė generuojamų video reklamos pajamų gaunama iš lietuvių pagaminamų užsienio užsakovams darbų.

„Galime pasiūlyti aukštos kvalifikacijos specialistų. Segmentas auga dėl gero Lietuvoje teikiamų paslaugų kainos ir kokybės santykio, be to, turime nuostabią gamtą ir patogių lokacijų, esame prieinamas pasirinkimas finansine prasme, todėl natūralu, kad kasmet užsienio užsakovų apimtis vis didėja“, – kalba p. Jurkonytė.

Iš viso per metus LAPA nariai dalyvavo 604 užsienio bendrovių konkursuose, 93 jų buvo įvykdyti, filmuota buvo 228 dienas.

„Palyginkime – lietuviška statistika: iš 220 konkursų 115 projektų buvo įvykdyti, jie filmuoti 152 dienas. Lietuvos rinkos žaidėjai sulaukia vis daugiau užsienio pasiūlymų, tampame vis dažnesniu pasirinkimu“, – pabrėžia p. Jurkonytė.

Asociacijos vadovė teigia, kad neretai vaizdo gamybos bendrovėms darbas su užsienio klientais yra kur kas patrauklesnis. Apklausos rezultatai atskleidžia, kad atsiskaitymo terminai tokiais atvejais yra net 3 kartus trumpesni.

Rinkos tyrimo apklausoje dalyvavo 12 įmonių, t. y. 9 LAPA narės ir 3 organizacijai nepriklausančios stambios agentūros.

LAPA nariai dirba su tokiais užsakovais kaip „Mazda“, „Tuborg“, „Lego“, „Mercedes“, BMW, „Nike“, „Coca-cola“, „Milka“, Rygos miesto savivaldybė, IKEA ir kt.

Tarp didžiausių apklaustų bendrovių – UAB „Nordic Productions“, UAB „Dansu“, UAB „Magic“, UAB „Grandma Productions“ ir kt.

Marius Maniušis, reklamos gamybos įmonės „The Magic“ vadovas, šiek tiek anksčiau komentuodamas metinius rezultatus pabrėžė, kad mažoje Lietuvos rinkoje konkurencija tapo itin aštri.

„Tad dėmesį sutelkėme į užsienio rinkas ir sėkmingai savo pozicijas pernai sustiprinome Skandinavijos šalyse, Prancūzijoje, Vokietijoje. Šie metai taip pat stabilūs, skaičiuosime nedidelį augimą“, – kalbėjo p. Maniušis. Agentūros pardavimai per 2017 m. išaugo daugiau nei 30%.

[infogram id="524af78c-fa7a-41a2-8f71-ff3b1017ae32" prefix="xvF" format="interactive" title="Rinkodara: Kūrybinės reklamos agentūros"]

[infogram id="13144193-7613-48c9-a7d9-323b6af49657" prefix="VUL" format="interactive" title="Rinkodara: Kūrybinės reklamos agentūros 2017 m."]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Lietuvos energija“ virs „Ignitis“ 19

Valstybės valdoma energetikos įmonių grupė UAB „Lietuvos energija“ pateikė paraišką registruoti prekės ženklą...

Pramonė
2019.04.24
Telekomunikacijų segmentas: keičiasi ir ieško nišų augti Premium 1

Telekomunikacijų bendrovės, vienos didžiausių reklamos užsakovių Lietuvoje, aštriai ir toliau žvangina...

Rinkodara
2019.04.24
Vadovų komunikacija: pirmą kartą TOP 10 – visi 5 prekybos tinklai Premium

Vertinant įmonių vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per 2018 m. buvo cituojama Kristina Meidė,...

Rinkodara
2019.04.23
Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį...

Rinkodara
2019.04.22
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium 1

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 6

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 4

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 9

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
„LinkedIn“ galimybėmis vejasi „Facebook“, patrauklia auditorija – pralenkia Premium 9

Per pastaruosius metus socialinis tinklas „LinkedIn“ skaičiuoja šuolį į viršų, o labiausiai prie to prisidėjo...

Rinkodara
2019.04.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau