Patarimai, kaip surengti gerą spaudos konferenciją

Publikuota: 2018-01-14
Orijana Mašalė, strateginės komunikacijos bendrovės „OMConsulting“ vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Orijana Mašalė, strateginės komunikacijos bendrovės „OMConsulting“ vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Strateginės komunikacijos bendrovės „OMConsulting“ vadovė

Spaudos konferencijos ryšiuose su žiniasklaida tampa gana retu žanru, bet visgi praėjusią savaitę vieno koncerno spaudos konferencija sulaukė itin daug dėmesio.

Ypač ryšių su visuomene srityje dirbantys specialistai dūzgė: „Žiūrėkite spaudos konferenciją, pamatysite, kaip nereikia daryti!“. O tai kaip tada reikia daryti?

1. Spaudos konferenciją organizuokite tik tokiu atveju, jei kitų bendravimo su žiniasklaida kelių nelieka, nes tai – pats sunkiausias bendravimo su žiniasklaida būdas.

Įsivaizduokite: kalbatės ne su 1-2 žurnalistais, o kokiais 10-20 žiniasklaidos atstovų, įskaitant operatorius ir fotografus. Ir, grubiai tariant, visi jie laukia jūsų klaidos. Jie laukia ne vietoje išsprūdusių žodžių, neįprasto gesto ar dar kažko, kas reportažą iš spaudos konferencijos daro įdomesnį, bet nebūtinai palankų jums.

2. Prieš spaudos konferenciją labai aiškiai žinokite, koks jūsų tikslas, kokią žinią norite perduoti per žurnalistus ir ką laikysite geru renginio rezultatu.

Paklauskite savęs, ką norite išvysti žiniasklaidoje po spaudos konferencijos? Ir tada atitinkamai ruoškite savo kalbos turinį, vizualiką ir kitas renginio sėkmei svarbias detales.

3. Spaudos konferencijose turi dalyvauti tik labai labai joms pasiruošę žmonės. Nesiųskite įmonės atstovų, kuriems viešas kalbėjimas lygus katorgai. Kuo mažiau asmenų dalyvaus spaudos konferencijoje ir kuo trumpiau jie kalbės, tuo geriau.

Pasirenkite kelis esminis punktus, ką norite pasakyti, nekalbėkite apie viską ir nekalbėkite to paties per tą patį. Gera spaudos konferencija neturi trukti 1,5 valandos. Turėkite laiko limitą ir laikykitės jo.

4. Prieš spaudos konferenciją pasirenkite galimus klausimus ir atsakymus – taip sumažinsite nemalonių netikėtumų riziką. Ir nieko tokio nežinoti atsakymų į visus klausimus – tiesiog pažadėkite juos pateikti gavę informaciją ir būtinai pateikite.

Be to, pasirenkite ir dokumentus, kuriuos norite pateikti žurnalistams, taip pat pranešimą spaudai, kuriame trumpai pažymimi svarbiausi faktai. Nepamirškite paradokso – svarbiausia spaudos konferencijos auditorija yra ne žurnalistai, o žiniasklaidos skaitytojai, klausytojai ir žiūrovai, todėl kalbėkite jiems.

5. Išvaizda spaudos konferencijos metu yra labai svarbi, nes vaizdo įrašai ir fotografijos parodo visus trūkumus: per trumpas kojines, neplautus plaukus ar nekokybišką manikiūrą. Svarbus net automobilis, kuriuo atvykstate, nes neretai patyrę operatoriai mėgsta sekti ir tokias detales.

6. Neatvykite į spaudos konferenciją per anksti. Geriau minute pavėluoti nei būti dviem minutėmis anksčiau. Nes taip neturėsite kur dėti akių ir rankų bei dar labiau jaudinsitės laukdami renginio pradžios.

7. Kūno kalba yra ne mažiau svarbi nei kalbos turinys. Jei rankose nuolat vartote rašiklį, taisotės kaklaraištį ar vartote lapus, žurnalistai skeptiškiau vertins jūsų žodžius.

8. Natūralu, kad jūsų kaip vadovo gyvenime spaudos konferencijos yra retenybė, todėl joms pasirengti samdykite patyrusį ryšių su visuomene konsultantą. Kaip žinoti, ar specialistas pakankamai patyręs?

Pakalbėkite su kitais jos / jo klientais ar bent jau pažiūrėkite klientų sąrašą ir atsakykite sau, ar norite būti kaip jie. O geras spaudos konferencijos moderatorius turi įtakos jos eigai ir rezultatams.

9. Žinoma, ne visa spaudos konferencijos sėkmė yra konsultanto rankose, bet šis žmogus privalo jus priversti repetuoti dešimtis kartų. Jei atsisakysite tai daryti, tada rekomenduotina rinktis kitą bendravimo su žiniasklaida būdą.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas: skundų daugėja

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba per pirmąjį šių metų pusmetį gavo 137 skundus, dar 8 tyrimai pradėti...

Rinkodara
13:14
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
2018.07.18
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu 1

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 3

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 10

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Internetas be jokių suvaržymų Rėmėjo turinys 9

Šiandien žodžiai „neribotas 4G internetas“ apibūdina lyg savaime suprantamą gyvenimo kokybę.  Bet dar visai...

Technologijos
2018.07.10
Ką prie „Alfa Romeo Stelvio“ vairo randa išrankiausi vairuotojai? Rėmėjo turinys 11

Pirmasis legendinio italų prekės ženklo „Alfa Romeo“ visureigis „Stelvio“ šiais metais buvo apdovanotas...

Rinkodara
2018.07.09
Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus Premium

Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo...

Rinkodara
2018.07.09
Kaip Ukrainos įmonė sukūrė populiarų avalynės prekės ženklą

Sprendimą sukurti prekės ženklą „Braska“ avalynės kompanija „Intertop“ priėmė 2004 metais – nuo to laiko su...

Pramonė
2018.07.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau