Patarimai, kaip surengti gerą spaudos konferenciją

Publikuota: 2018-01-14
Orijana Mašalė, strateginės komunikacijos bendrovės „OMConsulting“ vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Orijana Mašalė, strateginės komunikacijos bendrovės „OMConsulting“ vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Strateginės komunikacijos bendrovės „OMConsulting“ vadovė

Spaudos konferencijos ryšiuose su žiniasklaida tampa gana retu žanru, bet visgi praėjusią savaitę vieno koncerno spaudos konferencija sulaukė itin daug dėmesio.

Ypač ryšių su visuomene srityje dirbantys specialistai dūzgė: „Žiūrėkite spaudos konferenciją, pamatysite, kaip nereikia daryti!“. O tai kaip tada reikia daryti?

1. Spaudos konferenciją organizuokite tik tokiu atveju, jei kitų bendravimo su žiniasklaida kelių nelieka, nes tai – pats sunkiausias bendravimo su žiniasklaida būdas.

Įsivaizduokite: kalbatės ne su 1-2 žurnalistais, o kokiais 10-20 žiniasklaidos atstovų, įskaitant operatorius ir fotografus. Ir, grubiai tariant, visi jie laukia jūsų klaidos. Jie laukia ne vietoje išsprūdusių žodžių, neįprasto gesto ar dar kažko, kas reportažą iš spaudos konferencijos daro įdomesnį, bet nebūtinai palankų jums.

2. Prieš spaudos konferenciją labai aiškiai žinokite, koks jūsų tikslas, kokią žinią norite perduoti per žurnalistus ir ką laikysite geru renginio rezultatu.

Paklauskite savęs, ką norite išvysti žiniasklaidoje po spaudos konferencijos? Ir tada atitinkamai ruoškite savo kalbos turinį, vizualiką ir kitas renginio sėkmei svarbias detales.

3. Spaudos konferencijose turi dalyvauti tik labai labai joms pasiruošę žmonės. Nesiųskite įmonės atstovų, kuriems viešas kalbėjimas lygus katorgai. Kuo mažiau asmenų dalyvaus spaudos konferencijoje ir kuo trumpiau jie kalbės, tuo geriau.

Pasirenkite kelis esminis punktus, ką norite pasakyti, nekalbėkite apie viską ir nekalbėkite to paties per tą patį. Gera spaudos konferencija neturi trukti 1,5 valandos. Turėkite laiko limitą ir laikykitės jo.

4. Prieš spaudos konferenciją pasirenkite galimus klausimus ir atsakymus – taip sumažinsite nemalonių netikėtumų riziką. Ir nieko tokio nežinoti atsakymų į visus klausimus – tiesiog pažadėkite juos pateikti gavę informaciją ir būtinai pateikite.

Be to, pasirenkite ir dokumentus, kuriuos norite pateikti žurnalistams, taip pat pranešimą spaudai, kuriame trumpai pažymimi svarbiausi faktai. Nepamirškite paradokso – svarbiausia spaudos konferencijos auditorija yra ne žurnalistai, o žiniasklaidos skaitytojai, klausytojai ir žiūrovai, todėl kalbėkite jiems.

5. Išvaizda spaudos konferencijos metu yra labai svarbi, nes vaizdo įrašai ir fotografijos parodo visus trūkumus: per trumpas kojines, neplautus plaukus ar nekokybišką manikiūrą. Svarbus net automobilis, kuriuo atvykstate, nes neretai patyrę operatoriai mėgsta sekti ir tokias detales.

6. Neatvykite į spaudos konferenciją per anksti. Geriau minute pavėluoti nei būti dviem minutėmis anksčiau. Nes taip neturėsite kur dėti akių ir rankų bei dar labiau jaudinsitės laukdami renginio pradžios.

7. Kūno kalba yra ne mažiau svarbi nei kalbos turinys. Jei rankose nuolat vartote rašiklį, taisotės kaklaraištį ar vartote lapus, žurnalistai skeptiškiau vertins jūsų žodžius.

8. Natūralu, kad jūsų kaip vadovo gyvenime spaudos konferencijos yra retenybė, todėl joms pasirengti samdykite patyrusį ryšių su visuomene konsultantą. Kaip žinoti, ar specialistas pakankamai patyręs?

Pakalbėkite su kitais jos / jo klientais ar bent jau pažiūrėkite klientų sąrašą ir atsakykite sau, ar norite būti kaip jie. O geras spaudos konferencijos moderatorius turi įtakos jos eigai ir rezultatams.

9. Žinoma, ne visa spaudos konferencijos sėkmė yra konsultanto rankose, bet šis žmogus privalo jus priversti repetuoti dešimtis kartų. Jei atsisakysite tai daryti, tada rekomenduotina rinktis kitą bendravimo su žiniasklaida būdą.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 1

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 1

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Investicijos į vartotojo patirtį – ginklas konkurencinėje kovoje

Pridėtinės vertės kūrimas, vartotojo patirties gerinimas verslams tampa vis svarbesniu aspektu, padedančiu...

Rinkodara
2018.09.16
„Nissan“ pasirinko tenisininkę Osaka

Atvirojo JAV teniso čempionato („US Open“) moterų vienetų varžybų nugalėtoja Niujorke tapusi japonė Naomi...

VPT ragina nutraukti sutartį su skandalą sukėlusiais Klaipėdos ženklo kūrėjais 3

Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi Klaipėdos savivaldybės miesto ženklo atnaujinimo paslaugų pirkimo...

Rinkodara
2018.09.14
Prekybininkai – ir su naujais rinkodaros vadovais, ir su kuklesniais biudžetais Premium

Didieji prekybininkai šiemet po įspūdingo pernykščio komunikacijos ir reklamos šuolio demonstruoja gerokai...

Rinkodara
2018.09.13
„Viaplay“ naujas vardas – „TVPlay Premium“

Mokamų vaizdo transliacijų internetu platforma „Viaplay“ pakeitė pavadinimą į „TVPlay Premium“.

Rinkodara
2018.09.13
Restoranų tinklas „Forto dvaras“ keičia pavadinimą 1

Lietuviškų patiekalų restoranai „Forto dvaras“ pakeitė pavadinimą ir tapo „Etno dvaru“. Kartu buvo...

Rinkodara
2018.09.13
Prekybos centrų lyderiai: plotai auga, prekės ženklų portfeliai pučiasi Premium

Geriausius prekybinius plotus didžiuosiuose Vilniaus prekybos centruose valdo strateginiai nuomininkai, be...

Lietuvių startuolis susikirto su vokiečių draudimo ir finansų milžine Premium 1

Lietuvos finansinių technologijų startuolis „ORCA Alliance“ įsivėlė į teisinį ginčą dėl prekės ženklo su...

Rinkos
2018.09.12
Jungtinės Karalystės lietuviams – žurnalas „Žmonės UK“ 3

Žurnalas „Žmonės“ plečiasi į Jungtinę Karalystę – šį ketvirtadienį čia gyvenančius lietuvius pasieks pirmasis...

Rinkodara
2018.09.12
Pirmoji kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ 6

Šiandien Europos parlamente pritarta didžiulio susipriešinimo iš abiejų barikadų pusių sulaukusiai naujajai...

Rinkodara
2018.09.12
Nuo šiol informacija apie lošimus – su įspėjamuoju užrašu 1

Lietuvos lošimų verslo asociacijos nariai pasirašė susitarimą, pagal kurį nuo šio mėnesio pradės įgyvendinti...

Rinkodara
2018.09.12
Tarp naujausių reklamų: nuotaikinga IKEA ir „Lidl“ su Valančiūnu

Tarp naujausių reklamų: linksmi ir pozityvūs IKEA klipai (gamybos namai „Menthol house“), „Lidl“ tęsiama...

Rinkodara
2018.09.11
Užsimojo įvesti privalomas lietuviškos muzikos kvotas radijo stotims 18

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos ir Seimo kultūros komiteto narys Vytautas...

Rinkodara
2018.09.11
IT milžinai ir turinio kūrėjai – lobistų ir skirtingų interesų sūkuryje Premium 1

Didžiosios Europos žiniasklaidos bendrovės ir naujienų agentūros jungia jėgas, kad būtų išgirstos šį...

Rinkodara
2018.09.10
Kinijos rinka: kodėl svarbu pradėti nuo prekės ženklo registracijos ir patikimo platintojo Premium

Lietuvos įmonės vis dažniau imasi bandymų žengti į Kinijos rinką. Didžiausia pasaulyje perkamoji galia...

Rinkodara
2018.09.10
„Moki-veži“ turės naują prekės ženklą 3

Statybinių medžiagų ir apdailos prekių prekybos tinklą „Moki-veži“ valdanti UAB „Makveža“ pateikė paraišką...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau