Patarimai, kaip surengti gerą spaudos konferenciją

Publikuota: 2018-01-14
Orijana Mašalė, strateginės komunikacijos bendrovės „OMConsulting“ vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Orijana Mašalė, strateginės komunikacijos bendrovės „OMConsulting“ vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Strateginės komunikacijos bendrovės „OMConsulting“ vadovė

Spaudos konferencijos ryšiuose su žiniasklaida tampa gana retu žanru, bet visgi praėjusią savaitę vieno koncerno spaudos konferencija sulaukė itin daug dėmesio.

Ypač ryšių su visuomene srityje dirbantys specialistai dūzgė: „Žiūrėkite spaudos konferenciją, pamatysite, kaip nereikia daryti!“. O tai kaip tada reikia daryti?

1. Spaudos konferenciją organizuokite tik tokiu atveju, jei kitų bendravimo su žiniasklaida kelių nelieka, nes tai – pats sunkiausias bendravimo su žiniasklaida būdas.

Įsivaizduokite: kalbatės ne su 1-2 žurnalistais, o kokiais 10-20 žiniasklaidos atstovų, įskaitant operatorius ir fotografus. Ir, grubiai tariant, visi jie laukia jūsų klaidos. Jie laukia ne vietoje išsprūdusių žodžių, neįprasto gesto ar dar kažko, kas reportažą iš spaudos konferencijos daro įdomesnį, bet nebūtinai palankų jums.

2. Prieš spaudos konferenciją labai aiškiai žinokite, koks jūsų tikslas, kokią žinią norite perduoti per žurnalistus ir ką laikysite geru renginio rezultatu.

Paklauskite savęs, ką norite išvysti žiniasklaidoje po spaudos konferencijos? Ir tada atitinkamai ruoškite savo kalbos turinį, vizualiką ir kitas renginio sėkmei svarbias detales.

3. Spaudos konferencijose turi dalyvauti tik labai labai joms pasiruošę žmonės. Nesiųskite įmonės atstovų, kuriems viešas kalbėjimas lygus katorgai. Kuo mažiau asmenų dalyvaus spaudos konferencijoje ir kuo trumpiau jie kalbės, tuo geriau.

Pasirenkite kelis esminis punktus, ką norite pasakyti, nekalbėkite apie viską ir nekalbėkite to paties per tą patį. Gera spaudos konferencija neturi trukti 1,5 valandos. Turėkite laiko limitą ir laikykitės jo.

4. Prieš spaudos konferenciją pasirenkite galimus klausimus ir atsakymus – taip sumažinsite nemalonių netikėtumų riziką. Ir nieko tokio nežinoti atsakymų į visus klausimus – tiesiog pažadėkite juos pateikti gavę informaciją ir būtinai pateikite.

Be to, pasirenkite ir dokumentus, kuriuos norite pateikti žurnalistams, taip pat pranešimą spaudai, kuriame trumpai pažymimi svarbiausi faktai. Nepamirškite paradokso – svarbiausia spaudos konferencijos auditorija yra ne žurnalistai, o žiniasklaidos skaitytojai, klausytojai ir žiūrovai, todėl kalbėkite jiems.

5. Išvaizda spaudos konferencijos metu yra labai svarbi, nes vaizdo įrašai ir fotografijos parodo visus trūkumus: per trumpas kojines, neplautus plaukus ar nekokybišką manikiūrą. Svarbus net automobilis, kuriuo atvykstate, nes neretai patyrę operatoriai mėgsta sekti ir tokias detales.

6. Neatvykite į spaudos konferenciją per anksti. Geriau minute pavėluoti nei būti dviem minutėmis anksčiau. Nes taip neturėsite kur dėti akių ir rankų bei dar labiau jaudinsitės laukdami renginio pradžios.

7. Kūno kalba yra ne mažiau svarbi nei kalbos turinys. Jei rankose nuolat vartote rašiklį, taisotės kaklaraištį ar vartote lapus, žurnalistai skeptiškiau vertins jūsų žodžius.

8. Natūralu, kad jūsų kaip vadovo gyvenime spaudos konferencijos yra retenybė, todėl joms pasirengti samdykite patyrusį ryšių su visuomene konsultantą. Kaip žinoti, ar specialistas pakankamai patyręs?

Pakalbėkite su kitais jos / jo klientais ar bent jau pažiūrėkite klientų sąrašą ir atsakykite sau, ar norite būti kaip jie. O geras spaudos konferencijos moderatorius turi įtakos jos eigai ir rezultatams.

9. Žinoma, ne visa spaudos konferencijos sėkmė yra konsultanto rankose, bet šis žmogus privalo jus priversti repetuoti dešimtis kartų. Jei atsisakysite tai daryti, tada rekomenduotina rinktis kitą bendravimo su žiniasklaida būdą.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Baltarusijos žaidimų televizija Lietuvos biurui paskelbė bankrotą Premium

Ambicingus planus Lietuvoje brėžusi Baltarusijos vaizdo žaidimų turnyrų ir televizijos bendrovė  „Game Show...

Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą

Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą – draudimo paslaugų tarpininkai negalės teigti, kad jie yra...

Rinkodara
2018.04.19
Varžovų raumenys „Jysk“ nebaugina: planuoja plėtrą Premium

Danų mažmeninės prekybos bendrovė „Jysk“, valdanti buičiai ir poilsiui skirtų prekių parduotuvių tinklą,...

„Bazaarvoice“: Lietuva biurui patrauklesnė už Portugaliją Premium 3

JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ susižavėjo Lietuva ir jau atidarė biurą Vilniuje. Kitos...

Technologijos
2018.04.19
Varšuvos oro uosto keleiviams reklamuos Lietuvą 1

Šiandien Varšuvos Šopeno oro uoste startavo Lietuvos turizmo reklaminė kampanija. Ji truks 4 savaites ir...

Rinkodara
2018.04.19
Tarptautinėje arenoje – du lietuvių komunikacijos projektai

Pasauliniuose ryšių su visuomene rinkos apdovanojimuose „Sabre Awards“ tarp Europos, Artimųjų rytų ir Afrikos...

Rinkodara
2018.04.17
Keičiamos elektroninės prekybos taisyklės: ką svarbu žinoti Premium 2

Jau netrukus pardavėjai nebegalės atsisakyti parduoti prekių klientams iš kitų šalių, o nuolaidos, siūlomos...

Kylančios medžio šakos įprasmina augimą, tobulėjimą, kompetenciją ir stiprybę Rėmėjo turinys

Daiva Prekevičienė, UAB „Trukmė“ vykdomoji direktorė, pokalbį apie pokyčius pradeda atkreipdama dėmesį, kad...

Rinkodara
2018.04.16
„Vytauto“ vanduo – jau „Amazon“ lentynose 23

Su JAV skandalingųjų krepšinio žvaigždžių LiAngelo ir LaMelo Ballų atvykimu į Birštoną, Prienų-Birštono klubo...

Rinkodara
2018.04.16
SEB inovacijų centre kuriasi ateities lauko reklamos kūrėjai Premium 2

Neseniai pradėjusiame veikti SEB Inovacijų centre kuriasi inovatyvius skaitmeninės lauko reklamos sprendimų...

Rinkodara
2018.04.16
Verslo laiko juostą galima panaudoti rinkodaroje

Nebe pirmus metus veikiantys prekės ženklai turi istoriją, kurią gali panaudoti rinkodarai, – verslo praeitis...

Rinkodara
2018.04.15
Smaližių teismui „KitKat“ pristato rožinį šokoladą

Didžiosios Britanijos smaližiai pirmieji pasaulyje galės paragauti rožinės spalvos šokolado.

Vadyba
2018.04.14
Sėkmingiausi produktai: naujas „Coca-Cola“ gėrimas nurungė Lietuvos aludarius Premium

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.13
Prasideda „Metų rinkodaros vadovo“ rinkimai 1

Lietuvos marketingo asociacija LiMA kartu su „Verslo žiniomis“ jau ketvirtą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus,...

Rinkodara
2018.04.11
„PZU Lietuva gyvybės draudimas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Bendrovė „PZU Lietuva gyvybės draudimas“ išsirinko naujus ryšių su visuomene partnerius – metinė...

Rinkodara
2018.04.11
Kada komunikacija atveria kelius į sėkmę Rėmėjo turinys 3

Turite puikų produktą, apie kurį klientai atsiliepia geriausiais žodžiais, jo kaina – konkurencinga rinkoje,...

Vadyba
2018.04.11
„Julia Janus“ iš „Europos“ išsikraustė į „Panoramą“ Premium 2

Lietuvos dizainerė Julija Janulaitytė įsitikinusi, kad Žvėryno mikrorajone esantis PC „Panorama“ yra...

Gamintojų darbotvarkę diktuoja prekių įvedimo į lentynas „langai“ Premium

Didieji prekybos tinklai kiekvienos kategorijos asortimentą peržiūri ir naujas prekes į lentynas įveda pagal...

Kuriant verslo dovanas svarbios ir technologijos, ir kūrybiškumas Rėmėjo turinys 1

Daugelyje biurų ir namų yra verslo dovanų ar suvenyrų, kuriuos sukūrė ir pagamino UAB „Echo Stamp“ komanda.

E. laiškų rinkodara: kokių pasiūlymų laukia klientai

Kasdien atsirandant vis naujiems nuomonės lyderiams (angl. influencers), atrodo, kad tai – vienintelis...

Rinkodara
2018.04.08

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau