Aštuoni punktai krizių komunikacijoje

1. Tavo vertybės, nuostatos ir elgesys sukelia komunikacijos krizes. Tiksliau, taip nutinka bent 9 atvejais iš 10. Todėl prieš priimdamas sprendimą pagalvok, kaip jis atrodys pirmame laikraščio puslapyje.
2. Krizės ištraukia visus skeletus iš spintos. Skirk laiko prisiminti savo praeities nuodėmes ir pasiruošk, kad atsiras norinčių jas priminti. Ruoškis atsakymus. Labai apgalvotus atsakymus, kad krizės negilintum.
3. Emocijos krizėje yra ne draugės. Krizės išryškina geriausias ir blogiausias mūsų savybes, todėl žinok savąsias ir rask būdą nuraminti emocijas. Nes daugiausiai malkų priskaldome, kai emocijos laimi prieš savą ir kitų protą.
4. Jei krizėje talkina komunikacijos profesionalas, pasitikėk juo. Šis žmogus turi žinoti visą tiesą ir ras būdų, kaip padėti maksimaliai greitai grįžti į kasdienybę. Jei jo patarimai kelia dar didesnę sumaištį, kreipkis patarimų į kitus profesionalus (ne, ne į „mano žmonos pusseserės draugė kažką dirba su piaru“). Tik žinok, komunikacijoje vieno kelio ir vienos nuomonės nėra.
5. Socialinė medija yra didžiulė galia. Ir atsikalbinėjimai „man nesvarbu ką kas tam Feisbuke rašo“ šiandien yra tinkami nebent pokalbiui su draugais pirtelėje. Stebėk, ką socialiniuose tinkluose kalba žmonės ir vis prisimink, kad emocijos krizėje trukdo.
6. Krizė įtraukia daug žmonių. Ir tikrai įtraukia tuos, apie kuriuos net nebuvai pagalvojęs. Atlikus skeletų spintoje pratimą bent morališkai pasiruošti kitų kalbančių siurprizams bus lengviau.
7. Krizė sekina kūną, nesekink jo alkoholiu. Visi, kurie sako, kad norėtų dirbti su krizėmis, greičiausiai nežino, ką tai reiškia. Tam būtinas ne tik šaltas protas, bet ir stiprus kūnas. Atsipirk pagundai po dienos atsipalaiduoti su taure, nes tada rytoj bus dar sunkesnė diena.
8. Krizės anksčiau ar vėliau nutinka. Todėl geriau pasirengti jų valdymo planą. Na, bent jau mintyse.
Kurie iš šių punktų svarbiausi? Pirmas ir paskutinis. Nes mūsų elgesys mažina krizių riziką, o toms, kurios neišvengiamos, reikia ruoštis. Tada joms atėjus kiti šeši punktai bus lengviau įgyvendinami.
Šios įžvalgos autorė Orijana Mašalė, strateginės komunikacijos bendrovės „OMConsulting“ vadovė