2019-12-15 17:01

Kada žinias įsisaviname geriausiai?

„Vaikams reikia iššūkių. Kai vaikas įveikia iššūkį, auga jo savivertė ir jis patiria augimo džiaugsmą“, – sako Eirimas Velička. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Vaikams reikia iššūkių. Kai vaikas įveikia iššūkį, auga jo savivertė ir jis patiria augimo džiaugsmą“, – sako Eirimas Velička. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Jau XIX a. pabaigoje mokslininkas Hermannas Ebbinghausas atrado tai, kas vėliau pavadinta „užmaršties kreive“. Po dvidešimties minučių geriausiu atveju prisimename 60 proc. to, ką išgirdome. Kitą dieną atsiminsime geriausiu atveju trečdalį.

Dar įdomiau, kad atsimename ne tai, kas neva svarbiausia, o tai, kas labiausiai atspindi mūsų patirtį. Per patirtį įsisaviname net 70 proc. informacijos. Akivaizdu – mokytis tik teorijos nepakanka. Kodėl tuomet dauguma pamokų mokykloje vis dar vyksta sėdint suoluose, klausant, ką sako mokytojas, mokantis ar netgi kalant informaciją iš vadovėlio? O tie dalykai, kuriuos įmanoma mokyti tik pasitelkiant patyrimą, pavyzdžiui, muzika ar fizinis lavinimas, laikomi ne tokiais jau ir svarbiais.

Galiausiai taip ugdyti žmonės nemoka kūrybiškai dirbti, ir įmonių vadovai turi samdyti konsultantus, kurie su jais žaidžia kaip su vaikais.

52795
130817
52791