Kinas: Filmas apie nuvargusį Silvio Berlusconi

Publikuota: 2019-02-23
„Silvio / Loro 1“ (2018 m.). Scenarijaus autorius ir režisierius – Paolo Sorrentino. Pagrindinį vaidmenį atlieka Toni Servillo. cdn.bestmovie.it nuotr.
„Silvio / Loro 1“ (2018 m.). Scenarijaus autorius ir režisierius – Paolo Sorrentino. Pagrindinį vaidmenį atlieka Toni Servillo. cdn.bestmovie.it nuotr.
 

Paolo Sorrentino yra puikiai žinomas režisierius, kaip ir Silvio Berlusconi yra puikiai žinomas politikas. Kiekvienas jų savo profesinėje veikloje turi ryškų stilių, todėl nenuostabu, jog žinia, kad P. Sorrentino sukūrė filmą apie S. Berlusconi, vėl sukėlė lūkesčių.

Šį kartą lūkesčiai nepasiteisino, tačiau vien tik režisieriaus kaltinti aš nesu linkęs. Ko gero, didesniąją atsakomybės dalį reikėtų priskirti neigiamai S. Berlusconi karmai, kurios paskirtis yra nuvilti, nors aš, priešingai nei kai kurie Italijos rinkėjai, nesitikėjau iš jo sužinoti, kaip keliama valstybės ekonomika ar vykdoma užsienio politika. Dar daugiau, netgi nesitikėjau sužinoti, kaip sėkmingai visos valstybės mastu kovojama su korupcija. Tenorėjau pamatyti tokį politikos konceptą, kai politika vaizduojama kaip poilsio laikas, likęs po sekso orgijų, kokaino vartojimo, futbolo rungtynių žiūrėjimo ir asmeninių reikalų tvarkymo. Netgi filmo treileris leido to tikėtis. Deja, to išvysti nebuvo lemta.

„Silvio / Loro 1“ prasideda sekso scenomis ir kokaino uostymu, o baigiasi gana kultūringu dviejų besiskiriančių sutuoktinių, kartu pragyvenusių virš 20 metų ir užauginusių 3 vaikus, santykių aiškinimusi. Ir nors daug rodoma jaunų apsinuoginusių ilgakojų gražuolių, dažnokai jos yra tiesiog tam, kad būtų neva pašėlęs fonas. Turint omeny, kad filmas trunka dvi su puse valandos, net ir tai pabosta. Lietuvių režisieriai tokiais atvejais paprastai piktnaudžiauja sulėtintai slenkančiais gamtos vaizdais, manydami, kad taip perteikia rimtumo, ramybės ir harmonijos aurą. Tačiau bet kuriuo atveju žiūrovas norėtų, kad kas nors dar, be to, vyktų.

Filmo pradžioje žiūrovams pabrėžtinai pasakoma, kad visi personažai ir įvykiai yra išgalvoti ir bet koks sutapimas yra atsitiktinis. Toks išankstinis apsidraudimas irgi sukėlė papildomą lūkestį, kad bus parodyta kas nors, kas gali sukelti nemalonių padarinių filmo kūrėjams, tačiau po peržiūros susidariau įspūdį, kad tai buvo visiškai nereikalinga. Negalima sakyti, kad šiame filme S. Berlusconi yra vaizduojamas teigiamai, tačiau matyti, kaip P. Sorrentino bando nušlifuoti aštrius šios kontroversiškos politinės figūros kampus.

Antai po filmo jau žinosime, kad, įsižiūrėjus į visas spaudoje pasirodžiusių moterų, su kuriomis Silvio įtariamas turėjęs ryšių, nuotraukas, matyti, kad visos jos panašios į jo žmoną Veronicą. Taigi, globodamas gausybę podiumo modelių, jis neva jose tiesiog ieškojo savo žmonos. O gal reikėjo jos tiesiog paieškoti savo namuose?

Žiūrint „Silvio“ mano dėmesį patraukė reguliariai pasikartojantis pagrindinio herojaus bandymas įteigti aplinkiniams, kad jo ūgis yra 1,70 metro. Taip režisierius norėjo parodyti jo kompleksą dėl ūgio, nes S. Berlusconi ūgis yra 1,65 metro. Problema ta, kad S. Berlusconi vaidmenį atliekantis Toni Servillo yra aukštesnis ir jokiame epizode žemu ūgiu neišsiskiria. Todėl juostoje šis jo kompleksas atrodo dirbtinai primestas režisieriaus. Tą patį galima pasakyti apie daugelį kitų Silvio bruožų. Apskritai man atrodo, jog visas tas teorijas, kad besaikį valdžios siekimą nulemia žemas ūgis, sukūrė koks 2,11 metro ūgio psichologas, kurio jaunystėje nepriėmė į universiteto studentų krepšinio rinktinę. 

Filme gausu užuominų apie S. Berlusconi asmeninio gyvenimo ir politinės karjeros faktus, tačiau jie pateikiami pabirai, o ne siejami tarpusavyje ir pinami į vieną istoriją. Režisierius naudoja žinomus neigiamus faktus iš S. Berlusconi biografijos, bet, užuot juos kaip nors gilinęs ar netgi papildęs išgalvotomis pikantiškomis detalėmis (tikėjausi to, ką čia benuslėpsi), bando juos sušvelninti, pateisinti ir kartu vaizduoja Silvio kaip nestokojantį empatijos, turintį padorumo, tačiau veikiamą (kaip gi be to?) neigiamos aplinkos. Akivaizdu, kad jeigu S. Berlusconi kaip nors sugebės tapti Italijos premjeru ketvirtą kartą, dalis atsakomybės už tai turėtų tekti ir pačiam P. Sorrentino.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Biuro planktonas karstosi sienomis Premium

Daugėja žmonių, kurie patys sau kelia problemų ir sprendžia jas lipimo būdu.

Verslo klasė
2019.03.23
 Knygos: Kas Lietuvoje renka. Ir ką? Premium

Viena Lietuvos žurnalistikos aksiomų – norint užtikrinti straipsnio objektyvumą reikia dviejų nuomonių ir...

Verslo klasė
2019.03.23
Demokratija versle, arba Bučkis „Caffeine’ui“ Premium

12.27. „Kaip manai, kiek versle demokratijos?“ – klausiu draugės verslininkės feisbuko „Messenger“. „Jei...

Verslo klasė
2019.03.17
Muzika: netikėtas žvilgsnis į jidiš pasaulį Premium

Laikau tenoro Rafailo Karpio ir pianisto Dariaus Mažinto niekur nepaminėtą kompaktinį diską „Yiddish Songs“ –...

Verslo klasė
2019.03.17
Lutherio tviteris brukamas per Tapino–Overtono langą Premium

Kaip ir kodėl visuomenėje vyksta permainos? Ar pažiūros ir papročiai keičiasi todėl, kad kokie nors...

Verslo klasė
2019.03.16
Kino pavasaris: Vaizduotei išbudinti Premium

Jis ir vėl čia. Pagrobs laiką, bet mainais žada įjungti vaizduotę, pametamą beskubant. Kovo 21 d. prasideda...

Verslo klasė
2019.03.16
Ką daryti su pensija? Skamba liftuose ir koridoriuose Premium 9

Ypač aštriai šis klausimas iškilo gavus pirmąjį darbo užmokestį šiais metais su nuskaičiuotu 1,8 proc. į...

Verslo klasė
2019.03.16
 Pirma sumokėk, tuomet reikalauk rezultato 4

Antrą kartą atvykęs į Dantų karalystę – juostinių plieno pjūklų lentpjūvėms gamyklą Rumunijoje –...

Verslo klasė
2019.03.11
Specifinės gamybinės problemos Dantų karalystėje Premium

– Buna ziua, – pasigirdo ragelyje. – Buna ziua, – automatiškai atsakiau į rumunišką pasisveikinimą.

Verslo klasė
2019.03.11
Knygos: anglai keleiviai aborigenų medžioklėje  Premium

Lentynoje gulėjo knyga labai gražiu viršeliu. Todėl ir nusipirkau. Kartais žmonėms tiesiog patinka gražūs...

Verslo klasė
2019.03.11
D. Katkus: pianistės G. Ručytės įdvasintas girdėjimas Premium

Kas yra didžiųjų muzikinių kultūrų stiprybė? Atmintis. Ne muziejų saugyklos, bet kasdienis savo meno...

Verslo klasė
2019.03.10
Pusryčiams – utopija. Vakarienei – distopija Premium

Yra dovanų, kurias norisi tučtuojau išpakuoti ir tučtuojau jomis džiaugtis. Ir yra tokių dovanų, kurias...

Verslo klasė
2019.03.10
Tomas Sinickis: Idealisto memuarai arba Purgystanas (I) Premium 1

Kam mums reikėjo į Purgystaną, aš vis dar iki galo nežinau. Tikriausiai buvo dvi priežastys. Pirma, apie...

Verslo klasė
2019.03.10
„Brexit“ – nuo ko viskas prasidėjo 14

Jungtinė Karalystė 2019 m. kovo 29 d. išstos iš Europos Sąjungos. Priežastys: per didelis įnašas į Europos...

Verslo klasė
2019.03.10
„Lexus GS“ mirė. Tegyvuoja „Lexus ES“! Premium 10

Pristatydamas nuo scenos nuėjusio sedano GS pamainą, koncernui „Toyota“ priklausantis „premium“ segmento...

Verslo klasė
2019.03.09
Lenkijos politika – pinigai ir teisingumas 5

2019 m. sausio pabaigoje Lenkiją sukrėtė didžiausias iki šiol skandalas dėl valdančiosios partijos „Teisė ir...

Verslo klasė
2019.03.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau