VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-10-07 06:45

Kovoje su e. prekybos milžinais lietuviai rado ginklą

Justas Mačionis, „Open24“ vadovas.
Justas Mačionis, „Open24“ vadovas.
Prieš beveik dvidešimt metų, kai dauguma lietuvių dar nebuvo net pagalvoję apie pirkinius internetu, ambicinga komanda ryžosi eksperimentui – sukurti e. parduotuvę. Idėja buvo prekiauti viskuo – nuo avalynės iki aksesuarų. Ir tuo metu tinkamiausias pavadinimas pasirodė toks, kuris pabrėžtų, kad… parduotuvė dirba 24 val. per parą. Taip gimė „Open24“ – e. parduotuvė, dabar labiausiai žinoma dėl išskirtinio „Crocs“, „Reima“, „Keen“ ir kitų prekių ženklų asortimento.

Kaip kilo revoliucinė idėja prekiauti internetu tada, kai Europoje dar nebuvo startavęs net rinkos gigantas „Zalando“? Kaip per 20 metų keitėsi „visa ko“ parduotuvės asortimentas? Ir kaip sekasi dabar, kai rinkoje gausu e. prekybos milžinų? 

Lūžis – „Crocs“ fenomenas 

Justas Mačionis, „Open24“ vadovas pasakoja, kad startavus prieš du dešimtmečius, parduotuvėje buvo galima įsigyti „visko“ – nuo aprangos iki aksesuarų. Pradžia nebuvo lengva, tačiau didysis lūžis įvyko 2008-2009 metais, kai asortimente atsirado „Crocs“ avalynė. Tuomet dar nišinis prekės ženklas virto masiniu reiškiniu – ne tik internete, bet ir prekybos centruose. 

„Iš pradžių mūsų parduotuvė buvo apie „viską po truputį“. Bet kai įtraukėme „Crocs“, sulaukėme netikėto dėmesio – tai buvo kažkas išskirtinio. Atidarėme prekybines saleles prekybos centruose, investavome į reklamą, o internete beveik visą dėmesį sutelkėme į „Crocs“. Krizės metais, kai kiti bijojo, mes darėme priešingai – drąsiai investavome. Tai leido tapti vienais pirmaujančių „Crocs“ platintojų visame pasaulyje pagal parduotų porų skaičių tūkstančiui gyventojų“, – prisimena Justas Mačionis. 

Šis žingsnis nulėmė ne tik spartų augimą, bet ir plėtrą į užsienį – Latviją, Estiją, Daniją, Lenkiją bei Čekiją. Nors ilgainiui dalies rinkų teko atsisakyti, Baltijos šalyse „Open24“ iki šiol išliko tarp stipriausių „Crocs“ pardavėjų. Pasak J. Mačionio, šio prekės ženklo populiarumas neblėsta ir iki šiol – „Crocs“ šiandien nėra tik išskirtinis patogumas ir funkcionalumas, jie tapo stilingu prekės ženklu, kuris užkariavo jaunimą personalizacijos galimybėmis – „Jibbitz“ aksesuarais, leidžiančiais kiekvienam susikurti unikalius batus. 

Rado receptą atsilaikyti prieš e. prekybos milžinus 

J. Mačionis prisimena, kad startavus, didelės konkurencijos e. prekyboje nebuvo. O šiandien, kai e. prekybos rinką valdo tokie gigantai kaip „Zalando“, „About You“ ar „Boozt“, jau yra išmokę kovoti su milžinais. 

„Konkurencija šiandien – didžiulė. Bet mes radome receptą: turėti atrinktų prekės ženklų – „Crocs“, „Reima“, „Keen“, „Teva“ ir kitų – geriausią asortimentą rinkoje, greitesnį prekių pristatymą nei gali pažadėti bet kuris iš rinkos milžinų ir užtikrinti nepriekaištingą klientų aptarnavimą. Puikiai išmanome vietinę rinką, suprantame, ko nori klientai – tai padeda ne tik juos išlaikyti, bet ir pritraukti naujų“, – sako J. Mačionis. 

Jo teigimu, šiuolaikiniams klientams svarbiausia pasiūlyti aiškius atsiskaitymo būdus, užtikrinti, kad prekės pristatomos laiku, o joms netikus, suteikti galimybę patogiai jas grąžinti. Tai padaryti padeda patikimi logistikos partneriai – įmonė kelerius metus bendradarbiauja su siuntų pristatymo bendrove „Venipak“. 

„Pandemijos metu sparčiai augant užsakymų srautams, „Open24“ teko iš naujo įvertinti logistikos poreikius. Buvo būtina didinti resursus, suteikti daugiau pasirinkimo galimybių klientams, tuo pačiu užtikrinant pristatymo kokybę. Taip prasidėjo bendradarbiavimas su „Venipak“, – pasakoja jis. 

Jo teigimu, tai pasiteisino – bendrovės iki šiol sklandžiai bendradarbiauja: vertinami tiek lankstūs, į klientą orientuoti „Venipak“ vadybininkai, tiek operatyvus aptarnavimas. 

„Kainos ir kokybės santykis, saugus siuntų pristatymas, lankstūs sprendimai – tai leidžia mums ne tik išlaikyti klientus, bet ir išlikti konkurencinėje kovoje. O šiandien, kai pristatymo greitis tampa išskirtinumu prieš rinkos gigantus, tai itin svarbu“, – pabrėžia J. Mačionis. 

Žvilgsnis į ateitį: dar daugiau greičio ir išskirtinumo 

„Open24“ vadovas prognozuoja, kad ateityje tarptautinė konkurencija dar labiau stiprės, tad vietos verslai bus priversti ieškoti didesnių išskirtinumų. 

„Patikimi ir operatyvų prekių pristatymą užtikrinantys logistikos partneriai vietos verslams ir toliau išliks svarbūs. Mes taip pat planuojame ir toliau efektyvinti veiklą, kad klientai savo užsakymus galėtų gauti dar greičiau“, – dalijasi J. Mačionis. 

Jo teigimu, ir toliau bus stengiamasi išsiskirti klientams siūlant kuo gilesnį, poreikius atitinkantį prekių asortimentą. 

„Kuo konkurencija stipresnė, tuo svarbesnis tampa išskirtinumas. Mes savo kryptį jau esame atradę – stengiamės pasiūlyti geriausią atrinktų prekių ženklų asortimentą, pristatyti naujų, pasaulyje gerai žinomų prekių ženklų ir užtikrinti kuo geresnę klientų patirtį. Nes galiausiai būtent tai lemia, ar jie grįš pas mus dar kartą“, – apibendrina J. Mačionis. 

52795
130817
52791