Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-10-05 16:30
2025-10-03 18:39
2025-09-29 13:29
2025-09-29 05:45
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Žemina žmones su nuolaidomis fui kaži kaip vadinasi Amerikoj, Vokietijoj?
Žmonės renkasi dideles nuolaidas, ne žemą kainą. Tai prekybcentriai turi susitarti tarpusavyje, kad nė vienos nebetaiko "gilių akcijų" kainodaros, ar kaip? Tada atsiras koks mere, kuris taikys ir pasididins rinkos dalį. Vartotojai bus nepasikeitę, o prekybcentriai pelną praras.
Blogas pelnas bloga karma neša
Nei tie žmonės renkasi nuolaidų, nei ką. Tai yra kaip vėžys mažmeninėje prekyboje. O jeigu dar prireikia produkto, kuriam tuo metu netaiko -40 proc., tai turi turi jaustis kaip paskutinis maušas pirkdamas prekę ir permokėdamas daugiau nei 60 proc.
Ir kuo jis blogas?
Tai žmonės sakė irgi, kad išmanių telefonų nenori, kad reikia mažesnių, ir kad akumuliatorius laikytų ilgiau nei savaitė. Nokia žmonėmis ir jų atvirumu pasitikėjo. Kur dabar Nokia? Tuo tarpu pinigais žmonės nubalsavo už keletą kartų didesnius, brangesnius telefonus, kurių akumuliatorius nė dienos neišlaiko. Iš parduotuvės išeiti be 25% nuolaidos visam krepšeliui, kai apsiperki savaitei - retas atvejis. Būna ir 40% visam krepšeliui. Taip kad pavienės prekės kaina nelabai svarbi yra. Akcijos taip ir dėliojamos, kad nuo vidutinio krepšelio kažkokią sumą sudarytų, ne kiekvienai prekei individualiai žiūrima. Čia tik dalis pensininkų per dieną 5 skirtingus tinklus apeina, ir perka tik akcines prekes.
kažkokias blevyzgas prirašei su nokia....matyt tavasis ChatGPT taip pasiūlė, nes prirašei nesąmonių, bent pats supranti?
Ok. Yra nors viena priežastis kodėl tu nori mokėti už buitinę chemiją +60 proc. kainą nuo "standartinės akcinės kainos, kuri būna kas porą savaičių"? Arba yra nors viena priežastis kodėl tu nori kiekvieną dieną mokėti už prekes ne "standartinę akcinę kainą", o brangiau? Joks racionalus žmogus nenori mokėti brangiau, kai standartinė prekės kaina yra su nuolaida. Tai jog apsipirkimo metu gavai bendrą 25 proc. nuolaidą, tai nieko nekeičia, nes už skalbimo miltelius sumokėjai +60 proc., nes nebuvo "akcijos".
Renkuosi iki dėl vaisių ir daržovių
Tai būtent, skalbimo miltelių ir neperki. Tokius pirkinius iš anksto perkiesi ir sandėliuoji. Tiesą pasakius buitinės chemijos prekybos centruose perkame mažai. Teisingai pasakėte, joks racionalus žmogus. Tik bėda, įrodyta, kad žmonės nėra racionalūs. Esmė ta, kad žmonės geriau pirks už standartinę akcinę kainą su 60% nuolaida, bet brangiau, nei kitur tiesiog standartinė kaina, ar standartinė kaina +1-3% didesnė kaina, bet tokia nuolat. Ir čia yra įdomus kampas ir akademiškai, t.y. matai, kaip žmonės yra iracionalūs, kaip veikia masių psichologija, ir kaip sudėtinga pakeisti masių psichologiją, net kai tau tai nenaudinga. Kodėl nenaudinga? Nes kaitalioti kainas, planuotis šokinėjančius prekių srautus, perdėlioti prekes, yra nemaži finansiniai kaštai, kurie tiesiog didina prekių savikainą. Ir čia nėra nei blogų, nei gerų. Tiesiog yra tokia situacija. Kas sugalvos kaip išspręsti šitą rebusą efektyviai ir greitai (per 1-2 metus), gali Nobelio premiją gauti.
Tau prireikia skalbimo miltelių ir tu neperki? Nusprendi vaikščioti purvinais drabužiais? Ne, aš tokio pasirinkimo varianto neturiu. Mano mintis, jog tokia kainodara yra vėžys. O šį vėžį siūlai gydyti šventu vandenėliu (nusipirkti su akcija ir sandėliuoti). P. S. Kodėl LIDL vadovas stebisi tokia kainodara? Nes jam tai nėra įprasta. Nuvažiuok į Vokietiją ir pilna tos buitinės chemijos už "standartinę kainą", kuri dar mažesnė nei su -40 proc. Ir, ne, nėra vokiečiai kažkokie kvaili nedarydami -40 proc. nuolaidų.
Tau skalbimo milteliai baigiasi netikėtai? Dabar namie skalbimo priemonių yra ~3-4 mėnesiams. Po 2-3 mėnesių nusipirksiu dar. Akcijos neieškau, nes perku, kur be akcijos kaina normali. Jei jau pražiopsosiu, taip, pirksiu be akcijos. Ne vokiečiai nekvaili, o vokiečių vartotojai ir kultūra kita. Iš kur tas naivumas, kad tie patys dalykai, skirtingose kultūrose, o ką jau kalbėti apie šimtus kitų faktorių, veikia vienodai. Lidl atėjęs bandė daryti biznį kaip Vokietijoje - jokių krepšelių, jokių nuolaidos kortelių, minimaliai akcijų. Bet parduotuvę iškart suprato, kad vokišką nepadarys, sukūrė savo "premium" parduotuvių tipą Lietuvai. O dabar jau darosi, kaip ir kitos parduotuvės. Nes tai ką tu sakai, tai yra ką Nokia direktoriai darė - vartotojai taip nori, vadinasi, taip ir yra. Nebuvo. Nokia iš pasaulinio lygio vos ne monopolio (daugiau nei pusė pasaulio rinkos), tapo trečiarūše mobiliųjų technologijų gamyboje, įmonė, pardavinėjama kaip karšta bulvė. Tu dabar reikalauji, kad prekybcentriai būtų "dori" ir darytų, kaip Nokia darė - klausytų ką sako kad nori vartotojai, nors tai ir prieštarauja jų elgsenai. Jei dar patikslinti pavyzdį, nori, kad Samsung nutrauktų išmanių telefonų gamybą ir pradėtų gaminti tik mygtukinius neišmanius telefonus.
Tu prašauni su pavyzdžiais ir LIDL, ir Nokia. Jeigu jau nebuvai, tai užtektų kelių minučių google ir sužinotum, kad LIDL nuolaidas, korteles (apsus) ir t. t. taiko ir Vokietijoje, ir Ispanijoje, ir tikriausiai dar daug kur. Ir premium prekių yra, ir tvarkingai atrodančių parduotuvių, ir dar daug ko. Klysti, manydamas, kad Lidl Lietuva madas demonstruoja. :) P. S. šiaip keista džiaugtis, jog turi namie kaupti atsargas 3-4 mėn. Bet imant Nokia alegoriją, tai aš dar tikriausiai nežinau, kad to noriu. :)
Lidl patys apie tai Lietuvoje rašė, kad aukštesnio lygio parduotuves įrenginėjo. Krepšelių ir nuolaidų kortelių jokių nebuvo iš pat pradžių. Nebent sakai, pati Lidl vadovybė Lietuvoje melavo apie savo tinklą. Kiek Lidl tekę būti Vokietijoje, Italijoje, ir lygtais ir Prancūzijoje, tai nemačiau ten nei krepšelių, o ir parduotuvės atrodė daug prasčiau, ne tiek dėl pastato, kiek dėl prekių pateikimo. Tavo argumentas, kad prašaunu. Mano argumentas, kad neprašaunu (šiaip čia net ne argumentas, net nuomone negalėčiu pavadinti, nes pagrindimo nėra, kodėl pavyzdys blogas, kuris parodo, kad vartotojai (a) nežino ko patys nori, (b) yra iracionalūs). Istorija bei pakartotiniai prekybcentrių bandymai išeiti iš šios situacijos rodo, kad visgi neprašaunu. Perku didelėmis pakuotėmis ir neturiu laiko kas mėnesį lakstyti. Taip, turiu kur sandėliuoti.
Tiek Vokietijoje, tiek Ispanijoje, tiek Lietuvoje yra Lidl plus programėlė. Anksčiau nebuvo. Dabar atsirado. Lietuva nieko bendro su tuo neturi. Anksčiau nebuvo vežimėlių. Dabar irgi atsirado. Prekių pateikimas irgi priklauso nuo daug aplinkybių. Pavyzdžiui, kada buvo įrengta parduotuvė. Bet čia tas pats galioja ir visiems kitiems tinklams. Naujos parduotuvės atrodo geriau nei senos parduotuvės. Dar prisideda ir kiti niuansai. Pavyzdžiui, kaip pozicionuojama konkreti parduotuvė. Tai nieko bendro neturi su Lietuva. Tiesiog Lietuvoje parduotuvės naujesnės nei vakaruose. Nokia pavyzdys yra pritemptas ir pačių priežasčių yra gerokai daugiau, ir situacija yra gerokai sudėtingesnė, ir Nokia turėjo smartphone'ų, ir t. t. Galiausiai - ji neturi nieko bendro su tema. Ir iš esmės klaidinga mintis, jog vartotojai nežino ko nori. A le nori Nokia, o perka iPhone. Tiesiog taip elementariai nėra.
Apie ką yra Iki parduotuvė? Visi kiti tinklai turi savo gerus dalykus, o kuo gera yra Iki?
šviežumu
Man kaip tik Iki labiau patinka paskutinius kelius metus, nes maxima ar Lidl tai man tokie sandeliai nuo spalvu gamos iki oranziniu dideliu Lidle akciju lipduku. Tokia beskonybe
Lidl spalvinga, jeki tiem kas turi ilga doleri, čia mani nuomonė
na IKI daržovės, vaisiai visada rasi super kaina ir kokybę. Gal tavo kaime nėra IKI?
Gal gana pirkėjus laikyti kvailiais? Žmonės dažnai prekę su nuolaida perka ne dėl to, kad tai yra labai pigu, bet tiesiog dėl to, kad prekės kaina su nuolaida ir yra tikroji prekės kaina, panašiai už kiek tą prekę galima nupirkti kitur be jokios nuolaidos.
Tada kodėl neperka kitur, kur nuolaidų nebūna, ir tokia prekės kaina būna nuolat, kaip kitur su nuolaida?
Nes tam, kad nupirkti prekę, kur ji tiek pat kainuoja be nuolaidos, kartais reikia važiuoti į kitą miesto galą, kartais paieškoti informacijos, kur galima rasti už tokią kainą, arba pvz., perkant internetu truputį palaukti, kol gausi savo prekes, arba galvoti, ko dar prisidėti į pirkinių krepšelį iki nustatytos minimalios krepšelio sumos, ir pan. Suprantama, kad už prekę, perkant ją patogioje vietoje čia ir dabar, galima mokėti truputį brangiau, bet ne 20-40%, ar kartais net 50% daugiau.
Beje, ne visai tiesa, kad neperka kitur, pvz., ne vieną kartą teko stebėti kaip LIDL paklausi prekė už gerą kainą (ne akcijinę kainą) yra išperkama per dieną ar dvi. O greta esančioje kitoje parduotuvėje ta pati prekė už gerokai didesnę kainą nesulaukia pirkėjų dėmesio ir ilgai dulka parduotuvės lentynoje.
Rinka tam ir yra ,kad verslas kariautų kainomis. Pirkėjas tai žino ir naudojasi to karo vaisiais.
Nuo šiol tik lidl pirksiu.
Zmones yra priprate prie nuolaidu, retaileriai patys juos pripratino ir dabar yra labai sunku nuo to nulipti. Zmogus pats ieskos tam tikru prekiu su nuolaida, jei nuolaidos nebus - nepirks, lauks arba ieskos kitame prekybos centre. Bandant persiorientuoti i zemas kainas reikes itikinti pirkeja, kad Lidl zema kaina yra tokia pat zema kaip, kad kitu prekybininku su nuolaida ir taip po truputi pakeisti zmoniu elgesi. Tam reikes milijonu reklamai ir daug laiko. Gera strategija ir tiru potencialo iskelti Lidl dar auksciau jei pavyks.
Sėkmės Lidl įtikinti, kad pas juos pigiau, kai ne kartą buvo pagauti, kad kainas pakeičia atėjus tikrintojams į mažesnes, išėjus grąžina, net ir su metamais milijonais.
Zmones patys jaucia...Šitą esu seniai pastebėjęs su depo vs. senukai. Dabar perku tik depo, nors ir toliau važiuoti.
Jei konkurentai pradeda dalint patarimus LIDL (Dundulis dabar IKI), vadinasi LIDL viska daro teisingai.
As asmeniskai i jokias nuolaidas ir kainas neziuriu pirkdamas maista. Perku tai, kas sveika, man patinka ir man skanu. Turiu savo krepseli +-. Tai pastebejau, kad perkant ne LIDL to krepselio kaina mazdaug +30%. Todel renkuos LIDL, o jei reikia dasipirkt kazko, ko nera LIDL, nesunku karts nuo karto nueit i bet kuria kita parduotuve.
Parduotuvėje pardavinėja koldūnus su mėsa už 32 EUR/KG. Sakau, kad jautienos išpjovos kilogramas 25EUR/KG, o man pardavėja gražiai paaiškina, kad čia rankų darbas :) Tokios įmonės turėtų greitai bankrutuoti, nes tiesiog per brangus makaronas ir rankų darbas..
Sąžiningiausi prekybininkai LT yra latviai braliukai. Nebeatsimenu atvejo, kuomet ūkio prekes būčiau pirkęs ne DEPO. Nėra ten akcijų atrakcijų ar panašių abrų kadabrų, tos pačios prekės neretai kainuoja pigiau, nei kituose centruose su akcijomis.
pritariu!
Visiškai sutinku. Perku depo, nors ir toliau važiuoti, nei senukai. Nepatinka būti durninamu. To linkiu ir lidl.
Su kainomis viskas gerai Depo, bet jei tik prireikia konsultantų pagalbos kažkokią prekę, kad nukeltų ar surastų sandėlyje - prarastos valandos. Kartą man aiškino, kad nėra fibrocemento plokščių (konkretaus išmatavimo, kurių daug kas šiaip neturi, todėl jų man itin reikėjo), po valandos vaikščiojimo pats radau kur sudėtos ir tik paprašiau jas nukelti. O aiškino ilgai, nors kompas ir rodė kad yra 200+ vienetų. Taip pat jei reikia kažko kokybiško, dažnai neturi asortimente iš vis nieko. Taip kad nuolat esi draskomas arba rinktis kainas, ar rasti, tai ko reikia.
Juokdare iš šudprekybcentrio...