CUP vadovė: ieškome naujų partnerių paslaugų segmente, nes čia nesame stiprūs
Kasmet gerėjantys veiklos rezultatai rodo, kad šis prekybos centras yra stabilus

Jau kurį laiką turite planą CUP kilstelėti į naują lygį – statyti naują 7.300 kv. m ploto, šešių aukštų verslo centrą „UpCity“, atnaujinti pagrindinio pastato fasadą, daugiaaukštę automobilių aikštelę. Kokiame etape šie sumanymai?
Grįžome prie svarstymo tęsti projektą ir dabar belieka apsispręsti, kuriuo metu pradėsime darbus, nes esminis sprendimas – investuoti – yra priimtas. Pastatą tikrai vystysime ir, manau, kitų metų pradžia bus labai sėkmingas metas galutinai viską suplanuoti.
Spręsite dėl koncepcijos ar dėl investicijų masto?
Turbūt pirmiausia nutarsime dėl investicijų masto, nes yra keli kompleksiniai sprendimai, turime surinkti tam tikrą informaciją iš naujo. Visi darbai žymi svarbias datas – šiemet objektui sukanka 50 metų, o po rekonstrukcijos praėjo jau dvidešimt keleri, tad reikia galvoti ir apie esamo pastato atnaujinimą. Tad šalia naujojo sąmatos pridėsime ir fasado atnaujinimo darbų kainą.
Turite tris atskirus ir labai reikšmingus projektus, kuris jų bus prioritetinis?
Žinoma, naujasis priestatas, nes jis padėtų visam šiam rajonui atsinaujinti, suteiktų baigtumo pojūtį. Jau turime daug naujų kaimynų ir turbūt mes vainikuosime šį flangą su 7.300 kv. m pastatu, kurio pirmas aukštas bus skirtas paslaugoms ir komercijai, smulkiai maisto prekybai, o kituose įrengsime biurus.
Esminį sprendimą investuoti priėmė Antonas Heifitzas, „Prosperitas Balticos“ akcininkas. Kaip jį įtikinote?
Jau daugelį metų šis objektas ir veiklos rezultatai yra stabilūs ir būtent tai, o kartu ir nuoseklus verslo augimas suteikia galimybę tikėti regionu. Be to, yra galimybių šį objektą, jau turintį savo vertę, padaryti dar reikšmingesnį, imtis papildomų vystymo projektų.
Iš tikrųjų tęstinė sėkminga veikla ir tai, kad sėkmingai įveikėme krizes, kurios buvo kilusios per pastarąjį penkmetį, rodo, kad esame gana atsparūs ir veikiame strategiškai reikšmingoje vietoje.
Gal papasakotumėte, kas dar yra A. Heifitzo portfelyje, kokiose šalyse jis valdo objektus?
Jis labiau orientuojasi į Šiaurės Europą, jo portfelyje dominuoja šiame regione esantys objektai. Jis orientuojasi į tai, ką geriausiai supranta, o į tai patenka įvairūs investiciniai paketai, finansiniai įrankiai.
Ar akcininkas nesvarsto parduoti CUP?
Kadangi šis objektas yra viena jo portfelio dedamųjų, mes visada pasitikriname, kiek esame paklausūs. Reikėtų paklausti jo tiesiai, ir nemanau, kad sulauktume labai tiesaus atsakymo. Bet, žinoma, viskas priklauso nuo kainos, niekada negali žinoti. Manyčiau, smagu žinoti, kad esi paklausus ir norimas, ir gal kada nors kas nors atsitiks. Mano tikslas – objektą paruošti taip, kad jis būtų paklausus ir brangus.
Labai aiškiai ir nedviprasmiškai užsimenate, kad pasitikrinama objekto vertė rinkoje. Akivaizdu, kad jis yra puikioje vietoje, visada turi srautą. Kokie jo kiti pranašumai?
Žinoma, vieta ir srautas – pagrindiniai, dar pridėčiau plėtros galimybes. Tokie pranašumai įdomūs bet kuriam investuotojui, nes kiekvienas vertina tęstinumą, galimybes planuoti pinigų srautus, investicijų grąžą ir kapitalizaciją – vertės didinimą.
Ar galima sakyti, kad šiuo metu esate pasirengę priimti potencialių investuotojų?
To su akcininku nesvarstėme. Kadangi objektas priklauso vienasmeniškai jam, tai žinodama, kaip sudėtinga dalintis nuosavybe, nenorėčiau sakyti nei taip, nei ne. Sąžininga būtų pasakyti, kad šiuo metu jis objektą valdo vienas, ir tikėtina, kad ko nors keisti neketina.
Ta investicija į naują pastatą būtų iš jo kapitalo?
Idealiausiu atveju – ne, nes toks finansavimo būdas būtų per daug rizikingas. Dar ankstoka atsakyti dėl investicijų struktūros.
Gal galite papasakoti apie smulkesnius darbus, kuriuos per šiuos metus nuveikėte prekybos centre?
Pirmiausia pokyčiai pas mus vyksta nestabdant veiklos, ir tai nėra lengva. Jau dešimt metų etapais naujiname patalpas, ir klientas akivaizdžiai to nemato, bet pokyčius pastebi po tam tikro laiko. Keičiame interjerą, atnaujinome viso prekybos centro dangas, apšvietimą, įrengėme naujus liftus. Šiuo metu baigiamas inžinerinių sistemų atnaujinimas, leisiantis mums pagerinti savo energinio efektyvumo klasę.
Jūsų įmonės finansiniai rezultatai kasmet gerėja: pernai pasiekėte beveik 5 mln. Eur pardavimo pajamas, o pelnas irgi buvo rekordiškai auštas, siekė 1,6 mln. Eur. Kaip jūsų rezultatai atrodys šių metų pabaigoje?
Šie metai bus ne prastesni nei praėjusieji, ir tai lemia faktas, kad nemažai prekybininkų, šiuo metu vykdančių plėtrą, pasirenka mūsų centrą, kartu šitaip mes tampame patrauklesni klientui.
Ar nuomos mokesčiai nuo Naujųjų metų jūsų centre keisis?
Manau, 2025 m. nuomos mokesčiai centre liks tokie, kaip 2024 m. Bendrai nuomininkų mokamos sumos per mėnesį CUP skiriasi, priklausomai nuo patalpų dydžio ir nuomininko veiklos pobūdžio, ir sudaro nuo 8 Eur iki 250 Eur už kv. m, kai kurie nuomininkai papildomai moka mokestį nuo apyvartos. Taip pat turime verslų, kurie orientuojasi į socialinę atsakomybę, pavyzdžiui, „Vilniaus Vorai“, kurie nemoka nuomos mokesčio.
Pasikalbėkime apie nuomininkų komplektą, ar norėtumėte ko nors pritraukti?
Ko gero, labiausiai mums trūksta paslaugų. Norėtume barberių, kirpyklų, grožio sektoriaus atstovų, nes dabar nesame stiprūs šioje srityje. Grožio ir sveikatos produktai labai svarbus, ir šio segmento atstovai plečiasi įvairiuose verslo centruose. Žmonėms tai aktualu, jie vis daugiau dėmesio skiria savo emocinei, fizinei sveikatai. Tad mes – ne išimtis.
Kaip sekasi „Sportland“ parduotuvei, kuri po pertraukos sugrįžo į jūsų centrą?
Jie jau padvigubino savo plotą, užėmė labai gerą prekybinę erdvę mūsų centre. Anksčiau jie buvo orientuoti į jauną klientą, o dabar turi vis daugiau pasiūlymų ir verslo klientams.
Prieš kelerius metus pritraukėte „Pigu“ prekių atsiėmimo punktą. Ar jis vis dar veikia kaip traukos į prekybos centrą objektas?
Taip, tai tikrai unikalus nuomininkas, kuris sudarė galimybę pirkti, kai to nebuvo galima daryti fizinėse vietose. Dabar tai yra viena iš alternatyvų, tačiau šis nuomininkas išsaugo unikalumą ir jam konkuruoti su kitais yra šiek tiek lengviau.
Bet iš pradžių jie turėjo didesnę erdvę. Dėl ko šiek tiek susimažino?
Buvome skyrę jiems didesnį plotą sandėliui, tačiau vėliau paaiškėjo, kad tokio poreikio nėra, tad buvo priimtas optimalus sprendimas dėl mažesnės erdvės nuomos.
Ar padidėjo „Maximos“ klientų srautas po atsinaujinimo?
Dar kartą džiaugiuosi šio operatoriaus pasirinkimu. Nemeluosiu – tikrai svarstėme galimybę jį pakeisti, nes rinkoje yra daug gerų žaidėjų. Tačiau pasidarėme apklausas, išsiaiškinome, kas tinka mūsų klientui, ir priėmėme sprendimą eiti į priekį su ilgamečiu partneriu. Jų skaičiai tikrai yra augantys.
Visai neseniai turėjote į jaunimą orientuotą nuomininką „Miniso“, bet su juo atsisveikinote. Netiko jūsų centro klientams šio prekių ženklo asortimentas?
Su asortimentu jie 100% tiko mūsų lankytojams, bet atsisveikinome dėl nemokumo, dėl nestabilumo situacijos. Nusprendėme, kad negalime sau leisti tokioje vietoje laikyti įsipareigojimų nevykdančio nuomininko. Taikos sutartimi nutraukėme sutartį, jie visiškai atsiskaitė su mumis.
Ar artimiausiu metu turėsite naujų prekių ženklų?
Naujausias nuomininkas, kuriuo labai džiaugiamės, – tai „Holland & Barrett“, vieno didžiausių maisto papildų ir sveiko maisto gamintojų Europoje, parduotuvė. Jie dar pagilino mūsų konkurencingumą sveikatinimo prekių segmente. Ko gero, ir toliau orientuosimės į kokybinius kriterijus, ieškosime nuomininkų, kurie atitiktų sveikos gyvensenos koncepcijas.
Ar tai, kad teritorija aplink jūsų prekybos centrą keičiasi, atsiranda naujų objektų, koreguos ir patį jūsų kliento portretą, ar atsiras kito tipo vartotojų, kuriuos bandysite pritraukti?
Labai geras klausimas, nes dirbame prie jo nuolat. Susiduriame su labai daug iššūkių, bandydami tiksliai apsibrėžti savo kliento portretą. Manome, kad jo amžius svyruoja nuo savarankiško paauglio, kuris geba ateiti be tėvų, iki visiškai atsitiktinio verslininko, atvažiavusio į Vilnių ir pakeliui užsukusio į prekybos centrą. Kartais dėl šalia vykstančių renginių, pavyzdžiui, baikerių šventės, sulaukiame ir visiškai netipinių klientų.
Ar kurių nors nuomininkų pajamos mažėja, gal kurie nors prekių ženklai tampa nebeaktualūs?
Vienu metu svyravo papuošalų ir interjero salonų pozicijos, tačiau dabar jau viskas grįžo į savas vietas ir matome, kad žmonės vėl puošiasi ir rūpinasi savo namais.
Kaip manote, su kuriais prekybos centrais CUP labiausiai konkuruoja?
Mes visus laikome konkurentais, nes mūsų klientas dirba centre, o gyvena užmiestyje. Konkurenciją didina mikrorajonuose besiplečiantys centrai, siūlantys daugybę paslaugų. Visi konkuruojame dėl klientų, kurie turi didelį pasirinkimą, dėmesio.
Kaip manote, kaip pasikeis Vilniaus prekybos centrų struktūra iškilus Vingio „Akropoliui“? Ar jums turės įtakos?
Tikrai pasikeis, šis objektas, netgi – atskiras miestelis, bus labai įdomus, jeigu investuotojas įvykdys savo planus, tai bus didelė pergalė visam Vilniui, o mes visi turėsime pasitempti.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai