Rusijos prekybos centrai ieško, kuo pakeisti „Inditex“ parduotuves
Pastaraisiais mėnesiais Rusijoje „Inditex“ aktyviai mažino veiklą, uždarydama kai kurias parduotuves, tačiau ne visais atvejais atsisveikinimas su prekybos centrais, kuriuose jos veikia, yra paprastas, daugeliui NT valdytojų atsisakant nutraukti nuomos sutartis.
Nuomos mokesčiai kaupiasi nepaisant to, kad grupė realios prekybos Rusijoje jau nebevykdo.
Visgi iš kai kurių prekybinių plotų „Inditex“ pavyko galutinai išeiti ir dabar, kaip skelbia „Kommersant“, ieškoma nuomininkų, kurie užimtų „Zara“, „Pull&Bear“, „Stradivarius“, „Massimo Dutti“, „Bershka“, „Oysho“ ir kt. parduotuvių vietas.
Beje, iki Rusijos karo Ukrainoje pradžios „Inditex“ pajamos iš Rusijos sudarydavo apie 8,5%.
Nadezhda Tsvetkova, konsultacijų ir investicijų valdymo bendrovės „Core.XP“ nuomos padalinio vadovė, „Kommersant“ teigė, kad vykdomos aktyvios derybos su potencialiais nuomininkais dėl prekybinių plotų, kuriuose veikė „Massimo Dutti“, „Oysho“ ir „Zara Home“ parduotuvės, užpildymo.
„Daugelis prekybos centrų savininkų nenori nutraukti sutarčių su „Inditex“, nors ir vyksta derybos dėl komercinių sąlygų pakeitimų. „Inditex“ jau turi nemažai ieškinių iš įvairių komercinio NT savininkų, kurie reikalauja visiškai apmokėti nuomos mokesčius pagal sutartis. Daugeliu atveju jos nutraukiamos tik radus pakaitalą „Inditex“ parduotuvei“, – komentuoja N. Tsvetkova.
VŽ rašė, kad prarasdami reikšmingus nuomininkus Maskvos prekybos centrai susiduria su rimtais iššūkiais.
Eminas Agalarovas, Rusijos NT plėtros grupės „Crocus Group“ pirmasis viceprezidentas, kurio tėvo milijardieriaus NT plėtros verslas yra vienas stambiausių Rusijoje, vasarą dalijosi informacija apie reikšmingai krentantį klientų srautą Rusijos prekybos centruose.
„Jeigu turite prabangos prekės ženklams skirtą prekybos centrą, jums reikia „Prados“, „Chanel“, „Louis Vuitton“, jei tai vidutiniam pirkėjui skirtas – būtini tokie prekės ženklai kaip „Zara“, H&M, „Reebok“, „Adidas“. Ir jeigu jūs tokių prekės ženklų neturite, verslas praranda savo pagrindinius akcentus“, – teigė E. Agalarovas.
Rusijoje nebeprekiauja daugybė prabangos segmento atstovų, įskaitant LVMH, „Chanel“, „Hermes“, „Burberry“.