„Coca-Cola HBC Lietuva“ apyvarta pernai siekė 60 mln. Eur
Pateikiame ištrauką iš interviu. Visą VŽ PREMIUM straipsnį skaitykite ČIA.
Praėję metai „Coca-Cola HBC Lietuva“ nebuvo lengvi, tačiau, turėdami omenyje šias neeilines aplinkybes ir dėl sveikatos krizės atsiradusius iššūkius, esame labai patenkinti rezultatu. Neaudituota apyvarta siekia 60 mln. Eur. Skaičiuojant kiekiu litrais, matyti, kad sugebėjome išlaikyti tokias pat pardavimo apimtis kaip ankstesniais metais. Rezultatas liko stabilus, nors kai kurie kanalai reikšmingai susitraukė, pavyzdžiui, mūsų partneriai iš HORECA segmento negalėjo dirbti beveik visus metus.
Pasistengėme optimizuoti savo kaštus, tad ir pelnas, kurio negaliu tiksliai įvardyti pirmiausia nepaskelbus Londono akcijų biržoje, Lietuvoje praėjusiais metais liko panašiame lygyje kaip 2019 m.
Kaip atrodo bendrovės pardavimai Lietuvoje kanalų, kategorijų, produktų ir jų pakuočių atžvilgiu?Praėjusiais metais daugiausia nerimo kėlė HORECA segmentas, kuriame dėl suprantamų priežasčių – uždarytų restoranų ir viešbučių – pardavėme 30% mažiau nei užpernai. Na, bet įvyko tam tikras persiskirstymas, didėjo pardavimai būtiniausių maisto produktų parduotuvėse (hipermarketuose, supermarketuose, žemų kainų tinkluose), tad klientas nedingo, tiesiog jis mūsų gaminius vartojo kita proga, namuose. Šis pokytis buvo regimas visus 2020 m. ir išlieka akivaizdus dabar. Analizuodami rezultatus pagal kategorijas mes labai džiaugiamės ir didžiuojamės tuo, kad gazuotų gėrimų pardavimai, ypač „Cola-Colos“, paėjusiais metais augo apie 4%, o „Coke“ – labiausiai tarp kitų. Štai „Coke Zero“ pardavėme daugiau nei 23,7% daugiau negu užpernai.
Šiais nežinomybės laikais žmonės atsigręžė į stiprius prekės ženklus ir produktus, kuriuos jie žinojo ir kuriais pasitiki. Augimą išlaikė (+21%) ir energinių gėrimų kategorija, kuri buvo populiari dar iki pandemijos ir neprarado savo pozicijų šiuo neįprastu metu.
Vienintelė kategorija, kurioje mūsų pardavimai, beje, kaip ir visų kitų žaidėjų, mažėjo, yra išpilstytas vanduo. Tai suprantama, nes likdami namuose žmonės geria vandenį iš krano, todėl vandens buteliuose poreikis reikšmingai mažėjo.
Apskritai mūsų bendrovė praėjusiais metais Lietuvoje padidino savo rinkos dalį nuo 25,2%, iki 29,2%.
Ar per šiuos metus pasikeitė Lietuvos vartotojas?Tai, kad žmonės priversti praleisti daugiau laiko namuose, vienareikšmiškai daro įtaką vartojimui. Dar iki pandemijos ne vienus metus visose Baltijos šalyse ir Lenkijoje sparčiai augo HORECA – segmentas, kuris, deja, dabar priverstas žengti didelį žingsnį atgal. Bet kyla maisto pristatymo į namus paslauga, televizijos ir filmų nuomos paslaugos, pavyzdžiui, „Netflix“. Individas pasikeitė, tik kas kol kas nėra aišku, bent jau man, ar tas pokytis yra ilgalaikis, ar dalis naujų vartojimo ypatumų liks, ar vis dėlto išnyks, išsprendus šią sveikatos krizę. Bus labai įdomu pamatyti.