„Coca-Cola HBC Lietuva“ apyvarta pernai siekė 60 mln. Eur 

Publikuota: 2021-03-06
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Jaakas Mikkelis, „Coca-Cola HBC“ Lenkijos ir Baltijos šalių padalinio generalinis direktorius, interviu VŽ sako, kad susirūpinimą kelia HORECA sektoriaus verslai – kuo ilgiau jiems teks kęsti šį spaudimą, draudimą dirbti, tuo didesnė tikimybė, kad dalis jų nesugebės išsilaikyti. Pasak jo, jaučiama pareiga, kiek tai nuo įmonės priklauso, pasirūpinti, kad taip neatsitiktų. Šiuo metu svarbu ne tik valdyti savo verslą, bet ir padėti suvaldyti krizes, kurias patiria partneriai.

Pateikiame ištrauką iš interviu. Visą VŽ PREMIUM straipsnį skaitykite ČIA.

Ar didelę įtaką pandemija padarė jūsų verslui? Kokie prekybos rezultatai Lietuvoje 2020 m.?

Praėję metai „Coca-Cola HBC Lietuva“ nebuvo lengvi, tačiau, turėdami omenyje šias neeilines aplinkybes ir dėl sveikatos krizės atsiradusius iššūkius, esame labai patenkinti rezultatu. Neaudituota apyvarta siekia 60 mln. Eur. Skaičiuojant kiekiu litrais, matyti, kad sugebėjome išlaikyti tokias pat pardavimo apimtis kaip ankstesniais metais. Rezultatas liko stabilus, nors kai kurie kanalai reikšmingai susitraukė, pavyzdžiui, mūsų partneriai iš HORECA segmento negalėjo dirbti beveik visus metus.  

Pasistengėme optimizuoti savo kaštus, tad ir pelnas, kurio negaliu tiksliai įvardyti pirmiausia nepaskelbus Londono akcijų biržoje, Lietuvoje praėjusiais metais liko panašiame lygyje kaip 2019 m.

Kaip atrodo bendrovės pardavimai Lietuvoje kanalų, kategorijų, produktų ir jų pakuočių atžvilgiu?

Praėjusiais metais daugiausia nerimo kėlė HORECA segmentas, kuriame dėl suprantamų priežasčių – uždarytų restoranų ir viešbučių – pardavėme 30% mažiau nei užpernai. Na, bet įvyko tam tikras persiskirstymas, didėjo pardavimai būtiniausių maisto produktų parduotuvėse (hipermarketuose, supermarketuose, žemų kainų tinkluose), tad klientas nedingo, tiesiog jis mūsų gaminius vartojo kita proga, namuose. Šis pokytis buvo regimas visus 2020 m. ir išlieka akivaizdus dabar. Analizuodami rezultatus pagal kategorijas mes labai džiaugiamės ir didžiuojamės tuo, kad gazuotų gėrimų pardavimai, ypač „Cola-Colos“, paėjusiais metais augo apie 4%, o „Coke“ – labiausiai tarp kitų. Štai „Coke Zero“ pardavėme daugiau nei 23,7% daugiau negu užpernai.

nuotrauka::1nocrop

Šiais nežinomybės laikais žmonės atsigręžė į stiprius prekės ženklus ir produktus, kuriuos jie žinojo ir kuriais pasitiki. Augimą išlaikė (+21%) ir energinių gėrimų kategorija, kuri buvo populiari dar iki pandemijos ir neprarado savo pozicijų šiuo neįprastu metu.

Vienintelė kategorija, kurioje mūsų pardavimai, beje, kaip ir visų kitų žaidėjų, mažėjo, yra išpilstytas vanduo. Tai suprantama, nes likdami namuose žmonės geria vandenį iš krano, todėl vandens buteliuose poreikis reikšmingai mažėjo.

Apskritai mūsų bendrovė praėjusiais metais Lietuvoje padidino savo rinkos dalį nuo 25,2%, iki 29,2%.

Ar per šiuos metus pasikeitė Lietuvos vartotojas?

Tai, kad žmonės priversti praleisti daugiau laiko namuose, vienareikšmiškai daro įtaką vartojimui. Dar iki pandemijos ne vienus metus visose Baltijos šalyse ir Lenkijoje sparčiai augo HORECA – segmentas, kuris, deja, dabar priverstas žengti didelį žingsnį atgal. Bet kyla maisto pristatymo į namus paslauga, televizijos ir filmų nuomos paslaugos, pavyzdžiui, „Netflix“. Individas pasikeitė, tik kas kol kas nėra aišku, bent jau man, ar tas pokytis yra ilgalaikis, ar dalis naujų vartojimo ypatumų liks, ar vis dėlto išnyks, išsprendus šią sveikatos krizę. Bus labai įdomu pamatyti.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Turgaus prekiautojai ir vėl nusivylę: dirbti dar neleidžia 1

Vyriausybei planuojant jau kitą savaitę leisti veikti prekybos centrų parduotuvėms, o uždarų turgaviečių...

Gazelė
2021.04.14
COVID-19 informavimo kampanijai skirta dar 3,3 mln. Eur 2

Informavimo kampanijai apie COVID-19 Vyriausybė trečiadienį skyrė dar 3,3 mln. Eur.

Rinkodara
2021.04.14
R. Vainienė: į prekybos centrus daugiau žmonių eis darbo dienomis  2

Vyriausybei iš esmės nutarus leisti atnaujinti visų parduotuvių veiklą, Lietuvos prekybos įmonių asociacijos...

Prekyba
2021.04.14
Teismas JAV „W. P. Carey“ fondo įmonei iš „Kesko Senukų“ priteisė 0,54 mln. Eur Premium 2

Statybinių ir apdailos medžiagų bendrovė „Kesko Senukai Lithuania“ nepagrįstai nemokėjo nuomos JAV...

Statyba ir NT
2021.04.14
Tiesioginė prekyba pernai paaugo dešimtadaliu  

Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos (LTPA) narių mažmeniniai pardavimai praėjusiais metais išaugo...

Gazelė
2021.04.14
„Kantar“: 2020-aisiais Lietuvos reklamos rinka traukėsi

Lietuvos reklamos rinka pernai smuko mažiau nei prognozuota – 12,5%, arba 15 mln. Eur, ir siekė 105 mln. Eur.

Rinkodara
2021.04.14
CUP siekiamybė – atsiėmimo punktų centras: nutraukiant sutartis su nuomininkais auga „Pigu“ plotas  Premium

Sostinės prekybos centras CUP dėl patogios savo vietos ir nemažų automobilių parkavimo galimybių tampa įdomus...

Prekyba
2021.04.14
Reklamos rinka: skrydis žemyn, bet Lietuva geriausiai atlaikė krizę Premium

Pandemijos metais, 2020-aisiais, Lietuvos reklamos rinka, palyginti su ankstesniais metais, krito beveik 13%,...

Rinkodara
2021.04.14
„Eurovaistinė“ pasirinko socialinių tinklų komunikacijos partnerius

Vaistinių tinklas „Eurovaistinė“ pasirinko komunikacijos socialiniuose tinkluose partnerius – nuo šiol...

Rinkodara
2021.04.13
Konteinerių pavasaris neišaušo – atšilimo tikisi vasarą  Premium

Prognozės, kad pavasarį normalizuosis pasaulinė jūrinių konteinerių logistikos grandinė, nepasiteisino:...

Logistika
2021.04.13
„INK agency“ krizių valdymo padaliniui vadovaus G. Galdikas

Komunikacijos agentūros „INK agency“ neseniai įsteigtam komunikacijos krizių valdymo padaliniui vadovaus...

Rinkodara
2021.04.13
„Maxima LT“ grynasis pelnas augo 168%: vadovai akcentuoja struktūrinius pokyčius Premium 17

Prekybos tinklo „Maxima LT“ bendrosios pajamos pernai sumenko 1,2%, arba 20,5 mln. Eur, ir siekė 1,69 mlrd.

Prekyba
2021.04.13
Lietuvoje gimęs, Azijoje išaugęs, „Eskimi“ grįžta nusiteikęs plėtrai Premium 2

Prieš daugiau nei 10 m. Lietuvoje įkurtas socialinis tinklas „Eskimi“ išaugo iki skaitmeninės reklamos...

Rinkodara
2021.04.12
PC „Europa“ kaimynystėje kilęs gaisras užgesintas

Vilniaus prekybos centro „Europa“ kaimynystėje įsikūrusiame verslo centre pirmadienį kilęs gaisras...

Prekyba
2021.04.12
„Pigu.lt“ komandoje – buvusi TV3 komunikacijos vadovė

Prie e. platformos „Pigu.lt“ komandos prisijungia Asta Brazaitienė, kuri eis korporatyvinės komunikacijos...

Rinkodara
2021.04.12
„PR Impact Awards“ dalyvių kampanijas vertins ir „Mediaskopas“

Žiniasklaidos analizės bendrovė „Mediaskopas“ tapo komunikacijos konkurso „PR Impact Awards 2021“ partnere ir...

Rinkodara
2021.04.12
„co:agency“ ir „Relevant“ pernai skaičiavo augimą

Komunikacijos įmonių grupė, kurią sudaro komunikacijos agentūra „co:agency“ ir skaitmeninės rinkodaros...

Rinkodara
2021.04.12
„Alibaba“ akcijos pabrango įmonei pareiškus, kad bauda neturės įtakos veiklai

Kinijos „Alibaba“ akcijos pirmadienį pabrango 9%, kai elektroninės prekybos milžinė nuramino investuotojus,...

Rinkos
2021.04.12
Infliacija pagal SVKI sudarė 0,6% 

Pagal su kitomis Europos Sąjungos (ES) valstybėmis narėmis metodologiškai suderintą vartotojų kainų indeksą...

Prekyba
2021.04.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku