Pandemija augina bekontakčių atsiskaitymų statistiką

Publikuota: 2020-10-30
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Pastarąjį pusmetį augantį Lietuvos gyventojų poreikį apsipirkti be kontakto jaučia ne tik savitarnos kasas plečiantys prekybos tinklai ir siuntų bendrovės, bet ir degalinių operatoriai. Spalį atlikto tyrimo duomenimis, COVID-19 pandemijos paskatinti vartotojai atsisako grynųjų pinigų ir renkasi naujus mokėjimo būdus.

Kaip rodo tyrimų bendrovės „IntraResearch“ apklausa, prasidėjus pasaulinei pandemijai trečdalis Lietuvos gyventojų fizinėse prekybos vietose lankosi rečiau arba išvis nebesilanko (35%), kas ketvirtas pradėjo arba ėmė dažniau pirkti be kontakto – internetu (26%) ar naudojantis savitarna (25%), planuoti pirkinius (27%) ir atsiskaityti ne grynaisiais pinigais (28%).

Tyrimas rodo, kad beveik 9 iš 10 Lietuvos gyventojų yra linkę naudotis savitarnos paslaugomis, o kas ketvirtas vartotojas pripažįsta dažniau šį būdą pradėjęs rinktis per COVID-19 pandemiją.

Savitarna pasirenkama labiausiai dėl sutaupomo laiko (59%), paprasto ir patogaus apmokėjimo (45%), dalis gyventojų ją laiko higieniškesniu apsipirkimo būdu (14%) ar ja naudojasi vengdami kontakto su personalu kasoje (14%).

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Degalinėse daugiau nei ketvirtadalis vairuojančiu?jų rečiau arba išvis nebeatsiskaito grynaisiais (27%), o 9% vairuotojų mažiau arba išvis nebemoka už degalus fizinėse degalinių kasose.

Apmokėti už degalus kolonėlės savitarnoje yra linkę 6 iš 10 apklaustų vairuotojų, iš kurių 11% atsiskaityti už degalus savitarnoje dažniau pradėjo būtent pandemijos metu, rodo degalinių tinklo „Neste Lietuva“ užsakymu atlikta „IntraResearch“ apklausa.

Alternatyva kortelių prikimštai piniginei

Atsiskaityti mobiliosiomis programėlėmis yra linkę 4 iš 10 gyventojų, o 12% respondentų dažniau šį atsiskaitymo būdą rinkosi COVID-19 pandemijos metu.

Dar didesnis programėlių naudojimo potencialas tarp jauniausiu?ju? iki 24 m. respondentų – beveik ketvirtadalis jų programėle telefone dažniau atsiskaitė būtent per pandemiją.

Dažniausiai apklausti vartotojai tokiu būdu atsiskaito maisto prekių parduotuvėse (48%) ir degalinėse (38%), kiek rečiau – už energetikos (31%), transporto (29%), maisto pristatymo (25%) ar taksi (24%) paslaugas.

Degalinėse COVID-19 pandemija taip pat pakoregavo Lietuvos vairuotojų įpročius: ketvirtadalis dažniau mokėjo kortele bekontakčiu būdu, kas trečias buvo linkęs atsiskaityti mobiliąja programėle.

„Patogus ir greitas apmokėjimas vartotojams tampa vis aktualesnis, o šiemet ypač išaugo ir saugos bei higienos veiksnių svarba. Siekdami pasiūlyti klientams patogų, fizinį kontaktą mažinantį ir aplinkai draugišką atsiskaitymo už paslaugas būdą, įdiegėme mobiliąją programėlę“, – išplatintame pranešime pažymi Markus Lindkvistas, „Neste Lietuva“ vadovas.

Jis svarsto, kad alternatyva rinktis pasinaudoti nuolaidomis mobiliajame telefone ilgainiui leis įmonei atsisakyti plastikinių nuolaidų kortelių ir taip prisidėti prie tvaresnių sprendimų plėtros ir saugoti aplinką.

Iš bankomatų – mažiau grynųjų 

VŽ neseniai rašė, kad Lietuvos banko duomenimis, karantino metu, 2020 m. antrąjį ketvirtį, palyginti su ankstesnių metų atitinkamu ketvirčiu, atsiskaitymų naudojantis Bank link paslauga skaičius buvo 51% didesnis, o mokėjimo kortelėmis atsiskaitymo internetu operacijų skaičius išaugo 125%.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenimis, šių metų antrąjį ketvirtį, lyginant su atitinkamu laikotarpiu pernai, bankomatuose išsiimta 2 mlrd. Eur grynaisiais – 20% mažiau nei pernai.

Ekspertai tai sieja ne tik su dėsningomis elektroninių įrankių populiarumo tendencijomis, bet ir su šiais metais vartotojų įpročius įvairiose srityse pakoregavusia koronaviruso pandemija. 

Plačiau skaitykite čia.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Valstybės kontrolierius įspėja dėl vidaus paklausos skatinimo pavojų Premium

Aukštos infliacijos sąlygomis būtina taikyti tokias kovos su ja priemones, kurios būtų nukreiptos ne į visus...

„Maxima LT“ nebėra vienintelė pelningiausia tarp TOP 5 lyderių Premium

Didžiausią Lietuvoje mažmeninės prekybos maisto produktais tinklą valdanti „Maxima LT“ visuomet pasižymėjo ne...

Prekyba
05:45
D. Dundulis: kiekviena krizė kaip reikiant išjudina smegenis, o šiuo metu ir yra krizė Premium 4

Dainiaus Dundulio, „Norfos“ įmonių grupės pagrindinio akcininko, vertinimu, visos tinklo parduotuvės,...

Prekyba
05:45
Kai kurios įmonės dėl rekordinių elektros kainų vakare pristabdys gamybą, „Maxima“ ir „Norfa“ mažins vėdinimą ir apšvietimą 23

Trečiadienio vakarą „NordPool“ elektros biržos Lietuvos zonoje didmeninei kainai pasieksiant 4.000 Eur už...

Pramonė
2022.08.17
C. Eastwoodo advokatai dėl žalos atlyginimo kreipėsi į „Mediatono“ likvidatorių Premium

Klaipėdos apygardos teisme tęsiasi aktoriaus Clinto Eastwoodo atstovų ir UAB „Mediatono“ likvidatorių...

Rinkodara
2022.08.17
IKEA likviduoja antrinę įmonę Rusijoje

Švedijos baldų milžinė IKEA nusprendė likviduoti savo antrinę įmonę Rusijoje „Ikea Dom“, kuriai priklauso...

Prekyba
2022.08.17
Siekdama valdžios dėmesio „Norfa“ valandai išjungs šviesas 37

Trečiadienį 18.00 val. visose šalies „Norfose“ valandai bus stipriai sumažintas apšvietimas, prekybos salėse...

Prekyba
2022.08.17
Į eterį grįžta žurnalistas Edmundas Jakilaitis 19

Didžiausia TV3 sezono naujiena – laida „Dėmesio centre su Edmundu Jakilaičiu“, į žurnalistiką po dviejų metų...

Rinkodara
2022.08.16
Eksportuotų prekių kainos birželį augo 16,8%, importuotų beveik trečdaliu

Eksportuotų prekių kainos birželį, palyginti su tuo pačiu metu pernai, padidėjo 16,8%, importuotų prekių –...

Verslo aplinka
2022.08.16
„Baltika“ rado investuotoją prekės ženklui „Ivo Nikkolo“ 2

Drabužių prekybos bendrovė „Baltika Lietuva“, kurios pardavimo pajamos 2021 m. sudarė 2,303 mln. Eur ir,...

Prekyba
2022.08.16
Kaip sugalvoti idėją verslui: dažniausiai ji tūno pašonėje Premium

Verslas mėgsta tikslius apskaičiavimus, tačiau pradedantieji, nors ir dėliojasi būsimos veiklos planą, nėra...

Gazelė
2022.08.15
Pakeisti nepopuliarią technologiją: interneto slapukų galas Premium 1

Slapukai (angl. cookies) yra nedidelis teksto blokas, kurią svetainė siunčia į lankytojo naršyklę ir išsaugo...

Inovacijos
2022.08.15
Kinijoje – pirmieji krizės ženklai: smuko naudotų prabangių prekių kainos 1

Pastaraisiais mėnesiais Kinijoje sparčiai krito naudotų prabangos prekių kainos, nes net ir turtingieji...

Verslo aplinka
2022.08.14
Efektyvi komunikacija socialiniuose tinkluose: kartais verta laužyti taisykles Premium

Vis daugiau įmonių socialiniuose tinkluose bando papasakoti apie savo paslaugą ar prekę, pasidalinti kūryba,...

Rinkodara
2022.08.13
Papildomai automobilių įrangai – prenumerata vietoj pardavimo Premium 15

Vartotojai visame pasaulyje jau priprato prie prenumeruojamos „Spotify“ muzikos, „Youtube“ turinio ar...

Automobiliai
2022.08.13
Kinijos kariniai žaidimai parodė jos pažeidžiamumą Premium

Kinijos laivyno manevrai Taivano sąsiauryje vertinami kaip nepageidautini ne tik savo nepriklausomybę...

Logistika
2022.08.12
LB: didėjęs importas, smukęs eksportas ir išmokėti dividendai blogino balansą 1

Sumažėjęs Lietuvos eksportas ir didėjęs importas birželį kiek pablogino užsienio prekybos balansą – Lietuvos...

Finansai
2022.08.12
„McDonald's“ vėl atidaro savo restoranus dalyje Ukrainos

Dėl Rusijos sukelto karo Ukrainoje prieš pusmetį uždariusi savo restoranus, „McDonald's“ sugrįžta ir atidaro...

Verslo aplinka
2022.08.12
„Stiprūs kartu“ kviečia padėti sunkumų Lietuvoje patiriančioms ukrainiečių šeimoms 1

Iniciatyva „Stiprūs kartu“ kviečia gyventojus remti sunkumų Lietuvoje patiriančias nuo karo pabėgusias...

Verslo aplinka
2022.08.12
Agentūra „New!“ laimėjo „Lidl“ kūrybos partnerio konkursą

Vasarą vykęs trečio didžiausio Lietuvoje prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ kūrybos ir komunikacijos partnerių...

Rinkodara
2022.08.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku