„Spar“ plėtros strategija: veiksmai Lenkijoje
Grahamas O‘Connoras, „Spar“ generalinis direktorius, specializuotam prekybos leidiniui „European Supermarket Magazine“ (ESM) sako, kad užbaigusi įsigijimo sandorį grupė imasi plėtros Lenkijoje.
„Spar“ įsigijo kontrolinį „Piotr i Pawel“, valdančios 77 parduotuves Lenkijoje, akcijų paketą. Įmonė buvo išplėtojusi didmeninės prekybos ir prekių platinimo verslą, kuris taip pat perėjo į „Spar“ rankas.
Pastaraisiais metais „Spar“ išsiplėtė Šveicarijoje, Šri Lankoje, sustiprino savo pozicijas Namibijoje, Botsvanoje, Mozambike, Zambijoje ir kitur.
Per šių metų 6 mėnesius „Spar Group“ pardavimo pajamos pakilo 8,6%, palyginti su 2018 m. pirmu pusmečiu, ir sudarė 3,2 mlrd. Eur. Grynasis pelnas lyginamuoju laikotarpiu didėjo 7,7%.
„Šiais rezultatais esame labai patenkinti. Pardavimai didėjo, o sąnaudas pavyko sukontroliuoti“, – apibendrina G. O‘Connoras.
Beveik trečdalis (31,2%) grupės apyvartos sudaro įplaukos užsienio valiutomis, ir nors rezultatai puikūs, galima kalbėti ir apie grėsmes, kurių įmonės veikloje daugėja.
„Jeigu įvyktų „Brexit“ be sutarties, manau, mėnesį ar du turėtume pokyčių tiekimo grandinėje, tačiau jiems galima pasirengti iš anksto“, – samprotauja G. O‘Connoras. Iššūkių žeria ir lėtai auganti Šveicarijos rinka, kurioje „Spar“ pradėjo veiklą 2016 m. Vadovas akcentuoja, kad Šveicarijos ekonomikai įtaką daro tai, kad mažėja turistų, greičiausiai tai turėjo įtakos ir 1.000 restoranų savininkų sprendimui uždaryti savo įstaigas.
G. O‘Connoras įsitikinęs, kad Šveicarijoje grupės rezultatai pagerės, ir tam įtakos turės tinkama vadyba. Tiesa, pasienio ruožuose vis dar apstu konkurencinių rūpesčių, nes Vokietijoje ir Austrijoje galima apsipirkti 20-50% pigiau negu Šveicarijoje.
VŽ rašė, kad mažmenininkė „Spar International“ Lietuvoje pateikė registruoti du prekės ženklus „Eurospar“ ir „Interspar“. Kol kas detalesni „Spar International“ planai Lietuvoje neskelbiami, paraiškas Valstybiniam patentų biurui pateikę teisininkai daugiau detalių taip pat nepateikia.