2019-09-13 15:47

Prekybos milžinė „Spar“ žvalgosi į Lietuvą

Kroatijoje šį rugsėjį atsidariusi parduotuvė. Prekybininkės nuotr.
Kroatijoje šį rugsėjį atsidariusi parduotuvė. Prekybininkės nuotr.
Olandijos mažmenininkė „Spar International“ Lietuvoje pateikė registruoti du prekės ženklus „Eurospar“ ir „Interspar“.

Mažmeninės prekybos tinklas „Spar International“ skirtingose šalyse jungia „Spar“, „Spar Express, „Eurospar“ ir „Interspar“ parduotuvių formatus.

Prekybininkės finansinėje ataskaitoje nurodoma, kad „Spar International“ pardavimo pajamos 2018 m. siekė 35,8 mlrd. Eur ir buvo 5,4% didesnės negu 2017 m.

Prekybos milžinė „Spar“ skaičiuoja 85 m. veiklos istoriją ir dabar 48 šalyse, keturiuose žemynuose turi 13.112 parduotuvių, kuriose kasdien aptarnaujama per 13,5 mln. vartotojų.

Per 2018 m. 4 naujose rinkose buvo atidarytos 335 parduotuvės.

„Praėjusieji metai buvo dar vieni išskirtinai stiprūs metai visai grupei. Augimą lėmė vystomi skirtingi parduotuvių formatai, kurie „Spar“ leido išvengti neigiamų tendencijų, kurios yra matomos mažmeninėje prekyboje ir dar vienus metus skaičiuoti augimą“, – rašoma tinklo metinių rezultatų apžvalgoje.

 VŽ rašė, kad Tobias Wasmuhtas, „Spar International“ generalinis direktorius, komentuodamas rezultatus ESM teigia, kad trejus metus iš eilės besitęsiantis augimas rodo, jog įmonės strategija yra sėkminga ir kuria vertę organizacijai, partneriams bei klientams.

16 Vakarų Europos rinkų „Spar“ pardavimai 2018 m. augo 4,1%, iki 22,1 mlrd. Eur. „Spar“ devintus metus iš eilės pardavimai auga Austrijoje, kur 2018 m. apyvarta ūgtelėjo 4% (iki 6,88 mlrd. Eur). Nyderlanduose augimas siekė 15,8%, o Belgijoje didėjo 5,1%. Augimas fiksuojamas ir kitose rinkose: Prancūzijoje (5,5%), Ispanijoje (6,1%), Airijoje (3,8%), Danijoje (9,2%), Norvegijoje (2,4%).

Centrinėje ir Rytų Europoje prekybininkės pardavimo pajamos sudarė 5,8 mlrd. Eur ir buvo 15,8% didesnės nei 2017 m.

Kol kas detalesni „Spar International“ planai Lietuvoje neskelbiami, paraiškas Valstybiniam patentų biurui pateikę teisininkai daugiau detalių taip pat nepateikia.

Vardas matytas

Lietuvoje šios prekybininkės vardas žinomas: „Spar“ parduotuvės kurį laiką veikė Lietuvos rinkoje, tačiau bankrutavus „Baltic Food Holding“, kuri buvo mažmeninės prekybos tinklo „Spar“ ir didmeninės prekybos verslo „Dagab“ operatorė, 2002 m. turėtas parduotuves įsigijo „Iki“, keletą jų anuomet perėmė „Norfa“.

Žvalgo ir kiti

VŽ rašė, kad į Lietuvą nusitaikė ir nesugebėjęs pradėti ekspansijos Maskvoje, Krasnojarsko mažų kainų produktų tinklas „Svetofor“ (ru. „Šviesoforas“). Atidariusi vieną parduotuvę Vokietijoje ir dvi Rumunijoje, mažmeninės prekybos bendrovė ketina plėtoti parduotuvių tinklą Lietuvoje.

Skelbiama, kad Baltarusijoje veikianti įdarbinimo agentūra „HR Business Alliance“ jau paskelbė ieškanti specialistų, kurie parinktų patalpas parduotuvėms Lietuvoje pradėti veiklą ketinančiai „Svetofor“, rašo „Kommersant“. Plačiau skaitykite čia.

52795
130817
52791