D. Misiūnas prekybos festivalyje RETAIL: kartais mąstome ne apie tuos konkurentus
Pagrindinis renginio pranešėjas yra Kenas Hughes, pasaulyje pripažintas vartotojų ir pirkėjų elgsenos ekspertas. Jis specializuojasi vartotojų psichologijos, socialinės antropologijos, elgsenos ekonomikos ir neurorinkodaros srityse, yra dirbęs su tokiomis kompanijomis kaip „Unilever“, KEA, „Coca-Cola“, „Heineken“.
Konferencijoje vyksta kelios paralelinės sesijos: diskutuojama apie elektroninę komerciją, tradicinę prekybą, technologijas, prekybos efektyvumą, esminius rinkos pokyčius, augimo perspektyvas.
Renginyje dalyvauja daugelio didžiųjų prekybos įmonių ir Lietuvoje veikiančių tarptautinių prekių ženklų atstovai, mažmeninės prekybos konsultantai.
Dalius Misiūnas, „Maximos grupės“ generalinis direktorius ir valdybos pirmininkas, dalijosi savo įžvalgomis apie pagrindinius prekybos sektoriaus iššūkius ir galimybes.
„Tai, kas šiandien sudaro 90% EBITDA, galbūt ateityje nebesudarys tokios reikšmingos dalies. Gal šiandien jau reikėtų skirti daugiau dėmesio tai dešimtajai daliai, jei nori pasiruošti ateičiai. Šiandien nauja valiuta yra greitis. Kalbu ne tik apie naujovių diegimo greitį, bet ir apie gebėjimą greitai pripažinti klaidas. Ateities niekas nežino. Einame bandymų keliu, todėl klysti yra natūralu“, - kalbėjo p. Misiūnas.
Norint laimėti, būtina nuolat kelti įvairius klausimus. Mūsų rasti atsakymai bus daugiau bandymai ir galbūt nebus visiškai teisingi. Gebėjimai suderinti kompetenciją, organizacijos kultūrą ir DNR yra nepaprastai svarbūs, sako pranešėjas. „Rinkos senbuviai turi galimybių laimėti, nes jie gali suderinti seną patirtį su nauja. Kartais neinvestuojame į naujoves, nes norime palaukti, apsidrausti, tačiau, jei pavėluosime mus gali ištikti dinozaurų likimas“ - pabrėžia p. Misiūnas. Prekybos sektorius yra labai konkurencingas, tačiau kartais mąstome ne apie tuos konkurentus, nes gali būti, kad daugiausiai bėdos pridarys tie konkurentai, apie kuriuos dar nežinome. Taip atsitiko taksi, bankų sektoriuose.Ekspertų įžvalgos
Svarbiausius rinkos pokyčius vertina Birutė Kalanovaitė, prekybos centro „Panorama“ vadovė, Andrius Samaitis „Biosalos“ tinklo įkūrėjas, ir Kristina Meidė, „Maximos LT“ vadovė. Technologijų dalyje diskutuoja Dainius Dundulis, „Norfos“ įmonių grupės vadovas ir Remigijus Štaras, „Topo centro“ generalinis direktorius.
Monika Rimkūnaitė - Bložė, „Mobiliųjų mokėjimų“ įmonės, valdančios mobiliųjų mokėjimų platformą „MoQ“, generalinė direktorė, kalba apie į Lietuvą žengiančius mobiliuosius mokėjimus. Jurgis Gylys, „NFQ Technologies“ verslo skaitmenizavimo vadovas, dalija patarimus, kaip plėtoti šiuolaikinę prekybą ir nepaklaidinti pirkėjo. Linas Šneideris, EY vyriausiasis darbo grupės vadovas, dėsto savo požiūrį į duomenis prekyboje ir įvardija aktualiausius skaitmenizacijos projektus bei tendencijas.
Prekybos ekspertai svarsto, ar internetas grįžta į fizines parduotuves: ar tai yra naujas „Amazon“ triukas, o gal – dar viena interneto transformacija. Evaldas Budvilaitis, „Strongpoint Technology“ vykdantysis direktorius mano, kad internetinė prekyba ir nauji verslo modeliai atveria naujų galimybių smulkiajam verslui.
Kaip keičiasi pati elektroninės prekybos rinka diskutuoja Algirdas Baltaduonis, „Kesko Senukai Digital“ generalinis direktorius, Tomas Kibildis, elektroninės parduotuvės „Barbora“ vadovas, Gytis Breikštas, e. parduotuvės „Big Box“ direktorius ir Pavelas Urbanovičius, „Local fresh food“ valdančios internetinę parduotuvę Baltakarve.lt bendrasavininkas ir generalinis direktorius.
Renginyje bus įvertinti Lietuvos prekybos reklamos liūtai: vyks „PASSWORD 2018“ nugalėtojų pristatymai. Janas Hilleslandas, mažmeninės prekybos valdymo bei pirkėjų elgesio specialistas, „Link Analytix Global“ vadovas, „BigBlue&Company & ETC Insights“ bendraturtis kalbės apie tai, kas lemia grėsmę šiuolaikinei prekybai. Visą renginio programą galima peržiūrėti ČIA.