Kovą–rugsėjį Klaipėdos SkGD terminalas priims 20 didelės apimties krovinių

Anot jos, gavus naujausias klientų užklausas einamiesiems dujų metams iš viso yra užsakyta 23,9 teravatvalandžių (TWh) Klaipėdos SkGD terminalo pajėgumų.
2021 metų spalį prasidėjusiems dujų metams iš anksto buvo užsakyta 8,9 TWh SkGD terminalo išdujinimo pajėgumų.
Pasak „Klaipėdos naftos“ komercijos direktoriaus Mindaugo Naviko, išaugusį susidomėjimą SkGD terminalo paslaugomis lėmė prasidėjęs karas Ukrainoje bei artėjanti Lietuvos-Lenkijos dujotiekio (GIPL) veiklos pradžia.
„Dėl karo Ukrainoje Baltijos regione veikiančioms įmonėms tapo dar svarbiau užsitikrinti patikimą alternatyvų dujų tiekimo šaltinį. Be to, paskelbta ir ankstesnė Lenkijos-Lietuvos dujotiekio jungties veiklos pradžia, kuri sudaro galimybių verslui pasinaudoti naujomis atsirandančiomis galimybėmis“, – pranešime cituojamas M. Navikas.
Kovą–rugsėjį Klaipėdos SkGD terminale numatoma priimti 20 didelės apimties krovinių ir atlikti vieną perkrovą. Visi suplanuoti krovinių priėmimo langai numatyti didiesiems dujovežiams, atgabenantiems bent 138.000 kub. m SkGD krovinius.
Pasak M. Naviko, atsižvelgiant į išaugusius rinkos dalyvių poreikius, šiuo metu vertinama galimybė optimizuoti krovinių priėmimą, kad iki dujų metų pabaigos SkGD terminale būtų galima priimti papildomus kiekius. Taip pat, pasak jo, svarstoma ilguoju laikotarpiu išplėsti Klaipėdos SkGD terminalo techninius išdujinimo pajėgumus nuo esamų 3,75 mlrd. iki 5 mlrd. kub. m.
Kovo pradžioje dėl Europos Sąjungos pritaikytų sankcijų „Klaipėdos nafta“ pranešė SkGD terminale stabdanti „Novatek“ SkGD krovinių priėmimą.
Šiuos krovinius iš Rusijos „Novatek“ pastaruoju metu pirko Jonavos azoto trąšų gamykla „Achema“, kiti mažesni Lietuvos dujų tiekėjai bei kai kurie užsienio importuotojai.
Kovą į Klaipėdos SkGD terminalą pagal ankstesnį „Klaipėdos naftos“ grafiką iš Rusijos Vysocko uosto, kur įsikūrusi bendrovės „Novatek“ gamykla, turėjo atvykti keturi dujovežiai po 15.000 kub. m dujų, o balandį – du laivai po 9.500 kub. m.