Tikėjimas vietiniais subliūško, rusai prašo užsienio gamintojų grįžti

Rusijos Prekybos centrų sąjunga (PCS) išsiuntė laiškus „Uniqlo“, „H & M“ ir „Inditex“ (kuriai priklauso prekių ženklai „Zara“, „Massimo Dutti“, „Bershka“, „Oysho“, „Pull & Bear“) su pasiūlymu apsvarstyti galimybę grįžti į Rusiją.
PCS atliko daugiau kaip 100 didžiausių šalies prekybos centrų apklausą. Paaiškėjo, kad daugiau nei pusė jų yra ne tik pasirengę bendradarbiauti su šiais prekių ženklais, bet ir gali iškart pasiūlyti patalpas nuomai, PCS pranešimą cituoja ria.ru.
Anot sąjungos, daugelis prekybos centrų pabrėžia esantys suinteresuoti ilgalaike partneryste. Ir yra pasirengę spręsti logistines bei kitas problemas ir padėti iš naujo integruotis į Rusijos rinką.
„Jei jūsų įmonė svarsto galimybę vėl įžengti į Rusijos mažmeninės prekybos sektorių, kviečiame jus aptarti galimybes, įskaitant jums pritaikytas nuomos sąlygas, vietos pasirinkimą ir konkrečias strategijas“, – rašoma laiške vadinamųjų nedraugiškų šalių gamintojams.
Pavelo Liulino, PCS viceprezidento, teigimu, nors vietiniai gamintojai bandė užimti žinomų prekių ženklų vietą, daliai jų nesiseka ir jie uždaro savo parduotuves. Kaip, pavyzdžiui, „Uniqlo“ bandęs pakeisti „Just Clothes“.
Ekspertų teigimu, netgi 61% vakarietiškų (taip pat korėjietiškų ir japoniškų) automobilių sektoriuje užėmę kinų automobiliai analogiško pasitikėjimo nepelnė. Ir jeigu toks gamintojas kaip „Toyota“ nuspręstų grįžti į Rusiją, jam būtų lengva susigrąžinti pirkėjų palankumą.
Dukart į tą pačią upę
Rusai skaičiuoja, kad per šiuos metus į šalį gali sugrįžti apie 350 užsienio bendrovių.
Nors 2022 m. iš Rusijos masiškai pasitraukė žinomi prekių ženklai, šiandien aiškėja jų grįžimo tendencija, tvirtinama rinkodaros sprendimų platformos „Kokoc Group“ atliktame tyrime, kurio rezultatus publikuoja gazeta.ru.
„Kokoc Group“ nurodo, kad vien per paskutinį 2024 m. ketvirtį į Rusiją grįžo 235 bendrovės. Tiesa, kas tie sugrįžusieji ir iš kokių šalių, integruotų rinkodaros sprendimų grupė neįvardija. Nurodomas tik vienas Pietų Korėjos automobilių gamintojas KGM („SsangYong“), kuris neva paskelbė apie savo sugrįžimą.
Beje, „Kokoc Group“ tyrimo negalima priimti už gryną pinigą, nes grupė neslepia, jog ji suinteresuota stambių užsienio kompanijų sugrįžimu. Vykstant karui ir pasitraukus žinomiems prekių ženklams, šalyje agresorėje dirbančios įmonės stipriai sumažino rinkodaros biudžetus. Todėl tikimasi, kad, grįžus tarptautiniams prekių ženklams, investicijos į rinkodarą augs.
„Tikimės, kad 2025 m. rinkodaros išlaidos ir visas rinkodaros paslaugų sektorius Rusijoje didės. Dauguma 2022 m. šalį palikusių prekių ženklų buvo didžiausi savo kategorijose, lyderiaujantys visose srityse, būtent jie davė toną kategorijoje, dominavo protuose ir lentynose. Jiems pasitraukus, rinkodaros biudžetai sumažėjo perpus“, – aiškina Romanas Kazychanovas, „Kokoc Group“ strategijos vadovas.
Jis priduria, kad per trejus karo metus taip pat stipriai pabrango reklama televizijoje, radijuje, elektroninėje erdvėje.
„Rinkodaros paslaugų kaina auga, o perkamoji galia mažėja. Tai reiškia, kad 2025 m. ir vietiniai, ir grįžtantys prekių ženklai, kad pritrauktų ar išlaikytų vartotojus, turės išleisti daugiau“, – lūkesčius apibendrina R. Kazychanovas.
Bet, nepaisant prognozių ir nelaukiant, kas ir kada gali grįžti į šalį agresorę, šiemet atnaujintas paralelinio importo prekių sąrašas. Be prekių ženklų savininkų leidimo, kaip primena garant.ru, leidžiama į Rusiją įvežti 50 prekių grupių, kurių stambiausios – elektronika (išmanieji telefonai, nešiojamieji kompiuteriai, buitinė technika), garsių gamintojų kosmetika ir kvepalai, drabužiai, avalynė, galanterija.
Žinios, vertos jūsų laiko
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai