Įdirbis karantino metu leido ne tik suvaldyti staigią krizę, bet ir augti
Kalbėdamas apie praėjusius metus, A. Liškus neslepia – kaip ir kiekvienam verslui šie metai prasidėjo išties nelengvai – teko susidurti su visiškai neplanuotais iššūkiais ir imtis greitų sprendimų, veiklos procesų ir strategijos perdėliojimo. Dar sausio mėnesį planavus augimą ir plėtrą, po mėnesio, atvirauja vadovas, jau kilo abejonių, ar tikslai tikrai bus įgyvendinti.
„Kai Lietuvoje buvo paskelbtas karantinas, o kartu su juo uždarytos prekybos vietos, didieji prekybos centrai, į kuriuos keliauja mūsų gaminiai, įmonės pardavimai visai sustojo. Teko greitai persiorientuoti ir persidėlioti veiksmus iš naujo, – kalba jis. – Vis tik eksportas į Latviją, Estiją ir Švediją leido įmonei toliau veikti, o taikantis prie karantino sąlygoto e. prekybos augimo taip pat išplėstas ir tokia prekyba užsiimančių partnerių ratas visose Baltijos šalyse.“
Net ir susiklosčius itin nepalankiai situacijai, įmonė išsaugojo visus darbuotojus, kas, pasak vadovo, grįžo su kaupu – bendrovėje dirbanti profesionalų komanda sugebėjo ne tik susitvarkyti su visais išbandymais, bet ir, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, 20 proc. padidinti pardavimus ir auginti verslą.
Įmonei, priduria jis, labai padėjo ir Valstybinės mokesčių inspekcijos taikyta pagalba verslui – mokesčių „atostogos“.
„Tai, kad įmonės turėjo galimybę atidėti visus mokesčius ir sutelkti turimas lėšas į verslo gelbėjimą, buvo puiki priemonė, leidusi toliau investuoti į veiklą ir augti, – pažymi A. Liškus. – Sunkiu metu, paskelbus karantiną, daugelis mūsų klientų – tiek didesnieji, tiek mažesnieji partneriai – sustabdė mokėjimus, todėl mokesčių „atostogos“ tapo galimybe išlaikyti verslą ir visus darbuotojus, o tuo pačiu ir plėstis.“
Investavo į e. platformą ir vykdė projektus
Karantino laikotarpiu, pasakoja A. Liškus, visas jėgas bendrovė nukreipė į įmonės marketingo stiprinimą: sukurti vaizdo klipai kiekvienam gaminamam produktui ir patalpinti „YouTube“ erdvėje, patobulinta ir įmonės internetinė svetainė: atnaujintos produktų nuotraukos ir išplėstas jų asortimentas.
„Šiuo metu vartotojams jau pasiekiama mūsų nauja internetinė svetainė, kur, kaip ir ankstesnėje, galima rasti vienintelę tokią mūsų rinkoje apšvietimo skaičiuoklę, leidžiančią lengvai apskaičiuoti, kiek šviestuvų reikia norint tinkamai apsišviesti savo namų zonas, garažo, sandėliavimo patalpas ir kt., – dėsto pašnekovas. – Tinklalapis paruoštas tiek profesionalams bei partneriams, ieškantiems informacijos apie apšvietimo sprendimus ir kitų techninių duomenų, tiek paprastiems lankytojams, siekiantiems rasti jiems aktualią informaciją apie LED gaminius.“
Šiemet, prisimena vadovas, įmonė taip pat įvykdė ir nemažai reikšmingų apšvietimo projektų – pavyzdžiui, bendradarbiaujant su didmeninės prekybos partneriais, „Topenergos“ gaminamais linijiniais „Liman“ ir aukštų patalpų „Ufa“ šviestuvais apšviestos Akmenėje įsikūrusios bendrovės „Vakarų medienos grupė“ gamybinės ir biuro patalpos, o vasarą „Ufa“ aukštų patalpų sprendimai sumontuoti ir Kauno Akropolio bei įmonės „Autosabina“ prekybinėse patalpose.
Planuoja plėtrą į Lenkiją
Įvardinant ateities planus, A. Liškus tikisi tolesnio pardavimų augimo, o artimiausiuose planuose – ir įmonės pozicijų e. erdvėje bei eksporto srityje stiprinimas. Jau greitu metu, dalinasi jis, bus vedamos derybos dėl bendrovės produktų tiekimo į Lenkiją.
„Jau ilgą laiką svarstyta eksporto šalių plėtra, tačiau būtent karantino laikotarpis paskatino uoliau dėlioti planus ir greičiau vykdyti visus reikalingus veiksmus tai pasiekti, – sako jis. – Lenkija nauja eksporto kryptimi pasirinkta dėl rinkų lyginant su Baltijos šalimis panašumo, o ir pačios jos dydžio bei galimybių. Nors laukia išties nemažai darbo siekiant joje įsitvirtinti, tikimės 2021-uosius pasitikti pirmaisiais pardavimais.“
Neplanuota pandemijos sukelta krizė, apibendrina A. Liškus, įnešė daug chaoso į verslo aplinką, bet, kaip rodo dabartiniai „Topenergos“ rezultatai ir užsibrėžti tikslai, tuo pačiu sustiprino jo valdomos įmonės komandą, privertė lanksčiau vertinti visas veiklos dedamąsias, praplėtė akiratį ir paskatino ieškoti naujų nišų.
2014 m. veiklą Mažeikiuose pradėjusi UAB „Topenerga“ šiandien žinoma kaip LED šviestuvų gamintoja ir tiekėja. Bendrovės sprendimai taikomi tiek individualių namų, biurų, tiek gamyklinių patalpų, sandėlių ar gatvių apšvietimui. Per 6 veiklos metus „Topenerga“ spėjo įsitvirtinti Latvijos bei Estijos rinkose, o neseniai užmegzti ryšiai su Švedijos partneriais jau davė rezultatų – įmonė šiais metais praplėtė savo eksporto lauką ir į šią šalį. Dar gana jaunas verslas savo pagrindinėmis stiprybėmis įvardina lankstumą ir patikimumą, ką ypač vertina ir bendrovės partneriai.