2019-07-03 14:46

„Tez Tour“ tapo franšizės davėja, turės savo kelionių agentūras

E. Jakunsko nuotr.
E. Jakunsko nuotr.
Viena didžiausių šalies kelionių organizatorių „Tez Tour“ plečia veiklą ir pradeda dirbti pagal franšizės verslo modelį. Iš viso šiemet numatyta atidaryti tris pagal franšizę veikiančias kelionių agentūras, kurios pardavinės tik šio organizatoriaus produktus.

Kaip teigiama pranešime, franšizės modelį vystyti įmonė imasi atsižvelgdama į išsiplėtusią šalies kelionių rinką ir siekdama turėti tiesioginį ryšį su klientais bei dar geriau atliepti jų poreikius.

Vilniuje jau veikia pirmoji pagal „Tez Tour“ franšizę dirbanti įmonė. Šiuo metu su kelionių sektoriuje dirbančiais verslininkais tarptautinis kelionių organizatorius derasi dėl tokių įmonių veiklos Kaune ir Klaipėdoje.

Vilniuje Švitrigailos g. jau atidaryta pirmoji pagal „Tez Tour“ franšizę dirbanti kelionių agentūra. E. Jakunsko nuotr.

Aleksandras Sukovas, „Tez Tour“ generalinis direktorius, teigia, kad poreikis naujam verslo modeliui šalia išlaikant ir senąjį, kai prekyba kelionėmis vyksta bendradarbiaujant su nepriklausomais kelionių agentais, susiformavo savaime.

„2018-aisiais pasiekėme apčiuopiamą 43% siekiantį keliautojų augimą, nedidelį augimą jau stebime ir šiemet. Pastaraisiais metais ypač išplėtėme siūlomų kelionių geografiją ir įvairovę. Pastebėjome, kad visa tai reikalauja tik į mūsų produktus orientuoto personalo, galinčio užtikrinti aukščiausios kokybės paslaugas. Be to, augant keliautojų srautui, norime turėti tiesioginį ryšį su jais, įsigilinti į poreikius dar labiau. Verslo modelis pagal franšizę leidžia visa tai padaryti“, – pranešime spaudai dėsto A. Sukovas.

Įmonėms, ketinančioms pradėti verslą pagal franšizės sutartį, kelionių organizatorius siūlys veikti abipusio bendradarbiavimo ir investavimo principu, kuomet „Tez Tour“ įsipareigos teikti kelionių ekspertų konsultacijas ir informaciją bei iš dalies dalinsis technologijų baze.

Tikimasi, kad naują veiklą pradedantys verslininkai įsteigs kelionių biurą, įsitrauks ruošdami produktus klientams, prisiims atsakomybę už kelionių agentų samdymą ir užtikrins tam tikrą sutartą kiekį kelionių pardavimų.

Padėtis pasikeitė

Aleksandras Sukovas, „Tez Tour“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

A. Sukovo pastebėjimu, specializuotos agentūros, kuriose koncentruojamasi į vieno organizatoriaus produktus – visame pasaulyje populiari praktika. Visgi Lietuvos kelionių rinka tokio pobūdžio bendradarbiavimui ilgą laiką buvo per maža.

„Tačiau situacija pasikeitė, lietuviai keliauja ir, atsižvelgiant į prognozes, keliaus vis daugiau. Į pagal franšizės sutartį dirbančias agentūras klientai ateina įsigyti kelionės iš pirmų rankų, paslaugą gauna greitai ir kokybiškai, nes konsultantas visą savo laiką gali skirti konkretaus produkto pažinimui. Dėl turimų žinių lygio ir aptarnavimo standartų tokių agentūrų darbuotojai vadinami priekinės linijos personalu (angl. frontline), savo ruožtu mes taip pat prisiimame atsakomybę už jų teikiamas paslaugas“, – komentuoja A. Sukovas.

Taip pat bus tęsiamas bendradarbiavimas su visoje šalyje veikiančiais nepriklausomais kelionių agentais ir agentūromis.

Liūto dalis pardavimų – per agentūras

Pagrindinis „Tez Tour“ produktas – poilsinės bei pažintinės kelionės lėktuvu. Ši organizatorė savo keliones parduoda ne pati, o tik per tarpininkus – kelionių agentūras. Taip pat ir kiti Lietuvos kelionių užsakomaisiais skrydžiais organizatoriai didžiąją dalį savo kelionių parduoda per agentūras, o ne patys.

Pavyzdžiui, didžiausias organizatorius „Novaturas“ biržai pateiktoje ataskaitoje nurodo, kad kelionių agentūrų dalis „Novaturo“ pardavimuose 2018 m. sudarė 72,7% ir, palyginti su 2017 m., išaugo 1,8%.

„Novaturo“ nuosavų mažmeninės prekybos biurų dalis per metus sumažėjo 1,7% — iki 11,4%. Vietoj nuosavų biurų „Novaturas“ pagrindinį dėmesį skelbia pernai skyręs internetiniams pardavimams, tiesa, pastarieji per metus sumažėjo 0,1% iki 14,1%.

Tuo tarpu prieš metus skrydžius iš Lietuvos pasiūliusi didžiausia Lenkijos kelionių organizatorė „Itaka“ , remdamasi patirtimi kitose rinkose, išsikėlė tikslą steigti savo ženklo pardavimo biurus.

VŽ rašė, kad pirmaisiais veiklos metais „Itaka“ Lietuvoje atidarė 4 biurus – daugiausia prekybos centruose.

Pelnas sumenko

„Tez Tour“ yra antra didžiausia Lietuvoje kelionių užsakomaisiais skrydžiais organizatorė.

VŽ rašė, kad pernai su „Tez Tour“ iš Lietuvos užsakomaisiais reisais keliavo 157.000 turistų, 48% daugiau nei 2017 m. Organizatorės pajamos 2018 m. padidėjo 38%, iki 94,3 mln. Eur.

Tiesa, pelno rodikliai prastėjo: grynojo pelno 2018 m. uždirbta 0,14 mln. Eur, nors 2017 m. jis sudarė 1,871 mln. Eur.

Kodėl sumenko „Tez Tour“ pelnas, skaitykite „VŽ premium“.

„Tez Tour Lietuva“ priklauso tarptautinei kompanijai „Tez Tour“, kuri per metus poilsiui į užsienio kraštus išskraidina 2 mln. turistų. Tarptautinis kelionių organizatorius „Tez Tour“ vienija 28 kompanijas ir patenka į pagrindinių Europos kelionių organizatorių, tokių kaip „Tui“, „Thomas Cook“ ir kitų, penketuką.

52795
130817
52791