Tyrimas: 70% lietuvių ilgąsias atostogas leidžia Lietuvoje, 27% nuomojasi būstą iš privačių asmenų

Publikuota: 2018-12-17
Ignalina, ežeras, valtelė. Violetos Bubelytės nuotr.
svg svg
Ignalina, ežeras, valtelė. Violetos Bubelytės nuotr.
„Verslo žinios“

Lietuvos gyventojai po savo šalį bent su viena nakvyne keliauja vidutiniškai 4 kartus per metus, vienai kelionei skiria daugiau nei 100 Eur, labiausiai mėgsta ramų poilsį gamtoje. Nakvynės dažnas ieško „Booking.com“, o 27% kelionėje nuomojasi privatų būstą.

Tokias po savo šalį keliaujančio lietuvio, taip vadinamo vietinio turisto, charakteristikas atskleidė Turizmo departamento atliktas Vietinio turizmo tyrimas. Tai pirmasis tokio pobūdžio tyrimas.

„Šiemet per devynis mėnesius bent su viena nakvyne po Lietuvą keliavusių vietinių turistų pagausėjo net 128.000 arba 12%. Tai labai spartus augimas. Vietinis turizmas Lietuvoje auga dukart greičiau nei Latvijoje ir Estijoje. Galima drąsiai teigti, kad keliauti po Lietuvą tapo madinga“, – pirmadienį pristatydama tyrimą sakė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė, Turizmo departamento Vietinio turizmo tyrimo vadovė.

Pusė turistų – vietiniai

nuotrauka::1

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Vietiniai turistai sudaro pusę visos Lietuvos turizmo rinkos.

Pavyzdžiui, per pirmus devynis šių metų mėnesius po Lietuvą iš viso keliavo 2,6 mln. turistų - iš jų 1,4 mln. užsieniečių ir 1,2 mln. lietuvių (47% rinkos).

„Būtent vietiniai turistai padeda augti regionams ir mažina sezoniškumą. Vietinio turizmo sezoniškumo Lietuvoje nebeturime - Lietuvos žmonės keliauja po šalį visais metų laikais“, - džiaugiasi departamento vadovė.

Iki šiol departamentas neturėjo duomenų, kaip keliauja Lietuvoje gyventojai, dėl kokių priežasčių, su kuo jiems asocijuojasi kelionės po Lietuvą, kam ir kiek keliaudami jie išleidžia pinigų, ar lieka patenkinti po kelionės.

„Todėl šiemet pirmą kartą atlikome išsamų vietinio turizmo tyrimą. Kai kurie jo duomenys išties stulbinantys – nors paprastai turistai iš Lietuvos garsėja kaip vieni kritiškiausių turizmo paslaugų vertintojai ir jų teikiami įvertinimai, palyginti su kitų šalių atstovų, nėra aukšti, iš tyrimo paaiškėjo, kad net 94% Lietuvos gyventojų yra patenkinti kelionėmis po savo šalį,”, - pasakoja p. Trakimaitė-Šeškuvienė.

Išsiaiškino, kodėl renkasi Lietuvą

nuotrauka::2

Pagrindines, ilgiausias metų atostogas Lietuvoje teigė leidžiantys 70% respondentų. Užsienio šalis ilgosioms atostogoms renkasi maždaug kas ketvirtas gyventojas (27%).

Keliones po Lietuvą bent su viena nakvyne paprastam ar ilgajam savaitgaliui ar atostogoms Lietuvos gyventojai susiplanuoja vidutiniškai keturis kartus per metus.

Kodėl gyventojai keliauja po Lietuvą?

„Didžioji dauguma - 36% – teigė,kad į keliones po šalį leidžiasi todėl, kad nori ją geriau pažinti, jiems čia įdomu, yra ką pamatyti, kas penktas (19%) minėjo keliaujantis dėl Lietuvos grožio. 15% vertina trumpus atstumus, greitą kelionę, likę – gamtą, pažįstamą kalbą. 12% dalyvavusių apklausoje pažymėjo, kad kelionės po Lietuvą nėra brangios“, – komentuoja Rūta Matulaitienė, tyrimą atlikusio „KOG instituto“ tyrimų skyriaus vadovė.

Lietuviai – gamtos vaikai

Kelionių Lietuvoje metu vietiniai turistai vidutiniškai užsiima 3 skirtingomis veiklomis. Dažniausia ir pagrindinė - ramus poilsis gamtoje, ypač prie vandens telkinio (57%). Taip pat itin svarbi apžvalgos bokštų ir pažintinių takų, kitų gamtos objektų (49%) paieška, pilių, dvarų, muziejų, kitų kultūros objektų lankymas (42%).

nuotrauka::3

Paklausti, kokie objektai labiausiai įstrigo kelionėse po šalį, respondentai dažniausia minėjo ežerus ir jūrą. Atsakant į klausimą, kokias vietoves labiausiai rekomenduotų aplankyti Lietuvoje, dažniausi minėti Anykščiai, Druskininkai, Trakai, Birštonas, Nida, Palanga, Molėtai.

Keliaudami po Lietuvą vietiniai turistai labai mėgsta ragauti, atrasti naujus skonius - ieško kavinių, restoranų (35%). Kitos veiklos: aktyvus turizmas (žygiai pėsčiomis, dviračiais), kultūros renginiai, kt.

Daugiausiai išleidžia maistui

107 Eur – tiek vidutiniškai vienos kelionės metu išleidžia po šalį keliaujantis vienas Lietuvos gyventojas.

Didžiausią išlaidų dalį (36%) sudaro maistas – perkamas parduotuvėse arba kavinėse, panašiai tiek pat (32%) – apgyvendinimas.

Tuo tarpu transportas bei kitos išlaidos, pavyzdžiui, pirkiniams, muziejų bilietams ar pramogoms kelionių po Lietuvą metu sudaro mažesnę išlaidų dalį (atitinkamai 18% ir 14%).

Populiariausias - privatus būstas

nuotrauka::4

Daugiausiai – 30% – respondentų keliaudami apsistoja nemokamai pas draugus ar gimines, 27% – nuomotame privačių asmenų būste, pvz., kambaryje, apartamentuose ar bute. Toliau rikiuojasi viešbučiai (26%), kempingai, nameliai, palapinės (23%), kaimo turizmo sodybos (17%), svečių namai (11%), sveikatinimo įstaigos - sanatorijos, SPA (11%).

Turizmo departamento vadovė atkreipia dėmesį, kad 27% vietinių keliauninkų apsistoja ne viešbučiuose, o pas privačius asmenis.

„Statistikos departamentas tų, kurie apsistoja privačiame gyventojų sektoriuje į turizmo statistiką neįskaičiuoja. Taigi remiantis šio tyrimo išvadomis, galima teigti, kas mūsų oficiali statistika „nemato“ 1/3 turistų“, – kalba p. Trakimaitė – Šeškuvienė.

Tyrimo duomenimis, nuomotas privačių asmenų būstas dažniau pasirenkamas pajūrio kurortuose ir Klaipėdos mieste bei dažniau kasmetinių atostogų metu nei savaitgalio išvykoms. Viešbučiai, spa centrai dažniau pasirenkami Druskininkuose ir Birštone, o kaimo turizmo sodybos – Zarasuose ir Ignalinoje.

Tyrimas atskleidė, kad apgyvendinimą internetu („Booking.com“, kreipiasi tiesiogiai ir kt. ) užsako 77% respondentų, tačiau stipri išlieka ir rekomendacijų įtaka.

Rinkos reakcija

nuotrauka::5

Tyrimo pristatyme dalyvavę turizmo verslo atstovai sako, kad tyrumas išties reikalingas ir naudingas.

Evalda Šiškauskienė, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė, sako, kad jos dėmesį labiausiai atkreipė tai, kad labai aukštas procentas po Lietuvą keliaujančių žmonių nakvynės ieško per „Booking.com“.

„Apgyvendinimo įstaigos už paslaugą „Booking.com“ moka labai didelius procentus, geriau būtų jei žmonės dažniau nakvynės ieškotų tiesiogiai apgyvendinimo įstaigų svetainėse“, – sako ji.

Tyrimą Turizmo departamento užsakymu atliko KOG Rinkodaros ir komunikacijos mokslų institutas. Internetu apklausti 1.500 visos Lietuvos gyventojų nuo 18 iki 74 m. amžiaus.

Apklausa vyko šių metų rugpjūčio mėn.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Paslaugos“
„Verslo žinioms“ – Metų nacionalinės žiniasklaidos priemonės apdovanojimas

Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dienos išvakarėse apdovanoti Europos Sąjungos (ES) investicijų efektyvumą...

Verslo aplinka
2022.05.06
„Rekvizitai.lt“ – nauja duomenų analizės paslauga ir dovana VŽ prenumeratoriams 6

Portalą „rekvizitai.lt“ papildo nauja „Premium“ rubrika, kurioje vartotojai galės parsisiųsti „rekvizitai.lt“...

Prekyba
2022.05.05
Internetinė žiniasklaida „google mokesčio“ norėtų nuo 2023-iųjų 4

Internetinė žiniasklaida siūlo Vyriausybei svarstyti galimybę taikyti skaitmeninių paslaugų mokestį...

Rinkodara
2022.05.04
EK atmetus skundą dėl LRT finansavimo, ginčas persikėlė į ES Teisingumo Teismą

Europos Komisija (EK) atmetė Lietuvos komercinės žiniasklaidos skundą dėl Lietuvos nacionalinio radijo ir...

Rinkodara
2022.05.03
„Ekspress Grupp“ pirmojo ketvirčio nuostolis viršijo 0,5 mln. Eur

„Delfi“ naujienų portalus Baltijos valstybėse valdanti Estijos žiniasklaidos ir pramogų grupė „Ekspress...

Rinkodara
2022.04.29
Institucijoms suteikta daugiau galių riboti karo propagandą

Seimas antradienį patvirtino pataisas, suteiksiančias daugiau galimybių žurnalistų etikos inspektoriui...

Verslo aplinka
2022.04.19
LRT atnaujina savo prekės ženklus

Iki 2022 m. vasaros LRT žiūrovai išvys atnaujintus LRT kanalų prekės ženklus. Įvaizdžio atnaujinimas apima...

Rinkodara
2022.04.12
Rusija apkaltino „YouTube“, kad blokuoja Valstybės Dūmos kanalą

Rusijos pareigūnai šeštadienį apkaltino vaizdo įrašų ir transliavimo platformą „YouTube“ blokuojant...

Verslo aplinka
2022.04.09
Rusija kovoja su „Google“: apkaltino „melagienų“ skleidimu

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“ ketvirtadienį pareiškė uždrausianti JAV interneto...

Inovacijos
2022.04.07
Lietuvoje pradėta retransliuoti Ukrainos „UA: PBC“ radijo programa

Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) per vidurinių bangų siųstuvą Lietuvoje pradėjo...

Rinkodara
2022.04.04
LRTK žiniasklaidai prilygino dalį vaizdo tinklaraštininkų 1

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) patvirtino gaires vaizdo tinklaraštininkams (vlogeriams),...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
„Google“ raginama šalinti programėles, per kurias galima žiūrėti uždraustas TV programas 3

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) kreipėsi į „Google“, prašydama pašalinti iš „Google Play...

Rinkodara
2022.03.23
G. Landsbergis: daugiau Rusijoje veikusių žiniasklaidos priemonių svarsto, ar kurtis Lietuvoje

Laisvosios Europos Radijui/Laisvės radijui (RFE/RL) paskelbus apie Vilniuje atidaromą biurą, užsienio reikalų...

Rinkodara
2022.03.18
Rusija blokavo virtinę užsienio tinklalapių, įskaitant estų „Postimees“

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“, paprašius Generalinei prokuratūrai, trečiadienį...

Rinkodara
2022.03.16
Vasarį Lietuvos informacinėje erdvėje 365 dezinformacijos atvejai 2

Vasarį Lietuvos informacinėje erdvėje užfiksuoti 365 dezinformacijos bruožų turėję atvejai. Jų buvo 218...

Rinkodara
2022.03.12
Šiaurės Europos laikraščiai žada skelbti naujienas rusų kalba

Trys didžiausi Šiaurės Europos laikraščiai ketvirtadienį pranešė, kad vers savo naujienas į rusų kalbą,...

Rinkodara
2022.03.10
Dėl propagandos skleidimo apribota prieiga prie rusiškų ir lietuviškų portalų 1

Policija, remdamasi ekspertų išvadomis, dėl karo kurstymo ir propagandos apribojo prieigą prie...

Rinkodara
2022.03.09
Stabdoma TV programos „Mir“ transliacija, blokuojamos 57 interneto svetainės

Dėl dezinformacijos, karo kurstymo ir propagandos stabdomas televizijos programos „Mir“ platinimas bei...

Rinkodara
2022.03.09
Žurnalų leidybos milžinė „Conde Nast“ traukiasi iš Rusijos rinkos

JAV žiniasklaidos grupė „Conde Nast“, leidžianti tokius žurnalus kaip „Vogue“, „Glamour“ ir „Vanity Fair“,...

Rinkodara
2022.03.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku