Verslas ragina dar kartą pratęsti GPAIS pereinamąjį laikotarpį

Spalio 1 d. baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS), pereinamasis laikotarpis ir ši sistema taps privaloma maždaug apie 25.000 Lietuvos įmonių.
Lietuvos pramonininkų konfederacija (LPK) įspėja, kad pasibaigus GPAIS pereinamajam laikotarpiui gresia chaosas atliekų apskaitos sistemoje ir ragina Aplinkos ministeriją taisyti šios sistemos trūkumus.
LPK teigimu, baigiantis pereinamajam laikotarpiui nėra spėta atsakyti į verslui rūpimus klausimus. GPAIS sistema šlubuoja, kai kurie būtinieji moduliai sistemoje veikia tik iš dalies arba jų išvis nėra, trūksta ne tik integracinių sąsajų tarp GPAIS ir verslo valdymo sistemų, bet iki šiol į naująją sistemą nėra įkelti visi reikiami duomenys iš kitų registrų ar duomenų bazių.
Tai tik kelios iš problemų, dėl kurių GPAIS naudotojams atstovaujanti LPK ne kartą kreipėsi į Aplinkos ministeriją, teigiama LPK pranešime.
Stringa dokumentų išdavimas
Kaip vieną didžiausių naujosios sistemos trūkumų, LPK mini atliekų sutvarkymą įrodančių dokumentų išdavimą per GPAIS.
Dokumentus, įrodančius, kad pakuočių ir kitos atliekos yra sutvarkytos, privaloma išrašyti tik per šią sistemą, tačiau šiandien galima suskaičiuoti vos pavienius atvejus, kai tokie dokumentai buvo sėkmingai išduoti.
VŽ rašė, kad beveik pusšimtis įmonių jau tapo GPAIS įkaitais atliekų tvarkytojai nuo metų pradžios dėl sistemos sutrikimų negali išrašyti pakuočių atliekų sutvarkymą įrodančių dokumentų, todėl gamintojų ir importuotojų organizacijos negali su jais atsiskaityti už suteiktas paslaugas.
Prašo optimizuoti apskaitą
Kitas svarbus klausimas, kurį kelia GPAIS naudotojai po naujosios sistemos diegimo neproporcingai padidėjusi administracinė našta. Anot LPK, nuo šių metų atliekų darytojai turi rankiniu būdu suvedinėti kiekvienos atliekų siuntos duomenis ir tai prasilenkia su Ūkio ministerijos deklaruojamu siekiu mažinti verslui tenkančią administracinę naštą.
LPK teigia, jog nekart kreipėsi į Aplinkos ministeriją, prašydama supaprastinti atliekų susidarymo apskaitos reikalavimus ir užtikrinti GPAIS programinį tobulinimą.
LPK ragina Aplinkos ministeriją parengti GPAIS susijusių problemų sąrašą ir taikyti tokį pereinamąjį laikotarpį, kuris baigtųsi tik išsprendus paskutinę GPAIS techninę problemą.
Pasak LPK, pereinamojo laikotarpio pratęsimas pats savaime sistemos trūkumų neišsprendžia, sprendimas dėl pereinamojo laikotarpio pratęsimo ar nepratęsimo turėtų būti siejamas su visų esminių problemų išsprendimu.
Susisiekti su Agne Bagočiute, Aplinkos ministerijos Atliekų departamento direktore, ir gauti ministerijos komentarą, VŽ kol kas nepavyko. Tikimės ministerijos pozicija papildyti vėliau.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Paslaugos
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti