2018-05-28 11:30

Įmonių patirtis: geriausia reklama – patys pirkėjai

Ekaterinos Chesnokovos („Sputnik“ / „Scanpix“) nuotr.
Ekaterinos Chesnokovos („Sputnik“ / „Scanpix“) nuotr.
Verslininkai, kurie perprato reklamos iš lūpų į lūpas esmę, tikina, kad būtent pirkėjai pritraukia naujų klientų, kartais net patys to nežinodami.

 Užtenka to, kad pirkėjas būtų patenkintas tiek pačiu produktu, tiek aptarnavimu: tada jis apie tai papasakos draugui ar kaimynui.

Tuo įsitikinę tiek pramonininkai, tiek prekybininkai. Pavyzdžiui, Jonas Sakaitis, 14 m. Rokiškyje gyvenamuosius medinius namus gaminančios UAB „Skado medis“ direktorius, sako, jog šeimos verslas užaugo be ypatingo dėmesio reklamai ir didelio jos biudžeto. Verslininkas nurodo, kad geriausia klijuotų tašų ir skydinių gyvenamųjų namų reklama yra sklindanti iš lūpų į lūpas, kaimynų rekomendacijos. Tiesa, toks klientų pritraukimo būdas yra ir sudėtingiausias. „Mūsų reklama – gerai pastatyti namai ir kaimynų atsiliepimai. Tai mums pasiteisino, bet yra brangus dalykas, kurį reikia labai saugoti, nuolat rūpintis, kaip išlaikyti tokias pozicijas ir kokybę, kurią turime užtikrinti nuo pirmo e. laiško iki garantinės priežiūros. Jei klientas patenkintas bendravimu, namo pastatymu ir jo priežiūra, papasakos ir kaimynui“, – nurodo p. Sakaitis.

Nusižiūri nuo kaimyno

Ne vieną pirkėją kaimynai yra atvedę ir Šiaulių UAB „Agrotaka“, prekiaujančiai žemės ūkio technika. Prieš keletą metų šiauliškiai pradėjo prekiauti turkų gamybos sėjamosiomis „IrTem“ – prieš tai Lietuvoje turkiška įranga niekas neprekiavo.

Iš pradžių ūkininkai žiūrėjo kiek atsargiai: baiminosi pirkti daiktą, apie kurį nėra jokių atsiliepimų, tik pardavėjų rekomendacijos. „Bet nusipirko vienas ūkininkas, tada kitas, o paskui atvažiavo jų kaimynai, sako, ir jiems tokių reikia. Taip prekyba įsivažiavo be jokių reklamų“, – VŽ yra sakęs Arūnas Maziukas, UAB „Agrotaka“ direktorius.

Panaši padėtis buvo ir tuomet, kai šiauliškiai pirmieji Lietuvoje ėmė prekiauti indiškais traktoriais.

„Kai į Šiaulius atvežėme pirmuosius Indijoje pagamintus traktorius „Solis“, žinoma, buvo kiek neramu – nežinojome, kaip neregėtą prekės ženklą priims Lietuvos pirkėjai. Tačiau mūsų spėjimai pasitvirtino – daugelis ūkininkų žiūri ne į gamintoją, o į kainą ir patvarumą“, – nurodo įmonės vadovas.

52795
130817
52791