„Norfa“ įtiko pirkėjams – fiksuojamas šviežių daržovių pardavimų šuolis

„Daržovių ir vaisių skyrius ilgai buvo silpna mūsų veiklos vieta. Išbandėme daug sprendimų, kaip užtikrinti prekybos salėse esančių daržovių šviežumą, ir tikrai ne viskas pasiteisino. Bet dabar, kaskart nuvažiuodamas į mūsų parduotuves įvairiuose miestuose galiu atsikvėpti, matau, kad jau tvarkomės gerai. O tie 40%, kiek išaugo pardavimai, yra pats teisingiausias rodiklis, rodantis, kad ir klientai įvertino“, – sako Dainius Dundulis, UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas.
VŽ jau rašė, kad pakoregavus užsakymų sistemą, šviežių daržovių ir vaisių skyriai „Norfos“ parduotuvėse tapo kur kas tvarkingesni. Anksčiau parduotuvės užsisakydavo per daug produkcijos, kuri gesdavo greičiau nei pirkėjai spėdavo ją įsigyti. Diegiant sistemą itin daug dėmesio skirta ir darbuotojų apmokymams, kad šie sistema iš tiesų pasitikėtų ir nesiimtų papildomų užsakymų savo nuožiūra. „Dabar jau labai tiksliai atspėjame paklausą, užsakomas toks kiekis, kuris pirkėjams parduodamas per tiek laiko, kiek daržovės išlieka šviežios. Šiems skyriams bendra išvaizda ir šviežumas yra kritiškai svarbu“, – sako D. Dundulis.
Daugiau žuvies
Bendra išvaizda labai svarbi ir kitų šviežių produktų grupių paklausai, pavyzdžiui, šviežios mėsos ar žuvies. „Norfos“ tinkle parduodama apie 25% visos lietuviškos kiaulienos rinkos. Turint tokią rinkos dalį, labai didelių pardavimų šuolių jau sunku tikėtis. O štai šviežios žuvies grupė, pasak „Norfos mažmenos“ vadovo, dabar labai auga.
„Šviežia žuvies kategorija Lietuvoje jau įgauna tokią, pavadinkime, nuolatinę darbinę būseną, jos dabar turi būti nuolat, bent jau kiekvienam savaitgaliui. Anksčiau tokio poreikio nebuvo, žuvies masiškai pirkėjai ieškodavo tik prieš šventes. Čia suveikia ne tik paklausa, bet ir pasiūla. Iki šiol šviežios žuvies parduotuvėse ne visada ir buvo galima nusipirkti, pasiūla būdavo labai ribota. O šiandien bent jau doradų, vilkešerių ar karpių galima nusipirkti, krevetės ir kalmarai taip pat gausiai vežami, juos atranda ir pirkėjai“, – sako D. Dundulis.
Prognozuoja augimą
Pasak D. Dundulio, keičiantis pirkėjų kartoms, visose parduotuvėse didėja pasiūlos įvairovė. O kai yra paklausa, net prabangesnių, įmantresnių prekių galiausiai pavyksta pasiūlyti už gerą kainą. „Viską lemia kiekiai, kitaip tariant, ar gali pirkti tos prekės sunkvežimiais. Tik didelis kiekis leidžia pasiūlyti kainą. Prieš dešimt metų ir antis buvo egzotika, nes ir užsakomi kiekiai buvo maži, o dabar antis jau galima sakyti įsisuko, ji nebėra prabanga, prieš šventes tradiciškai turėsime jų pilnas lentynas “, – sako D. Dundulis.
Jis pažymi, kad yra kategorijų, kurios ir šiandien yra dar nepakankamai išvystytos, nors ateityje, tikėtina, labai augs. Viena tokių D. Dundulis įvardija šaldytus produktus. „Prekybininkai dar tinkamai nepateikia šių prekių, pirkėjai jų dar neatrado, bet tai – laiko klausimas, palaipsniui ši kategorija įsivažiuos ir tikrai augs. Štai, šaldytos tešlos gaminiai dar prieš 5 metus buvo mažai perkami, o dabar tai – pagrindas kepykloms, ir tikras atradimas vartotojams“, – įsitikinęs D. Dundulis.