Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai

VISI KOMENTARAI

44
  • 2023-05-22T18:08:14+03:00

    Kur visi buvo kai ant Gedimino kalno medzius ispjove, kas nors atlygins nuostolius?

    • 2023-05-23T07:44:21+03:00

      Medžių šaknys darė žalą šlaitui. Nuošliaužos yra šaknų veiklos dalis.

    • 2023-05-26T01:55:02+03:00

      Nuošliaužos yra taip pat ir medžių nebuvimo pasekmė.

  • 2023-05-22T18:24:16+03:00

    Kontraversiska mintis. O ar tikrai tas vienas ąžuolas vertas 1-2M eur? Ką jei vystytojas būtų skyrės pvz. 750K eur nupirkti kokius 100HA žemės ir juos apsodinti medžiais. Kas daugiau naudos turėtų? Ar tame pačiame mieste panašią sumą investuoti kažkur, kur pasidonti medžių irgi ženkliai daugiau medžių?

    • 2023-05-22T18:49:54+03:00

      Bravo, esate visiškai teisus, jeigu esmė iš tiesų būtų medis, o ne ideali proga visiems lėtai mastantiems estų investuotojams aiškiai parodyti, jog mieste jau naujas šeimininkas ir stavkės didės...

    • 2023-05-22T19:48:38+03:00

      Tai lai nuperka 100ha ir apsodina medziais, priziuri, paziuresim, kiek kainuos… 750k matai jam….

    • 2023-05-23T07:45:57+03:00

      Problema yra tai, kad deda skersą vystytojai, ir nors sutariama, kad medžio pjauti negalima, vis tiek naglai jį nupjauna. Labai norint tą medį būtų buvę galima persodinti. Tik baisiai brangu - rankomis atkasinėti medį, surišti šaknis, laistyti, kol iškasi visą medį, ir spec transportu išvežti.

    • 2023-05-23T10:48:00+03:00

      Buvo toks variantas (medžio perkelimo) siųlytas savivaldybei, bet jie patys atsisakė.

    • 2023-05-23T14:02:25+03:00

      Kiek mačiau, tai tas perkėlimas, jei galima perkelti, jei ne - nukirsti. Tai būtų tiesiog nukirtę. Lietuvoje tokio dydžio medžių niekas neperkėlinėja. Čia japonų tradicijos.

    • 2023-05-23T14:40:20+03:00

      Dabar, panašu, teks perkelinėti.

    • 2023-05-23T16:56:07+03:00

      čia kas tokie susapnavo 100-mečio medžio perkėlimą? Ir kas negerai su eurometrų prikišta vystytojų galva, kad išskirtinis medis mieste tampa kliuviniu, o ne vertingu radiniu?

    • 2023-05-23T17:08:25+03:00

      100HA zemes kainuos 400-500K dar 250-350K eur apsodinimui. Atrodo padaroma. Na bet tarkime 50HA tai easy.

    • 2023-05-23T17:12:09+03:00

      Sutarta gali būti kai abi pusės sprendžia. O čia spėju buvo griežtai nurodyta - be jokių kompromisų. Jokių. Jei nepalieki jokių atlernatyvų, kad ir labai brangių ir nepatogių - tokie drąstiški veiksmai tikėtini.

  • 2023-05-22T19:54:40+03:00

    Estukas akivaizdžiai per istorijos pamokas dinderį mušė. Nesimokė, kad lietuviai - paskutiniai Europos pagonys dar iki šiol garbinantys ąžuolus. Dabar moka už savo neišsilavinimą.

    • 2023-05-23T22:38:22+03:00

      Kas yra "dinderis"? Labai šmaikštu skaityti apie lietuvių tradicijas. :)

  • 2023-05-22T20:55:29+03:00

    Kiekvienais metais iškertama 100tai hektarų miško medienai, popieriui ir t.t.

    • 2023-05-22T22:24:32+03:00

      skiriasi šiek tiek kur miške, o kur miesto centre. kaip ir plyta savartyne ir plyta tavo namo sienoje - abi lyg ir plytos, bet kazkuo vis tik skiriasi

    • 2023-05-23T17:13:59+03:00

      Taip vertė skiriasi ir labai. Bet nėra neįkainuojama.

  • 2023-05-22T23:28:45+03:00

    Nubudo. Komunikacijos ir klausimo valdymo pamokėlės "kaip nereikia daryti". Medį pjovė greitai, nes lietuviai. Vėliau jau estiška palėtinta pavara bandė F1 etapą laimėt...

  • 2023-05-23T07:48:28+03:00

    Sakydamas "pilnai neįvertinome svarbos" turi omeny, dėjome skersą ant visų sąlygų ir priminimų išsaugoti medį, bet nesitikėjome, kad tai turės iš vis kokių pasekmių apart kelių šimtų eurų baudos. Šiaip turėtų būti galimybė naikinti statybos leidimą, nes viena iš sąlygų neįgyvendinta. O pastatas statytojo lėšomis nugriaunamas.

    • 2023-05-23T08:01:03+03:00

      Kaip tu panaikinsi tai, ko nėra?

    • 2023-05-23T09:00:14+03:00

      Dar tik projektą derina, tai po tokių sprendimų leidimu net nekvepia. Dabar pusę Viniaus apželdins kol gaus parašus... Projektiniuose siūlymuose aiškiai įvardinta: "Galiojančiame detaliajame plane teritorijai numatytą statybos zonos ribą reikalinga koreguoti siekiant išsaugoti didžiausią šio sklypo vertybę – brandžius ąžuolus, sprendinius priderinant prie jų augimvietės ir užtikrinant išsaugomų medžių šaknyno apsaugą." https://vilnius.lt/wp-content/uploads/2022/06/A043_PP-BYLA_Nuasmeninta.pdf

    • 2023-05-23T09:32:33+03:00

      Kažką būsiu praleidęs. Kokius darbus vykdo neturėdami statybos leidimo?

    • 2023-05-23T09:56:05+03:00

      Greičiausiai turi leidimą tvarkyti kokiems inžineriniams tinklams. Ta proga ir medį nukirto, paskaičiavę kiek tada galėtų kieme įrengti parkavimo vietų.

    • 2023-05-23T13:28:07+03:00

      Visiški pritariu, pasiteisinimas taip kaip visiško plūgo. Patys pateikė projektinius pasiūlymus su medžiu kaip centriniu akcentu, patys padarė tyrimus medžiui išsaugoti, savivaldybės pozicija aiškiai buvo iškomunikuota ne vieną kartą, ir iš niekur nieko jie staiga "pilnai neįvertino svarbos" :D

    • 2023-05-23T17:01:25+03:00

      ne, jie dar naglai aiškina - "savivaldybės reikalavimas išsaugoti medį teisiškai buvo nepagrįstas ir perteklinis". Tipo, vsio zakonno, ko dar čia norit? Juk tai mes, eurometrų žinovai sprendžiam kas yra teisė, o teisė visada tų, kas laiko benzopjūklą ir babkes. Visos Panoramos, Narbuto 5, ELL ir kiti su šitą trenktą estą pasamdžiusiu verslininku susiję reikalai gavo rimtą gaidį su reputacija, ilgam.

  • 2023-05-23T09:00:21+03:00

    "Nesuprantame, kodėl savivaldybė nesivadovauja teisės aktais ir kodėl jai siūlytos alternatyvos netiko“. Sveiki atvykę į Lietuvą:)

    • 2023-05-23T14:55:04+03:00

      Viską jie supranta.

    • 2023-05-23T17:03:30+03:00

      čia vadinasi įjungsim durnelį. Siūlytos alternatyvos - išrauti, nukirsti, nupjauti pjūklu - kažkodėl netiko? Tikrai, labai keista ta Lietuva.

    • 2023-05-24T09:58:05+03:00

      Čia dar klausimas, kuri pusė tą "durnelį įjungė". Gentvilas pasakė - medis nebuvo saugomas. Teisės aktai sako - tam tikru atstumu nuo požeminių komunikacijų negali būti medžių. O visa kita kas toliau - tai visokios išlygos ir prielaidos: galima suprojektuoti požeminį bunkerį medžio šaknims ir tokiu būdu medžio nekirsti ir pan. Na kaip Stelmužės ąžuolą - galima užlieti betonu ir stovės dar kelis šimtus metų. Buvo panaši istorija su Tiškevičiaus dvaru Vilniuje - pusę parko brandžių medžių Vilniaus m. savivaldybė nupjovė ir pasodino naujus mažus medelius, nors vietiniai ten vos ne prisirakinę grandinėmis tuos brandžius medžius gynė. Čia, kaip supratau, irgi siūlė visą parkelį naujų medelių atsodinti. Tai kuo netinka? Eilinį kartą dvigubi standartai.

    • 2023-05-24T16:00:23+03:00

      gal jūs baikit versti visas nelabai aiškias situacijas į krūvą ir sakyti, kad jos tapačios, ir kažkieno standartai blogi? Iškart viskas pasidarys aiškiau, kai pradėsite vadovautis teise, ne paniatkėm. Leidimo kirsti neturėjo, taškas.

    • 2023-05-24T18:06:24+03:00

      Medis leidimo augti virš inžinerinių tinklų taip pat neturėjo. Taškas. Ir, vadovaujantis teise, aš turiu teisę kvestionuoti nelogiškus teisės aktų reikalavimus ar jų susikirtimus. Irgi taškas.:)

    • 2023-05-25T12:07:26+03:00

      jūs turite teisę, vadovaujantis teise? atleiskit, mielasis-oji, vadinkim reiškinius savais vardais - jūs vadovaujatės paniatkėm ir trolinatės ;-) skaitykite ir permanykite: "Vyriausybės nutarime numatoma, kad valstybinėje ir savivaldybės žemėje augantis ąžuolas būtų saugotinas, jei jo skersmuo viršija 12 cm, privačioje – 20 cm, medžio storis yra vienas iš kriterijų. Tai reiškia, kad norint nukirsti tokį medį, reikia savivaldybės leidimo. Įstatymai numato, kad būtent savivaldybės išduoda leidimus saugotiniems medžiams ir krūmams kirsti, šalinti, netgi genėti. O Vilniaus miesto savivaldybės tvarka numato, kad saugomam medžiui kirsti reikia gauti savivaldybės administracijos direktoriaus arba jo įgalioto pavaduotojo leidimą." Jei turite teksto suvokimo problemų ir su teise dar kas nors neaišku, teismas paaiškins, vystytojams ir jums. https://www.lrt.lt/naujienos/lietuvoje/2/1997127/nukirstas-azuolas-vilniuje-vis-tiek-butu-buves-pasmerktas-specialistas-isitikines-po-verslininku-sumanymu-medi-butu-istikusi-ilga-ir-skurdi-mirtis

    • 2023-05-25T13:45:43+03:00

      Negi tamstai taip viską sukramtyti reikia? Vadovaujantis teisės aktų nuostatomis, aš turiu teisę ..... Toliau, aplinkos ministras aiškiai pasakė, kad nukirstas medis nebuvo saugomas: https://madeinvilnius.lt/naujienos/miestas/s-gentvilas-azuolo-nukirtimas-vilniuje-brutalus-veiksmas-taciau-medis-nebuvo-saugomas/

    • 2023-05-25T13:59:06+03:00

      Aplinkos m. patvirtintame Saugotinų medžių ir krūmų kirtimo, persodinimo ar kitokio pašalinimo atvejų, šių darbų vykdymo ir leidimų šiems darbams išdavimo, medžių ir krūmų vertės atlyginimo tvarkos apraše nurodyta: 1. Šis tvarkos aprašas nustato saugotinų medžių ir krūmų kirtimo, persodinimo ar kitokio pašalinimo, šių darbų vykdymo, leidimų šiems darbams išdavimo, medžių ir krūmų vertės atlyginimo tvarką; 2. Juo vadovaujasi savivaldybės, išduodamos leidimus šiems darbams atlikti ir nustatyti saugotinų medžių ir krūmų vertės atlyginimo tvarką. 4. Saugotini medžiai ir krūmai neatlyginamai gali būti kertami (šalinami) šiais atvejais, kai: 4.15. auga apsaugos zonose, kuriose pagal Specialiųjų žemės ir miško naudojimo sąlygas neturi augti. 9. Saugotinų medžių ir krūmų kirtimo, persodinimo ar kitokio pašalinimo, genėjimo darbai turi būti vykdomi turint savivaldybės išduotą, leidimą, išskyrus 12 punkte nurodytus atvejus. 12. Saugotinų medžių ir krūmų vertė neatlyginama, kai: 12.1. 4 punkte nurodytais atvejais darbus vykdo žemės ar želdynų ir želdinių savininkas ir valdytojas ar jo įgaliotas asmuo. Reziumuojant, tegu aiškinasi advokatai ir teismas.

    • 2023-05-25T16:29:45+03:00

      tai jau tikrai, manau be teismo 141 tūkst. € estų medkirčiai niekaip nesusimokės. https://www.delfi.lt/video/aktualijos/uz-nupjauta-azuola-atkuriamosios-vertes-bauda-141-tukst-euru.d?id=93454761

    • 2023-05-25T18:14:13+03:00

      Aha, įdomu, ką teismas nuspręs: https://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/teismas-simasiaus-pazadus-sumale-i-miltus-savivaldybe-virsijo-igaliojimus-ir-veike-neteisetai.d?id=93462889

    • 2023-05-25T18:31:09+03:00

      labai įdomu, bet LVAT precedentas su ieškiniu dėl 2020 įvykių nebūtinai galioja šiandien, nes kaip komentuoja Vms, teisės aktai per tą laiką keitėsi. Bet kuriuo atveju, net jei medkirčiai šįkart išsisuks, tai jau bus paskutinis kartas, nes teisė neabejotinai tik griežtės. Į tokius įvykius politikai tiesiog negali nereaguoti, kaip grigeo taršos ar smurto buityje aukų atvejus. https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/lietuva/141-tukst-euru-uz-nukirsta-azuola-bauda-dar-nesumoketa-bet-ar-paskaiciuota-teisetai-56-2059034

  • 2023-05-23T10:34:30+03:00

    Ąžuolas šventas medis lietuviui, o estui ...?

    • 2023-05-23T22:49:48+03:00

      Ąžuolą nupjovė lietuvis už esto pinigus. Tai dar neaišku kas kam šventa.

  • 2023-05-24T09:44:34+03:00

    Manau, visi viską žinojo ir visiems viskas buvo OK, kol keletas visuomenininkų nepakėlė triukšmo. Tada cancel kultūrinikai pradėjo grasinti teismais, stabdyti narystes, sutaris ir pan. O realiai, pagal tai, ką rašo media, medis nėra įtrauktas į saugomų sąrašą, nėra det. plane, auga ant inžinierinių tinklų ( t.y. pagal įstatymus gali būti pašalintas ), jį palikus, vykdant projektą dėl grunt. vandens lygio nusėdimo greičiausiai būtų išgyvenęs 5...7 metus, o pasiūlymai medį perkelti ( spėju už n kEUR ) savivaldybei netiko. Palaukim taip žadėto teismo....manyčiau, jo nebus, nes visi jais grasinantys puikiai supranta ( -as), kad teismą pralaimės. Neteisinu vystytojo dėl ilgamečio medžio nukritimo, bet savivaldybė &Co neturėtų " plautis rankų ", o ieškot konstruktyvaus sprendimo, kuri duotų max. naudą visuomenei jau įvykusioje situacijoje.

    • 2023-05-25T08:53:16+03:00

      Pilnai su šia nuomone sutinku .Išpūsti situaciją lietuviai moka .

    • 2023-05-25T16:39:12+03:00

      o tai bent, vystytojas aiškina sklypas užtvindytas, o jūs jį 100% remiate kovoje su dundukais visuomenininkais ir beraščiais politikais, bet gruntinis sakote nusėdęs? ;-) neblogai čia pas eurometrų advokatus su logika. "Sklypas yra vienu metru žemiau nei gatvės lygis. Dėl pasikartojančio žemės sklypo apsėmimo liūčių metu šiuo metu vykdomi sklype esančių lietaus nuotekų inžinerinių tinklų remonto darbai. Lietaus nuotekų tinklas įsigijus sklypą dar buvo funkcionuojantis, tačiau pastarųjų metų aplinkinių gatvių remonto darbai lėmė problemas, dėl kurių sklype esanti aikštelė tapo nuolat apsemiama. Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/lietuva/rinktines-nt-apie-sprendima-vilniaus-centre-nupjauti-azuola-jo-amzius-simto-metu-nesiekia-saugomu-medziu-nekirtome-56-2056502?utm_medium=copied

  • 2023-05-25T15:07:04+03:00

    Pasiūlytų plastikinį, visišką kopiją nukirstam. Išverstų tą įmonę iš Lietuvos su visomis šaknimis.

RUBRIKOS NAUJAUSI

52795
130817
52791