Geležinkelį Plungė-Šateikiai už 57 mln. Eur platins „Kauno tiltai“
Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė sutartį su konkursą laimėjusiais „Kauno tiltais“.
Konkurse antroje vietoje liko bendrovių „Hidrostatyba“, „Leonhard Weiss“ ir „A.C.B“ konsorciumas (56,6 mln. Eur), trečioje – „Eurovia CS“, „Eurovia Lietuva“ ir Geležinkelio tiesimo centras (64,4 mln. Eur), pranešė „Lietuvos geležinkeliai“.
Beveik prieš metus AB „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbtas konkursas buvo organizuotas skelbiamų derybų būdu.
Projektą sudaro projektavimo darbai, ekspertizės paslaugos, statybos darbai, techninės priežiūros ir projekto vykdymo priežiūros paslaugos, eismo valdymo sistemų pritaikymo darbai ir kiti darbai. Projekto įgyvendinimo trukmė siekia 38 mėn., o jo užbaigimas yra numatytas 2022 m. ketvirtąjį ketvirtį.
„Kauno tiltai“ 2018-uosius baigė nuostolingai, o pardavimo pajamos, palyginti su užpernai, išliko beveik tokios pačios – 103,6 mln. Eur.
Iki 120–160 km / h
Antrojo kelio statybos ruože Plungė–Šateikiai projektu numatoma rekonstruoti 13,9 km esamo geležinkelio kelio, pastatyti 13,9 km naujo geležinkelio kelio, rekonstruoti esamus tiltus ir pralaidas, iešmus, pervažas, įrengti triukšmo slopinimo sienutes, rekonstruoti esamas elektros, signalizacijos ir ryšių sistemas, įrengti tvoras, lietaus bei drenažo sistemas, pertvarkyti esamas Plungės ir Šateikių geležinkelio stotis, pailginant pagrindinių bei atvykimo ir išvykimo kelių naudingą ilgį. Siekiant efektyvinti manevrinį darbą, patenkinti klientų poreikius bei pagerinti jų aptarnavimą, Plungės sotyje bus vykdoma papildomo atvykimo/išvykimo kelio statyba.
Šiuo metu Plungė–Šateikiai ruože leistinas keleivinių traukinių greitis yra 120 km/h, prekinių – 90 km/h. Įgyvendinus šį projektą greičiai padidės atitinkamai iki 160 km/h ir iki 120 km/h. Tuo pačiu geležinkelio kelio ašies apkrova bus padidinta nuo 22,5 t (220,5 kN) iki 25 t (245 kN).
Anot „Lietuvos geležinkelių“, jų tinklą didele dalimi sudaro vienkeliai, todėl šis naujasis dvikelis pagrindinėje šalies geležinkelių arterijoje reikšmingai pagerins situaciją. Bus žymiai išplėstos tinklo eksploatavimo galimybės ir sudarytos esminės prielaidos užtikrinti šalies verslo poreikius intensyvinti krovinių bei keleivių pervežimus.
Tuo pačiu bus vykdoma Europos geležinkelių transporto TEN-T tinklo plėtra Lietuvoje. Projektas taip pat leis sumažinti transportavimo išlaidas, aplinkos taršą, triukšmo lygį. Naujasis ir rekonstruotas ruožai padidins eismo saugumą, pagerins vietinio verslo funkcionavimą, darbo jėgos mobilumo sąlygas, o taip pat sudarys palankesnes sąlygas keliauti, turizmo industrijai plėtoti, logistikai bei intermodaliniam transportui vystytis, tikina bendrovė.
Spalio pabaigoje „Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė sutartį su AB „Eurovia Lietuva“, Čekijos bendrove „Eurovia CS“ a.s. ir UAB Geležinkelio tiesimo centras dėl 51,1 mln. Eur (be PVM) investicijų į antrojo kelio statybos darbus ruože Livintai–Gaižiūnai, kuris taip pat yra strateginio IXB koridoriaus dalis.
Geležinkelio ruožai Livintai-Gaižiūnai ir Plungė-Šateikiai yra IX B koridoriuje, kuris jungia Klaipėdos jūrų uostą su sostine Vilniumi per Šiaulius, Radviliškį, Kaišiadoris. Šie ruožai yra vienkeliai, dėl to jie riboja traukinių pralaidumą linijose Kaišiadorys-Radviliškis ir Radviliškis-Klaipėda.