NT pardavėjai reklamose privalo nurodyti parduodamo turto paskirtį

„NT reklamose būtina aiškiai ir tiksliai įvardinti siūlomų įsigyti patalpų ir statinių paskirtį taip, kaip nurodyta statybą leidžiančiame dokumente arba nekilnojamojo turto registre“, – sako Erika Lukšė, Konkurencijos tarybos Nesąžiningos komercinės veiklos tyrimo skyriaus vedėja.
Konkurencijos ekspertai, vykdydami reklamos priežiūrą, pastebi, jog gana dažnai NT reklamose nurodoma, kad parduodami butai, būstai, apartamentai, tačiau nutylima siūlomų įsigyti patalpų bei statinio, kuriame yra parduodamos patalpos, paskirtis. NT pardavėjams, agentūroms ir brokeriams adresuotame Konkurencijos tarybos rašte akcentuojama, kad tokios informacijos pateikimas yra būtina sąlyga siekiant išvengti vartotojų galimo klaidinimo, nes priklausomai nuo patalpų bei statinio paskirties (gyvenamosios ar negyvenamosios) skiriasi kokybiniai ir techniniai jų reikalavimai, pavyzdžiui, gyvenamosios paskirties patalpoms taikomi griežtesni apšvietimo, triukšmo izoliacijos reikalavimai.
Anot p. Lukšės, už galimai klaidinančios reklamos skleidimą atsakingas reklamos davėjas, pavyzdžiui, NT savininkas, tačiau galimi atvejai, kai už reklamų skleidimą gali būti atsakingas ir reklamos paslaugų teikėjas, pavyzdžiui, asmuo, teikiantis reklamos skleidėjo ir tarpininko paslaugas (NT agentūra, brokeris).
VŽ rašė, kad spalio pradžioje Konkurencijos taryba už klaidinančią reklamą (kai vartotojams pardavinėti ne butai, o negyvenamosios paskirties – viešbučio – patalpos) 8.688 Eur baudą skyrė bendrovei „Karolinos turas“, kuri buvo atsakinga už klaidinančios reklamos skleidimą kaip jos davėja, taip pat bauda skirta agentūrai „NT partneriai“, kaip reklamos paslaugų teikėjai, organizavusiai reklaminę kampaniją.