Pirmasis „Maserati Ghibli“ – naujos dizaino kalbos ir brutalaus sportiškumo mišinys

Reklama publikuota: 2021-12-13

2013 metais pasirodęs „Maserati Ghibli“ gerokai atnaujino visą gamintojo gamą. Vėliau jis tapo pirmuoju hibridiniu „Maserati“ automobiliu. Tačiau iš tikrųjų „Ghibli“ istorija prasidėjo keliais dešimtmečiais anksčiau.

Greičiausiai, klausiate savęs, kodėl apie pirmąjį „Maserati Ghibli“ reikia kalbėti būtent dabar. Taip yra todėl, kad šiemet suėjo lygiai 55 metai, kai Turino (Italija) automobilių parodoje buvo pristatytas itin stilingas ir sportiškas „Maserati“ kupė modelis „Ghibli“. Jis buvo sukurtas pagal ankstesnį dvivietį konceptinį modelį. Kaip šiandien įprasta „Maserati“, naujasis modelis buvo pavadintas vėjo vardu. „Ghibli“ – šiltas vėjas, kuris iš Šiaurės Afrikos į Europą atpučia smėlį ir sukuria įspūdingą ir galingą gamtos reginį.

Genijaus brėžtos linijos

Ant priekinio „Maserati Ghibli“ sparno esantis mažas „Ghia“ ženklelis reiškė, kad modelio dizainas buvo patikėtas būtent šiems dizaino namams. Tuo metu čia dizainerių komandai vadovavo vienas talentingiausių italų automobilių dizainerių Giorgetto Giugiaro. Pasitelkdamas itin drąsius tam laikmečiui sprendimus, jis sukūrė tokias kėbulo proporcijas, kurios kardinaliai skyrėsi nuo „Maserati Ghibli“ pirmtakų.

Iki to laikmečio kupe kėbulai buvo kuriami dviejų dėžučių principu: kėbulas ir tarsi ant jo užkeltas stogas su stiklais. Tuo tarpu „Maserati Ghibli“ forma buvo glotni, o keleivių erdvė buvo integrali viso automobilio dalis. Nepaisant to, kad visos linijos buvo itin geometriškos ir griežtos, Giugiaro pasirūpino, kad jos atrodytų kiek įmanoma natūraliau.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Laikui nepavaldus dizainas

Vienas ryškiausių naujų stiliaus sprendimų – užsidarantys žibintai virš itin siaurų grotelių. Todėl „Maserati Ghibli“ tam laikmečiui atrodė labai aerodinamiškas. Taip pat „Maserati“ trišakis šiame modelyje buvo centre ir kiek mažesnis. Kaip ir kiekvienas „Maserati“ modelis, „Ghibli“ turi išskirtinių detalių, kurias aptarinėti galima išties ilgai.

Tačiau norint suprasti jo dizainą iš vos tik pažvelgus, reikia žiūrėti į jį profiliu. Taip atsiskleidžia pirmojo „Ghibli“ neįtikėtinai žemas ir ilgas priekis, didelis ir nuožulnus priekinis stiklas bei tobulos proporcijos. 1966 metais automobilių dizaineriai pradėjo eiti būtent šia kryptimi, tačiau tam tikros pirmojo „Maserati Ghibli“ stiliaus detalės naudojamos ir šiuolaikiniuose „Maserati“ modeliuose. Pavyzdžiui, masyvus trikampis galinis statramstis su aiškiai išreikštu „Maserati“ trišakiu ir šiandien yra itin ryški gamintojo stiliaus detalė.

Tiesiai iš lenktynių trasos

Be jokios abejonės, kaip ir kiekvienas „Maserati“ modelis, pirmasis „Ghibli“ buvo itin sportiškas. Čia buvo sumontuotas jau pasiteisinęs 4,7 litro 8 cilindrų variklis, kuris generavo net 310 AG galią. Vėliau – 1969 metais – buvo pristatyta galingiausia versija su 4,9 litro varikliu ir 330 AG. Tuo metu „Ghibli SS“ vardu pakrikštytas modelis galėjo pasiekti 280 km/val. greitį ir buvo greičiausias serijinis automobilis pasaulyje.

Tačiau visa „Maserati“ inžinerijos magija vien skaičiais neapsiribojo. Kaip ir minėta anksčiau, „Maserati Ghibli“ turėjo itin žemą variklio dangčio liniją. Kad būtų įmanomas toks dizaino sprendimas, „Maserati“ inžinieriai variklyje atsisakė žemiausiai esančios jo dalies – standartinio karterio. Vietoje jo, jie pritaikė sauso variklio tepimo sistemą, kuri tuo metu buvo naudojama tik lenktynėse. Šiandien sauso tepimo sistema naudojama beveik visuose superautomobiliuose.

Taip pat iš lenktynių trasų buvo pasiskolintas vamzdelinis variklio tvirtinimas, kuris leido jį sumontuoti dar žemiau. Negana to, „Maserati Ghibli“ buvo komplektuojamas su magnio lydinio ratais, o toks sprendimas „Formulės-1“ boliduose yra naudojamas iki šiol.

Įkvėpimo šaltinis

Nuo 1967 iki 1972 buvo išleista daugiau nei 1200 „Maserati Ghibli“ modelių. Rečiausiais laikomi kabrioletai „Ghibli Spyder“, nes jų buvo pagaminta tik 128 vienetai. Įdomiausia detalė yra ta, kad vieną kupė modelį įsigijo Henrio Fordo anūkas Henris Fordas. Jis „Maserati Ghibli“ modelį pastatė savo kompanijos produktų kūrimo skyriaus foje, kad leistų kolegoms semtis įkvėpimo iš išties įspūdingo dizaino.

Akivaizdu, kad pirmasis „Maserati Ghibli“ buvo vienas įspūdingiausių to laikmečio automobilių, ne tik Italijoje, bet ir visame pasaulyje. Nuo 2013 metų, įkvėptas pirmtako sėkmės, naują istoriją kuria sportinis sedanas „Ghibli“, kuris ne tik puoselėja sportiškumo dvasią, bet ir leidžia „Maserati“ kurti naujas inovacijas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
„Maserati MC20 Cielo“ nukels vairuotojus į visiškai kitą pasaulį Verslo tribūna 2

Pernai „Maserati“ Lietuvoje pristatė savo sportiškiausią modelį MC20, o dabar gamintojas atskleidžia...

MC20 Cielo: pristatome naujojo Maserati spyder vardą Verslo tribūna

Modena, 2022 m. gegužės 16 d. – Maserati jau pasiruošė dar vieno naujo modelio pristatymui: tai visiškai...

„Maserati“ „Rolex Monte-Carlo Masters 2022“ turnyre Verslo tribūna 1

Modena, Balandžio 8, 2022 – „Maserati“ remia „Rolex Monte-Carlo Masters“ turnyrą: nuo balandžio 9 iki 17...

„Maserati“ jungiasi prie „ROKiT Venturi Racing“ komandos ir lenktyniaus „ABB FIA Formula E“ Pasaulio Čempionate Verslo tribūna

„Maserati“ grįžta į trasą debiutui 9-ajame „ABB FIA Formula E“ pasaulio čempionato sezone kartu su „ROKiT...

„Maserati Vilnius“ tapo menininkės Agnės Kišonaitės parodos „Įsikūnijimas“ mecenatais Verslo tribūna

Kovo 26 dieną Trakų Vokės dvare Agnė Kišonaitė atidarė savo tapybos ir meno instaliacijų parodą...

Naujasis „Maserati Grecale“ ryškiai pakeis gamintojo istoriją Verslo tribūna

Modena, 2022 m. kovo 22 d., – „Maserati“ pristato savo naujausią SUV modelį – „Grecale“. Jame tobulai tobulai...

„Maserati“ papasakojo, kada visi jų modeliai bus elektriniai: sieks tapti segmento lyderiais Verslo tribūna

Modena, kovo 17 d., – Kompanija skelbia apie savo planą „Maserati Folgore“, pagal kurį planuoja išplėsti savo...

„Maserati Bora“ – 8 dešimtmečio drąsa ir laikui nepavaldžios tradicijos Verslo tribūna

Praėjusių metų pabaigoje „Maserati Vilnius“ atstovybėje pristatytas „Maserati MC20“ žymi labai svarbų etapą...

„Maserati MC20“ – vienintelis naujas superautomobilis Lietuvoje Verslo tribūna 2

Egzotiška išvaizda, už kelių šimtų metrų girdimas agresyvus gausmas ir lenktynių trasos verta dinamika.

„Maserati“ grįžta į lenktynes su kibirkštėle Verslo tribūna

Po ilgos pertraukos „Maserati“ grįžta į didįjį automobilių sportą ir taps pirmuoju Italijos gamintoju...

Pirmasis „Maserati Ghibli“ – naujos dizaino kalbos ir brutalaus sportiškumo mišinys Verslo tribūna

2013 metais pasirodęs „Maserati Ghibli“ gerokai atnaujino visą gamintojo gamą. Vėliau jis tapo pirmuoju...

Trys nauji „Maserati“ stiliai Verslo tribūna 1

Net jei ir nesate automobilių entuziastas, vis tiek išgirdę „Maserati“ pavadinimą pagalvojate apie stipriai...

Svarbiausia „Maserati“ premjera Lietuvoje – naujos eros MC20 modelis Verslo tribūna

„Maserati MC20“ – naujausias ir vienas įspūdingiausių gamintojo modelių. Jis žymi visiškai naują ir drąsią...

„Maserati“ vairavimo akademija – kvapą gniaužianti patirtis Verslo tribūna

Nuo pat „Maserati“ įsikūrimo prieš daugiau nei šimtmetį tikslas buvo toks pat – į rafinuotus ir prabangius...

„Maserati Levante Hybrid“: hibridinė ateitis pagal italus Verslo tribūna 4

„Maserati“ istorija prasideda nuo to, kai gamintojas nusprendė lenktynių trasoms skirtus variklius montuoti į...

Kai bendros vertybės įkvepia kurti – įspūdingiausi „Maserati“ partneriai Verslo tribūna

Jau daugiau nei šimtmetį „Maserati“ kurdami ikoniškus automobilius vadovaujasi inovacijomis, dizainu ir...

Naujos eros kibirkštis, vedanti „Maserati“ pirmyn Verslo tribūna

Prieš keletą metų rinkoje pasirodę hibridiniai automobiliai buvo puikūs degalų sąnaudų prasme. Kuriant juos...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku