„Sylius“ – populiarėjanti e. komercijos prekyvietė: kada ją naudoti, o kada vengti?

Bendrovės „PrestaRock“ įkūrėjas ir savininkas Ričardas Šmaižys „Sylius“ privalumus ir trūkumus gali palyginti su kitomis e. komercijos platformomis. Jis turi daugiau kaip dešimties metų patirtį kuriant e. komercijos sprendimus Lietuvoje ir užsienyje su „PrestaShop“ platforma, o pernai, augant klientų poreikiams, tapo ir oficialiais „Sylius“ programinio karkaso partneriais. Dabar „PrestaRock“ suburta apmokytų programuotojų komanda kuria e. komercijos sprendimus ir su „Sylius“.
Kai išaugi standartus
„Kad ir kiek bet kuri e. komercijos sistema būtų gera, ji vis tiek labiau tinka kažkokiems konkretesniems poreikiams. Taip ir „Sylius“ – turi ne tik nenuginčijamų pliusų, bet galime rasti e. komercijos sprendimų, kurie konkrečius klientų poreikius tenkintų tiksliau, – praktikoje sukaupta patirtimi dalinasi e. komercijos sprendimų kūrimo profesionalas. – Jei neturite gilaus išmanymo apie e. komerciją ir norite gana paprastos e. prekyvietės su nedideliu standartinių prekių kiekiu, su kuklia apyvarta, tarkim, iki milijono ar kelių milijonų, e. parduotuvę bus tikslingiau kurti su senesnėmis Lietuvoje pakankamai populiariomis platformomis, pavyzdžiui, „PrestaShop“, „Magento“, OpenCart“. Toks sprendimas jums bus racionalesnis, pigesnis, greičiau įgyvendinamas, lengviau technologiškai prižiūrimas.“
.jpg)
Tačiau R. Šmaižys akcentuoja, kad dalis verslų ir Lietuvoje jau išaugo minėtus, galima sakyti, standartinius e. komercijos sprendimus. Beje, „Sylius“ yra ypač populiarus sprendžiant didžiųjų verslų e. komercijos poreikius Vokietijoje, Prancūzijoje, Lenkijoje, Skandinavijos šalyse, kuriems reikia lanksčios, geros architektūros platformos su galimybėmis profesionaliai integruoti įmonių išteklių planavimo (angl. Enterprise Resource Planning, ERP), klientų ryšių valdymo (angl. Customer Relations Management, CRM) ar kitas sistemas.
„Trumpai galima apibendrinti, kad minėtos paprastesnės e. komercijos sistemos tinka kuriantiems ir vystantiems gana standartinę e. prekybą, kuri nereikalauja sudėtingų procesų. Tačiau jei e. prekyvietėje norite turėti ir valdyti procesus pagal savo poreikius, yra iššūkių pristatant daugybę prekių, kaip vaistinių tinklui, ar turite didelį kiekį parduotų prekių grąžinimų, kaip drabužių ar avalynės e. parduotuvės – net iki 60 %, „Sylius“ gali būti maksimaliai ir individualiai pritaikytas jūsų poreikiams ir užduotims spręsti. Su šiais ir kitais nestandartiniais e. komercijos iššūkiais technologinis sprendimas „Sylius“ jums padės susitvarkyti racionaliau, nes tipinė e. komercija jūsų poreikių gali tiesiog „nepavežti“.“
Ieškančius e. komercijos sprendimų R. Šmaižys čia pat perspėja: „Sylius“, suteikiantis programuotojams patogią aplinką kurti bet kokią apsipirkimo patirtį net sudėtingiausiuose B2C ar B2B e. prekybos modeliuose, reikalauja vidinio IT vadovo ar komandos su programavimo kompetencijomis, arba juos rekomenduojama samdyti iš išorės. Abu spendimai praktikoje yra pasiteisinę.
Ką apie „Sylius“ sako platformos kūrėjai?
„Sylius“ gimė Lenkijoje 2011 m., kai Paweł Jędrzejewski savo giminaičių buvo paprašytas sukurti e. parduotuvę. Išanalizavęs tuo metu siūlomas e. komercijos platformas jis liko nepatenkintas ir pradėjo projektą, kad padėtų kitiems e. komercijos vystytojams efektyviau kurti e. prekybos sprendimus.
„Šiandien „Sylius“ siūlo neprilygstamą lankstumą palyginti su kitomis e. prekybos platformomis, suteikdamas įmonėms visišką internetinių parduotuvių kontrolę be apribojimų, būdingų tradiciniams, paruoštiems naudoti sprendimams, kurie dažnai riboja pritaikymą dėl savo sudėtingos ar pasenusios architektūros. Sukurtas naudojant PHP „Symfony“ karkasą, kuris pasitelkiamas didesniems projektams ir išskirtiniams produktams ar sistemos programuoti, kai siekiama aukščiausio saugumo, patikimumo, greičio ir individualių sprendimų, „Sylius“ ne tik užtikrina aukščiausią kodo kokybę ir vieningus API standartus, bet ir naudojasi galingomis kūrėjų bendruomenėmis, todėl jį išskirtinai galima pritaikyti ir lengvai integruoti“, – pasakoja Przemysław Połeć, įmonės „Sylius“ strateginių partnerysčių vadovas.
Ano jo, platformos modulinė architektūra leidžia komandoms dirbti su nepriklausomais moduliais juos diegiant kaip vieną vienetą, o tai žymiai sumažina veiklos sąnaudas. Šis lengvas, komponentais pagrįstas požiūris reiškia, kad galima pasirinkti būtent tai, ko klientui reikia. Todėl „Sylius“ vienodai tinka tiek mažoms pradedančiosioms, tiek didelėms įmonėms, nes paprastai pritaikomas prie augančio verslo besikeičiančių poreikių.
„Be to, „Sylius“ e. prekyboje naudoja automatizuotą testavimą, taikydamas elgesiu pagrįstą vystymo (angl. Behavior-Driven Development, BDD) metodą, taip padedant įmonėms pastebėti problemas, kol jos nepaveikė klientų, ir tuo pačiu išlaikant komandų dėmesį realios verslo vertės kūrimui“, – teigia P. Połeć.
Pasak jo, „Sylius“ dėl atvirojo kodo leidžia įmonėms nemokėti licencijavimo mokesčių ir laisvai modifikuoti, išplėsti ar net kurti patentuotus sprendimus, išlaikant visišką savo kodo nuosavybę. Platforma siūlo tiek visą gyvenimą galiojančią vertę su nemokama standartine versija, tiek lanksčią modulinę licencijavimo sistemą su „Sylius Plus“, kur įmonės gali pasirinkti tik joms reikalingas funkcijas, nemokėdamos už nereikalingas.
Tačiau ir P. Połeć, kaip ir R. Šmaižys, akcentuoja, jog įmonėms, kurioms reikalingos standartinės e. prekybos parduotuvės sprendimai su paprastomis funkcijomis, „Sylius“ galimybių gali būti per daug.
Kaip pasirenkamas „Sylius“ partneris?
„Sylius“ pasaulyje turi šimtus partnerių, kurie įmonėms padeda kurti e. komercijos sprendimus su šia technologine platforma. „Sylius“ strateginių partnerysčių vadovas atskleidžia, kad atsirinkdamos partnerius įvairiose šalyse orientuojasi į įmones, kurios jau yra pripažintos ekspertės savo rinkose ir demonstruoja techninius e. prekybos kūrimo įgūdžius.
„Ieškome partnerių, kurie puikiai išmano savo vietos verslo aplinką ir turi įrodytą patirtį teikiant aukštos kokybės sprendimus savo klientams, – tvirtina P. Połeć. – Įvertinę „PrestaRock“ pripažinome juos patyrusiais „PrestaShop“ kūrimo ekspertais, turinčiais gilias technines žinias ir tvirtą poziciją rinkoje. Mus sužavėjo jų solidi patirtis kuriant įvairius e. prekybos sprendimus, komandos narių gebėjimas suprasti kompleksines platformų architektūras. Matėme didelį sukauptų žinių potencialą ir patikėjome, kad „PrestaRock“ komanda gali tapti sėkmingais „Sylius“ specialistais ir puikiai tenkinti Lietuvos įmonių poreikius.“
„Sylius“ atstovas pasakoja, kad toliau tobulinamos abi platformos versijos – ir „Sylius Standart“, ir „Sylius Plus“.
Didžiausias artimiausias „Sylius Standard“ papildymas bus „programėlė – standartizuotas šablonas, kuris suteiks didelį pranašumą kuriant neindeksuotos prekybos programas. Taip pat bus patobulintos galimybės kataloguose konfigūruoti spalvas, dydžius, šriftus, o kuriamas išsamus „Sylius“ naudotojo vadovas padės lengviau jį administruoti.
„Sylius Plus“ taip pat gauna keletą pažangių funkcijų, kurių prašė verslo klientai. Išplėstinis užsakymų redagavimas leis modifikuoti jau pateiktus užsakymus – pridėti arba pašalinti prekes, keisti jų kiekius, taikyti nuolaidas ar net rankiniu būdu koreguoti kainas. Taip pat diegiamas dirbtinio intelekto (AI) palaikymas, kurį įmonės galės lengvai išplėsti, kad sukurtų savo AI patobulinimus suasmenintai apsipirkimo patirčiai.