Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
2024-12-09 05:45

„Grill London“ po baltarusių vagystės: prekės ženklas domino daug šalių verslininkų, taip pat ir Baltarusijos ambasadorių

Andrius Lavrinavičius, vienas iš „Grill London“ įkūrėjų. VŽ koliažas.
Andrius Lavrinavičius, vienas iš „Grill London“ įkūrėjų. VŽ koliažas.
Baltarusijos įmonė, nukopijavusi lietuvių sukurto „Grill London“ prekių ženklą, koncepciją, patiekalus, indus ir net britų sargybinį, gerai žinojo, kokio populiarumo ir kokį vietiniams iš kelionių į Lietuvą pažįstamą restoraną „atidarys“. Baltarusija buvo viena iš daugybės šalių: Lenkijos, Vokietijos, Šveicarijos ir kitų, kurių verslininkai ne po kartą kreipėsi į lietuvius dėl franšizės. Kadaise – ir pats Baltarusijos ambasadorius.

Andrius Lavrinavičius, vienas „Grill London“ ir kitų prekių ženklų restoranų įkūrėjų ir akcininkų, VŽ sako, kad baltarusiai, nukopijavę lietuvių sukurtą prekių ženklą, restoranų koncepciją, maistą – viską iki pat indų ir nuotraukų, taip tiesiog norėjo pavogti sėkmingą prekių ženklą.

„Jie visiškai pavogė mūsų prekių ženklą ir idėją. Mūsų restoranas – vienas iš TOP Lietuvoje, jis sėkmingas ir Latvijoje. Pas mus gyvena, atvažiuoja, dažnai lankosi daug baltarusių tautybės žmonių, kurie tiesiog mato mūsų sėkmės istoriją ir nori ją pakartoti. Tik verslo supratimas yra labai prastas“, – VŽ teigia A. Lavrinavičius.

Antras bandymas Engelso gatvėje 

VŽ žiniomis, „Grill London“ Minske priklauso 2011 m. įkurtai OOO „Midpoint Group“, kuri šiuo metu ieško ir darbuotojų – restorano vadovo, barmeno ir padavėjo į „savo“ naują restoraną. Siūlomas atlyginimas – 1.400–1.700 BYN (400–490 Eur).

Anksčiau ta pati „Midpoint Group“, tose pačiose patalpose Engelso gatvėje valdė restoraną „Midpoint“. Kuris, pasak vartotojų, „į Turkijos „Midpoint“ panašus tik pavadinimu ir jo šriftu“. Baltarusių verslininkai nebūtinai bandė kopijuoti ir Turkijos restoranų tinklą, bet baltarusiškas nebuvo sėkmingas: pagal pirmųjų vartotojų atsiliepimų datą veikti pradėjo šiemet sausį, o dabar „Midpoint“ uždarytas, ištrinta ir „Midpoint Minsk“ paskyra instagrame.

VŽ bandė susisiekti su „Midpoint Group“ nurodytais naujojo restorano Minske, Engelso g., kontaktais. 

Baltarusijos OOO „Midpoint Group“ nukopijuoto restorano paskyra „Instagram“ Ekrano nuotr.
Baltarusijos OOO „Midpoint Group“ nukopijuoto restorano paskyra „Instagram“ Ekrano nuotr.

Dar 2019 m. „Grill London“ akcininkai VŽ pasakojo, kad, vos įsikūrę (pirmas „Grill London“ atidarytas 2013 m.), nuolat sulaukdavo užklausų dėl plėtros franšizės pagrindu. Be mažesnių Lietuvos miestų, kreipėsi verslininkai iš Lenkijos, Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Šveicarijos, kitų šalių, taip pat – ir Baltarusijos.

„Be Vakarų šalių, tokių kaip Šveicarija ar Anglija, užklausų buvo ir iš tos pačios Baltarusijos, Rusijos ar Ukrainos. Bet mes nei turėjome franšizės modelio, nei norėjome tai daryti, todėl visi atsakymai buvo neigiami. Iš Baltarusijos susisiekė net Baltarusijos ambasadorius, buvo atvažiavęs pas mus, bet nieko neįvyko. Žinoma, tai buvo seniai, gal 2018 m., dar gerokai iki COVID-19, bet minčių ką nors daryti nei buvo, nei yra“, – VŽ pasakoja A. Lavrinavičius.

„Grill London“ įkūrėjai kreipėsi į teisininkus, tačiau A. Lavrinavičius sako, kad ir patys supranta, jog teisinės pretenzijos daug galios neturi.

„Jeigu prekių ženklas ten būtų patentuotas – vienas dalykas, bet jeigu ne, tiesiog gali tokį laišką nusiųsti ir vis tiek žinai, kad turbūt pasijuoks iš jo ir sudegins“, – sako verslininkas.

A. Lavrinavičius svarsto, kad nebūtinai dabar idėją pavogė tie verslininkai, kurie kažkada gavo neigiamą atsakymą dėl franšizės. „Grill London“ sumanymas galėjo būti nukopijuotas paprastai, „iš išorės“, kliento akimis.

„Grill London“ patiekalai. Ekrano nuotr.
„Grill London“ patiekalai. Ekrano nuotr.

„Tų situacijų yra buvę ir daugiau, ne tik Baltarusija. Kažkada draugai siuntė nuotrauką – gal atidarėt restoraną, atrodo, lyg Kirgizijoje. Trečiosiose šalyse – Baltarusijoje, Kirgizijoje, Kazachstane, Uzbekistane – jiems nukopijuoti ir padaryti yra normali praktika. Turbūt toks tas jų verslas ir jų verslo supratimas“, – apibendrina jis.

Minsko maitinimo įstaigos patiekalai. Ekrano nuotr.
Minsko maitinimo įstaigos patiekalai. Ekrano nuotr.

Tačiau verslininkas sako, kad būdų pavogti idėjų net ir Lietuvoje yra pasitaikę įvairių: įdarbinami darbuotojai, atskleidžiama konfidenciali informacija, gamybos technologijos ir pan.

Skaičiuojant su restoranu Rygoje, šiuo metu veikia 17 restoranų „Grill London“. 

Gal kebabinę?

VŽ rašė, kad „Grill London“ istorija prasidėjo 2013 m. Kauno prekybos miestelyje „Urmas“, kai verslininkai gavo patalpas, kuriose galėtų „ką nors“ padaryti. Ką – nežinojo, bet tuo metu realiausias variantas jiems atrodė kebabinė.

„Manau, mūsų sėkmės priežastis ta, kad užaugome Lietuvoje, žingsnis po žingsnio. Neatidarėme po 10 restoranų iškart. Mūsų plėtra buvo 2–3 nauji restoranai per metus“, – 2019 m. VŽ sakė A. Lavrinavičius.

Bendraturčiai tuo metu jau turėjo patirties, tačiau iš kitokių – naktinių, kokteilių barų – projektų.

„Mes darėme visišką orą. Gavome patalpas, bet nežinojome, ką jose daryti. Atsimenu, vaikštome aplink su kitu partneriu ir kalbame, kad lietuviai lyg mėgsta mėsą, gal ką nors tokio. Gal kinų maistą, bet irgi nesąmonė. Tai gal kebabinę, – pasakojo A. Lavrinavičius. – Buvome matę panašų formatą užsienyje, kur gali pasirinkti maistą, bet neturėjome pinigų didelėms investicijoms. Pabandėme. Eilė buvo nuo pirmos dienos, pro duris iš tikrųjų negalėjai įeiti. Tai buvo netikėtumas. Ar tada galvojome, kad būsime ten, kur esame? Ne.“

52795
130817
52791