2025-04-16 12:00

JAV ir Kinijos muitų karo turbulencija stumia „Boeing“ į naują krizę

„Boeing 737 MAX“. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
„Boeing 737 MAX“. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
JAV aviacijos milžinė „Boeing“, neseniai išgyvenusi skausmingą darbo santykių ginčą ir kokybės kontrolės krizę, pateko į stiprėjančio Vašingtono ir Pekino prekybos konflikto sūkurį.

Didžiausia JAV eksportuotoja „Boeing“ atsidūrė kryžminėje ugnyje po to, kai prezidentas Donaldas Trumpas pakėlė importo muitus Kinijos produkcijai iki 145%, išprovokuodamas atsakomuosius Pekino 125% muitus amerikietiškiems gaminiams.

Tai daugiau nei dvigubai brangina Jungtinėse Valstijose pagamintų orlaivių ir atsarginių dalių kainas.

Antradienį D. Trumpas apkaltino Kiniją nesilaikant „didelio „Boeing“ sandorio“, po naujienų agentūros „Bloomberg“ pranešimo, kad Pekinas nurodė Kinijos aviakompanijos stabdyti „Boeing“ lėktuvų gavimą ir paprašė įšaldyti su orlaiviais susijusios įrangos bei dalių pirkimus iš JAV įmonių. 

„Boeing“ komentuoti šią informacija atsisakė.

Kita vertus, „Boeing“ interneto svetainėje nurodoma, kad praėjusio mėnesio pabaigoje jos užsakymų knygoje buvo 130 orlaivių, kuriuos užsakė Kinijos klientai, įskaitant aviakompanijas ir lizingo bendroves.

Tačiau kai kurie pirkėjai pageidauja likti nežinomi, todėl tikrasis skaičius gali būti didesnis.

2024-aisiais „Boeing“ užsakovams pasaulyje perdavė 348 orlaivius – trečdaliu mažiau nei užpernai.

Pasak analitikų, Kinijos rinkos užsivėrimas didžiausiai JAV eksportuotojai ne tik smarkiai apsunkintų D. Trumpo pastangas subalansuoti šalies užsienio prekybą, bet ir turėtų tiesioginių finansinių pasekmių „Boeing“, kuri 60% užsakymų kainos tradiciškai gauna po lėktuvų pristatymo.

Po praėjusių metų sunkumų „Boeing“ jau dabar smarkiai stokoja pinigų srautų, išsekusių dėl COVIC-19 pandemijos padarinių ir kitų problemų.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

52795
130817
52791