Iki 10 įmonių nori kreiptis į ES teismą dėl Mobilumo paketo

Kaip jis sakė LRT radijui sekmadienį, tai tik Lietuvos transporto įmonės, o skundo pateikimo laikas priklausys nuo to, kaip greitai jos pateiks reikalingus dokumentus.
Anot E. Mikėno, procesai ES teismuose gali užtrukti ilgai.
„Pirma instancija, skaičiuojame, nuo 1,5 iki dviejų metų, jei bus antra instancija – dar papildomai“, – sakė jis, pridurdamas, jog vežėjams procesas nekainuos, nereikės mokėti žyminio mokesčio.
Kaip anksčiau rašė BNS, reaguodama į narių nepasitenkinimą, „Linava“ šią savaitė pakvietė vežėjus kreiptis į ESTT dėl 2022–2024 m. galiojusio Bendrijos Mobilumo paketo padarytos žalos atlyginimo.
Pasak asociacijos, transporto įmonės, vykdžiusios jau panaikintą paketo reikalavimą dėl privalomo periodinio vilkikų grąžinimo į registracijos vietą ir naujų įmonių steigimo užsienyje, dėl to patyrė nuostolių.
E. Mikėnas teigė iš teisininkų išgirdęs, jog šansai, kad vežėjams bus atlyginti nuostoliai, yra dideli.
„Kadangi už tai, kad buvo priimtas neteisingas, nelogiškas sprendimas, turėtų atsakyti Europos Sąjungos institucijos“, – sakė „Linavos“ prezidentas.
2024 m. spalį ESTT galutinai panaikino ES Mobilumo paketo įpareigojimą vilkikus kas aštuonias savaites grąžinti į jų registracijos šalį.
Buvęs susisiekimo ministras Marius Skuodis sveikino tokį šios tarptautinės bylos sprendimą bei teigė, kad reikalavimas nedera su ES žaliojo kurso tikslais ir vidaus rinkos principais.
Skundą ESTT pateikė Lietuva, Latvija, Estija, Lenkija, Vengrija, Rumunija, Bulgarija, Malta ir Kipras.
Mobilumo paketas – tai 2020 m. liepą paskelbtas ES teisės aktų rinkinys, susijęs su kelių transporto reguliavimu Bendrijoje. Jį palaikė Italija, Prancūzija, Nyderlandai, Danija, Vokietija, Liuksemburgas, Švedija, Graikija ir Austrija.