700 mln. Eur pritraukusią vokiečių „oro taksi“ įmonę „Volocopter“ kinai įsigijo už 10 mln. Eur
Sandoris oficialiai patvirtintas 2025 m. kovo 10 d. Šendženo (Kinija) vertybinių popierių biržos pranešime, rašo aerotime.aero.
Įsigijimas buvo vykdomas per „Wanfeng Aviation Industry“ sausį įkurtą Vokietijos įmonę „Heptus 591“. Kol kas neaišku, kokius planus „Wanfeng“ turi dėl „Volocopter“ ir jos mokslinių tyrimų ir gamybos įrenginių gamyklos Bruchsalyje, Pietų Vokietijoje, ateities. Pranešime apie įsigijimą neaiškiai nurodoma, kad naujasis savininkas savo lėšomis „kurs pažangius eVTOL produktus ir sukurs naują bendrovės augimo variklį“.
Visi „Volocopter“ darbuotojai buvo atleisti 2025 m. kovo 5 d., nors kai kuriuose pranešimuose teigiama, kad naujieji savininkai gali išlaikyti maždaug ketvirtadalį buvusios darbo jėgos.
„Wanfeng Aviation Industry“ Europoje taip pat kontroliuoja Austrijoje įsikūrusią bendrovę „Diamond Aircraft“, kuri yra viena iš pirmaujančių pasaulyje lengvųjų mokomųjų orlaivių gamintojų, rašo aerotime.aero.
2011 m. Štutgarte įkurta „Volocopter“ per savo veiklos metus pasižymėjo ambicingais išsakytais tikslais, tačiau jie nevirto realybe. Nors įmonė padarė didelę pažangą siekdama gauti reguliavimo institucijų patvirtinimą, tačiau pastaraisiais metais susidūrė su rimtomis kliūtimis, įskaitant atšauktą bandomąjį dviviečio oro taksi „Volocity“ skrydį šių metų Paryžiaus olimpinėse žaidynėse, kuriam buvo ilgai ruoštasi ir kuris turėjo tapti simboliniu atspirties tašku.
Bendrovė siekė Europos Sąjungos aviacijos saugos agentūros (EASA) sertifikato, kad „Volocity“ galėtų pateikti rinkai, tačiau gruodį paskelbė apie nemokumą. „Volocopter“ kūrė krovinių gabenimo sprendimus, taip pat penkiavietį keleivinį modelį, kurį tikėjosi pristatyti 2027 m.
„Volocopter“ yra viena iš gausiausiai finansuotų elektrinių oro taksi bendrovių, per beveik dešimtmetį surinkusi šimtus milijonų USD ir gavusi paramą iš tokių stambių automobilių gamintojų kaip Vokietijos „Mercedes-Benz“ ir Kinijos „Geely“, aviacijos srities kompanijų, bei „Microsoft“. Anot, „Financial Times“, iki 2023 m. pabaigos bendrovė buvo užsitikrinusi daugiau nei 760 mln. USD (apie 700 mln. Eur dabartiniu kursu) investicijų.
Kitas Vokietijoje įkurtas oro taksi kuriantis startuolis „Lilium“ lapkričio pradžioje taip pat paskelbė apie nemokumą. Nors 2015 m. Miunchene įsteigtai elektrinių orlaivių gamybos įmonei ranką pagalbos ranką ištiesė investuotojų konsorciumas „Mobile Uplift Consortium“, žadėjęs į kompaniją investuoti apie 200 mln. Eur, tačiau vasario viduryje pranešta, kad sandoris neįvyko ir „Lilium“ vėl paskelbė esanti nemoki.