VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2022-02-18 06:00

„Volfas Engelman“ džentelmeniška sėkmė: ne didžiausi, bet mylimiausi

Aludarių dieną atidaro Marius Horbačauskas, aludariai Petras Sadovskis ir Giedrius Valančius
Aludarių dieną atidaro Marius Horbačauskas, aludariai Petras Sadovskis ir Giedrius Valančius
„Neprivalai būti didžiausias, kad būtum vertinamas, mylimas ir sėkmingas. Mūsų vertybės, nulemiančios verslo sėkmę, slypi įmonės prigimtyje. Esame autentiški, įkvėpimo semiamės iš savo pačių romantiškos istorijos. Ir tai puikiai veikia“, – sako Marius Horbačauskas, Kaune įsikūrusios alaus daryklos „Volfas Engelman“ vadovas.

Šiemet įmonė – 26-oje Lietuvos verslo lyderių 500-uko vietoje, gerokai pasilypėjusi aukštyn per kelerius metus. Vartotojų nuomonės tyrimų duomenimis, „Volfas Engelman“ – mylimiausias alaus prekės ženklas Lietuvoje, o moterų auditorijoje jis vertinamas dar palankiau nei vyrų.

„Tikriausiai tą lemia mūsų džentelmeniškas įvaizdis, ir jis nėra dirbtinai sukurtas –  tai istorinio palikimo dalis“, – pasakoja vadovas.  

Spalvinga istorija

„Volfas Engelman“ alaus bravorą 1853 m. Kaune įkūrė verslininkas Rafailas Volfas, vėliau jo verslą perėmė sūnus  Iseras Beras Volfas. 1927 m. – kitas svarbus istorinis žingsnis: alaus daryklų „I. B. Volfas“ ir „Engelman“ savininkai sujungė įmones, siekdami sumažinti gamybos sąnaudas bei padidinti bravorų pelną,  

„Jau tuo metu šis prekės ženklas buvo labai stiprus. Tarpukario Lietuvoje tai buvo didžiausia alaus darykla, užėmusi 40 proc. rinkos“, – pasakoja M. Horbačauskas.

Keitėsi valdžios ir santvarkos. Sovietai įmonei buvo pripiršę „Raudonosios pašvaistės“ pavadinimą, vėliau jai kliuvo kombinato, susivienijimo „titulai“, galiausiai beveik 40 metų gamykla vadinosi „Ragutis“. „2011 m. atkūrėme istorinę tiesą ir susigrąžinome „Volfas Engelman“ vardą, taigi pernai buvo 10 metų, kai vėl veikiame šiuo autentišku vardu. Istorikų teigimu, esame seniausia nepertraukiamai veikianti Lietuvos įmonė. Tiesa, per Pirmąjį pasaulinį karą gamykla kiek nukentėjo, bet buvo atstatyta greičiau nei miesto ligoninė. Toks jau tas alus – svarbus socialinis produktas“, – šypteli M. Horbačauskas.

Šiuo metu „Volfas Engelman“ priklauso Suomijos „Olvi“ grupei. Kauno bendrovė per pastarąjį dešimtmetį savo rinkos dalį Lietuvoje išaugino nuo ankstesnių 10 proc. iki dabartinių 26 proc. Ne patys didžiausi, bet mylimiausi ir sėkmingi, pabrėžia vadovas.

Nedidelė darbuotojų kaita

M. Horbačauskas džiaugiasi nedidele darbuotojų kaita įmonėje – vidutiniškai įmonėje jie išdirba 10 metų, tačiau yra dirbančių ir tris, keturis dešimtmečius.

„Rūpinamės savo žmonėmis, norime, kad jie į darbą eitų smagiai nusiteikę. Turime gražių švenčių, pagerbiame ilgesnius laikotarpius išdirbusius darbuotojus. Man gera matyti, kaip žmonės smarkiai įsitraukę į įmonės gyvenimą – paplito tradicija į keliones gabentis „Volfas Engelman“ alaus skardinę. Kur tik nenukeliavo mūsų alus – Balis, Tailandas, Niujorkas, Prancūzijos kalnai, net  Maču Pikču, Peru! O kai organizavome augintinių nuotraukų konkursą, paaiškėjo, kad vienas mūsų darbuotojas turi katiną Volfą, kitas – šunį Ipą. Jei nemėgtum darbdavio, juk nevadintum augintinių įmonės prekės ženklų vardais?“ – juokiasi vadovas.

Istorija, autentiškumu, džentelmeniškumu, žmogiškomis vertybėmis pagrįstas „Volfas Engelman“ prekės ženklas, pasak M. Horbačausko, skatina darbuotojus pasitempti kaip ir įmonės šūkis – „Visa galva aukščiau“. „Kuriame produktą charizmatiškam, pozityviam, gerą toną vertinančiam vartotojui. Kad ši koncepcija būtų sėkminga, ir patys turime būti pasitempę“, – pažymi M. Horbačauskas.

Prisimindamas įmonės įkūrėjus, jis pasakoja, kad Volfas buvo itin socialiai aktyvi asmenybė – daugelio svarbių projektų Kaune mecenatas, paminklų fundatorius, studentijos rėmėjas. „Volfas Engelman“ tęsia šiuos darbus – organizuoja miesto šventes, renginius, skiria stipendijas studentams. Bendrovė kviečia lankytojus į savo įkurtą alaus studiją, kurioje supažindina su gamybos procesu, vartojimo kultūra. „Kad įmonė būtų tvari ir ilgaamžė, ji privalo būti aktyvia visuomenės dalele, dalintis tuo, ką turi“, - teigia M. Horbačauskas.

Pasak jo, svarbu kurti atvirą asmeninį santykį su vartotojais, nes tuomet jie atsidėkoja pasitikėjimu ir meile.  

„Volfas Engelman tave myli“ – tą sakome ir darbuotojams, ir vartotojams. Jei žmonės gerai jaučiasi atlikdami savo darbą, jų įdėta aistra pasiekia pirkėjus ir grįžta atgal. Tai tvarus abipusis ryšys, leidžiantis mums būti sėkmingiems ir jaustis mylimais“, – apibendrina „Volfas Engelman“ vadovas.

52795
130817
52791