2020-09-16 23:11

Einame į kiną: „Pilis“

Barbora Bareikytė, Gabija Jaraminatė, Jūratė Onaitytė. Kadras iš filmo „Pilis“.
Barbora Bareikytė, Gabija Jaraminatė, Jūratė Onaitytė. Kadras iš filmo „Pilis“.
Naujo režisierės Linos Lužytės vaidybinio ilgametražio filmo „Pilis“ pirmuosiuose kadruose kino kamera šliaužia Airijos miesto gatvėmis – viskas jai čia pažįstama, kiekvienas kampas išvaikščiotas.

Bet filmo pasakojimas realistiškas tik iš pirmo žvilgsnio, palaipsniui jis įgauna vis daugiau sąlygiškos istorijos bruožų, jame nemažai gyvenimo logikos spragų. Tik šią logiką „Piliai“ taikyti nelogiška, nes filmas įtikina meninėmis – vizijos, aktorių vaidybos motyvacijomis, svarbiausia – pagrindinės personažės, būsimos dainininkės Monikos, paaugliškos pasaulėjautos nuoseklumu, kurį pabrėžia ir operatoriaus Michaelo Lavelle’o žvilgsnis.

Ne šventieji

Emigracijos tema mūsų kine ir teatre dažniausiai susijusi su šiuolaikinių „šventųjų“ kankinių interpretacijomis – Vandaliuko nukryžiavimu O. Koršunovo spektaklyje „Išvarymas“, nuolankaus aplinkybių nešamo ir ant realybės aukuro pasiaukojančio „avinėlio“ Olego traktuote filme „Olegas“ (rež. J. Kursietis). Punktyriškiau aplinkybių aukos tema paliesta ir rež. R. Zabarausko „Advokate“.

52795
130817
52791