2022-08-26 14:01

Kaip iš Pakruojo nukeliauti iki Taivano

„Draudžiant kalbėti apie savo šalies produktus, sunkinamos sąlygos mažiems Lietuvos gamintojams konkuruoti Europoje“, – sako Šarūnas Karalius, Pakruojo dvaro spirito varyklos bendraturtis ir vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Draudžiant kalbėti apie savo šalies produktus, sunkinamos sąlygos mažiems Lietuvos gamintojams konkuruoti Europoje“, – sako Šarūnas Karalius, Pakruojo dvaro spirito varyklos bendraturtis ir vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
2019 m. gegužę pradėjusi veikti Pakruojo dvaro spirito varykla (ir tuo pat metu – alaus darykla) per gerus trejus metus, iš kurių bent pusė laiko buvo pandeminiai, su savo produkcija laimėjo visų spalvų medalių JAV, Vokietijoje, Londone ir Lenkijoje vykusiose stipriųjų gėrimų parodose ir pasiekė Taivano rinką. Su Šarūnu Karaliumi, daryklos bendraturčiu ir vadovu, viskio baro „King and Mouse” steigėju ir UAB „Viskio jūra“ vadovu, VŽ kalbėjosi apie kliūtis Lietuvoje kurtis mažiesiems gamintojams ir kelią į užsienio rinkas.

Apie Š. Karaliaus trejus metus trukusį „nuotykį“ atidarant kraftinių stipriųjų gėrimų varyklą ir pirmuosius veiklos metus VŽ rašė pernai vasarą. Tuomet tokios varyklos Lietuvoje buvo dvi – Pakruojyje ir Zarasuose. Padėtis ligšiol nepasikeitė, – pasak VŽ pašnekovo, jam neteko girdėti, nebent tik gandų, kad per pastaruosius metus būtų atidaryta kokia nors stipriųjų gėrimų varykla:

„Kontekstas iš esmės nesikeičia – vis dar turime mums nelabai palankius reguliavimus. Bet kaip matome, dirbti galima – vis tik gyvename demokratinėje Europoje, o tai leidžia ieškoti įvairių veiklos kelių. Pavyzdžiui, žinau, kad vienas Lietuvos vyndarys stipriuosius gėrimus gaminasi Latvijoje, nes ten paprasčiau.“

52795
130817
52791