2019-09-04 22:30

Pristatytas pirmasis „Porsche“ elektromobilis „Taycan“ 

Viena iš trijų „Porsche Taycan“ oficialaus pristatymo vietų – šalia Niagaros krioklio. „Porsche AG“ nuotr.
Viena iš trijų „Porsche Taycan“ oficialaus pristatymo vietų – šalia Niagaros krioklio. „Porsche AG“ nuotr.
Išsyk trijuose žemynuose – Amerikoje, Europoje ir Azijoje „Porsche“ pristatė savo pirmąjį serijinį elektromobilį ir paskelbė jo charakteristikas.

„Porsche Taycan“ buvo galima pamatyti dar 2015 m. Frankfurto automobilių parodoje: tai – sportinis 4 durų sedanas, dydžiu įsiterpiantis tarp dviejų markės modelių – klasikinio 911 ir „Panamera“ sedano.

Šiandien pristatyti pačios galingiausios modelių versijos automobiliai „Taycan Turbo S“ bei „Turbo“. Šiuo atveju stebina markės strategų sprendimas pavadinime išsaugoti „turbo“ vardą, kuris šiuo atveju neturi nieko bendro su elektromobilio konstrukcija. Skelbiama, kad vėliau šiais metais bus pristatytos ir kitos modelio versijos. Pačios greičiausios „Taycan“ versijos „Turbo S“ pajėgumas 560 kW (761 AG). Automobilis gaminamas su maksimaliai dviejų elektros motorų galią ir ratų sukibimą išnaudojančia staigaus pajudėjimo iš vietos „Launch Control“ sistema.

„Taycan Turbo“ išvysto 500 kW (680 AG). Nuo 0 iki 100 km/val. 2,2 tonos sveriantis „Turbo S“ greitėja per 2,8 sek., o „Turbo“ – per 3,2 sek. Didžiausias abiejų modelių greitis siekia 260 km/val. WLTP standartą atitinkantys duomenys rodo, kad „Taycan Turbo S“ modelis visiškai įkrauta baterija gali nuvažiuoti 412 km, o „Turbo“ – 450.

Pirmasis su 800V

„Taycan“ yra pirmasis serijinės gamybos automobilis, kurio sistemos įtampa – 800 voltų, kai kituose elektromobiliuose įprasta įtampa yra perpus mažesnė. Svarbiausias privalumas – itin spatrtus baterijos papildymas. Naudojant 350 kW galios „Ionity“ tinklo įkrovimo stotele, vos per 5 minutes įkrautos energijos pakaks papildomam 100 km atstumui nuvažiuoti. VŽ rašė, kad Vokietijos automobilių gamintojų įkurtas tinklas „Ionity“ kartu su „Circle K“ Lietuvoje artimu metu ketina įrengti 4 tokias stoteles. „Taycan“ baterijos talpa siekia 93,4 kWh. Jos užpildymo nuo 5 iki 80% laikas idealiomis sąlygomis greitojo įkrovimo stotelėje trunka 22,5 min., o didžiausia krovimo galia – 270 kW. „Taycan“ vairuotojai taip pat gali naudotis ir paprastu, 11 kW galios įkrovikliu namuose.

Subalansuota veganams

„Taycan“ salone galima pastebėti naują prietaisų skydelio architektūrą, į akis krinta 10,9 colio skersmens informacinis ekranas bei papildomai užsakomas ekranas keleiviui. Visa vartotojo aplinka yra nauja – daugelis kituose modeliuose naudotų klasikinių mygtukų bei jungiklių pakeisti intuityviais lietimui jautriais paviršiais, o dalis funkcijų gali būti valdoma balsu.

Pirmajame savo elektromobilyje „Porsche“ pirmą kartą siūlo veganišką interjerą, kuriame nėra panaudota natūrali oda. Kaip ir „BMW i3“ kūrėjai, „Taycan“ salono apdailai panaudotos apdailos detalės iš perdirbtų medžiagų. Automobilyje yra du bagažo skyriai. Priekinės talpos tūris – 81 l, galinės – 366 l.

Su pavarų dėže

„Taycan Turbo S“ ir „Taycan Turbo“ gaminami su dviem elektros varikliais, po vieną kiekvienai ašiai. Todėl šiuose automobiliuose su visų ratų pavara nėra nei kardaninio veleno, nei transmisijos tunelio. Visi elektrinės pavaros elementai – variklis, pavarų dėžė ir įtampos keitiklis yra suprojektuoti taip, kad tilptų į vieną modulį. Tai leido sukurti itin kompaktišką ir galingą pavaros sistemą. Galinėje ašyje įtaisyta dviejų laipsnių transmisija yra dar viena „Porsche“ inovacija. Pirmoji pavara suteikia „Taycan“ geresnį įsibėgėjimą startuojant, o antroji – didelį efektyvumą bei aukštus galios rezervus visame greičio diapazone. Tai – dar viena elektromobilių pramonės naujovė.

Lyginamas su „Tesla“

„Taycan“ neretai lyginamas su panašaus dydžio „Tesla Model 3“, atkreipiant dėmesį į mažesnę amerikietiško automobilio kainą (nuo 55,390 Eur) ir didesnį su viena įkrova nuvažiuojamą atstumą (iki 530 km). Dabar paskelbtos „Taycan“ greitėjimo charakteristikos rodo, kad jos jau atitinka ir net pranoksta oficialiai deklaruojamą 3,4 sek. trunkantį „Tesla Model 3 Performance“ greitėjimą nuo 0 iki 100 km/val.

Tačiau šiuos du automobilius skiria daugybė vartotojui svarbių niuansų. „Porsche“ akivaizdžiai daugiau dėmesio skyrė „premium“ segmento elementams, markės standartus atitinkančioms valdymo savybėms ir naudojimo kokybei. Negalima neįvertinti tokių sprendimų, kaip 800 V sistemos įtampa ir dviejų laipsnių transmisija.

VŽ rašė, kad Matthiasas Kirchgassneris, „Porsche AG“ elektromobilių prekybos ir rinkodaros vadovas tvirtino, jog „Taycanui“ pasirinkti sinchroniniai motorai yra brangesni, bet lengvesni, mažesni už pavyzdžiui, „Teslos“ naudojamus asinchroninius motorus ir užtikrina geresnes galios charakteristikas.

„Tai, ką deklaruoja „Tesla“ – per 2,7 sek. įsibėgėti nuo 0 iki 100 km/val., įmanoma padaryti vieną kartą. Paskui variklis kaista ir praranda galią. Dėl šios priežasties didžiausias „Model S“ greitis ilgesniu nuotoliu siekia tik apie 180 km/val.“ – VŽ tvirtino p. Kirchgassneris. Jis patikino, kad „Taycan“ maksimalaus greitėjimo bandymus galės kartoti daug kartų ir be pertraukų.

Neprilygstamas elektromobilio galimybes parodo ir pastarosiomis savaitėmis Niurburgringo trasoje pasiektas serijinių elektromobilių rekordas, vieną nepaprastai sudėtingos trasos ratą įveikus per 7 min. 42 sek. O tai beveik prilygsta 997-ojo modelio „Porsche 911 GT3“ rezultatui. Tikrieji vairuotojai be abejonės tai įvertins.

Bazinė „Taycan Turbo“ kaina Europoje sieks maždaug 152.000 Eur, o „Turbo S“ kaina – nuo 185.000 Eur. Nepaisant to, gamintojas tvirtina sulaukęs maždaug 30.000 užsakymų. Įvertinant 20.000 siekiančią metinę gamybą, kai kuriems klientams savo automobilio teks palaukti. „Porsche“ atstovai Lietuvoje VŽ tvirtino sulaukę bent 20-ies potencialių pirkėjų susidomėjimo.

52795
130817
52791