Pristatytas pirmasis „Porsche“ elektromobilis „Taycan“ 

Publikuota: 2019-09-04

Išsyk trijuose žemynuose – Amerikoje, Europoje ir Azijoje „Porsche“ pristatė savo pirmąjį serijinį elektromobilį ir paskelbė jo charakteristikas.

„Porsche Taycan“ buvo galima pamatyti dar 2015 m. Frankfurto automobilių parodoje: tai – sportinis 4 durų sedanas, dydžiu įsiterpiantis tarp dviejų markės modelių – klasikinio 911 ir „Panamera“ sedano.

Šiandien pristatyti pačios galingiausios modelių versijos automobiliai „Taycan Turbo S“ bei „Turbo“. Šiuo atveju stebina markės strategų sprendimas pavadinime išsaugoti „turbo“ vardą, kuris šiuo atveju neturi nieko bendro su elektromobilio konstrukcija. Skelbiama, kad vėliau šiais metais bus pristatytos ir kitos modelio versijos.
Pačios greičiausios „Taycan“ versijos „Turbo S“ pajėgumas 560 kW (761 AG). Automobilis gaminamas su maksimaliai dviejų elektros motorų galią ir ratų sukibimą išnaudojančia staigaus pajudėjimo iš vietos „Launch Control“ sistema.

„Taycan Turbo“ išvysto 500 kW (680 AG). Nuo 0 iki 100 km/val. 2,2 tonos sveriantis „Turbo S“ greitėja per 2,8 sek., o „Turbo“ – per 3,2 sek. Didžiausias abiejų modelių greitis siekia 260 km/val.
WLTP standartą atitinkantys duomenys rodo, kad „Taycan Turbo S“ modelis visiškai įkrauta baterija gali nuvažiuoti 412 km, o „Turbo“ – 450.

Pirmasis su 800V

„Taycan“ yra pirmasis serijinės gamybos automobilis, kurio sistemos įtampa – 800 voltų, kai kituose elektromobiliuose įprasta įtampa yra perpus mažesnė. Svarbiausias privalumas – itin spatrtus baterijos papildymas. Naudojant 350 kW galios „Ionity“ tinklo įkrovimo stotele, vos per 5 minutes įkrautos energijos pakaks papildomam 100 km atstumui nuvažiuoti. VŽ rašė, kad Vokietijos automobilių gamintojų įkurtas tinklas „Ionity“ kartu su „Circle K“ Lietuvoje artimu metu ketina įrengti 4 tokias stoteles.
„Taycan“ baterijos talpa siekia 93,4 kWh. Jos užpildymo nuo 5 iki 80% laikas idealiomis sąlygomis greitojo įkrovimo stotelėje trunka 22,5 min., o didžiausia krovimo galia – 270 kW. „Taycan“ vairuotojai taip pat gali naudotis ir paprastu, 11 kW galios įkrovikliu namuose.

Subalansuota veganams

„Taycan“ salone galima pastebėti naują prietaisų skydelio architektūrą, į akis krinta 10,9 colio skersmens informacinis ekranas bei papildomai užsakomas ekranas keleiviui. Visa vartotojo aplinka yra nauja – daugelis kituose modeliuose naudotų klasikinių mygtukų bei jungiklių pakeisti intuityviais lietimui jautriais paviršiais, o dalis funkcijų gali būti valdoma balsu.

Pirmajame savo elektromobilyje „Porsche“ pirmą kartą siūlo veganišką interjerą, kuriame nėra panaudota natūrali oda. Kaip ir „BMW i3“ kūrėjai, „Taycan“ salono apdailai panaudotos apdailos detalės iš perdirbtų medžiagų.
Automobilyje yra du bagažo skyriai. Priekinės talpos tūris – 81 l, galinės – 366 l.

Su pavarų dėže

„Taycan Turbo S“ ir „Taycan Turbo“ gaminami su dviem elektros varikliais, po vieną kiekvienai ašiai. Todėl šiuose automobiliuose su visų ratų pavara nėra nei kardaninio veleno, nei transmisijos tunelio.
Visi elektrinės pavaros elementai – variklis, pavarų dėžė ir įtampos keitiklis yra suprojektuoti taip, kad tilptų į vieną modulį. Tai leido sukurti itin kompaktišką ir galingą pavaros sistemą.
Galinėje ašyje įtaisyta dviejų laipsnių transmisija yra dar viena „Porsche“ inovacija. Pirmoji pavara suteikia „Taycan“ geresnį įsibėgėjimą startuojant, o antroji – didelį efektyvumą bei aukštus galios rezervus visame greičio diapazone. Tai – dar viena elektromobilių pramonės naujovė.

Lyginamas su „Tesla“

„Taycan“ neretai lyginamas su panašaus dydžio „Tesla Model 3“, atkreipiant dėmesį į mažesnę amerikietiško automobilio kainą (nuo 55,390 Eur) ir didesnį su viena įkrova nuvažiuojamą atstumą (iki 530 km). Dabar paskelbtos „Taycan“ greitėjimo charakteristikos rodo, kad jos jau atitinka ir net pranoksta oficialiai deklaruojamą 3,4 sek. trunkantį „Tesla Model 3 Performance“ greitėjimą nuo 0 iki 100 km/val.

Tačiau šiuos du automobilius skiria daugybė vartotojui svarbių niuansų. „Porsche“ akivaizdžiai daugiau dėmesio skyrė „premium“ segmento elementams, markės standartus atitinkančioms valdymo savybėms ir naudojimo kokybei. Negalima neįvertinti tokių sprendimų, kaip 800 V sistemos įtampa ir dviejų laipsnių transmisija.

VŽ rašė, kad Matthiasas Kirchgassneris, „Porsche AG“ elektromobilių prekybos ir rinkodaros vadovas tvirtino, jog „Taycanui“ pasirinkti sinchroniniai motorai yra brangesni, bet lengvesni, mažesni už pavyzdžiui, „Teslos“ naudojamus asinchroninius motorus ir užtikrina geresnes galios charakteristikas.

„Tai, ką deklaruoja „Tesla“ – per 2,7 sek. įsibėgėti nuo 0 iki 100 km/val., įmanoma padaryti vieną kartą. Paskui variklis kaista ir praranda galią. Dėl šios priežasties didžiausias „Model S“ greitis ilgesniu nuotoliu siekia tik apie 180 km/val.“ – VŽ tvirtino p. Kirchgassneris. Jis patikino, kad „Taycan“ maksimalaus greitėjimo bandymus galės kartoti daug kartų ir be pertraukų.

Neprilygstamas elektromobilio galimybes parodo ir pastarosiomis savaitėmis Niurburgringo trasoje pasiektas serijinių elektromobilių rekordas, vieną nepaprastai sudėtingos trasos ratą įveikus per 7 min. 42 sek. O tai beveik prilygsta 997-ojo modelio „Porsche 911 GT3“ rezultatui. Tikrieji vairuotojai be abejonės tai įvertins.

Bazinė „Taycan Turbo“ kaina Europoje sieks maždaug 152.000 Eur, o „Turbo S“ kaina – nuo 185.000 Eur. Nepaisant to, gamintojas tvirtina sulaukęs maždaug 30.000 užsakymų. Įvertinant 20.000 siekiančią metinę gamybą, kai kuriems klientams savo automobilio teks palaukti. „Porsche“ atstovai Lietuvoje VŽ tvirtino sulaukę bent 20-ies potencialių pirkėjų susidomėjimo.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
VŽ bando: atnaujintas „Toyota C-HR“ su 184 AG varikliu Premium

Trečius metus gaminamas krosoveris „Toyota C-HR“ sulaukė atnaujinimo, kuris buvo atliktas pagal šio gamintojo...

Automobiliai
2020.01.26
VŽ bando: paskutinis „Porsche“ bestselerio pasispjaudymas ugnimi Premium

Ne, „Porsche Macan“ niekur nedings, tačiau vienas sportiškiausių nedidelių SUV netrukus iš esmės pasikeis.

Automobiliai
2020.01.25
Į Lietuvą žengiantis „Ionity“ tinklas elektromobilių įkrovimą brangina 500% Premium 14

Iki šių metų pabaigos tris itin didelės galios elektromobilių įkrovos stoteles Lietuvoje ketinantis pastatyti...

Saulės energija automobiliuose: netiki investuotojai, bet dosniai remia vartotojai Premium

Miunchene įsikūręs startuolis „Sono Motors“ per minios finansavimo kampaniją savo projektui surinko 53 mln.

Automobiliai
2020.01.23
„Toyota“ visame pasaulyje atšauks 3,4 mln. automobilių 

Dėl galimų saugos pagalvių veiklos sutrikimų bus atšaukiami didžiąja dalimi JAV rinkoje parduoti modeliai.

Automobiliai
2020.01.22
„Volkswagen“ atstovai: 2021 m. 40% pardavimų Lietuvoje sudarys elektromobiliai 2

„Audi“ ir „Volkswagen“ praneša apie prekybos rekordą Baltijos šalyse: Lietuva išlieka didžiausia rinka,...

Automobiliai
2020.01.22
VŽ bando: „Ford Ranger Raptor“  Premium

Europos rinkai pasiūlytas neeilinis „Ford“ pikapo modelis vargu ar suvilios daug pirkėjų. Bet tai nė kiek...

„Toyota“ Ženevoje pristatys naują miesto visureigį

Automobilis kol kas neskelbiamu pavadinimu „Toyotos“ gamoje rikiuosis šalia kompaktinio krosoverio C-HR ir...

Dakare greičiausias tarp lietuvių – B. Vanagas, V. Žala vos pasiekė finišą

Penktadienį Saudo Arabijoje baigėsi Dakaro ralis. Sėkmingiausiai iš lietuvių lenktynininkų jame pasirodė...

Automobiliai
2020.01.17
Priešpaskutiniame Dakaro etape lietuviai išlaikė stabilumą

Saudo Arabijoje vykstančiame Dakaro ralyje dalyvaujantys lietuvių lenktynininkai priešpaskutiniame etape...

Automobiliai
2020.01.16
Sustabdytas 10-asis Dakaro ralio greičio ruožas, Lietuvos atstovai išlaiko pozicijas 

Dėl daugybės įvykių trasoje pritrūkus medikų komandų, maratono organizatoriai anksčiau laiko sustabdė...

Automobiliai
2020.01.15
2020-ieji – mažos taršos automobilių metai Premium

Šiais metais su naujais Europos Sąjungos automobilių taršos ribojimais susidursianti rinka laukia naujos...

Automobiliai
2020.01.15
V. Žala ir B. Vanagas Dakaro suvestinėje vėl priartėjo vienas prie kito 

Įveikęs beveik 900 km maršrutą, devintąją lenktynių dieną vėl geriausią rezultatą pasiekęs Lietuvos atstovas...

Automobiliai
2020.01.14
Po 8-ojo etapo Dakaro ralio 20-uke – trys lietuvių ekipažai

Saudo Arabijoje vykstančio Dakaro ralio 8-ajame etape trys iš likusių keturių lietuvių ekipažų papuolė į...

Automobiliai
2020.01.13
E. Juškauskui ir A. Pauliukėnui debiutas Dakare baigtas – užsidegė automobilis

Iš Saudo Arabijoje vykstančio Dakaro ralio pasitraukė šių lenktynių debiutantai Edvinas Juškauskas ir...

Automobiliai
2020.01.10
Vilniuje – išankstinis „Land Rover Defender“ pasirodymas  1

Išankstiniam pristatymui į Vilnių atvežtas ilgai lauktas modelis, kuris modelių gamoje pakeis nuo 1983 m. iš...

Automobiliai
2020.01.09
Penktąją Dakaro dieną – skirtingi Lietuvos dalyvių įspūdžiai ir pasiekimai 

Dauguma lietuvių ekipažų gerino pozicijas, tačiau Vaidotas Žala remontavo automobilį, o Arūnas Gelažninkas...

Automobiliai
2020.01.09
Ketvirtajame Dakaro etape – lenktynininkų paranoja akmenims 

Benediktas Vanagas trečiadienį vėl buvo greičiausias Lietuvos atstovas, tačiau per paskutinius 50 km neteko 3...

Automobiliai
2020.01.08
Sugriežtinti ES taršos reikalavimai brangins kai kuriuos naujus automobilius Premium

Naujų automobilių anglies dioksido (CO2) taršą ribojantys Europos Sąjungos (ES) reikalavimai smarkiai paveiks...

Automobiliai
2020.01.07
Dakare – Benedikto Vanago kilimas ir sunki diena likusiems Lietuvos atstovams 

Trečiajame lenktynių etape B. Vanagas užėmė 16-ąją vietą ir buvo greičiausias tarp lietuvių. Bendrojoje...

Automobiliai
2020.01.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau