Pristatytas pirmasis „Porsche“ elektromobilis „Taycan“ 

Publikuota: 2019-09-04

Išsyk trijuose žemynuose – Amerikoje, Europoje ir Azijoje „Porsche“ pristatė savo pirmąjį serijinį elektromobilį ir paskelbė jo charakteristikas.

„Porsche Taycan“ buvo galima pamatyti dar 2015 m. Frankfurto automobilių parodoje: tai – sportinis 4 durų sedanas, dydžiu įsiterpiantis tarp dviejų markės modelių – klasikinio 911 ir „Panamera“ sedano.

Šiandien pristatyti pačios galingiausios modelių versijos automobiliai „Taycan Turbo S“ bei „Turbo“. Šiuo atveju stebina markės strategų sprendimas pavadinime išsaugoti „turbo“ vardą, kuris šiuo atveju neturi nieko bendro su elektromobilio konstrukcija. Skelbiama, kad vėliau šiais metais bus pristatytos ir kitos modelio versijos.
Pačios greičiausios „Taycan“ versijos „Turbo S“ pajėgumas 560 kW (761 AG). Automobilis gaminamas su maksimaliai dviejų elektros motorų galią ir ratų sukibimą išnaudojančia staigaus pajudėjimo iš vietos „Launch Control“ sistema.

„Taycan Turbo“ išvysto 500 kW (680 AG). Nuo 0 iki 100 km/val. 2,2 tonos sveriantis „Turbo S“ greitėja per 2,8 sek., o „Turbo“ – per 3,2 sek. Didžiausias abiejų modelių greitis siekia 260 km/val.
WLTP standartą atitinkantys duomenys rodo, kad „Taycan Turbo S“ modelis visiškai įkrauta baterija gali nuvažiuoti 412 km, o „Turbo“ – 450.

Pirmasis su 800V

„Taycan“ yra pirmasis serijinės gamybos automobilis, kurio sistemos įtampa – 800 voltų, kai kituose elektromobiliuose įprasta įtampa yra perpus mažesnė. Svarbiausias privalumas – itin spatrtus baterijos papildymas. Naudojant 350 kW galios „Ionity“ tinklo įkrovimo stotele, vos per 5 minutes įkrautos energijos pakaks papildomam 100 km atstumui nuvažiuoti. VŽ rašė, kad Vokietijos automobilių gamintojų įkurtas tinklas „Ionity“ kartu su „Circle K“ Lietuvoje artimu metu ketina įrengti 4 tokias stoteles.
„Taycan“ baterijos talpa siekia 93,4 kWh. Jos užpildymo nuo 5 iki 80% laikas idealiomis sąlygomis greitojo įkrovimo stotelėje trunka 22,5 min., o didžiausia krovimo galia – 270 kW. „Taycan“ vairuotojai taip pat gali naudotis ir paprastu, 11 kW galios įkrovikliu namuose.

Subalansuota veganams

„Taycan“ salone galima pastebėti naują prietaisų skydelio architektūrą, į akis krinta 10,9 colio skersmens informacinis ekranas bei papildomai užsakomas ekranas keleiviui. Visa vartotojo aplinka yra nauja – daugelis kituose modeliuose naudotų klasikinių mygtukų bei jungiklių pakeisti intuityviais lietimui jautriais paviršiais, o dalis funkcijų gali būti valdoma balsu.

Pirmajame savo elektromobilyje „Porsche“ pirmą kartą siūlo veganišką interjerą, kuriame nėra panaudota natūrali oda. Kaip ir „BMW i3“ kūrėjai, „Taycan“ salono apdailai panaudotos apdailos detalės iš perdirbtų medžiagų.
Automobilyje yra du bagažo skyriai. Priekinės talpos tūris – 81 l, galinės – 366 l.

Su pavarų dėže

„Taycan Turbo S“ ir „Taycan Turbo“ gaminami su dviem elektros varikliais, po vieną kiekvienai ašiai. Todėl šiuose automobiliuose su visų ratų pavara nėra nei kardaninio veleno, nei transmisijos tunelio.
Visi elektrinės pavaros elementai – variklis, pavarų dėžė ir įtampos keitiklis yra suprojektuoti taip, kad tilptų į vieną modulį. Tai leido sukurti itin kompaktišką ir galingą pavaros sistemą.
Galinėje ašyje įtaisyta dviejų laipsnių transmisija yra dar viena „Porsche“ inovacija. Pirmoji pavara suteikia „Taycan“ geresnį įsibėgėjimą startuojant, o antroji – didelį efektyvumą bei aukštus galios rezervus visame greičio diapazone. Tai – dar viena elektromobilių pramonės naujovė.

Lyginamas su „Tesla“

„Taycan“ neretai lyginamas su panašaus dydžio „Tesla Model 3“, atkreipiant dėmesį į mažesnę amerikietiško automobilio kainą (nuo 55,390 Eur) ir didesnį su viena įkrova nuvažiuojamą atstumą (iki 530 km). Dabar paskelbtos „Taycan“ greitėjimo charakteristikos rodo, kad jos jau atitinka ir net pranoksta oficialiai deklaruojamą 3,4 sek. trunkantį „Tesla Model 3 Performance“ greitėjimą nuo 0 iki 100 km/val.

Tačiau šiuos du automobilius skiria daugybė vartotojui svarbių niuansų. „Porsche“ akivaizdžiai daugiau dėmesio skyrė „premium“ segmento elementams, markės standartus atitinkančioms valdymo savybėms ir naudojimo kokybei. Negalima neįvertinti tokių sprendimų, kaip 800 V sistemos įtampa ir dviejų laipsnių transmisija.

VŽ rašė, kad Matthiasas Kirchgassneris, „Porsche AG“ elektromobilių prekybos ir rinkodaros vadovas tvirtino, jog „Taycanui“ pasirinkti sinchroniniai motorai yra brangesni, bet lengvesni, mažesni už pavyzdžiui, „Teslos“ naudojamus asinchroninius motorus ir užtikrina geresnes galios charakteristikas.

„Tai, ką deklaruoja „Tesla“ – per 2,7 sek. įsibėgėti nuo 0 iki 100 km/val., įmanoma padaryti vieną kartą. Paskui variklis kaista ir praranda galią. Dėl šios priežasties didžiausias „Model S“ greitis ilgesniu nuotoliu siekia tik apie 180 km/val.“ – VŽ tvirtino p. Kirchgassneris. Jis patikino, kad „Taycan“ maksimalaus greitėjimo bandymus galės kartoti daug kartų ir be pertraukų.

Neprilygstamas elektromobilio galimybes parodo ir pastarosiomis savaitėmis Niurburgringo trasoje pasiektas serijinių elektromobilių rekordas, vieną nepaprastai sudėtingos trasos ratą įveikus per 7 min. 42 sek. O tai beveik prilygsta 997-ojo modelio „Porsche 911 GT3“ rezultatui. Tikrieji vairuotojai be abejonės tai įvertins.

Bazinė „Taycan Turbo“ kaina Europoje sieks maždaug 152.000 Eur, o „Turbo S“ kaina – nuo 185.000 Eur. Nepaisant to, gamintojas tvirtina sulaukęs maždaug 30.000 užsakymų. Įvertinant 20.000 siekiančią metinę gamybą, kai kuriems klientams savo automobilio teks palaukti. „Porsche“ atstovai Lietuvoje VŽ tvirtino sulaukę bent 20-ies potencialių pirkėjų susidomėjimo.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Ketvirtoji „Octavia” – dienos šviesoje 3

Pristatytas populiariausio Čekijos gamintojo modelio įpėdinis dar vienu žingsniu artėja prie „premium“...

Automobiliai
2019.11.12
Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
„Jaguar“: po nauju žvėries kailiu plaka ta pati širdis Verslo tribūna

Miesto visureigis – toks yra naujasis „jaguaro“ pavidalas. Tiems, kas mano, kad kartu su elegantiško sedano...

Verslo aplinka
2019.11.11
Buvęs „Daimler“ vadovas: dievinu E. Muską, bet „Tesla“ vokiečių neaplenks 6

Elonas Muskas populiarindamas elektromobilius padarė milžinišką darbą, tačiau Vokietijos automobilių...

Automobiliai
2019.11.09
Įkrovos tinklo plėtra: viena jungtis – keturiems elektromobiliams Premium 10

Kitais metais elektromobilių įkrovimo stotelių tinklas turėtų viršyti paklausą, o viena vieša įkrovimo...

Mažiausiems automobiliams gamintojai mato vis mažiau perspektyvų Europoje Premium

Vis daugiau automobilių gamintojų Europoje svarsto trauktis iš pačių mažiausių modelių segmento. Taip elgtis...

Automobiliai
2019.11.06
Naujas pasiūlymas apmokestinti automobilius: poveikis vėl kelia abejones Premium

Pateiktas įstatymo projektas galėtų pakeisti praėjusį mėnesį atmestą Transporto priemonių taršos mokesčio...

Automobiliai
2019.11.06
„Peugeot“ Šiauliuose atstovai jau įrenginėja elektromobilių įkrovimo stoteles Premium 1

Nors „Peugeot“ elektromobiliai į Lietuvą atkeliaus tik po kelių mėnesių, Šiauliuose veikianti gamintojos...

Gazelė
2019.11.06
46,5% rinkos sudarantis reeksportas maskuoja augančią vidinę automobilių paklausą Premium

Per 10 šių metų mėnesių prekyba naujais automobiliais augo 41,7%, o, reeksporto mastui siekiant beveik pusę...

Automobiliai
2019.11.05
„Lietuvos metų automobilis 2020“: daugiau miesto visureigių ir mažiau dyzelių 

Tradiciniame konkurse dalyvauja 38 automobiliai, kurių specifika ir formatas perteikia besikeičiančius rinkos...

Automobiliai
2019.10.28
„Defender“: prabanga vietoj principų Premium 1

Rudeninėje Frankfurto automobilių parodoje pristatytas naujasis „Land Rover Defender“ neatpažįstamai...

Verslo klasė
2019.10.27
VŽ bando: ekstremalas „Megane R.S. 300 Trophy“ Premium

„Renault“ sportinių modelių gamybos padalinys „Renault Sport“ (R.S.) sugeba įtikinti net į prancūziškus...

Automobiliai
2019.10.27
Mažiausias BMW „Gran Coupe“ pasiruošė debiutui

BMW pristatė naują 2-os serijos „Gran Coupe“ modelį. Rinkoje jis užpildys iki šiol BMW neišnaudotą nišą ir...

Automobiliai
2019.10.27
Ketvirtosios kartos „Toyota Yaris“

Naujasis modelis bus gaminamas naudojant naują platformą ir specialiai sukurtą 3 cilindrų hibridinės pavaros...

Automobiliai
2019.10.26
Naujoji „Škoda Octavia“ atkartos flagmano „Superb“ stilių

Koncernui „Volkswagen“ priklausantis Čekijos gamintojas „Škoda“ rengiasi pristatyti savo perkamiausio...

Automobiliai
2019.10.26
Didžiausi dyzelinių automobilių mėgėjai Europoje – prancūzai ir lietuviai

Dyzelinu varomus automobilius Europoje dažniausiai renkasi prancūzai ir lietuviai, benzinu – Kipro...

Naujasis „Volkswagen Golf“ debiutuoja pasibalnojęs išmaniąsias technologijas

„Volkswagen AG“ pristatė aštuntosios kartos kompaktinį hečbeką „Golf“. Automobilyje panaudotos skaitmeninės...

Automobiliai
2019.10.25
Seimas grąžino tobulinimui Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymą

Seimas atmetė Aplinkos ministerijos siūlomą įstatymą ir grąžino projektą tobulinimui.

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau