„Marriott“ viešbučio Vilniuje vadovė: apie komandą ir baltas pirštines

Publikuota: 2018-01-19

Balandį Vilniuje, buvusio „Žalgirio“ stadiono teritorijoje, atidaromas 4 žvaigždučių viešbutis „Courtyard by Marriott Vilnius City Center“. VŽ kalbasi su Sigita Rudzevičiene, viešbučio generaline direktore.

„Marriott“ viešbučių grupei susiliejus su „Starwood“ grupe, „Marriott“ dabar yra didžiausia pasaulyje viešbučių valdymo kompanija – jai priklauso 30 viešbučių prekės ženklų, per 6.400 viešbučių 126-iose pasaulio šalyse. Skaičiuojama, kad 1 iš 15-os pasaulio viešbučių priklauso „Marriott“ grandinei.

Savo ruožtu „Courtyard“ yra labiausiai besiplečiantis „Marriott“ prekės ženklas – tinklas jungia per 1.000 šio vardo viešbučių. Pasak p. Rudzevičienės, tai vadinamasis tendencijas formuojantis (angl. trendsetter) prekės ženklas, pritraukiantis modernių, veržlių svečių: „Jis nekalba prabangos kalba, kaip „Ritz Carlton“ arba pats „Marriott“. Mes sakome, kad šis prekės ženklas sukurtas verslo verslui, todėl jo esmė yra paprastumas, modernumas, šiuolaikinės technologijos, efektyvumas.“

Karjeros laiptais

VŽ pašnekovė svetingumo versle – nuo 2003-iųjų, kai pradėjo dirbti viešbučio „Reval Hotel Lietuva“ atidarymo komandoje. Po poros metų pakilusi karjeros laiptais, ėmė vadovauti viešbučiui „Reval Inn“. Po poros metų savininkams peržiūrėjus valdomą portfelį ir nusprendus šį viešbutį parduoti, ji grįžo į „Reval Hotel Lietuvą“, kuris tuo metu transformavosi į „Radisson Blu Lietuvą“. Vadovavo Kambarių ir priėmimo skyriui, kol gavo pasiūlymą tapti „Courtyard by Marriott“ generaline direktore.

„Esu dėkinga vystytojui „Hanner“ ir valdytojui „Apex Alliance Hotel Management“, kurie patikėjo įvesti į rinką šį puikų naują ženklą, pristatyti jį Vilniui ir Vilniaus svečiams“, – sako p. Rudzevičienė. Anot jos, vienas pirmųjų jos iššūkių dabar – surinkti komandą: „Mano gyvenimas susiklostė taip, kad atradau veiklą, kurią tiesiog myliu. Mano darbas man teikia labai didelį malonumą, todėl ir ieškau žmonių, kurių akys degtų, kurie priimtų „Courtyard“ filosofiją ir būtų jos dalimi.“

JAV verslo žurnalas „Forbes“ praėjusių metų šimto geriausių JAV darbdavių sąrašo 26-oje vietoje paskelbė „Hilton“, 32 – „Hayat“, 36 – „Marriott“ viešbučių tinklus.

„Lietuvoje kol kas nėra nei „Hilton“, nei „Hayat“, taigi turiu šansų pasirodyti kaip geriausias darbdavys“, – juokiasi p. Sigita.

Iššūkis – personalas

Vieša paslaptis, kad viešbučiai dėl personalo stygiaus Lietuvoje turi rimtų problemų. VŽ žiniomis, šiemet Vilniuje atsidarysiančių tarptautinių tinklų viešbučių personalo vadovai nesikuklindami vilioja darbuotojus iš veikiančių įstaigų.

Ponia Sigita sutinka: išties darbo rinkoje padėtis nėra palanki, darbuotojų trūksta, o liūdniausia, kad svetingumo verslas Lietuvoje vis dar neturi tradicijų. Iš patirties ji gali pasakyti, kad darbas viešbutyje dažniausiai yra tarpinė stotelė, ypač studijuojančiam jaunimui.

„Manau, pripažinimas, – teigia pašnekovė, paklausta, kas, jos manymu, darbo vietoje sulaiko žmones. – Ir karjeros galimybės. Aš juk irgi pradėjau kaip administratorė. Kitas dalykas – bendravimas su svečiais yra nepalyginti daugiau, nei gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio, todėl labai kviesčiau į šį verslą jaunus žmones, nes tai veikla, duodanti didžiulį atgalinį ryšį.“

Svetingumo verslo specialistus rengia Vilniaus kolegija, į šį verslą grįžta žmonių iš Anglijos, Šveicarijos, ten baigusių prestižines viešbučių verslo mokyklas. „Su tokiais, – kalba pašnekovė, – labai įdomu dirbti, nes jie parsiveža kitokių patirčių, kitokį požiūrį. Nes, kad ir kaip būtų, mes, lietuviai, esame ne tokie atviri, ne tokie šilti. O grįžusieji iš toliau jau yra išmokę lengvesnio bendravimo, šypsenų, to, ko kartais čia pasigendi.“

Paklausta, kur dairysis paslaugaus ir draugiško personalo, p. Sigita sako pirmiausia ieškosianti žmonių, turinčių teisingą požiūrį. „Pabandysiu, o jei nerasiu, pati mokysiu“, – nusijuokia ji ir priduria dabar jau iš patirties matanti, kaip žmogus bendrauja, ar jam tai patinka, ar jo akys dega, – renkant komandą reikia atsižvelgti būtent į tokius dalykus.

„Išmokyti gali bet ką, tačiau jei žmogus neturi svetingumo jausmo, noro padėti, tuomet nieko neišeis“, – sako p. Sigita.

Paklausta apie savo kelią į viešbučių verslą, finansų vadybą studijavusi p. Sigita pasakoja, kad per studentų mainų programą išvažiavo į JAV. Ten įsidarbinusi „Marriott“ viešbutyje suprato, kad būtent ši veikla jai teikia didelį malonumą. Po pusės metų grįžusi į Lietuvą, dar studijuodama, pradėjo dirbti viešbutyje administratore.

„Paskui kažkas pastebėjo, įvertino, pasikvietė, taip viskas ir klostėsi. Ir man tikrai galioja posakis apie tai, kad susiradęs darbą, kuris patinka, ne dirbi, o ilsiesi“, – kalba p. Sigita. Jos atostogos ir poilsis dažniausiai irgi susijęs su mėgstama veikla: „Rinkdamasi viešbutį poilsiui su šeima ieškau įdomesnių prekės ženklų, žiūriu, ko iš jų galima pasimokyti, ką pritaikyti.“ Kempingo namuką ji sako pirmą kartą išbandžiusi pernai vasarą.

„Ir gerai, patiko“, – juokiasi pašnekovė.

Svarbiausia – būti pavyzdžiu

Vardindama, kas jai svarbu, kaip vadovei, p. Sigita sako pirmiausia bandanti įkvėpti darbuotojus savo pavyzdžiu: „Mano požiūris į lyderystę paprastas – būti pavyzdžiu, kelti aiškius tikslus, aiškiai juos komunikuoti ir su pagarba žmonėms kontroliuoti, kaip jie vykdomi. Dar vienas dalykas – stengtis atskleisti žmonių gerąsias savybes, kad jie eitų į priekį kartu su manimi.“

Esate perfekcionistė?

„Viešbutyje kitaip negali. Juk sakoma: velnias slypi detalėse. Jeigu praleidi smulkmenas – dulkes, plauką, dar kažką, toli nenueisi“, – šypteli pašnekovė. Ji prisipažįsta, jog į tvarką viešbutyje žiūri svečio akimis: „Juk žinau, kad svečias nebraukys palangių baltomis pirštinėmis, tačiau stengiuosi į viską žiūrėti jo akimis, pagalvoti, kur jam būtų patogiau pasidėti daiktus įėjus į kambarį, kaip sudėlioti maistą pusryčių bufete, kad būtų patogiau jį pasiimti. Šiandieninis svečias daug keliauja – šiandien jis Vilniuje, ryt Londone, poryt Niujorke, todėl pagrindiniai dalykai – nusiprausti, miegoti, papusryčiauti – turi būti paprasti ir patogūs.“

Anot p. Sigitos, daugelį šių dalykų nusako tinklo standartai, tačiau yra tokių, kuriuos pasiseka pritaikyti remiantis patirtimi.

Kita vertus, patirties neužtenka, todėl ji aistringai skaito profesinę literatūrą ir seka naujoves.

„Apskritai aš, kaip sakoma, esu apsėsta. Net ir grožinę literatūrą mieliau skaitau tą, kur veiksmas vyksta ir viešbutyje. Svetingumo verslas – mano aistra“, – šypteli p. Sigita.

Ateina su savo svečiais

Skaičiuojama, kad keliaujančių žmonių per pastaruosius 15 metų pasaulyje padaugėjo apie 40%. Anot p. Sigitos, keliavimas „populiarėja ir toliau populiarės“. Vieni keliautojai jaučia nostalgiją tokiems viešbučiams kaip „Grand Budapest“ arba „Babylon“ ir renkasi tradicinius viešbučius, kiti vertina modernumą, greitį, tačiau populiarėja ir „Airbnb“ segmentas, nes žmonės tiesiog nenori eiti į viešbutį, jiems mieliau rasti raktus po kilimėliu.

„Mano galva, pasaulis priklausys prekės ženklams, – sako 15 metų svetingumo sektoriuje dirbanti p. Sigita, paklausta apie verslo tendencijas. – Tai rodo labai išaugusios lojalumo programos. Svečiams patogu keliaujant po visą pasaulį kaupti nakvynių skaičių, kurios konvertuojamos į begalę privilegijų: nemokamas viešnages bet kurioje pasaulio vietoje, lėktuvų skrydžius, prabangias vakarienes, kitas viešbučių ir partnerių paslaugas.

Ji įsitikinusi, kad kiekvienas naujas didelis tarptautinis prekės ženklas į Lietuvą pritraukia savo dalį svečių, kurie renkasi būtent tą, o ne kitą ženklą: „Marriott“ prekės ženklas į Lietuvą tikrai atves papildomų turistų. Tinklas į savo lojalumo programą kasmet įtraukia apie milijoną naujų narių, dabar jų yra per 100 mln., ir visi jie gaus informaciją apie tai, kad Vilniuje atidaromas naujas viešbutis. Džiaugiuosi, kai čia atidaroma nauja apgyvendinimo įstaiga, nes tai visada padidina turistų srautus, paskatina žmones atvykti, o atvykę jie dažniausiai įsimyli mūsų miestą ir grįžta ne kartą“, – kalba pašnekovė.

Courtyard by Marriott Vilnius City Center

Pasaulinis „Marriot“ tinklas priklauso „Marriott International“ kompanijai, kuri valdo daugybę prekės ženklų, tarp jų – „Marriott“, „Courtyard“ „Sheraton“, „Ritz Carlton“ ir t. t.

199 kambarių „Courtyard by MarriottVilnius City Center“ viešbutį Vilniuje stato „Hanner“ bendrovė.

Viešbučio operatorius – „Apex Alliance Hotel Management“.

Viešbučio projektą parengė architektas Gintautas Natkevičius.

Skelbiama, kad į statybas bus investuota 20 mln. eurų.

Viešbutyje veiks restoranas, konferencijų salės, baras su terasa.

Viešbutyje planuojama sukurti 70 darbo vietų.

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Du Fridos Kahlo darbai parduoti už 9 mln. USD

Meksikiečių dailininkės Fridos Kahlo paveikslas „Baltai vilkinčios moters portretas“ Niujorke vykusiame...

Laisvalaikis
2019.11.21
Į UNESCO minimų sukakčių sąrašą įtrauktos dviejų vilniečių pavardės

Į UNESCO Generalinės konferencijos paskelbtą 2020–2021 m. UNESCO minimų sukakčių sąrašą pateko ir dvi,...

Laisvalaikis
2019.11.20
Ciklas režisieriui E. Nekrošiui atminti: tada ir dabar

Lapkričio 21–30 d. Vilniuje vyksta renginių ciklas režisieriui Eimuntui Nekrošiui (1952–2018) atminti. Vieno...

Laisvalaikis
2019.11.20
A. Verseckas: paramos projektų klaidos Lietuvoje – vis tos pačios Premium

Ne taip sėkmingai startavusi socialinė kampanija „Vienos kėdės istorija“ transformuojasi ir trūkstamą sumą...

Rinkodara
2019.11.20
Paskutinis penkmetis – virsmo metai pramogų versle: viską gauti nori iš vienų rankų Verslo tribūna

Prieš 15-a metų visos Lietuvos dėmesį prikaustė svarbus įvykis – po 13 mėnesių trukusių statybų buvo...

Vadyba
2019.11.19
B. Gatesas susigrąžino turtingiausio pasaulio žmogaus vardą

Milijardierius, filantropas, „Microsoft“ įkūrėjas Billas Gatesas po dvejų metų atgavo turtingiausio pasaulio...

Laisvalaikis
2019.11.18
Iliustruotoji istorija: kaip Wellingtonas pergudravo Napoleoną

Daugiau nei po dvidešimties metų, praleistų fronte, pirmasis Velingtono hercogas, karys ir politikas...

Kruvinoji automobilizmo istorijos pusė

Pirmą kartą užvedę automobilį, amerikiečiai laikė jį neįprastu stebuklu. Naujoji transporto priemonė suteikė...

Laisvalaikis
2019.11.17
Turto bankas rengs kūrybines dirbtuves nebeveikiančio Lukiškių kalėjimo teritorijai 1

Valstybės valdomas Turto bankas kitąmet ketina surengti kūrybos dirbtuves nebeveikiančio Lukiškių kalėjimo...

Statyba ir NT
2019.11.17
Neringa švenčia gimtadienį ir atidaro atnaujintą prieplauką

Lapkričio 15–17 d. Neringa švenčia savo 58-ąjį gimtadienį. Bene laukiamiausias šventinio savaitgalio įvykis –...

Laisvalaikis
2019.11.15
EK vadovės patarėja tapusi M. Tuskienė: niekada nesilaužiau pro uždaras duris Premium 3

Finansų viceministrės Miglės Tuskienės „skrydį“ į paskirtosios Europos Komisijos (EK) pirmininkės kabinetą...

Laisvalaikis
2019.11.15
Nuomonė: gydant vėžį žolelių papildai labiau kenkia nei padeda

Sergantieji vėžiu savo gydytojui turėtų pranešti apie visus vartojamus medikamentus ir natūralius papildus,...

Laisvalaikis
2019.11.14
Veneciją užliejo didžiausias potvynis

Lapkričio 12-osios vakarą Venecijoje vanduo pakilo aukščiausiai per pastaruosius 50 metų – beveik du metrus.

Laisvalaikis
2019.11.13
Kinijoje išleista solidi lietuvių poezijos rinktinė

Kinijos leidykla „Guangdong Flower City Publishing House“ išleido šiuolaikinės Lietuvos poezijos antologiją,...

Laisvalaikis
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
Didžiausias Vilniaus bunkeris bus išsaugotas

Po nugriautais „Profsąjungų rūmais“ rastas bunkeris bus išsaugotas, nes jo griovimas grėstų paties Tauro...

Laisvalaikis
2019.11.12
Prieš krepšinio aistras „Žalgirio“ arenoje – naudingos verslo pamokos Verslo tribūna

Ar įmanoma suderinti smagiai praleistą vakarą stebint aukščiausio lygio krepšinį ir naudingą verslo...

Verslo aplinka
2019.11.12
Kinijos tikslas – pralenkti Holivudą

JAV mažėjant pajamoms už Holivudo filmus – dėl piratavimo ir tokių turinio platformų kaip „Netflix“ arba...

Laisvalaikis
2019.11.11
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau