„Marriott“ viešbučio Vilniuje vadovė: apie komandą ir baltas pirštines
FOTOGALERIJA Vilniuje balandį atidaromas "Marriot" tinklo viešbutis (10 nuotr.)
Balandį Vilniuje, buvusio Žalgirio stadiono teritorijoje, atidaromas 4 žvaigždučių viešbutis Courtyard by Marriott Vilnius City Center. VŽ kalbasi su Sigita Rudzevičiene, viešbučio generaline direktore.
Marriott viešbučių grupei susiliejus su Starwood grupe, Marriott dabar yra didžiausia pasaulyje viešbučių valdymo kompanija jai priklauso 30 viešbučių prekės ženklų, per 6.400 viešbučių 126-iose pasaulio šalyse. Skaičiuojama, kad 1 iš 15-os pasaulio viešbučių priklauso Marriott grandinei.
Savo ruožtu Courtyard yra labiausiai besiplečiantis Marriott prekės ženklas tinklas jungia per 1.000 šio vardo viešbučių. Pasak p. Rudzevičienės, tai vadinamasis tendencijas formuojantis (angl. trendsetter) prekės ženklas, pritraukiantis modernių, veržlių svečių: Jis nekalba prabangos kalba, kaip Ritz Carlton arba pats Marriott. Mes sakome, kad šis prekės ženklas sukurtas verslo verslui, todėl jo esmė yra paprastumas, modernumas, šiuolaikinės technologijos, efektyvumas.
Karjeros laiptais
VŽ pašnekovė svetingumo versle nuo 2003-iųjų, kai pradėjo dirbti viešbučio Reval Hotel Lietuva atidarymo komandoje. Po poros metų pakilusi karjeros laiptais, ėmė vadovauti viešbučiui Reval Inn. Po poros metų savininkams peržiūrėjus valdomą portfelį ir nusprendus šį viešbutį parduoti, ji grįžo į Reval Hotel Lietuvą, kuris tuo metu transformavosi į Radisson Blu Lietuvą. Vadovavo Kambarių ir priėmimo skyriui, kol gavo pasiūlymą tapti Courtyard by Marriott generaline direktore.
Esu dėkinga vystytojui Hanner ir valdytojui Apex Alliance Hotel Management, kurie patikėjo įvesti į rinką šį puikų naują ženklą, pristatyti jį Vilniui ir Vilniaus svečiams, sako p. Rudzevičienė. Anot jos, vienas pirmųjų jos iššūkių dabar surinkti komandą: Mano gyvenimas susiklostė taip, kad atradau veiklą, kurią tiesiog myliu. Mano darbas man teikia labai didelį malonumą, todėl ir ieškau žmonių, kurių akys degtų, kurie priimtų Courtyard filosofiją ir būtų jos dalimi.
JAV verslo žurnalas Forbes praėjusių metų šimto geriausių JAV darbdavių sąrašo 26-oje vietoje paskelbė Hilton, 32 Hayat, 36 Marriott viešbučių tinklus.
Lietuvoje kol kas nėra nei Hilton, nei Hayat, taigi turiu šansų pasirodyti kaip geriausias darbdavys, juokiasi p. Sigita.
Iššūkis personalas
Vieša paslaptis, kad viešbučiai dėl personalo stygiaus Lietuvoje turi rimtų problemų. VŽ žiniomis, šiemet Vilniuje atsidarysiančių tarptautinių tinklų viešbučių personalo vadovai nesikuklindami vilioja darbuotojus iš veikiančių įstaigų.
Ponia Sigita sutinka: išties darbo rinkoje padėtis nėra palanki, darbuotojų trūksta, o liūdniausia, kad svetingumo verslas Lietuvoje vis dar neturi tradicijų. Iš patirties ji gali pasakyti, kad darbas viešbutyje dažniausiai yra tarpinė stotelė, ypač studijuojančiam jaunimui.
Manau, pripažinimas, teigia pašnekovė, paklausta, kas, jos manymu, darbo vietoje sulaiko žmones. Ir karjeros galimybės. Aš juk irgi pradėjau kaip administratorė. Kitas dalykas bendravimas su svečiais yra nepalyginti daugiau, nei gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio, todėl labai kviesčiau į šį verslą jaunus žmones, nes tai veikla, duodanti didžiulį atgalinį ryšį.
Svetingumo verslo specialistus rengia Vilniaus kolegija, į šį verslą grįžta žmonių iš Anglijos, Šveicarijos, ten baigusių prestižines viešbučių verslo mokyklas. Su tokiais, kalba pašnekovė, labai įdomu dirbti, nes jie parsiveža kitokių patirčių, kitokį požiūrį. Nes, kad ir kaip būtų, mes, lietuviai, esame ne tokie atviri, ne tokie šilti. O grįžusieji iš toliau jau yra išmokę lengvesnio bendravimo, šypsenų, to, ko kartais čia pasigendi.
Paklausta, kur dairysis paslaugaus ir draugiško personalo, p. Sigita sako pirmiausia ieškosianti žmonių, turinčių teisingą požiūrį. Pabandysiu, o jei nerasiu, pati mokysiu, nusijuokia ji ir priduria dabar jau iš patirties matanti, kaip žmogus bendrauja, ar jam tai patinka, ar jo akys dega, renkant komandą reikia atsižvelgti būtent į tokius dalykus.
Išmokyti gali bet ką, tačiau jei žmogus neturi svetingumo jausmo, noro padėti, tuomet nieko neišeis, sako p. Sigita.
Paklausta apie savo kelią į viešbučių verslą, finansų vadybą studijavusi p. Sigita pasakoja, kad per studentų mainų programą išvažiavo į JAV. Ten įsidarbinusi Marriott viešbutyje suprato, kad būtent ši veikla jai teikia didelį malonumą. Po pusės metų grįžusi į Lietuvą, dar studijuodama, pradėjo dirbti viešbutyje administratore.
Paskui kažkas pastebėjo, įvertino, pasikvietė, taip viskas ir klostėsi. Ir man tikrai galioja posakis apie tai, kad susiradęs darbą, kuris patinka, ne dirbi, o ilsiesi, kalba p. Sigita. Jos atostogos ir poilsis dažniausiai irgi susijęs su mėgstama veikla: Rinkdamasi viešbutį poilsiui su šeima ieškau įdomesnių prekės ženklų, žiūriu, ko iš jų galima pasimokyti, ką pritaikyti. Kempingo namuką ji sako pirmą kartą išbandžiusi pernai vasarą.
Ir gerai, patiko, juokiasi pašnekovė.
Svarbiausia būti pavyzdžiu
Vardindama, kas jai svarbu, kaip vadovei, p. Sigita sako pirmiausia bandanti įkvėpti darbuotojus savo pavyzdžiu: Mano požiūris į lyderystę paprastas būti pavyzdžiu, kelti aiškius tikslus, aiškiai juos komunikuoti ir su pagarba žmonėms kontroliuoti, kaip jie vykdomi. Dar vienas dalykas stengtis atskleisti žmonių gerąsias savybes, kad jie eitų į priekį kartu su manimi.
Esate perfekcionistė?
Viešbutyje kitaip negali. Juk sakoma: velnias slypi detalėse. Jeigu praleidi smulkmenas dulkes, plauką, dar kažką, toli nenueisi, šypteli pašnekovė. Ji prisipažįsta, jog į tvarką viešbutyje žiūri svečio akimis: Juk žinau, kad svečias nebraukys palangių baltomis pirštinėmis, tačiau stengiuosi į viską žiūrėti jo akimis, pagalvoti, kur jam būtų patogiau pasidėti daiktus įėjus į kambarį, kaip sudėlioti maistą pusryčių bufete, kad būtų patogiau jį pasiimti. Šiandieninis svečias daug keliauja šiandien jis Vilniuje, ryt Londone, poryt Niujorke, todėl pagrindiniai dalykai nusiprausti, miegoti, papusryčiauti turi būti paprasti ir patogūs.
Anot p. Sigitos, daugelį šių dalykų nusako tinklo standartai, tačiau yra tokių, kuriuos pasiseka pritaikyti remiantis patirtimi.
Kita vertus, patirties neužtenka, todėl ji aistringai skaito profesinę literatūrą ir seka naujoves.
Apskritai aš, kaip sakoma, esu apsėsta. Net ir grožinę literatūrą mieliau skaitau tą, kur veiksmas vyksta ir viešbutyje. Svetingumo verslas mano aistra, šypteli p. Sigita.
Ateina su savo svečiais
Skaičiuojama, kad keliaujančių žmonių per pastaruosius 15 metų pasaulyje padaugėjo apie 40%. Anot p. Sigitos, keliavimas populiarėja ir toliau populiarės. Vieni keliautojai jaučia nostalgiją tokiems viešbučiams kaip Grand Budapest arba Babylon ir renkasi tradicinius viešbučius, kiti vertina modernumą, greitį, tačiau populiarėja ir Airbnb segmentas, nes žmonės tiesiog nenori eiti į viešbutį, jiems mieliau rasti raktus po kilimėliu.
Mano galva, pasaulis priklausys prekės ženklams, sako 15 metų svetingumo sektoriuje dirbanti p. Sigita, paklausta apie verslo tendencijas. Tai rodo labai išaugusios lojalumo programos. Svečiams patogu keliaujant po visą pasaulį kaupti nakvynių skaičių, kurios konvertuojamos į begalę privilegijų: nemokamas viešnages bet kurioje pasaulio vietoje, lėktuvų skrydžius, prabangias vakarienes, kitas viešbučių ir partnerių paslaugas.
Ji įsitikinusi, kad kiekvienas naujas didelis tarptautinis prekės ženklas į Lietuvą pritraukia savo dalį svečių, kurie renkasi būtent tą, o ne kitą ženklą: Marriott prekės ženklas į Lietuvą tikrai atves papildomų turistų. Tinklas į savo lojalumo programą kasmet įtraukia apie milijoną naujų narių, dabar jų yra per 100 mln., ir visi jie gaus informaciją apie tai, kad Vilniuje atidaromas naujas viešbutis. Džiaugiuosi, kai čia atidaroma nauja apgyvendinimo įstaiga, nes tai visada padidina turistų srautus, paskatina žmones atvykti, o atvykę jie dažniausiai įsimyli mūsų miestą ir grįžta ne kartą, kalba pašnekovė.
Courtyard by Marriott Vilnius City Center
Pasaulinis Marriot tinklas priklauso Marriott International kompanijai, kuri valdo daugybę prekės ženklų, tarp jų Marriott, Courtyard Sheraton, Ritz Carlton ir t. t.
199 kambarių Courtyard by MarriottVilnius City Center viešbutį Vilniuje stato Hanner bendrovė.
Viešbučio operatorius Apex Alliance Hotel Management.
Viešbučio projektą parengė architektas Gintautas Natkevičius.
Skelbiama, kad į statybas bus investuota 20 mln. eurų.
Viešbutyje veiks restoranas, konferencijų salės, baras su terasa.
Viešbutyje planuojama sukurti 70 darbo vietų.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti