„Marriott“ viešbučio Vilniuje vadovė: apie komandą ir baltas pirštines

Publikuota: 2018-01-19

Balandį Vilniuje, buvusio „Žalgirio“ stadiono teritorijoje, atidaromas 4 žvaigždučių viešbutis „Courtyard by Marriott Vilnius City Center“. VŽ kalbasi su Sigita Rudzevičiene, viešbučio generaline direktore.

„Marriott“ viešbučių grupei susiliejus su „Starwood“ grupe, „Marriott“ dabar yra didžiausia pasaulyje viešbučių valdymo kompanija – jai priklauso 30 viešbučių prekės ženklų, per 6.400 viešbučių 126-iose pasaulio šalyse. Skaičiuojama, kad 1 iš 15-os pasaulio viešbučių priklauso „Marriott“ grandinei.

Savo ruožtu „Courtyard“ yra labiausiai besiplečiantis „Marriott“ prekės ženklas – tinklas jungia per 1.000 šio vardo viešbučių. Pasak p. Rudzevičienės, tai vadinamasis tendencijas formuojantis (angl. trendsetter) prekės ženklas, pritraukiantis modernių, veržlių svečių: „Jis nekalba prabangos kalba, kaip „Ritz Carlton“ arba pats „Marriott“. Mes sakome, kad šis prekės ženklas sukurtas verslo verslui, todėl jo esmė yra paprastumas, modernumas, šiuolaikinės technologijos, efektyvumas.“

Karjeros laiptais

VŽ pašnekovė svetingumo versle – nuo 2003-iųjų, kai pradėjo dirbti viešbučio „Reval Hotel Lietuva“ atidarymo komandoje. Po poros metų pakilusi karjeros laiptais, ėmė vadovauti viešbučiui „Reval Inn“. Po poros metų savininkams peržiūrėjus valdomą portfelį ir nusprendus šį viešbutį parduoti, ji grįžo į „Reval Hotel Lietuvą“, kuris tuo metu transformavosi į „Radisson Blu Lietuvą“. Vadovavo Kambarių ir priėmimo skyriui, kol gavo pasiūlymą tapti „Courtyard by Marriott“ generaline direktore.

„Esu dėkinga vystytojui „Hanner“ ir valdytojui „Apex Alliance Hotel Management“, kurie patikėjo įvesti į rinką šį puikų naują ženklą, pristatyti jį Vilniui ir Vilniaus svečiams“, – sako p. Rudzevičienė. Anot jos, vienas pirmųjų jos iššūkių dabar – surinkti komandą: „Mano gyvenimas susiklostė taip, kad atradau veiklą, kurią tiesiog myliu. Mano darbas man teikia labai didelį malonumą, todėl ir ieškau žmonių, kurių akys degtų, kurie priimtų „Courtyard“ filosofiją ir būtų jos dalimi.“

JAV verslo žurnalas „Forbes“ praėjusių metų šimto geriausių JAV darbdavių sąrašo 26-oje vietoje paskelbė „Hilton“, 32 – „Hayat“, 36 – „Marriott“ viešbučių tinklus.

„Lietuvoje kol kas nėra nei „Hilton“, nei „Hayat“, taigi turiu šansų pasirodyti kaip geriausias darbdavys“, – juokiasi p. Sigita.

Iššūkis – personalas

Vieša paslaptis, kad viešbučiai dėl personalo stygiaus Lietuvoje turi rimtų problemų. VŽ žiniomis, šiemet Vilniuje atsidarysiančių tarptautinių tinklų viešbučių personalo vadovai nesikuklindami vilioja darbuotojus iš veikiančių įstaigų.

Ponia Sigita sutinka: išties darbo rinkoje padėtis nėra palanki, darbuotojų trūksta, o liūdniausia, kad svetingumo verslas Lietuvoje vis dar neturi tradicijų. Iš patirties ji gali pasakyti, kad darbas viešbutyje dažniausiai yra tarpinė stotelė, ypač studijuojančiam jaunimui.

„Manau, pripažinimas, – teigia pašnekovė, paklausta, kas, jos manymu, darbo vietoje sulaiko žmones. – Ir karjeros galimybės. Aš juk irgi pradėjau kaip administratorė. Kitas dalykas – bendravimas su svečiais yra nepalyginti daugiau, nei gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio, todėl labai kviesčiau į šį verslą jaunus žmones, nes tai veikla, duodanti didžiulį atgalinį ryšį.“

Svetingumo verslo specialistus rengia Vilniaus kolegija, į šį verslą grįžta žmonių iš Anglijos, Šveicarijos, ten baigusių prestižines viešbučių verslo mokyklas. „Su tokiais, – kalba pašnekovė, – labai įdomu dirbti, nes jie parsiveža kitokių patirčių, kitokį požiūrį. Nes, kad ir kaip būtų, mes, lietuviai, esame ne tokie atviri, ne tokie šilti. O grįžusieji iš toliau jau yra išmokę lengvesnio bendravimo, šypsenų, to, ko kartais čia pasigendi.“

Paklausta, kur dairysis paslaugaus ir draugiško personalo, p. Sigita sako pirmiausia ieškosianti žmonių, turinčių teisingą požiūrį. „Pabandysiu, o jei nerasiu, pati mokysiu“, – nusijuokia ji ir priduria dabar jau iš patirties matanti, kaip žmogus bendrauja, ar jam tai patinka, ar jo akys dega, – renkant komandą reikia atsižvelgti būtent į tokius dalykus.

„Išmokyti gali bet ką, tačiau jei žmogus neturi svetingumo jausmo, noro padėti, tuomet nieko neišeis“, – sako p. Sigita.

Paklausta apie savo kelią į viešbučių verslą, finansų vadybą studijavusi p. Sigita pasakoja, kad per studentų mainų programą išvažiavo į JAV. Ten įsidarbinusi „Marriott“ viešbutyje suprato, kad būtent ši veikla jai teikia didelį malonumą. Po pusės metų grįžusi į Lietuvą, dar studijuodama, pradėjo dirbti viešbutyje administratore.

„Paskui kažkas pastebėjo, įvertino, pasikvietė, taip viskas ir klostėsi. Ir man tikrai galioja posakis apie tai, kad susiradęs darbą, kuris patinka, ne dirbi, o ilsiesi“, – kalba p. Sigita. Jos atostogos ir poilsis dažniausiai irgi susijęs su mėgstama veikla: „Rinkdamasi viešbutį poilsiui su šeima ieškau įdomesnių prekės ženklų, žiūriu, ko iš jų galima pasimokyti, ką pritaikyti.“ Kempingo namuką ji sako pirmą kartą išbandžiusi pernai vasarą.

„Ir gerai, patiko“, – juokiasi pašnekovė.

Svarbiausia – būti pavyzdžiu

Vardindama, kas jai svarbu, kaip vadovei, p. Sigita sako pirmiausia bandanti įkvėpti darbuotojus savo pavyzdžiu: „Mano požiūris į lyderystę paprastas – būti pavyzdžiu, kelti aiškius tikslus, aiškiai juos komunikuoti ir su pagarba žmonėms kontroliuoti, kaip jie vykdomi. Dar vienas dalykas – stengtis atskleisti žmonių gerąsias savybes, kad jie eitų į priekį kartu su manimi.“

Esate perfekcionistė?

„Viešbutyje kitaip negali. Juk sakoma: velnias slypi detalėse. Jeigu praleidi smulkmenas – dulkes, plauką, dar kažką, toli nenueisi“, – šypteli pašnekovė. Ji prisipažįsta, jog į tvarką viešbutyje žiūri svečio akimis: „Juk žinau, kad svečias nebraukys palangių baltomis pirštinėmis, tačiau stengiuosi į viską žiūrėti jo akimis, pagalvoti, kur jam būtų patogiau pasidėti daiktus įėjus į kambarį, kaip sudėlioti maistą pusryčių bufete, kad būtų patogiau jį pasiimti. Šiandieninis svečias daug keliauja – šiandien jis Vilniuje, ryt Londone, poryt Niujorke, todėl pagrindiniai dalykai – nusiprausti, miegoti, papusryčiauti – turi būti paprasti ir patogūs.“

Anot p. Sigitos, daugelį šių dalykų nusako tinklo standartai, tačiau yra tokių, kuriuos pasiseka pritaikyti remiantis patirtimi.

Kita vertus, patirties neužtenka, todėl ji aistringai skaito profesinę literatūrą ir seka naujoves.

„Apskritai aš, kaip sakoma, esu apsėsta. Net ir grožinę literatūrą mieliau skaitau tą, kur veiksmas vyksta ir viešbutyje. Svetingumo verslas – mano aistra“, – šypteli p. Sigita.

Ateina su savo svečiais

Skaičiuojama, kad keliaujančių žmonių per pastaruosius 15 metų pasaulyje padaugėjo apie 40%. Anot p. Sigitos, keliavimas „populiarėja ir toliau populiarės“. Vieni keliautojai jaučia nostalgiją tokiems viešbučiams kaip „Grand Budapest“ arba „Babylon“ ir renkasi tradicinius viešbučius, kiti vertina modernumą, greitį, tačiau populiarėja ir „Airbnb“ segmentas, nes žmonės tiesiog nenori eiti į viešbutį, jiems mieliau rasti raktus po kilimėliu.

„Mano galva, pasaulis priklausys prekės ženklams, – sako 15 metų svetingumo sektoriuje dirbanti p. Sigita, paklausta apie verslo tendencijas. – Tai rodo labai išaugusios lojalumo programos. Svečiams patogu keliaujant po visą pasaulį kaupti nakvynių skaičių, kurios konvertuojamos į begalę privilegijų: nemokamas viešnages bet kurioje pasaulio vietoje, lėktuvų skrydžius, prabangias vakarienes, kitas viešbučių ir partnerių paslaugas.

Ji įsitikinusi, kad kiekvienas naujas didelis tarptautinis prekės ženklas į Lietuvą pritraukia savo dalį svečių, kurie renkasi būtent tą, o ne kitą ženklą: „Marriott“ prekės ženklas į Lietuvą tikrai atves papildomų turistų. Tinklas į savo lojalumo programą kasmet įtraukia apie milijoną naujų narių, dabar jų yra per 100 mln., ir visi jie gaus informaciją apie tai, kad Vilniuje atidaromas naujas viešbutis. Džiaugiuosi, kai čia atidaroma nauja apgyvendinimo įstaiga, nes tai visada padidina turistų srautus, paskatina žmones atvykti, o atvykę jie dažniausiai įsimyli mūsų miestą ir grįžta ne kartą“, – kalba pašnekovė.

Courtyard by Marriott Vilnius City Center

Pasaulinis „Marriot“ tinklas priklauso „Marriott International“ kompanijai, kuri valdo daugybę prekės ženklų, tarp jų – „Marriott“, „Courtyard“ „Sheraton“, „Ritz Carlton“ ir t. t.

199 kambarių „Courtyard by MarriottVilnius City Center“ viešbutį Vilniuje stato „Hanner“ bendrovė.

Viešbučio operatorius – „Apex Alliance Hotel Management“.

Viešbučio projektą parengė architektas Gintautas Natkevičius.

Skelbiama, kad į statybas bus investuota 20 mln. eurų.

Viešbutyje veiks restoranas, konferencijų salės, baras su terasa.

Viešbutyje planuojama sukurti 70 darbo vietų.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Gedimino kalno tvarkyba: kurie šlaitai sutvarkyti, o kurių būklė išlieka kritinė? Rėmėjo turinys

Gruodžio mėnesį žiniasklaidoje ir vėl pasirodę bendro pobūdžio pranešimai apie „kritinę Gedimino kalno šlaito...

Laisvalaikis
06:00
Rašytojų sąjungos premija skirta U. Radzevičiūtei

Kasmetinė Lietuvos rašytojų sąjungos premija skirta prozininkei Undinei Radzevičiūtei už istorinį romaną...

Laisvalaikis
2018.12.18
M. Kvietkauskas paskirtas kultūros ministru 1

Literatūrologas Mindaugas Kvietkauskas paskirtas naujuoju kultūros ministru. Tokį dekretą antradienį pasirašė...

Verslo aplinka
2018.12.18
Gražiausios kalėdinės vitrinos 1

Likus savaitei iki didžiųjų metų švenčių, sunku rasti parduotuvių vitrinų, kuriose nespingsėtų lemputės,...

Laisvalaikis
2018.12.17
Dainų šventės auditoriai pasigedo racionalaus finansinio požiūrio

Kultūros ministerija, atlikusi Lietuvos nacionalinio kultūros centro (LNKC) 2018 m. organizuotos Lietuvos...

Laisvalaikis
2018.12.17
Į kultūros ministrus pasiūlytas M. Kvietkauskas 10

Literatūrologas Mindaugas Kvietkauskas, buvęs Lietuvių literatūros ir tautosakos instituto direktorius,...

Verslo aplinka
2018.12.17
Kino klasterio kompleksinės paslaugos padeda laimėti didelius užsakymus Rėmėjo turinys 1

Lietuviškiems filmams sulaukiant vis didesnio populiarumo ir Lietuvai tampant vis patrauklesniu traukos...

Verslo aplinka
2018.12.17
„Titanikas“ rastas vykdant slaptą karinę misiją

Ilgai teigta, kad 1912 m. nuskendusį laivą „Titanikas“ 1985 m. vandenyno dugne surado JAV  mokslininkai.

Laisvalaikis
2018.12.16
D. Katkus: pianisto D. Kirilausko iššūkiai 1

Vykstant nuožmiam popso karui su intelektualia muzikine kultūra, karui, kur popsą visiškai palaiko ir...

Verslo klasė
2018.12.15
Turtingiausi tarpukario Lietuvos žmonės

1918-aisiais susikūrus nepriklausomai Lietuvos valstybei, jos ūkis ant kojų stojosi sunkiai, juolab kad...

Laisvalaikis
2018.12.15
Verslas „Google“ paieškoje: nuo „Ali Express“ iki „Maximos“ ir „Lidl“ kainų lyginimo Premium

Populiariausios „Google“ paieškos verslo segmente rodo, kad lietuviai vis daugiau perka internete, kruopščiai...

Rinkodara
2018.12.14
Dizainerė K. Petraitytė pamokų nuobodulį gydo „Chem žetonais“ 1

Dizainerė Karolina Petraitytė, Vilniaus dailės akademijos studentė, neseniai grįžo iš didžiausio Vidurinių...

Laisvalaikis
2018.12.13
Kultūros indėlis į šalies ekonomiką auga

Lietuvos statistikos departamentas skelbia suskaičiavęs, kad, išankstiniais duomenimis, kultūros sektoriaus...

Laisvalaikis
2018.12.12
FIFA ir VMI – tarp populiariausių „Google“ paieškų Lietuvoje

„Google“ paieškų viršūnėje Lietuvoje – pasaulio futbolo čempionatas FIFA ir „Eurovizija“. Nedaug atsilieka ir...

Rinkodara
2018.12.12
„Time“ Metų žmogumi paskelbė persekiojamus žurnalistus

„Time“ Metų žmogumi paskelbė „Sergėtojus“ („The Guardians“) – taip žurnalas pavadino dėl savo darbo...

Laisvalaikis
2018.12.12
„EGLĖ apartamentai“ - apdovanoti prestižiniu apdovanojimu Rėmėjo turinys 3

Aukštą kartelę pajūrio architektūrai iškėlęs projektas - analogo Baltijos regione neturintys prabangūs

Laisvalaikis
2018.12.12
Lengvatą kino gamintojams pratęs iki 2024 m.

Seimas leido dar penkeriems metams – iki 2023 m. pabaigos pratęsti pelno mokesčio lengvatą kino gamintojams,...

Laisvalaikis
2018.12.11
K. Kirtiklis: Th. Hobbesas ilgisi tvirtos rankos

Kaip blogai mes gyvename! Aplink tvyro plika akimi matoma sumaištis – korumpuoti politikai savivaliauja,...

Verslo klasė
2018.12.09
Aidas Puklevičius: šnipai, kuriuos visi mato Premium 8

Senais gerais laikais slaptojo agento profesiją gaubė šilkinė aureolė. Gausybės romanų ir filmų išdresiruoti...

Verslo klasė
2018.12.08
Mirga Gražinytė: dirigavimas nėra tik vyrų sritis 1

Vargu ar ką nustebino, tarp šešių šių metų Nacionalinės Lietuvos kultūros ir meno premijos laureatų išgirdus...

Laisvalaikis
2018.12.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau