„Marriott“ viešbučio Vilniuje vadovė: apie komandą ir baltas pirštines

Publikuota: 2018-01-19

Balandį Vilniuje, buvusio „Žalgirio“ stadiono teritorijoje, atidaromas 4 žvaigždučių viešbutis „Courtyard by Marriott Vilnius City Center“. VŽ kalbasi su Sigita Rudzevičiene, viešbučio generaline direktore.

„Marriott“ viešbučių grupei susiliejus su „Starwood“ grupe, „Marriott“ dabar yra didžiausia pasaulyje viešbučių valdymo kompanija – jai priklauso 30 viešbučių prekės ženklų, per 6.400 viešbučių 126-iose pasaulio šalyse. Skaičiuojama, kad 1 iš 15-os pasaulio viešbučių priklauso „Marriott“ grandinei.

Savo ruožtu „Courtyard“ yra labiausiai besiplečiantis „Marriott“ prekės ženklas – tinklas jungia per 1.000 šio vardo viešbučių. Pasak p. Rudzevičienės, tai vadinamasis tendencijas formuojantis (angl. trendsetter) prekės ženklas, pritraukiantis modernių, veržlių svečių: „Jis nekalba prabangos kalba, kaip „Ritz Carlton“ arba pats „Marriott“. Mes sakome, kad šis prekės ženklas sukurtas verslo verslui, todėl jo esmė yra paprastumas, modernumas, šiuolaikinės technologijos, efektyvumas.“

Karjeros laiptais

VŽ pašnekovė svetingumo versle – nuo 2003-iųjų, kai pradėjo dirbti viešbučio „Reval Hotel Lietuva“ atidarymo komandoje. Po poros metų pakilusi karjeros laiptais, ėmė vadovauti viešbučiui „Reval Inn“. Po poros metų savininkams peržiūrėjus valdomą portfelį ir nusprendus šį viešbutį parduoti, ji grįžo į „Reval Hotel Lietuvą“, kuris tuo metu transformavosi į „Radisson Blu Lietuvą“. Vadovavo Kambarių ir priėmimo skyriui, kol gavo pasiūlymą tapti „Courtyard by Marriott“ generaline direktore.

„Esu dėkinga vystytojui „Hanner“ ir valdytojui „Apex Alliance Hotel Management“, kurie patikėjo įvesti į rinką šį puikų naują ženklą, pristatyti jį Vilniui ir Vilniaus svečiams“, – sako p. Rudzevičienė. Anot jos, vienas pirmųjų jos iššūkių dabar – surinkti komandą: „Mano gyvenimas susiklostė taip, kad atradau veiklą, kurią tiesiog myliu. Mano darbas man teikia labai didelį malonumą, todėl ir ieškau žmonių, kurių akys degtų, kurie priimtų „Courtyard“ filosofiją ir būtų jos dalimi.“

JAV verslo žurnalas „Forbes“ praėjusių metų šimto geriausių JAV darbdavių sąrašo 26-oje vietoje paskelbė „Hilton“, 32 – „Hayat“, 36 – „Marriott“ viešbučių tinklus.

„Lietuvoje kol kas nėra nei „Hilton“, nei „Hayat“, taigi turiu šansų pasirodyti kaip geriausias darbdavys“, – juokiasi p. Sigita.

Iššūkis – personalas

Vieša paslaptis, kad viešbučiai dėl personalo stygiaus Lietuvoje turi rimtų problemų. VŽ žiniomis, šiemet Vilniuje atsidarysiančių tarptautinių tinklų viešbučių personalo vadovai nesikuklindami vilioja darbuotojus iš veikiančių įstaigų.

Ponia Sigita sutinka: išties darbo rinkoje padėtis nėra palanki, darbuotojų trūksta, o liūdniausia, kad svetingumo verslas Lietuvoje vis dar neturi tradicijų. Iš patirties ji gali pasakyti, kad darbas viešbutyje dažniausiai yra tarpinė stotelė, ypač studijuojančiam jaunimui.

„Manau, pripažinimas, – teigia pašnekovė, paklausta, kas, jos manymu, darbo vietoje sulaiko žmones. – Ir karjeros galimybės. Aš juk irgi pradėjau kaip administratorė. Kitas dalykas – bendravimas su svečiais yra nepalyginti daugiau, nei gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio, todėl labai kviesčiau į šį verslą jaunus žmones, nes tai veikla, duodanti didžiulį atgalinį ryšį.“

Svetingumo verslo specialistus rengia Vilniaus kolegija, į šį verslą grįžta žmonių iš Anglijos, Šveicarijos, ten baigusių prestižines viešbučių verslo mokyklas. „Su tokiais, – kalba pašnekovė, – labai įdomu dirbti, nes jie parsiveža kitokių patirčių, kitokį požiūrį. Nes, kad ir kaip būtų, mes, lietuviai, esame ne tokie atviri, ne tokie šilti. O grįžusieji iš toliau jau yra išmokę lengvesnio bendravimo, šypsenų, to, ko kartais čia pasigendi.“

Paklausta, kur dairysis paslaugaus ir draugiško personalo, p. Sigita sako pirmiausia ieškosianti žmonių, turinčių teisingą požiūrį. „Pabandysiu, o jei nerasiu, pati mokysiu“, – nusijuokia ji ir priduria dabar jau iš patirties matanti, kaip žmogus bendrauja, ar jam tai patinka, ar jo akys dega, – renkant komandą reikia atsižvelgti būtent į tokius dalykus.

„Išmokyti gali bet ką, tačiau jei žmogus neturi svetingumo jausmo, noro padėti, tuomet nieko neišeis“, – sako p. Sigita.

Paklausta apie savo kelią į viešbučių verslą, finansų vadybą studijavusi p. Sigita pasakoja, kad per studentų mainų programą išvažiavo į JAV. Ten įsidarbinusi „Marriott“ viešbutyje suprato, kad būtent ši veikla jai teikia didelį malonumą. Po pusės metų grįžusi į Lietuvą, dar studijuodama, pradėjo dirbti viešbutyje administratore.

„Paskui kažkas pastebėjo, įvertino, pasikvietė, taip viskas ir klostėsi. Ir man tikrai galioja posakis apie tai, kad susiradęs darbą, kuris patinka, ne dirbi, o ilsiesi“, – kalba p. Sigita. Jos atostogos ir poilsis dažniausiai irgi susijęs su mėgstama veikla: „Rinkdamasi viešbutį poilsiui su šeima ieškau įdomesnių prekės ženklų, žiūriu, ko iš jų galima pasimokyti, ką pritaikyti.“ Kempingo namuką ji sako pirmą kartą išbandžiusi pernai vasarą.

„Ir gerai, patiko“, – juokiasi pašnekovė.

Svarbiausia – būti pavyzdžiu

Vardindama, kas jai svarbu, kaip vadovei, p. Sigita sako pirmiausia bandanti įkvėpti darbuotojus savo pavyzdžiu: „Mano požiūris į lyderystę paprastas – būti pavyzdžiu, kelti aiškius tikslus, aiškiai juos komunikuoti ir su pagarba žmonėms kontroliuoti, kaip jie vykdomi. Dar vienas dalykas – stengtis atskleisti žmonių gerąsias savybes, kad jie eitų į priekį kartu su manimi.“

Esate perfekcionistė?

„Viešbutyje kitaip negali. Juk sakoma: velnias slypi detalėse. Jeigu praleidi smulkmenas – dulkes, plauką, dar kažką, toli nenueisi“, – šypteli pašnekovė. Ji prisipažįsta, jog į tvarką viešbutyje žiūri svečio akimis: „Juk žinau, kad svečias nebraukys palangių baltomis pirštinėmis, tačiau stengiuosi į viską žiūrėti jo akimis, pagalvoti, kur jam būtų patogiau pasidėti daiktus įėjus į kambarį, kaip sudėlioti maistą pusryčių bufete, kad būtų patogiau jį pasiimti. Šiandieninis svečias daug keliauja – šiandien jis Vilniuje, ryt Londone, poryt Niujorke, todėl pagrindiniai dalykai – nusiprausti, miegoti, papusryčiauti – turi būti paprasti ir patogūs.“

Anot p. Sigitos, daugelį šių dalykų nusako tinklo standartai, tačiau yra tokių, kuriuos pasiseka pritaikyti remiantis patirtimi.

Kita vertus, patirties neužtenka, todėl ji aistringai skaito profesinę literatūrą ir seka naujoves.

„Apskritai aš, kaip sakoma, esu apsėsta. Net ir grožinę literatūrą mieliau skaitau tą, kur veiksmas vyksta ir viešbutyje. Svetingumo verslas – mano aistra“, – šypteli p. Sigita.

Ateina su savo svečiais

Skaičiuojama, kad keliaujančių žmonių per pastaruosius 15 metų pasaulyje padaugėjo apie 40%. Anot p. Sigitos, keliavimas „populiarėja ir toliau populiarės“. Vieni keliautojai jaučia nostalgiją tokiems viešbučiams kaip „Grand Budapest“ arba „Babylon“ ir renkasi tradicinius viešbučius, kiti vertina modernumą, greitį, tačiau populiarėja ir „Airbnb“ segmentas, nes žmonės tiesiog nenori eiti į viešbutį, jiems mieliau rasti raktus po kilimėliu.

„Mano galva, pasaulis priklausys prekės ženklams, – sako 15 metų svetingumo sektoriuje dirbanti p. Sigita, paklausta apie verslo tendencijas. – Tai rodo labai išaugusios lojalumo programos. Svečiams patogu keliaujant po visą pasaulį kaupti nakvynių skaičių, kurios konvertuojamos į begalę privilegijų: nemokamas viešnages bet kurioje pasaulio vietoje, lėktuvų skrydžius, prabangias vakarienes, kitas viešbučių ir partnerių paslaugas.

Ji įsitikinusi, kad kiekvienas naujas didelis tarptautinis prekės ženklas į Lietuvą pritraukia savo dalį svečių, kurie renkasi būtent tą, o ne kitą ženklą: „Marriott“ prekės ženklas į Lietuvą tikrai atves papildomų turistų. Tinklas į savo lojalumo programą kasmet įtraukia apie milijoną naujų narių, dabar jų yra per 100 mln., ir visi jie gaus informaciją apie tai, kad Vilniuje atidaromas naujas viešbutis. Džiaugiuosi, kai čia atidaroma nauja apgyvendinimo įstaiga, nes tai visada padidina turistų srautus, paskatina žmones atvykti, o atvykę jie dažniausiai įsimyli mūsų miestą ir grįžta ne kartą“, – kalba pašnekovė.

Courtyard by Marriott Vilnius City Center

Pasaulinis „Marriot“ tinklas priklauso „Marriott International“ kompanijai, kuri valdo daugybę prekės ženklų, tarp jų – „Marriott“, „Courtyard“ „Sheraton“, „Ritz Carlton“ ir t. t.

199 kambarių „Courtyard by MarriottVilnius City Center“ viešbutį Vilniuje stato „Hanner“ bendrovė.

Viešbučio operatorius – „Apex Alliance Hotel Management“.

Viešbučio projektą parengė architektas Gintautas Natkevičius.

Skelbiama, kad į statybas bus investuota 20 mln. eurų.

Viešbutyje veiks restoranas, konferencijų salės, baras su terasa.

Viešbutyje planuojama sukurti 70 darbo vietų.

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Vilniaus garbės piliečiu paskelbtas kunigas Julius Sasnauskas

Vilniaus Tarybos nariai išrinko miesto garbės pilietį – šiemet juo tapo vilnietis kunigas Julius Sasnauskas:...

Laisvalaikis
2020.01.22
Didžioji Britanija ir JAV saugos „Titaniko“ nuolaužas

Didžioji Britanija ir Jungtinės Valstijos pasirašė sutartį, kuria siekiama nuo gelmių turistų daromos žalos...

Laisvalaikis
2020.01.21
Daugiausia naujų dangoraižių pernai pasistatė kinai

Per 2019-uosius pasaulyje iškilo 129 įspūdingi dangoraižiai, suskaičiavo JAV ne pelno organizacija „The...

Laisvalaikis
2020.01.21
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 5

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
Įvardijo pasaulio miestus, kuriuose gyventi prašmatniai brangiausia

Anot šveicarų privačios bankininkystė kompanijos „Julius Baer Group“ pasaulinės gerovės apžvalgos „Global...

Laisvalaikis
2020.01.20
„Kino pavasario“ vadovybėje – pokyčiai

Keičiasi tarptautinio Vilniaus kino festivalio „Kino pavasaris“ vadovybė. Vykdomojo festivalio direktoriaus...

Vadyba
2020.01.20
Iliustruotoji istorija: vokiečių Liuftvafės pradžia – SSRS bazėse Premium 2

Pasibaigus Pirmajam pasauliniam karui, nugalėjusios valstybės susitarė sunaikinti Vokietijos oro pajėgas.

Laisvalaikis
2020.01.19
Vietoj tabako – natūralaus saldiklio plantacijos Premium

Stevija – natūralus ir vis labiau populiarėjantis saldiklis, įvardijamas kaip viena alternatyvų cukrui. Prieš...

Pramonė
2020.01.19
Iliustruotoji istorija: paskutinės Pompėjų dienos Premium

Pompėjai sustingo po pelenų ir pemzos akmenų sluoksniu, kai 79 m. po Kr. išsiveržė Vezuvijaus ugnikalnis,...

Laisvalaikis
2020.01.18
Kolumbijos lietuvis P. Yamin-Slotkus: žmogaus elgesį keičia informacija, ne draudimai Premium

Kolumbijos lietuvis Paulius Yamin-Slotkus, antropologas, elgesio pokyčių tyrinėtojas, įsitikinęs, jog daugybę...

Laisvalaikis
2020.01.18
Vilniaus senamiestyje kuriamas „Senatorių pasažas“ Premium 5

Restoranų verslo padangėje jau senokai sklando kalbos, jog iš viešbučio „Pacai“ restoranų su visa komanda...

Laisvalaikis
2020.01.17
Vilnius planuoja naują skverą Stoties rajone 2

Vilniaus savivaldybė paskelbė besirengianti visiškai atnaujinti iki šiol apleistą ir nenaudojamą, tačiau...

Laisvalaikis
2020.01.15
Kultūros ministerija nori ketvirtos viceministro pareigybės

Kultūros ministerija siūlo Vyriausybei steigti ketvirtojo viceministro pareigybę – jis būtų atsakingas už...

Laisvalaikis
2020.01.14
Filipinuose išsiveržęs ugnikalnis stabdo Manilos oro uosto darbą

Gyvybę sekmadienį pradėjęs rodyti Taalio ugnikalnis Filipinuose įsismarkavo ir ėmė spjaudyti lava. CNN...

Laisvalaikis
2020.01.13
Tarp meilės ir neapykantos: kaip pasaulis vertina D. Trumpą

JAV prezidentas Donaldas Trumpas pačiose Valstijose vertinamas labai prieštaringai. Nauja nepriklausomo...

Laisvalaikis
2020.01.13
Iliustruotoji istorija: Didysis Benas Premium

1834 m. Didžiosios Britanijos parlamente kilęs didelis gaisras atvėrė kelią žymiojo Londono bokšto – Didžiojo...

Laisvalaikis
2020.01.12
Influencerių rinkodara: nuo Makaliaus iki A. Tapino 1

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ nuomonės formuotojų tyrimas rodo, kad populiariausios temos,...

Rinkodara
2020.01.12
Iliustruotoji istorija: karas ir technologijų šuolis Premium

Kai Pirmojo pasaulinio karo šūviai apkasuose galop nutilo, į pasaulį atėjo daugybė svarbių išradimų,...

Laisvalaikis
2020.01.12
Penkios milijardierių sėkmės pamokos Premium

Svetainė CNBC skaičiuoja, jog 2019-aisias pasaulyje buvo apie 2.604 milijardierių, t. y. apie 0.0002%...

Laisvalaikis
2020.01.12
Architektas A. Gučas: kažin, ar Vilnius dabar patektų į UNESCO sąrašą Premium 6

2019 m. gruodį sukako 25-eri metai, kai Vilniaus istorinis centras, pirmasis objektas Baltijos šalyse, buvo...

Laisvalaikis
2020.01.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau