Auganti verslo žalų apimtis ryškina personalizacijos poreikį
Svarbu pastebėti, kad žalų skaičiaus kilimas matomas ne viename ar keliuose specifiniuose sektoriuose, bet daugelyje skirtingų sričių – nuo nekilnojamojo turto valdymo srities įmonių iki automobilių nuomos bendrovių, viešojo maitinimo įmonių ir reklamos agentūrų.
Auga ir maksimalios verslo draudimo kreipinių sumos. Prieš 2 metus maksimali kreipinio suma šiuo laikotarpiu siekė 100.000 Eur, o šiemet ji buvo 4 kartus didesnė ir sudarė virš 400.000 Eur. Tiek kainavo atlyginti komercinio turto žalą, kuri susidarė užliejus vandeniui.
Mūsų turimi verslo žalų duomenys signalizuoja, kad su iššūkiais ir augančiomis rizikomis susiduria itin skirtingų sektorių bei dydžio verslai, atitinkamai turintys skirtingų poreikių ir reikalavimų draudimo sprendimams.
Būtent skirtingi poreikiai verslo draudimo paslaugoms žymi vis ryškesnę personalizacijos skvarbą. Ši pasaulinė personalizacijos tendencija neaplenkė ir mūsų šalies draudimo sektoriaus – verslo klientai iš draudikų tikisi ne generalizuotų, bet būtent jiems pritaikytų specifinių sprendimų. Norėdami patenkinti šį poreikį draudikai ne tik stiprina savo draudimo ekspertų kompetencijas, taiko specifines sąlygas, bet ir jungiasi į ekosistemas su kitais paslaugų tiekėjais.
Personalizacija, arba suasmeninimas, versle vyrauja jau ne vienus metus. Visame pasaulyje kompanijos siekia standartizuotus ir nelanksčius sprendimus keisti į specializuotus bei atliepiančius konkrečius skirtingų verslo klientų poreikius. Tiesa, ją skatina ne tik kintantys klientų įpročiai, bet ir šiandienos verslo iššūkiai, plečiami verslų veiklos ir investicijų mastai, lietuviškoms įmonėms sulaukiant tarptautinės sėkmės ir pasaulinėse rinkose.
Inovatyviausius sprendimus į savo veiklą integruojantiems verslams kylančios rizikos taip pat darosi vis įvairesnės – nuo dirbtinio intelekto (DI) ir automatizacijos iki duomenų apsaugos. Pavyzdžiui, verslo sandoriuose jomis tampa ne tik pažadų nesilaikymas, bet ir neatsakingas DI panaudojimas rengiant bendradarbiavimo sutartis ar neužtikrinta duomenų apsauga jas įgyvendinant. Tai gali sukelti ne tik finansinių nuostolių, bet ir pakenkti įmonės reputacijai. Pasaulinė praktika taip pat rodo, kad kintanti verslo rizikų aplinka skatina draudimo bendroves ieškoti nestandartinių sprendimų. Vienas jų – ekosistemų partnerystės (angl. Ecosystem partnerships), kuriose draudimo paslaugos jungiamos su kitų tiekėjų sprendimais, o klientams siūlomi jų paketai, leidžiantys verslui holistiškai spręsti specifines problemas.
Skaičiuojama, kad tokių partnerysčių rinka per ateinančius penkerius metus išaugs iki 722 mlrd. JAV dolerių. Jos augimas įvairiuose sektoriuose turėtų paskatinti inovacijų plėtrą, dar labiau gerinančią vartotojų patirtį. Be to, bendradarbiaudamos su kitomis kompanijomis draudimo bendrovės gali gauti daugiau įžvalgų apie klientų elgesį ir rizikos veiksnius, o tai leidžia pasiūlyti sprendimus greičiau, nei jų pareikalauja sektoriaus vartotojai.
Taigi, asmeninis dėmesys ir personalizacija tampa vienais svarbiausių elementų, pagal kuriuos verslas rinksis rizikų valdymo partnerius. Ilgojoje perspektyvoje tokie pokyčiai užtikrins didesnį draudikų ir verslų tarpusavio pasitikėjimą bei tvaresnes partnerystes.
Komentaro autorius – Simonas Lisauskas, „Lietuvos draudimo“ Verslo klientų departamento vadovas