Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-29 10:00
2025-09-25 09:38
2025-09-24 20:40
2025-09-22 13:21
2025-09-21 11:06
2025-09-19 11:38
2025-09-13 11:40
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Vietoj to, kad ieškotų būdų, kaip daugiau pinigų išsimušti biudžete arba kaip prisitraukti kuo daugiau rangovų ir tokiu būdu suimažinti darbų kainą, jie ieško ko gi čia galima nedaryti, kad tik kuo daugiau kilometrų nuvoluoti. Gėda būtų su tokiu siūlymu net ateiti... Kas toliau- braižybos lenta, nes CAD licencijos brangina statybą?
Ojei, koks apie nieka straipsnis. Prasileido Vz
ta prasme... kelių statybos taisyklės yra apie nieką?
Pastabos teisingos. Valdininkų siūlymas "pirmyn į praeitį" yra sunkiai suvokiamas. Jei informacinio modeliavimo metodas kažkam kažką apsunkina ar išbrangina šiandien, tai ilgesnėje perspektyvoje atveria dar neregėtus skaitmeninius proveržius ne tik kelių statybos, bet ir transporto, kt. ekonomikos srityse. Įdomus ir labai racionalus statybininkų asociacijos prezidento pasiūlymas politikams iš viešųjų pirkimų organizatorių tiesiog reikalauti mažesnio detalumo paprastesniuose projektuose. Jis sprendžia trukmės ir kaštų mažinimo problemą, bet išsaugo Lietuvai progreso galimybę.
praleidžiate esminį punktą, tai ne tik 2x brangiau bet ir gerokai ilgiau. Dėl taupymo taip sąlyginis klausimas, ar tikrai 2x brangiau, gal vertinant visą statinio gyvavimo laikotarpį tai taupo. Bet greičiausiai vis tik ne taupo o padaro "monopolininkų" tą kas parengė projektą, nes jis gales uždirbti sekančiuose etapuose, t.y. kiti dalyviai turės persimodeliuoti ir dar pataisyti, o pirmasis projektuotojas tik pataisyti, t.y. ims viršpelnį vienareikšmiškai.. Bet dėl ilgesnio termino diskusijų juk niekam nekyla, klausimas ar galime sau leisti tokią prabangą visus projektus vykdyti 1 metus ilgiau. Ar BIM projektas leis atsisakyti darbų rankomis ir leis tinklų zonoje darbus vykdyti mechanizuotai nes juk žinosime tiksliai kur tinklas paklotas ? Taip jei tinklus klos mechanizuotai (robotizuotai), jei ne tai tikrai ne, tai kurs tas taupymas, jei vis tiek tinklo zonoje su kastuvu ieškosime to tinklo..
Planiravimas taip, tik turint 3D reljefą, apie darbą iš projekto turbūt nebediskutuojama, bet juk tai ne BIM, BIM kur kas daugiau.. Senų statinių suvedimas turbūt sunkiausia dalis ir kalbant apie detalumą, gal reiktų pirma rodyti viską kas nauja BIM ir taip po truputį ruoštis ateičiai.. Bet kai liepiama pilnai viską vykdyti BIM, su LOD 400, rodyti visus sprendinius (tame tarpe ir senus statinius) ir atsisakyti popieriaus, turbūt per didelis šuolis .. Progresas tai, kad atsilikimą nuo kaimynų lenkų dar didinsime, nes bandysime teorinę pažangą demonstruoti, kuri faktiškai važiuojant nesijaus ir dar už tą pažangą permokėti (žr. straipsnį, kur sakoma kad 1 km projektas vidutiniškai ne mažiau 150 000 EUR), tiek už kiek išeitu dar po 1 km kelio suremontuoti (jei atsisakyti BIM), čia jau verta susimastyti. Nė viename straipsnyje nekalbina pačių projektuotojų, t.y. 10 metų vis dar apsiribojama tomis pačiomis skambiomis frazėmis, iš to galima spręsti, kad bijoma tiesos, keik rinkos dalyviai tame mato efektyvumo ir rizikų (klaidų išvengimo) mažinimo. Kiek naudotojai (pastatų eksploatuotojai) mato naudos..
Straipsnis atsakas į ankstesnė straipsnį ir žinoma kvepia pigiu lobizmu ir tiek.. Automatizuoti ne tik leidimai, automatizuotos ir ekspertizės ir auditai galėtų būti, ir lygiagrečiai galime pradėti nuo VĮ „Via Lietuva“ keitimo į DI, nesprukime nuo pažangos, rodykime pavyzdį.
VZ redakcija ima ginti vieną pusę nesirinkdama argumentų. Kaip ten su kaštais-nauda, kiek nors draugaujam? https://m.facebook.com/story.php?id=100063675041752&story_fbid=1018587933607032