Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-06 15:24
2025-09-05 14:25
2025-09-05 11:06
2025-09-02 14:08
2025-08-30 11:54
2025-08-28 11:40
2025-08-27 11:10
2025-08-24 11:01
2025-08-22 11:29
2025-08-21 16:20
2025-08-17 12:30
2025-08-16 10:29
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Patirtis parodė - nutraukti povandeninius kabelius, vamzdžius yra easy peasy. Puikus siekis, kad patys pasigamintume 100 proc elektros.
Kokie visi merkantiliškai mastantys, nori savo saules elektriniu ( jau 100 000 tokiu). Va pirktu viska rinkoje kaip siuloma. :) O siaip nezinau koks cia didelis blogis pasigaminti tiek kiek reikia elektros,- patiems. Ir ponui Vilpišauskui pasakysiu,- aš pasigaminu pats, mano kaimynas pasigamina pats ir mums taip gerai. Neuždrausit.
Pritariu straipsnio autoriui, jei tai kas numatyta strategijoje, tiesa. Įsivaizduokim, kad po kelių metų Belorusija sudemokratėja, yra didelis elektros perteklius iš jos atominės. Atominė modernizuojama (gal ir su ES pagalba) iki saugios. Ir tuomet verčiamės per galvą, kad bile kokia kaina apsirūpinti savo elektra? Kažkas ne taip.
Taj viskas, ką surašėt, užtruks tiek, kad jau dabsrtinės elektrinės bus nusidėvėjusios. Tai viskas gerai - naujų nepirksim.
Na už politikus ekonomiką išmano geriau tik politologai. Gal kas primins, kuris čia tas ekonomistas (ar tie ekonomistai) kurie tarptautinės prekybos naudas aprašydami mini elektros energiją? Ir nuo kada ekonomistai įtraukia saugumo dedamąją į tarptautinės prekybos naudos skaičiavimą? Plius kodėl šaltinių diversifikavimas, apie kurį labai teigiamai pasisakoma straipsnyje, nėra ir savos gamybos turėtimas? Tai nėra vienas iš šaltinių?
kam galima pritarti, tai kad šūkis „užtikrinti, kad Lietuvoje būtų pagaminama tiek energijos išteklių, kiek jų suvartojama" nėra joks sau tikslas, jei skaityti paraidžiui. Bet daugiau jokios konkretumu pagrįstos kritikos nesimato, tik iš šio sakinio viena išvada - merkantilizmas-prtekcionizmas-ardarkasnors. Tai pakritikuokim, ir palikim tas strategijas istorijai. Realybėj vis tiek birža, pasiūla-paklausa, kaina, ir rinkos niekas nepanaikins. Čia gal tokie strategijų rašymo recidyvai, bet aišku, kad yra laikas kai latviai ar švedai pigiai siūlo, kitas laikas (metų, paros) kai mes turėsim perteklių ir žiūrėsim kur dėti.
Autoriui nepritariu.
Vieni gaina, kiti gal nori pirkti, ir nematau tame problemos, negi reikia viską pasigaminti? Nupirkau pernai truputį nutolusios elektrinės, deja, įkliivau kaip musė į barščius, atsipirkimas horizonte, pinigų nebeištrauksi, na pasiguosti galima, kad nedaug įdėjau. Lošimas toks, sukeltas reklamų
Reikia siekti kuo mazesniu kainu pramonei ir mazmeniniams vartotojams. Kaip suprantu autoriu (o jo nuomone labai gerbiu), tai to nera daroma. Blogai.
Tai kaip tik tai ir yra daroma, bet pasirinktas būdas autoriui kelia abejonių. Ar abejonės pagrįstos, paaiškės iki kokių 2030 m.
Tai pabandėme du dešimtmečius viename ekstremume pagyvent, kai vietoje gaminom penktadalį ar mažiau reikalingos energijos. Pasekmės pasimatė prieš keletą metų. Dabar metėmės į kitą ekstremumą, kai gaminsim 100%+. Pirma, naftos turinčios valstybės kažkaip nesiskundžia jos pertekliumi dažniausiai. Antra, kai AEI vysto privatūs vystytojai, kurie rizikuoja savo lėšomis, nėra didelės problemos. Trečia, kaip jau čia rašyta, rinka sureguliuos galiausiai, kiek čia tų pajėgumų bus reikalinga ir racionalu turėti. Svarbiausiai yra neįsivelti į tokias avantiūras kaip atominės elektrinės statybos, kurios idėja vėl bando atgimti.
Autoriui klausymas ar žinote teisybę kodėl buvo uždaryta Ignalinos atominė tiktai neaiškinkite kad būtų nepriėmę Lietuvos į ES....